Опис діяльності Дзензелівської зош І-ІІІ ст як Школи сприяння здоров’ю



Скачати 68.55 Kb.
Дата конвертації26.02.2017
Розмір68.55 Kb.
Опис діяльності Дзензелівської ЗОШ І-ІІІ ст. як Школи сприяння здоров’ю.

Активна робота школи в напрямку здорового способу життя розпочалась ще з 2001 року, коли ми почали співпрацювати з кафедрою валеології Уманського державного педагогічного університету. Результатом співпраці стала робота «Здоровий спосіб життя – запорука розквіту нації», що була написана директором школи Візіром М.В. спільно із завідувачем кафедрою валеології Крохмалем С.С. .

З 2002 року розпочалась співпраця з Уманською ЗОШ І-ІІІ ступенів №10. Адміністрація школи ознайомилась з досвідом роботи уманчан і почала впроваджувати у практику роботи свого навчального закладу. Спонукали до визначення пріоритетного напрямку роботи школи як Школи сприяння здоров'ю і результати медичних обстежень, що засвідчували значний рівень хвороб серед учнів школи.

Ми зрозуміли, лише сформувавши у дітей уміння щоденно, власними силами зберігати і зміцнювати здоров’я, підтримувати високу працездатність, пом’якшувати стресові й екстремальні ситуації, дотримуватись безпечних умов життєдіяльності на тлі розв’язання екологічних проблем та поліпшення соціальних умов життя, можна виправити критичне становище стосовно погіршення стану здоров’я . Виникло слідуюче запитання : «Як це зробити під час навчально-виховного процесу ?»

Ми поставили перед собою завдання – виховувати здорових дітей, дбати про здоров’я вчителів, співпрацювати з батьками, впроваджувати оздоровчі технології, здійснювати валеологізацію освіти, формувати культуру здоров’я .

Коли колектив школи розпочав роботу над проектом «Крокуємо до здоровя», перед нами постав ряд питань:



  • що ми хочемо виправити в житті школи та з якою метою?

  • хто буде залучений до процесу?

  • які перші кроки необхідно зробити?

  • які ресурси для розвитку школи культури здоров’я є в наявності?

  • який реальний термін виконання проекту?

Тому були визначенні

Головні завдання :

  • впровадження оздоровчих технологій, розвивальних та інтерактивних методик в освітній процес з метою його оптимізації;

  • зміна психологічних установок у ході навчально-виховного процесу;

  • забезпечення відповідного рівня фізкультурно-оздоровчої роботи;

  • охоплення валеологічною освітою всіх ланок;

  • оздоровлення учнівської молоді, сприяння її фізичному, інтелектуальному, духовному розвитку в процесі туристсько-краєзнавчої роботи;

  • розширення діяльності шкільної медичної служби;

  • формувати навички здорового способу життя школярів через профілактичну роботу, зокрема впровадження профілактичних програм;

  • співпраця з державними та громадськими організаціями в напрямку формування навичок здорового способу життя .

Рішення педради від 30.08.2006 року про діяльність школи як Школи сприяння здоров'ю стало початком системної роботи в даному напрямку.

Педагогічною радою було затверджено Концепцію школи як Школи сприяння здоров’ю. Розроблено особистісну модель учня початкової школи в аспекті здоров’я дитини, складено Програму, а також створено шкільну Раду здоров’я. В навчальний план введено три години фізичної культури, з варіативної частини навчального плану виділено додаткові години на уроки валеології.

З листопада 2006 року в штат школи введені посади соціального педагога та медичної сестри. У квітні - травні лікарями Маньківської ЦРЛ проводяться медичні огляди стану здоров’я школярів. На основі їх результатів медсестрою школи оформляються паспорти здоров’я учнів. Як засвідчують результати найбільше проблем ми маємо із захворюванням зору, порушенням постави, захворюванням органів травлення. Тому для запобігання розвитку сколіозу використовуються мішечки з сіллю, каштанові мішечки молодшими школярами, проводяться елементи профілактичного масажу та самомасажу, учні займаються біля динамічних парт. Що стосується проблем із зором, то в класах проводяться елементи вправ для корекції зору з використання настінних і настельних кольорових фігур. На сьогодні ми маємо хоча і невеликий, але такий бажаний, відсоток позитивних змін.

Вчителі початкової школи використовують валеологічні паузи, фізкультхвилинки, вправи для корекції зору під час уроків та занять у групі продовженого дня; починають навчання ранковими зустрічами з обов’язковими побажаннями здоров’я та ранковою гімнастикою, яку проводять під музику або супроводжують віршами. Це створює доброзичливу атмосферу, формує позитивний психологічний клімат

навчання. На перервах учителі або представники шкільного учнівського

самоврядування (СКЮД школи) проводять з молодшими школярами рухливі ігри. В середині уроків обов’язково провітрюється приміщення у поєднанні з фізкультхвилинками.

Основними напрямками роботи школи є:


  • фізкультурно-оздоровчий;

  • туристсько-краєзнавчий;

  • валеологічний.

Велику роль у житті школи відіграє спорт. Систематично хлопчики 3-9 класів відвідують футбольні гуртки. Учні 10-11 класів відвідують тенісні та волейбольні гуртки . Протягом двох років команда з легкоатлетичного багатоборства посідає призові місця у районних змаганнях «Старти надій», бере участь у обласних змаганнях. Учні школи неодноразово були призерами обласних змагань, два учні являють районними стипендіатами за досягнення в спорті.

Активну участь учні нашої школи беруть у наймасовішому проекті «Найспортивніше село». Два рази поспіль у цих змаганнях ми здобуваємо перемогу. Традицією стало проведення футбольного турніру на честь Героя Соціалістичної Праці П.Г. Левченка, який з 2005 року проводимо щорічно. На цей кубок запрошуємо команди з Умані, Жашкова, Тального, Маньківського району.

Велика роль в школі відводиться туристсько-краєзнавчій роботі. Учні школи з керівником туристсько – краєзнавчого гуртка Бондаром С.С. в тісній співпраці з директором районного краєзнавчого музею Дудником Ю.П, розробили туристичні маршрути з елементами теренкуру: «Мала підкова Дзензелівки», «Велика підкова Дзензелівки», мандрували «Золотою підковою Черкащини», підкорювали неодноразово найвищу вершину Карпатських гір - Говерлу та Кримських гір - Ай – Петрі, оздоровлюються купаючись в Чорному морі.

Велику просвітницьку роботу по популяризації здорового способу життя серед учнів школи проводить молодіжна громадсько - християнська організація «Шторм» (місто Умань ).

Для профілактики вірусних інфекцій та інфекційних захворювань батьківським комітетом школи було закуплено ароматичну лампу з набором ароматичних масел. Для учнів 1 – 6 класів проводиться ароматерапія, учні п’ють фіточаї.

Педагогами нашої школи розроблено велику кількість матеріалів з питань духовного, морального, психічного і фізичного здоров’я, дидактичних та методичних матеріалів по впровадженню здоров’язберігаючих технологій.

Першочерговою проблемою для адміністрації школи є охоплення більшої частини учнів гарячим харчування ( 83 % ), тому класні керівники проводять батьківські збори, на яких іде мова про значення повноцінного харчування в шкільному віці. Для заохочення учнів до харчування в їдальні урізноманітнюється меню. В асортименті: суп чи

борщ, картопляне пюре, морська риба, м’ясні вироби, молоко, твердий

сир, овочеві салати, тонізуючі напої (чай, компоти, соки, узвари, какао).

Проводяться заходи по дотриманню санітарно - гігієнічних норм.

Важливу роль в процесі оздоровлення дітей відіграють пришкільний оздоровчий табір та табір праці і відпочинку, що діють на базі школи. У пришкільному оздоровчому таборі щорічно оздоровлюється 100% учнів початкової ланки, у таборі праці і відпочинку 70% від загальної кількості учнів середньої ланки.

Аспекти просвітницької роботи розширюються: підписано угоди про співпрацю з Уманським медичним коледжем ( директор коледжу

Бебешко П. С.), кафедрою валеології Уманського державного педаго –

гічного університету ( завкафедрою Соколенко Л. С. ), кафедрою фізичної культури Уманського державного педагогічного університету, поліклінічним відділенням Маньківської центральної лікарні (завідувач Лисенко П. О. ).

Питання охорони здоров’я в школі розглядалися з 2001 року, коли ми почали співпрацю з кафедрою валеології Уманського державного педагогічного університету ім. Тичини (завідувач кафедрою Крохмаль С.С.).

З 2002 року співпрацюємо з школою № 10 м. Умані ( директор школи

Шульга С. І. ), яка входить у Всесвітню мережу шкіл сприяння здоро -

в’ю. Результатом стала робота «Здоровий спосіб життя - запорука

розквіту нації», яка була представлена на обласному етапі виставки

педагогічних технологій «Освіта Черкащини - 2003» ( директор школи Візір М. В., завкафедрою валеології УДПУ доцент Крохмаль С.С., учитель математики школи Візір Л. В. ).

З листопада 2006 року в штат школи введена посада медичної

сестри. Нині значна увага звернена на питання мотивації ведення здорового способу життя, як важливого чинника розвитку особистості, організації систематичної роботи з виховання в учнів здорового способу життя з використанням при цьому багатого національного досвіду й усталених традицій українського народу та готовності педагогів до означеного виду діяльності.

Оскільки першими вихователями, наставниками, ідеологами в житті дитини є батьки та вчителі, то саме на них покладається відповідальність запровадження основних цінностей життя у повсякденних реаліях.

Для покращення просвіти батьків у навчальному закладі діє батьківський лекторій.

Питання фізичного вдосконалення та зміцнення здоров’я дітей запропоновано вирішувати шляхом комплексного розв’язання педагогічних, медичних та соціальних завдань з урахуванням індивідуальних особливостей дитини в різні вікові періоди. Якщо дитина зростатиме носієм ідеї фізичного, психічного, духовного та соціального здоров’я, як основного життєвого пріоритету, то саме її життя буде красивим, плідним та довготривалим

Аромотерапія – пиття лікувальних чаїв

Духовний розвиток – відвідання музею

Досягнення спортсменів школи



Фізкульт хвилинка на уроці валеології

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал