Особливості навчання першокласників за новим Державним стандартом початкової освіти



Сторінка1/5
Дата конвертації07.01.2017
Розмір0.53 Mb.
  1   2   3   4   5
План

секційне засідання вчителів 1 класів

Тема: Особливості навчання першокласників за новим Державним стандартом початкової освіти



Мета: ознайомити з особливостями навчання першокласників за новим Державним стандартом початкової освіти;

підвищення рівня обізнаності вчителів 1-х класів щодо особливостей протікання адаптаційних процесів 6-річних першокласників;

активізувати роботу вчителів щодо пошуку нових форм, методів та прийомів роботи з першокласниками з метою полегшення їх процесу адаптації та стимулювання до навчання в школі.

Порядок проведення засідання

Час

Зміст роботи


Виконавець

Теоретичний модуль

10.30-10.50

Особливості навчання першокласників за новим Державним стандартом початкової освіти: навчальні програми, плани, методичні посібники.

Баркар Галина Миколаївна

– учитель початкових класів Єлізарівської СЗШ



10.50-11.10

Шостий рік життя: загальна характеристика віку, психофізіологічний розвиток дитини. Рекомендації педагогам щодо покращення адаптаційного періоду першокласників.

Сокур Л.В., практичний психолог


11.10-11.20

Формування здоров'язберігаючої компетен-тності першокласників. 

Стовоповська Вікторія Олександрівна, учитель початкових класів Солонянської СЗШ № 2

Практичний модуль

11.20-11.30

Вплив оцінювання на навчання шестирічних дітей. Використання замінникiв оцiнки-балу

Шикор Наталія Олександрівна,

учитель початкових класів Криничанської СЗШ



11.30-11.40

Презентація циклу занять для адаптації першокласників до школи та однолітків.

Карпова Олена Олександрівна, учитель початкових класів Сурсько-Михайлівської СЗШ

11.40-11.50

Методична скарбничка:

- нормативно-правове забезпечення;

-календарне планування для 1 класу (за новою програмою);

- електронні посібники для 1 класу;

- цикл занять для адаптації першокласників до школи та однолітків.


Гринчук С.О., методист РНМК

Інформаційний модуль

11.50-12.00

Підведення підсумків. Рекомендації учасникам засідання.

Кулик Любов Вікторівна – учитель початкових класів Солонянської СЗШ №1


КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА

«СОЛОНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ СОЛОНЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»


Особливості навчання першокласників за новим Державним стандартом початкової освіти

Баркар Галина Миколаївна,

учитель початкових класів Єлізарівської СЗШ

Солоне, 2013 р.



Особливості навчання першокласників за новим Державним стандартом початкової освіти

Відповідно до Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" з 2001-2002 навчального року навчання у 1 класі розпочинають діти, як правило, з 6 років. Рекомендувати комплектування перших класів дітьми не молодше 5 років і 8 місяців.

Приймання дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється на безконкурсній основі відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.04.2005 р. № 204. Неприпустимим є проведення іспитів, тестування, співбесід з метою перевірки знань дитини.

Конкурсне приймання до 1 класу відбувається лише у випадку, коли дитина вступає до спеціалізованої школи (школи-інтернату) з поглибленим вивченням предметів.

Комплектування перших класів здійснюється із забезпеченням найбільш сприятливих умов для навчання учнів.

Кількість учнів у 1 класі не повинна бути більшою 30 осіб. Допускається зменшення наповнюваності за умови прийняття відповідного рішення органами місцевої виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Групи продовженого дня рекомендується комплектувати за принципом "клас-група" або на базі паралельних класів, що є умовою їх ефективності.

Відповідно до Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01) для першокласників, які відвідують групи продовженого дня, необхідно організувати щоденний 1,5-годинний денний відпочинок (сон), а також не менше, ніж 1,5-годинну прогулянку на свіжому повітрі.

Для кращої адаптації дітей до навчання рекомендовано провести відповідні заходи для батьків першокласників, а саме: конференції, батьківські збори у старших групах ДНЗ, дні відкритих дверей, консультпункти з метою обговорення проблем успішної адаптації першокласників, різноманітні семінари - практикуми з проблем підготовки учнів до шкільного життя.

Термін проведення канікул для 1 класу визначається відповідно до режиму роботи загальноосвітнього навчального закладу. Їх тривалість протягом навчального року не повинна бути меншою 30 календарних днів.

У початковий період навчання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду.

Створення сприятливого середовища для адаптації дитини до систематичного шкільного навчання забезпечуватиме їй подальший благополучний розвиток, успішне навчання та виховання. Вимоги щодо забезпечення належних умов для навчання і виховання учнів, в т.ч. 1 класу, в загальноосвітніх навчальних закладах встановлено Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01).

Звертаємо Вашу увагу , що для учнів 1 класу особлива увага має приділятися:

- організації гарячого харчування;

- облаштуванню кімнат для відпочинку (сну);

- приміщень для організації рухливих ігор, щонайменше одного на паралель класів;

- обладнанню відокремлених туалетів (вбиралень);

- обладнанню відокремлених гардеробів з обов'язковим виділенням секцій для кожного класу тощо.

Важливо, щоб батьки, особливо на першому році навчання дитини, підтримували постійний зв'язок зі школою. Аби знати, як проявляє себе дитина, які в неї проблеми. Для кращої адаптації першачків рекомендуємо організувати у кожній класній кімнаті парту для батьків першокласників.

Особливу увагу вчитель має приділяти збереженню та зміцненню фізичного здоров'я учнів, їх моральному та громадянському вихованню. З цією метою важливо організувати активну співпрацю вчителя з батьками або особами, які їх замінюють, з медичними працівниками загальноосвітнього навчального закладу, шкільним психологом, з вчителями-предметниками, вихователем групи продовженого дня.

Створення сприятливих умов для безболісної адаптації дітей до систематичного шкільного навчання, зняття статичного напруження першокласників при одночасному виконанні навчальних програм з усіх предметів забезпечується при складанні розкладу уроків. Необхідно враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом дня, тижня з урахуванням психофізіологічних та фізичних можливостей першокласників.

Доцільно чергувати протягом дня навчальні предмети природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками фізичної культури, основ здоров'я, музичного та образотворчого мистецтва, трудового навчання.

Навчальні предмети, що вимагають значного розумового напруження - мови, математику - доцільно ставити у розкладі другими і третіми уроками. Навчальні предмети, пов'язані з активною руховою діяльністю, а також предмети "Основи здоров'я", "Я і Україна" (ознайомлення з навколишнім), музичне мистецтво, образотворче мистецтво, трудове навчання можна проводити на заключних уроках.

Середу або четвер рекомендується планувати у розкладі як розвантажувальний день. У цей день можна проводити уроки з предметів оздоровчо-фізкультурного та мистецького спрямування.

З метою уникнення перевантаження впродовж вересня - жовтня на четвертих уроках доцільно використовувати інші форми організації навчального процесу. Протягом цього часу учитель може планувати проведення окремих навчальних занять у формі уроків-екскурсій, уроків-імпровізацій, уроків-ігор, уроків-театралізацій тощо.

Законом України "Про загальну середню освіту" визначено тривалість уроків для учнів 1 класу. Вона становить 35 хвилин.

Тривалість перерв між уроками для учнів 1 класу має бути не меншою 15-ти хвилин, великої перерви після другого уроку - не менше 30-ти хвилин, або двох малих перерв по 20 хвилин після другого і третього уроків. На великих перервах організовується харчування, активний відпочинок учнів.

Згідно з вимогами Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01) на п'ятнадцятій хвилині кожного з уроків проводиться фізкультхвилинка, що складається з динамічних, дихальних вправ, вправи для збереження зору, пальчикової гімнастики тощо.

Навчання учнів першого класу здійснюється за робочим навчальним планом загальноосвітнього навчального закладу, складеного на основі Типових навчальних планів початкової школи з навчанням українською та мовами національних меншин (7 варіантів), затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 10 червня 2011р. № 572.

У навчально-виховному процесі з предметів інваріантної та варіативної складових навчального плану використовуються навчальні програми, підручники та навчально-наочні посібники, які мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України.

Прийоми та методи роботи з дітьми мають забезпечувати різноманітну активну практичну діяльність кожного учня. Ігрова діяльність має бути домінуючою під час навчання дитини у 1 класі.

Домашні завдання учням першого класу не задаються.

Навчальні досягнення учнів 1 класу оцінюються вербально.

Важливо на уроках створювати такі умови, коли б невдоволеність від невдачі спонукатиме дитину шукати кращі способи навчальної діяльності. Педагогічна оцінка має бути тактовною; не акцентованою на невдачах дитини, а здатною створювати сприятливий емоційний фон для подолання труднощів. Важливо навчити учня сприймати оцінку як показник рівня знань і вмінь, а також розуміти, що оцінюються його конкретні дії.

У класному журналі та в зошитах оцінки в балах або в рівнях не виставляються. Недоцільним є використання будь-яких позначень для оцінювання навчальних досягнень учнів 1 класу, оскільки вони з часом асоціюються у дитини з відповідним балом за встановленими критеріями оцінювання. Не оцінюються темп роботи учня, його особистісні якості та індивідуальні психічні процеси, зокрема, пам'ять, увага, сприймання тощо.

Ведення учнівських щоденників у 1 класі не рекомендовано.

Відповідно до Інструкції про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності (наказ МОН України від 14.04.2008 р. № 319, реєстрація в Міністерстві юстиції України 6 травня 2008 року за №383/15074) в кінці навчального року на кожного першокласника вчитель складає характеристику, яка заноситься до особової справи учня. У ній зазначається рівень розвитку учня та результати оволодіння ним усіма компонентами навчальної діяльності.

Усі учні 1 класу незалежно від річного оцінювання переводяться до наступного класу.

Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання отримали бали початкового рівня (1,2,3) або не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей програму, можуть бути, як вийняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків чи осіб, які їх замінюють. (п. 3.3 Інструкції).

Відповідальність за безпеку життєдіяльності кожного учня на уроках, під час перерв, на групах продовженого дня, дотримання вимог санітарних правил і норм несуть вчителі-класні керівники, вчителі-предметники, вихователі груп продовженого дня, адміністрація загальноосвітніх навчальних закладів.



КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал