Орієнтовне календарно-тематичного планування з основ здоров'я (7 клас)



Сторінка1/6
Дата конвертації06.02.2017
Розмір1.09 Mb.
  1   2   3   4   5   6





ЗМІСТ

Вступ…………………………………………………………...4





Орієнтовне календарно-тематичного планування з основ здоров'я (7 клас)……………………………………………….7





Розробки уроків основ здоров’я (6 клас)……………………30





Розробки уроків основ здоров’я (7 клас)………………….. 50






ВСТУП

Найважливішим завданням сучасної шкільної освіти є формування мотивації до збереження та зміцнення здоров’я людини. Саме вирішення цього завдання покладено на інтегрований курс «Основи здоров’я», який за своїм змістом об’єднує питання здоров’я та безпеки життєдіяльності на основі діяльнісного підходу. На уроках із основ здоров’я слід використовувати інтерактивні методи навчання, що базуються на активній участі самих учнів у процесі набуття знань.

Мета предмета «Основи здоров’я» за новим Державним стандартом – допомогти учням визначити ціннісні орієнтири, ставлення, знання, уміння й навички, необхідні для здорового і тривалого продуктивного життя. Це потребує нових підходів до організації пізнавальної діяльності, зокрема, зміни методичних підходів.

Формування готовності вчителя основ здоров’я до впровадження компетентнісного підходу не обмежується поінформованістю педагогів, заучуванням чи лише розумінням модних термінів, а вимагає комплексного наукового підходу в організації системної й виваженої самоосвітньої діяльності.

В умовах переходу на новий Державний стандарт в Україні здійснюється поетапне введення нової програми предмета «Основи здоров’я» (2013–2017 роки). Вивчення основ здоров’я за програмою, розробленою відповідно до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, розпочалося у 2013/2014 навчальному році (наказ МОНмолодьспорту від 06.06.2012 № 664 «Про затвердження навчальних програм для ЗНЗ ІІ ступеня»). У 2014-2015 навчальному році нова програма з основ здоров’я вводиться у 6-му класі, і спрямована на забезпечення збалансованості та співвідношення природничо-математичної, суспільно-гуманітарної та оздоровчо-технологічної складових загальної середньої освіти.

Учитель, володіючи сучасними педагогічними знаннями, при постійній взаємодії з учнями, їхніми батьками, шкільними психологами, медичними працівниками, планує й організовує свою діяльність із урахуванням пріоритетів збереження й зміцнення здоров’я усіх суб’єктів педагогічного процесу.

Матеріали, упорядковані в даному збірнику, містять методичну інформацію щодо організації навчально-виховного процесу на уроках основ здоров’я відповідно до вимог нової програми викладання даного предмету. Зібрана інформація є результатом сумлінної праці учасників засідань творчої лабораторії «Шляхи реалізації змістових ліній освітньої галузі «Здоров'я та фізична культура» на уроках основ здоров'я у 6 – 7 класах» та слухачів курсів підвищення кваліфікації учителів основ здоров'я. Орієнтоване календарно-тематичне планування складено відповідно до програми інтегрованого предмета «Основи здоров'я» для середньої загальноосвітньої школи, рекомендованої Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 № 664).

Маємо надію, що педагогічний досвід освітян Миколаївщини із проблеми переходу предмету «Основи здоров'я» на новий Державний стандарт допоможе молодому спеціалісту, педагогу, який лише розпочав викладати даний предмет, скерувати свою роботу у вірному освітньому напрямку, а досвідченому вчителеві – надасть додаткову методичну інформацію для роботи за новою державною програмою.



З повагою, Погорєлова Любов Валентинівна,

методист лабораторії виховної роботи та захисту прав дитини МОІППО

Календарно-тематичне планування

з основ здоров’я

для загальноосвітніх навчальних закладів

у 7 класі

на 20_________ / 20__________н.р.

Складено за програмою: «Основи здоров’я для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи»-К.: Вид. дім «Освіта», 2013р. Затвердженої МОН молоді та спорту України Наказ від 06 червня 2012 р. № 664

Розроблено слухачами курсів учителів основ здоров'я

уроку

Кале-ндар-на дата

Фак-

тична

дата

Тема уроку

Завдання уроку за державними вимогами що до загальноосвітньої підготовки учнів.

Практична діяльність учнів відповідно до вимог програми

Примітки

I - семестр

Розділ 1. Здоров’я людини (9 год. +1 год. з резерву)

1.







Здоров’я і спосіб життя

Цілісність здоров’я. Чинники впливу на здоров’я. Формування здорового способу життя. Переваги здорового способу життя.



Формувати поняття здоров’я та здоровий спосіб життя. Розуміти цілісність всіх складових здоров’я.

Навчити учнів називати:



Наводити приклади з життя порівнюючи випадки застосування правил здорового способу життя та використання шкідливих звичок.

Формувати навички самооцінки власного здоров’я.

Формувати громадянську свідомість про здоров’я нації як основну умову благополуччя українського народу.


  • Самооцінка здоров’я.

  • Складання пам’ятки здорового способу життя.







2.







Здоров’я і спосіб життя

Формування корисних звичок. Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я.




Продовжувати формування свідомості про власне здоров’я, здоров’я громади та здоровий спосіб життя.

Навчити наводити приклади корисних та шкідливих звичок для різних життєвих ситуацій та знати їх наслідки.

Засвоїти, як саме розвивати навички, які допоможуть у зміцненні здоров’я та пояснювати чому складно змінити звички.

Усвідомлювати переваги,що має людина у житті, побуті, майбутньому при застосуванні корисних звичок та навичок здорового способу життя.



  • Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.

  • Оцінювання ризиків щоденного життя.







3.







Профілактика захворювань

Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій.



Ознайомити учнів та навчити називати причини захворювань, шляхи проникнення та поширення інфекції.

Формувати навички наводити приклади інфекційних та неінфекційних захворювань, розпізнавати ознаки здоров’я та хвороби.

Ознайомити учнів з статистичними даними про захворювання та вміти робити висновки про причини поширення хвороби. Ознайомитися з основними способами запобігання поширення хворобам.

Встановити зв'язок між захисною реакцією організму та здоров’ям людини.

Усвідомлювати важливість взаємодії лікаря та пацієнта. Навчитися звертатися до лікаря та пояснювати симптоми захворювання.


  • Відпрацювання алгоритму запобігання захворюванню інфекційними та неінфекційними хворобами.




4.







Профілактика захворювань

Заходи профілактики інфекційних захворювань.



Продовжити формування свідомості про поняття здоров’я та основні способи запобігання поширення захворювань.

Навчитися наводити приклади заходів профілактики захворювань, та розуміти необхідність формування навичок з профілактики захворювань для кожної людини.

Ознайомитися з методами нетрадиційної медицини. Усвідомлювати обов’язкове погодження дій з сімейним лікарем та небезпеку самолікування.


  • Створення пам’ятки з профілактики захворювань.




5.







Принципи безпечної життєдіяльності

Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.




Сформувати в учнів поняття:

- принципи безпечної життєдіяльності;

- види і рівні ризику;

- небезпека;

Навчити розрізняти та наводити приклади природних, техногенних та соціальних небезпек.

Усвідомлювати рівень ризику у щоденних ситуаціях та знаходження способів подолання цих ситуацій.



  • Моделювання поведінки під час потрапляння у ризиковану ситуацію.

  • Наведення ілюстрованих прикладів та презентація випадків небезпек




6.







Безпека на дорозі

Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.




Ознайомити учнів з:

- правилами безпеки пасажира;

- вимоги до перевезення пасажирів у вантажному автомобілі;

Навчити чітко називати правила безпеки пасажирів, розуміти відповідальність пасажира і водія під час перевезень та усвідомлювати необхідність обов’язкового дотримання правил безпеки та застосування засобів безпеки під час руху транспорту.

Навчитися розрізняти дорожні знаки, які потрібні пасажиру та знаки якими позначають небезпечні вантажі.


  • Моделювання поведінки пасажира під час знаходження у транспорті, вміння користуватися підголівниками та пасками безпеки.




7.







Безпека на дорозі

Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП.




Формувати знання про: основні види ДТП, правила поведінки під час ДТП пасажирів та свідків.

Обговорення причин та наслідків ДТП.

Усвідомлення громадянської відповідальності за життя людини та необхідності злагоджених дій під час надання першої медичної допомоги постраждалим та дій свідків ДТП.

Відпрацювання прийняття захисних положень тіла під час ДТП, та послідовності дій надання першої медичної допомоги.

Розвивати мотиваційні основи збереження життя людини.


  • Моделювання та відпрацювання навичок поведінки під час ДТП пасажира та свідка.




8.







Побутова безпека

Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.




З’ясувати:

- види небезпек, що можуть загрожувати людині у помешканні та причини їх виникнення;

- причини виникнення пожеж;

Ознайомити учнів з основними:

- видами паливних газів та правилами користування газовими приладами;

- правилами користування пічним опаленням;

Усвідомлювати небезпеку отруєння чадним газом та вміти наводити приклади ситуацій, в яких можна отруїтися чадним газом.

Розвивати мотиваційні основи збереження життя людини.



  • Відпрацювання алгоритму повідомлення про небезпеку до рятувальних служб.

  • Моделювання поведінки при загрозі витоку газу.




9.







Пожежна безпека у громадських приміщеннях

Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежегасіння. Алгоритм дій під час пожежі в

громадському приміщенні.


Ознайомити учнів з причинами та наслідками виникнення пожеж у приміщеннях.

Формувати поняття пожежна безпека.

Ознайомити з послідовністю дій під час пожежі.

Познайомити та навчити користуватися засобами пожежогасіння.

Продовжити формувати навички реагування на звук оповіщення про пожежу, розрізняти знаки пожежної безпеки, та навчити користуватися планом евакуації.

Розвивати мотиваційні основи збереження життя людини та громадянської відповідальності за життя інших людей.



  • Відпрацювання алгоритму повідомлення про небезпеку до пожежної служби.

  • Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні.

  • Відпрацювання навичок користування засобами пожежогасіння.




10.







Систематизація та узагальнення набутих знань умінь та навичок.

Перевірити основні знання, навички, вміння учнів. Виявити прогалини та відкоригувати знання. Сприяти розкриттю прояву діяльності учнів .

  • Аналіз та самооцінка знань




Розділ 2. Фізична складова здоров’я (4 год. + 2год. з резерву)

11.







Індивідуальний розвиток підлітків

Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання.




Усвідомити ознаки підліткового віку.

Визначити чинники впливу на фізичний розвиток і здоров’я підлітку.

З’ясувати основні ознаки біологічного, психологічного, соціального і духовного дозрівання, їх відмінності.

Розвивати позитивне ставлення до змін, що відбуваються у підлітковому віці. Формувати громадську та соціальну самосвідомість.



  • Створення плану самовдосконалення у підлітковому віці.




12.







Індивідуальний розвиток підлітків

Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми.




З’ясувати та навчити визначати чинники впливу на фізичний розвиток.

Усвідомлювати вплив шкідливих звичок на фізичний розвиток та наслідки.

Навчитися визначати самостійно індекс маси тіла, оцінювати рівень власного фізичного розвитку.

Познайомитися з фізичними вправами, що сприяють прискоренню зросту.

Формувати навички самостійного аналізу фізичного стану, вміння слідкувати за корисним харчуванням та вміння складати доцільне індивідуальне меню для контролю за масою тіла.


  • Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я.

  • Аналіз отриманих результатів.

  • Складання власного плану дій для корегування фізичного стану.







13.







Косметичні проблеми підлітків

Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри.

Типи шкіри.


Познайомитися з основними функціями шкіри, та усвідомити сприяння здорової шкіри на здоров’я всього організму.

З’ясувати необхідність догляду за шкірою.

Усвідомлювати негативний вплив куріння й алкоголю на здоров’я шкіри.

Розуміти необхідність догляду за шкірою та профілактичного захисту від природних несприятливих умов зокрема вітру , морозу.Ознайомлення з професією ендокринолога та косметолога.



  • Визначення типу шкіри і волосся.




14.







Косметичні проблеми підлітків

Особливості функціонування шкіри у підлітковому віці. Догляд за шкірою і волоссям.



Ознайомити учнів з основними поширеними косметичними проблемами підлітків. Усвідомлювати необхідність правильного підбору індивідуальних косметичних засобів.

Навчитися правильно користуватися косметичними засобами. При необхідності знати де можливо отримати консультацію в разі виникнення косметичних проблем.



  • Вибір косметичних засобів.







15.







Систематизація та узагальнення набутих знань умінь та навичок.

Перевірити основні знання, навички, вміння учнів. Виявити прогалини та відкоригувати знання.

Сприяти розкриттю прояву діяльності учнів.



  • Аналіз та самооцінка знань




16.







Урок - гра

Використовуючи знання учнів розширити межі їх застосування за допомоги інтерактивних вправ.







II - семестр

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я (9 год.)

17.







Психічний і духовний розвиток

Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості.



Визначити ознаки інтелектуального та емоційного розвитку підлітків, основні потреби підліткового віку.

Встановити взаємозалежність потреб підліткового віку та духовного розвитку.




  • Розробка індивідуальних духовних цінностей.




18.







Психічний і духовний розвиток

Життєві цінності і здоров’я.




Визначати та пояснювати та аналізувати систему цінностей у житті людини.

Розглянути сімейні, державні, світові та особисті цінності що можуть вплинути на

розвиток підлітка.


  • Аналіз особистої системи цінностей.




19.







Уміння вчитися

Умови успішного навчання.

Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.


Навчитися аналізувати власні інтелектуальні здібності. Формувати навички застосування прийомів кращого запам’ятовування, уваги, розвитку творчих здібностей. За допомоги тестування виявити власні творчі здібності.

  • Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.







20.







Емоційне благополуччя

Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів.



Навчитися розпізнавати відчуття, емоції та почуття. Пояснювати вплив самооцінки на поведінку людини та прояв самостійно приймати рішення, контролювати емоції та мати відповідну поведінку. Навчитися адекватно реагувати на критику, приймати зважені рішення, застосовувати техніки самоконтролю.

  • Практикум культурного спілкування.




21.







Емоційне благополуччя

Методи самоконтролю. Ознаки

психологічної рівноваги.


Розвивати емоційну компетентність. Практично сформувати техніку самоконтролю. Знати ознаки психологічної рівноваги, розпізнавати ознаки в поведінці людей, вміння скоригувати взаємовідносини. Навчитися оцінювати рівень своєї психологічної рівноваги та уміння розбудовувати позитивну самооцінку.

  • Відпрацюваннянавичок самоконтролю.




22.







Емоційне благополуччя

Поняття і види стресу. Реакція організму на стрес. Ефект самопідтримки стресу. Хронічний стрес і здоров’я.




Ознайомлення з поняттям стресу, його видами, впливом стресового перенапруження на здоров’я людини, розпізнавати ознаки стресу.

Наводити приклади професій, де людина має підвищений рівень емоційного вигорання. Усвідомлювати ефект само підтримки стресу та впливу стресу на здоров’я людини.

Формування уміння правильно спілкуватися з людьми соціальних професій.


  • Формування позитивної адекватної самооцінки




23.







Емоційне благополуччя

Чинники стресу в екстремальних ситуаціях. Чинники виживання в екстремальних ситуаціях. Позитивне мислення.

Стресова стійкість. Оцінювання рівня стресу. Керування стресом. Самодопомога і допомога при стресі.


Ознайомлення з чинниками виживання в екстремальних ситуаціях. Навчитися технікам самоконтролю та позитивного мислення, оцінювати рівень стресу та як контролювати стрес.

Знати про негативні наслідки вживання стимуляторів для подолання стресу. Вміти знижувати загальне стресове навантаження за допомоги психологічних вправ. Усвідомлювати та аналізувати вплив мислення на поведінку в екстремальних ситуаціях.



  • Відпрацювання навичок планування часу.

  • Відпрацювання навичок надання самодопомоги при стресах.







24.







Конфлікти і здоров’я

Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів.



Ознайомити учнів з видами конфліктів, стадіями розвитку конфліктів, способами розв’язання конфліктів. Розпізнавати конфлікти поглядів та конфлікти інтересів. Усвідомлювати негативні наслідки конфліктів. Вміти аналізувати, запобігати розпалюванню та конструктивно розв’язувати конфлікти.

  • Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів.




25.







Систематизація та узагальнення набутих знань умінь та навичок.

Перевірити основні знання, навички, вміння учнів. Виявити прогалини та відкоригувати знання. Сприяти розкриттю проявів діяльності учнів.


  • Аналіз та самооцінка знань




Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (9год. + 1 год з резерву)

26.







Соціальні чинники здоров’я

Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини.

Клініки, дружні для молоді.


Сформувати поняття про ознаки безпечного та небезпечного середовища. Аналізувати чинники соціальної безпеки свого населеного пункту, розвивати критичне мислення та громадянську свідомість. Ознайомитися з основними законодавчими актами, законами, що захищають права дитини, аналізувати можливості реалізації своїх прав. Ознайомитися з адресами телефонів довіри та інших закладів де можливо отримати психологічну допомогу.

  • Складання списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри.







27.







Соціальні чинники здоров’я

Вплив засобів масової інформації на здоров’я.

Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків.


Ознайомлення з поняттям синергії, розвиток навичок розбудови стосунків, протидії негативному соціальному впливу. Розвивати вміння аналізувати вплив позитивний та негативний засобів масової інформації. Уміння розпізнавати стратегії комерційної реклами. Формувати уміння обирати для перегляду фільми та передачі, які пропагандують ціннісне ставлення до життя і здоров’я. Усвідомлювати значення родини для людини, підтримуючи родинні та національні цінності, формувати уміння створювати партнерські стосунки з родиною та друзями.

  • Складання рейтингу телепередач

  • Здійснення аналізу інформації з засобів масової інформації.

  • Створення родинного дерева.




28.







Соціальні чинники здоров’я

Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Способи протидії негативному соціальному впливу.




Знати основні причини формування підліткових компаній на основі розвитку вподобань, використання стилів спілкування, за розвитком інтелекту. Усвідомлювати небезпеку стигми та дискримінації. Розуміти використання шкідливих звичок як прояв реалізації перед однолітками та небезпеку від шкідливих звичок –розвиток раку від куріння. Формувати у підлітків самосвідомість та уміння протидіяти психологічному, соціальному та фізичному тиску.

  • Моделювання ситуації протидії негативного соціального впливу.




29.







Хвороби цивілізації

Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації».



Ознайомлення з причинами поширення хвороби цивілізації у світі. Усвідомлено аналізувати статистичні дані та робити висновок про наслідки поширення хвороби.

  • Аналіз числових значень статистики «хвороб цивілізацій»




30.







Хвороби цивілізації

Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння.

Вплив комерційної реклами на здоров’я.


Розуміти основні причини захворювань, необхідність займатися спортом, вести здоровий спосіб життя, приділяти належну увагу здоровому харчуванню. Аналізувати рекламу та формувати вміння протидіяти впливу реклами показати наслідки дії реклами на характерних прикладах. Навчити слідкувати за власним здоров’ям,

приділяти увагу профілактиці хвороби.



  • Створення алгоритму дій направлених на запобігання серцево- судинних захворювань, діабету, ожиріння.




31.







Профілактика захворювань, що набули соціального значення

Наслідки вживання наркотиків. Міфи і факти про наркотики.

Наркотична залежність. Ознаки і механізми виникнення залежності.


Ознайомитися з ознаками та наслідками вживання наркотиків. Розуміти поняття наркотична залежність та вміти розпізнавати ознаки залежності. Знати про центри лікування наркотичної залежності.

  • Створення антитютюнової, антиалкогольної, антинаркотичної реклами.




32.







Профілактика захворювань,

що набули соціального значення

Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків.




Ознайомлення з положеннями кримінального законодавства у сфері боротьби з наркотиками (статтями Кримінального кодексу України про відповідальність за злочини, пов’язані з зберіганням та розповсюдженням наркотиків.) Формування уміння відмовити від пропозиції вживати наркотики. Вміння розпізнавати психологічні прийоми залучення до вживання наркотиків. Формувати негативне ставлення до вживання психоактивних речовин.

  • Відпрацювання навичок відмови від пропозицій вжити наркотик







33.







Профілактика захворювань, що набули соціального значення

Особливості поширення ВІЛ-інфекції в Україні і світі. ВІЛ/СНІД і права людини. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації. Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції.



Ознайомлення з законодавством України у сфері протидії епідемії ВІЛ/ СНІДу, формування активної життєвої позиції. Усвідомлення та оцінювання ризиків ВІЛ інфікування у різних ситуаціях. Формування негативного ставлення до виявів стигми і дискримінації людей, які живуть з ВІЛ.

  • Створення соціальної реклами напрямленої на протидію розповсюдження СНІДу




34.







Профілактика захворювань, що набули соціального значення

Туберкульоз: умови інфікування і розвитку, ознаки захворювання. Заходи профілактики на державному і особистому рівнях.



Ознайомитися з шляхами зараження туберкульозом, знати ознаки активної форми туберкульозу. Знати про протитуберкульозні заходи на державному та особистісному рівнях. Усвідомлювати зв'язок епідемії з епідемією ВІЛ інфекції/СНІДу. Аналізувати зменшення ризику зараження з поширенням профілактичної роботи серед громадян.

Розробка пам’ятки, що до запобігання інфікування туберкульозом.




35.







Систематизація та узагальнення набутих знань умінь та навичок.

Перевірити основні знання, навички, вміння учнів. Виявити прогалини та відкоригувати знання. Сприяти розкриттю проявів діяльності учнів

Аналіз та самооцінка знань




Розробки уроків основ здоров'я (6 клас)

Дорошенко О.А.,Ворона В.Ф., Середенко Л.Є., слухачі курсів основ здоров'я


Поділіться з Вашими друзьями:

  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал