Павлівський Перший навчально-виховний комплекс I-II ст



Дата конвертації03.03.2017
Розмір88.2 Kb.
Павлівський Перший навчально-виховний комплекс I-II ст.

Школу сприяння здоров’ю у Павлівському-1 НВК створено в 2007 році.

Першим етапом її створення стало проведення моніторингового дослідження серед учнів та педагогічного колективу. Аналіз стану здоровя учнів показав, що 70% учнів мають відхилення у здоров’ї.

Роботу Школи сприяння здоровю сплановано за слідуючими напрямками:



  1. Інформаційно - пізнавальна діяльність,

  2. Профілактично – оздоровча діяльність;

  3. Психологічна та контролююча діяльність.

Основними принципами роботи ШСЗ є принципи науковості і доступності знань та безперервності. Вони передбачають передачу наукових знань з урахуванням індивідуальних особливостей учнів різних вікових категорій, взаємозв’язок знань про здоровя з практичним досвідом, передбачають наступність у реалізації напрямків роботи, здійснюються у навчальній та позакласній виховній роботі. Учителі – предметники, користуючись навчальним матеріалом на уроках, надають інформацію про шкідливі фактори і звички, що впливають на здоров’я людини, піднімають санітарно – гігієнічні та етичні проблеми. Такі питання розглядаються не тільки на уроках біології, основ здоров’я, а й заняттях із фізкультури, української та іноземної мов, хімії та інших. Наприклад, учні складають режим дня, раціональне меню як на уроках біології, основ здоров’я так і на заняттях англійської мови, фізкультури. На уроках української мови школярі пишуть диктанти, складають усні твори: „Що означає бути здоровим”, „Чарівний світ природи. Спілкування з ним”, „Загроза пташиного грипу”, „Небезпека захворювань на туберкульоз”.

На уроках із різних предметів діти одержують знання про небезпеки, які виникають у побутовій і виробничій сфері, формують вміння запобігти цим небезпекам, захистити себе і оточуючих. На уроках основ здоров’я та ОБЖ учні ознайомлюються з основними принципами та закономірностями життєдіяльності людини в природному та соціальному середовищах. Під час проведення уроків учитель використовує навчальні методи, що ґрунтуються на активній участі всіх учнів: обговорення, рольові ігри, робота в групах, тренінги.

Уроки фізкультури проводяться проводяться з дотриманням відповідної структури. Учитель забезпечує диференційований підхід до учнів з урахуванням їх індивідуальних можливостей, формує в учнів уміння і навички самостійно займатись фізичними вправами, застосовує елементи інноваційних методів навчання, проводить інструктажі з техніки безпеки.

Всі учні один раз на рік проходять поглиблений медичний огляд.

У кожному класі є листи здоров’я, де відмічені групи здоров’я,фізкультурні групи. За станом здоров’я вони поділені на групи здоров’я. По відношенню до занять фізичною культурою діти розподілені на фізкультурні групи: основна, підготовча, спеціальна.

Сучасні умови вимагають якісного підвищення рівня валеологічної освіти. для цього тільки уроків недостатньо. Тому у навчальний план НВК введені факультативи, гуртки валеологічного спрямування. Так, учням 5,8,9 класів введено предмет основи валеології. Користуємось програмою Уманського державного педуніверситету та прорамою Драбівецької СШ Золотоніського р-ну.

Програма спрямована на мотивацію здорового способу життя, розрахована на 35 годин у кожному класі (одна тижнева година). У 5 класі розглядаємо такі теми, як „Поняття про валеологію,” „Фактори природи, які впливають на здоров’я людини, „Про стосунки школярів, дружбу,” „національну їжу і здоров’я”, „Поняття про ліки, їх використання”, „Поняття про сім’ю, піклування про здоров’я ” і інші теми. Більшість занять проводимо на свіжому повітрі. Практикуємо нетрадиційні форми проведення занять (тренінги). Діти дуже люблять такі заняття і із задоволенням їх відвідують.

Недоліком є те, що відсутня наступність у викладенні предмету. Навчальний план школи не дозволяє вводити валеологію у 6-7 класах. Тому учні 6-7 класів працюють у гуртку „Краса і здоров’я.” На заняттях розглядаємо питання особистої гігієни, догляд за тілом. Велику увагу приділяємо практичним заняттям - гімнастичні вправи для запобігання порушення постави, для зміцнення мязів ніг, очей і т.д.

Учні 5 класу відвідують гурток „Зелена аптека”. Протягом року ми вивчали лікарські рослини, їх властивості, правила збору і засушування. Під час навчальної практики, з природознавства, біології та під час роботи табору заготовляли лікарські рослини (суниці, деревій, м’яту, мелісу, фіалки). Члени гуртка їздили на екскурсію в Тальне до салону краси, знайомилися з його роботою.

Робота в гуртках загачує учнів знаннями, зміцнює фізичне здоровя, сприяє оволодінню навичками охорони власного життя. Гуртки формують розуміння відповідальності за власні вчинки та їх наслідки. В школі щоранку проводимо зарядку. Справа добровільна. Але майже всі учні приходять на 8.40. Зарядку проводять старшокласники – члени учнівського парламенту.

Постійно працюють спортивні секції. На великих перервах діти грають у волейбол, піонербол, футбол, взимку - в теніс, шашки, шахмати. Учні беруть активну участь у шкільних та районних спрортивних змаганнях, неодноразово є їх призерами, про що свідчать грамоти, дипломи.

Починаючи з листопада місяця, з метою попередження респіраторних захворювань, в школі працює фітобар. Перед сніданком діти можуть випити склянку фіточаю. Відповідальний за приготування чаїв - медпрацівник.

На всіх уроках обов’язковими є фізкультфхвилинки. В майбутньому плануємо ввести годину здоров’я з метою розвантаження учнів.

Щороку в школі проводиться Місячник здорового способу життя, Акції АнтиСНІД, Антинаркотик, Антиалкоголь, Життя без паління, місячник основ безпеки життєдіяльності. Обов’язково проводимо міроприємства до Дня Здоров’я (7 квітня) – це і козацькі забави з участю батьків, Ковбойські ігри, конкурси «Спортивна сім’я».У планах роботи класних керівників кожного місяця четверта година спілкування присвячується пропаганді здорового способу життя.

Значне місце у роботі Школи сприяння здоров’ю відведене роботі з батьками. Просвітницька діяльність батьків здійснюється на загально-шкільних та класних батьківських зборах та на педагогічному лекторію для батьків. На зборах знайомимо батьків з актами поглибленого медичного огляду їх дітей. Батькам пропонуємо матеріали, які стосуються профілактики шкідливих звичок, причин і наслідків вживання алкоголю, наркотиків, мотивів злочинів, як виховати в дітей бажання зберегти власне здоров’я. Батьки систематично відвідують школу, виявляють інтерес до її роботи. Вони беруть активну участь у проведенні родинних, спортивних свят, проведенні військово – спортивних змагань, приурочених Дню Збройних Сил України. У спілкуванні вчителів з батьками головним є спільне рішення виховних завдань, пошуки найкращих засобів впливу на дитину.

Весь комплекс роботи екологічного виховання спрямований на розвиток відповідальності за стан навколишнього середовища, а таким чином і за стан здоров’я. Під час проведення декади екологічних знань (квітень місяць) проводимо зустрічі у фітовітальні, екологічні ігри «Цілителі нашого здоров’я», мандрівки екологічною стежиною, які включають в себе дослідницьку, практичну діяльність позитивного впливу на стан як фізичного так і практичного здоров’я.

Навесні 2009 року провели акцію «Зелений паросток майбутнього».

Біля школи висадили ялини та сосни, які крім естетичної насолоди поліпшуватимуть здоров’я, виділяючи фітонциди.

Проведені шкільні науково-пізнавальні конференції « Земля, на якій ми живемо», та «Краса врятує світ» - про вплив навколишнього середовища на здоров’я людини. Епіграфом до цих заходів є слова Полякова: «Не чванься тим, що цар природи ти, бо врешті ти – лише її частина».

Туристичні походи - це чудове заняття для тих, хто хоче краще пізнати свій край, його багатство, а ще хто хоче дихати чистим повітрям, хто хоче бути здоровим. В поході учні знаходять вихід із будь-якої ситуації, набувають практичних навичок, виробляють витривалість.

Традиційно відзначаємо Всесвітній день туризму – 27 вересня. Проводимо спортивні змагання, конкурси. Проводимо одноденні туристичні походи під час літнього оздоровлення у пришкільному таборі «Дружба». Організовуємо походи на річку Синюху. Синюха – це чисте повітря, рибалка, юшка.

Молодші школярі подорожують до місцевої водойми, лісу. Місцеве господарство допомагало в організації поїздок в місто Умань, по Шевченківських місцях та місто Переяслав-Хмельницький.

Одним із напрямків роботи шкільної дитячої громадської організації «Берегиня» є напрямок «Спасибі – ні!» - це пропаганда здорового способу життя, організація роз’яснювальних заходів, акцій. Міністерство здоров’я і спорту учнівського парламенту турбується про зміцнення здоров’я учнів, слідкує за санітарним станом класних кімнат, проводить профілактичну роботу, щодо вживання школярами алкоголю, наркотиків, паління, веде пропаганду здорового способу життя, організовує проведення спортивних змагань, свят, конкурсів, туристичних походів, спортивних ігор з молодшими школярами. Також у школі створена агітбригада, яка веде пропаганду здорового способу життя серед молоді.

Протягом року в школі проводиться робота про дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно – гігієнічних та ротипожежних норм. Регулярно класними керівниками проводяться бесіди щодо попередження усіх видів дитячого травматизму. Видаються відповідні накази. За період, що аналізується випадків учнів та працівників школи під час навчально – виховного процесу не було. Учителі проводять бесіди з охорони праці на уроках фізики, хімії, трудового навчання, фізкультури.

Приділяється увага дотриманню санітарно – гігієнічних норм. Під час опалювального сезону температурний режим у приміщені школи відповідає санітарним нормам. На перервах приміщення провітрюється, постійно проводиться вологе прибирання, щотижня - санітарна година в класах..

Адміністрація школи контролює обсяг домашніх завдань учнів, особливо старшокласників, періодично перевіряються учнівські портфелі. ( третя частина того, що зроблено в класі). Щороку вивчається стан викладання основ здоров’я і фізичної культури. Розклад занять складається відповідно до нормативів.

Питання здоров’я дітей висвітлюється на засіданнях методичного обєднання класних керівників. Класні керівники знайомляться з технологіями превентивного виховання та вивчають передовий педагогічний досвід, діляться своїми надбаннями.

На засіданнях педагогічної ради школи слухаються та обговорюються питання поглибленого медичного огляду учнів, оздоровлення у санаторіях, у пришкільному таборі відпочинку. Проведено засідання педагогічної ради – конференції «Проблема збереження здоров’я учнів як основний чинник виховання компетентної успішної особистості», на якій проаналізовано роботу Школи сприяння здоров’ю та вироблена програма збереження здоровя на наступні два роки.

Стан здоров’я дітей з неблагонадійних сімей, умови їх проживання, оздоровлення учнів школи щорічно розглядаються на виконкомі Павлівської-1 сільської ради, в роботі якого беруть участь директор школи, соціальний педагог та практичний психолог. Приймаються спільні рішення.

Школа співпрацює з медичним закладом села та районною соціальною службою. Їх запрошуємо на години спілкування. Школярі одержують поради про роль раціонального харчування, інформацію про шкідливість тютюнопаління, небезпеку наркозалежності. Старшокласники прослухали лекції з проблем безпеки статевих стосунків, інфікування ВІЛ, підліткової вагітності. Такі тематичні зустрічі допомагають учням навчитися керувати своєю поведінкою, формувати активну позицію щодо ставлення до власного здоров’я.

Маємо і певні результати. Поменшала кількість пропусків учнями школи через хворобу, під час епідемії грипу. Спостерігається тенденція до зменшення кількості кардіологічних захворювань та захворюваннь органів дихання. Серед учнів школи не виявлено курців. Навіть діти із неблагонадійних сімей не схильні до правопорушень, не замічені у бродяжництві, немає дітей які б стояли на обліку у відділі у справах неповнолітніх.

Школа спияння здоров’ю дає можливість створити сприятливе середовище та забезпечує взаємодію всіх учасників (педагогічного колективу, батьків, учнів).

Вона відіграє провідну роль у превентивному вихованні учнівської молоді через:


  • Масовість. Школа охоплює майже всю учнівську молодь віком до 16 років і є одним із найсуттєвіших факторів формування особистості.

  • Превентивність. Навчальні програми дають можливість здійснювати виховний вплив ще до того, як у житті молодої людини виникнуть реальні ризики і проблеми.

  • Ефективність. Робота школи, в основу якої покладено розвиток життєвих навичок, зменшує ризики ВІЛ-інфікування, сприяє підвищенню обізнаності учнів, їх моральності, адекватних ставлень, позитивних намірів, необхідних практичних умінь і навичок, подолання труднощів повсякденного життя.


Девізом роботи педагогічного колективу школи є слова:
Майбутнє наше – то лиш наша справа,

Лиш наших рук, і совісті, й ума.

Кивать на когось ми не маєм права,

Та і кивать на кого нам нема.


То ж треба взять собі до тями:

Здоровя, краса і достаток –

Усе залежить від нас із вами!

Усе: і зокрема, і взагалі!


Життя іде… Такий закон природи.

Міняється усе, усе тече,



На вищий свій щабель не страшно сходить,

І ми цей факт вітаєм гаряче!

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал