Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами і сполученням слів. Виділення вставних слів на письмі комами



Скачати 34.11 Kb.
Дата конвертації09.05.2017
Розмір34.11 Kb.
ТипУрок
Урок української мови в 5 класі
Тема: Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами і сполученням слів. Виділення вставних слів на письмі комами
Мета: дати поняття про вставні слова та сполучення слів, ознайомити учнів на практиці з найуживанішими вставними словами, формувати навички використовувати їх в усному та писемному мовленні; правильно інтонувати та ставити розділові знаки при вставних словах; розвивати усне й писемне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати любов до слова, до рідної мови та наполегливість у навчанні.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: зошити, підручники.
Хід уроку

І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання.

2. Вибірковий диктант (виписати звертання).

1) Мово, ти море, у якому немає дна і берегів.

2) Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема.

3) Рідне слово, я п'ю тебе із мудрості народу.

4) Мово, яка ти багатоманітна і невичерпна.

5) Українці, змалечку вивчайте рідну мову!

6) Горнусь до тебе, Україно.

7) Мужай, прекрасна наша мово, серед прекрасних братніх мов.


ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
ІV. Мотивація навчальної діяльності
1.Слово вчителя.

-У житті кожної людини, безперечно, є багато цілей, яких вона намагається досягти. І одна з них, по-перше, знати рідну мову, бо саме завдяки їй нас сприймає оточення. Хочу, щоб на сьогоднішньому уроці ви працювали так, аби розквітло «дерево мудрості» від ваших знань. Коріння дерева – це місце нашої рідної мови, тож наситіть його. У моєму мовленні вжито слова, які цікавитимуть нас на уроці. Які саме, гадаю, ви мені скажете.

-Чи існували б речення без цих слів? (Так. Їх можна вилучити з речення, не порушуючи його структури).
2. Проблемне запитання.

-А чи була б наша мова різноманітною, багатогранною, милозвучною без вставних слів?

Це і буде проблемним питанням, яке ми повинні вирішити в ході уроку.
V. Вивчення нового матеріалу

1.Бесіда.

-Слова, про які ми з вами говоримо, називаються вставними. Із самої назви терміну «вставні слова» можна зрозуміти, що це слова, які можна вставити в речення або ні. Отже, вставні слова, слова, що виражають ставлення мовця до висловлюваного.


2. Робота з підручником.
3. Слово вчителя.

-Залежно від змісту речення слова МОЖЕ, ПРАВДА, КАЖУТЬ, ВИДНО, ЗДАЄТЬСЯ, НА ЩАСТЯ та деякі інші можуть бути або не бути вставними словами. Щоб переконатися, що слово є вставним, спробуйте вилучити його з речення. Якщо при цьому речення не втратить первинного змісту, то слово є вставним.

1) Подаруйте квіти на щастя. – На щастя, дощу сьогодні не було.

2) З берега видно далеко. – Сьогодні, видно, буде сніг.

3) В народі кажуть: «Життя прожити – не поле перейти». – За допомогою книжок, кажуть, ми поповнюємо свої знання.
-Запамятайте, що вставні слова не є членами речення. На письмі вставні слова виділяються комами.

(Розгляд схем)


4. Фізкультхвилинка.

Вітер віє нам в обличчя

І качає деревця.

Вітер тихше, тихше, тихше,

Деревця все вище, вище.
5. Робота з підручником.
6. «Кола Вена» (повторення знань з тем «Звертання», «Вставні слова»).

VІ. Підсумок уроку

-Чи можемо ми тепер дати відповідь на проблемне питання: «Чи була б наша мова різноманітною, багатогранною, милозвучною без вставних слів?»


VІІ. Оцінювання
VІІІ. Домашнє завдання
ІХ. Рефлексія

-Яку роботу ми сьогодні виконували?

-Що викликало труднощі?

-Що таке вставні слова?



-Як вони виділяються на письмі?

-Де знаходяться в реченні?

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал