Олександрівська районна державна адміністрація



Скачати 49.33 Kb.
Дата конвертації09.05.2017
Розмір49.33 Kb.
ukr_ger2

У К Р А Ї Н А


Підлісненський навчально-виховний комплекс

«загальноосвітній заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»


Олександрівська районна державна адміністрація


Кіровоградської області

27342 с. Підлісне, вул. Леніна 1, т. 96-3-40


Від ____________________

Наказ директора НВК №



Про формування родинного

виховання в школі
Оптимізація взаємодії школи і сім’ї – необхідна умова успішного виховання і навчання дітей. Там, де вчителі і батьки виступають єдиним фронтом, там звичайно краще поставлена навчально-виховна робота школи і правильно організовано виховання дітей у сім’ї.

Протягом лютого 2013 року адміністрацією Підлісненського НВК вивчався стан родинного виховання в школі. Організація роботи з батьками здійснюється за такими основними напрямами:

•  вивчення сімей учнів, їхнього виховного потенціалу;

• залучення батьків, усіх дорослих членів родини у навчально-виховний процес як рівноправних учасників, інтеграція зусиль і гармонізація взаємин педагогічного колективу і батьківської громадськості у створенні сприятливих умов для ефективної роботи освітнього закладу;

•  формування педагогічної культури сучасної сім'ї та допомога батькам у їхній психолого-педагогічній самоосвіті;

• корекція виховної діяльності родини із різним типом сімейного неблагополуччя.

Співдружність школи з сім’єю, опора на родинні традиції набуває сьогодні  нового педагогічного змісту та особливої актуальності. Адже об’єктивна необхідність взаємодії школи і сім’ї у розвитку особистості має глибокі соціальні й психолого-педагогічні основи.

      Трикутник: школа – учні – батьки є опорною схемою у вирішенні більшості питань, пов’язаних з проблемами навчально-виховного процесу. Кожна його ланка є рівноправним учасником всіх шкільних справ, ідей і задумок.

   Під основними завданнями родинно-сімейного виховання колектив Підлісненського НВК вбачає:

-    гармонійний всебічний розвиток дитини;

-    підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах;

- формування в дітей моральних цінностей з позиції добра, справедливості, правди, людяності;

-    розуміння пріоритету виховання дітей у сім’ї та гуманних взаємин між членами родини;

-    важливості ролі сім’ї у житті суспільства;

-    створення сприятливої трудової атмосфери в сім’ї;

-    виховання національної свідомості і самосвідомості;

-    культура поведінки в сім’ї;

-    залучення до традицій родинно-побутової культури українців, активної участі у всенародних і сімейних святах.

   На основі даних завдань в НВК розроблено структуру родинно-сімейного виховання. Вона зберігає цілісність відносин: школа-учні-батьки, надає можливість проявити себе кожній із складових даної базової одиниці. До роботи в даному напрямку згідно структури широко підключається громадськість, різноманітні соціальні підрозділи і структури.

Родинне виховання проходить червоною ниткою через усі шкільні справи. Основною формою взаємодії педагогів і батьків у нашому навчальному закладі є діяльність батьківського клубу «Наша родина», де обговорюються актуальні проблеми життя шкільного колективу, відбувається взаємообмін думками, ідеями, знаннями, спільний пошук оптимальних рішень з питань виховання дітей. Неабияке значення для ефективної діяльності нашого навчального закладу має участь батьків в організації та проведенні таких шкільних заходів, як День туризму, Велика шкільна спартакіада, новорічні та різдвяні заходи, Тиждень сім’ї, родинні свята, випускний вечір та багато інших, які вже стали нашими традиціями. Справжнім центром виховної роботи став шкільний Музей історії села та кімната народознавства, створенні спільними зусиллями учнів, учителів та батьків. Тут зберігаються матеріали, які відображають побут, звичаї та традиції українського народу, історію рідного села та школи, творчі роботи та досягнення учнів, матеріали пошукової роботи «Моя земля – земля моїх батьків» на такі теми, як «Мій родовід», «Мати - берегиня роду», «Народні свята та обряди», «Сімейні традиції у вихованні особистості» та ін. Учителями та класними керівниками підготовлено і проведено такі позакласні заходи, як «Хата моя, біла хата», «Роде наш красний», «У гості до бабусі», «Шануймо нашу родину», «Мама, тато, я – разом дружна сім’я».

Успішно пройшла година спілкування у 5 класі (кл. кер. Притюпа А.П.) «Родинні традиції як основа сімейного виховання». На годині спілкування учні ознайомилися з поняттями «сім’я», «рід», «родина», «родовід», «родинні традиції», «щастя»; училися взаєморозуміння, взаємодопомоги, усвідомлення своїх обов’язків;вчилися виявляти увагу й повагу до рідних, творити добро, нести красу в дім своїми думками й вчинками. Учитель зацікавив учнів пошуками коріння свого родоводу.

У своїй діяльності класні керівники використовують різноманітні форми роботи з батьками: відвідування сімей учнів, батьківські збори, індивідуальні консультації для батьків, тематичні вечори, залучення батьків до виховних заходів, відкриті уроки для батьків, тренінги,семінари, моделювання ситуацій тощо. Учні 10 класу(кл. кер. Мельник О.І ) на годині спілкування «Спадок минулих поколінь» виконували творче завдання «Моє родове дерево».

Для формування і функціонування колективу батьків класу, підвищення дієвості батьківських зборів в кожному класі створені батьківські комітети. Завдання батьківського комітету — сприяти роботі педагогічного колективу школи у вихованні та навчанні школярів, допомагати класному керівникові створювати сприятливі економічні умови для проведення навчально-виховної роботи.

Але поруч з позитивними моментами існує ряд недолік у роботі по формуванню родинного виховання. Так, не всі батьки є частими гостями у НВК, є батьки, які потребують підвищення рівня педагогічної просвіти, конфлікти між учнями та батьками є наслідками неправильних взаємин між батьками і дітьми: зайва суворість або надмірна любов до дитини, відсутність або недостатність нагляду за ним,низька загальна культура батьків, поганий приклад з їх боку в побуті. 

Відповідно до вищесказаного

НАКАЗУЮ:


  1. Роботу педагогічного колективу з родинного виховання вважати задовільною.

  2. Класним керівникам постійно залучати батьків до участі у класних та шкільних заходах, надавати консультації з питань виховання дітей.

  3. Заступникові директора школи з виховної роботи С.В.Парієнко надати методичну й практичну допомогу класоводам і класним керівникам із питань родинного виховання.

  4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з виховної роботи С.В.Парієнко

Директор НВК: Н.В.Чабан.


З наказом ознайомлені: С.В.Парієнко

Ободовська Л.І. Л.Г.Шевченко

Яковенко О.В. О.М. Коваленко

Н.П.Філін О.В.Васильченко

Шевченко Н.Ю. А.П.Притюпа

Варламова І.М. Г.В. Пересунько



Охріменко Н.В.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал