Об'єм та площа бічної поверхні циліндра



Скачати 45.36 Kb.
Дата конвертації19.06.2017
Розмір45.36 Kb.
ТипУрок
Методична розробка уроку з геометрії
f:\11111111111\алла!!!!!!!!!!!!!!!!.jpg
Алла Рисак,

викладач математики

державний професійно-технічний навчальний заклад «Рокитнянський професійний ліцей»


Тема уроку: об'єм та площа бічної поверхні циліндра.

Мета уроку:

  • узагальнити та закріпити знання учнів з теми, зокрема означення циліндра та його елементів, формули для знаходження об'єму та площі поверхні; формувати навички та вміння розв'язувати задачі;

  • розвивати логічне мислення, пам'ять, просторову уяву;

  • виховувати увагу, старанність, культуру мовлення, культуру виконання малюнка, охайність.

Тип уроку:узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок. Дослідження результативності творчих груп.

Форми роботи: розв’язування задач за алгоритмом, розв’язування тестових завдань, фронтальне опитування,робота в малих групах .

Обладнання: картки з тестовими завданнями, алгоритм розв’язування задачі, мультимедійна презентація, лінійка.

Епіграф уроку:

Знання збираються по краплині,

як вода в долині.

( прислів’я)

Хід уроку



І. Організаційний момент.

Перевірка присутності учнів, їх готовності до уроку.


ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Виконання тестових завдань на бланках.


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Як сказав видатний французький архітектор Ле Корбюзьє, ми живемо в геометричний період і навкруги нас – геометрія. (Слайд 1)

І справді, світ, в якому ми живемо, наповнений геометрією будинків і вулиць, творінням природи й людини.

Вона виявляється скрізь, де потрібна найменша точність у визначенні форми і розмірів. Техніку, інженеру, робітнику, архітектору – всім необхідна геометрична уява. Тіла обертання знаходять широке застосування у повсякденному житті, науці та техніці.

Циліндричну форму мають колеса автомобілів, жорна в млині. Ця форма була дуже поширеною в архітектурі. Наприклад, колони циліндричної форми прикрашали величні споруди стародавньої Греції. У Франції навіть споруджено багатоповерховий будинок циліндричної форми.

Циліндричну форму мають цистерни, катки для вкатування асфальту, водонапірні башти, водостічні ринви, футляри для екранів.

Циліндричну форму має основна частина космічної ракети, яка містить двигун і пальне.




(Слайд 2) (Слайд 3)





(Слайд 4) (Слайд 5)

Навіть у побуті зустрічаються такі тіла, як звичайна пляшка, пробірка, склянка, колба, хокейна шайба, патрон, котушка та інше.




  • Як ви гадаєте, що потрібно мати щоб утворилося тіло обертання?

(Відповідь:пряму, навколо якої відбувається обертання, тобто вісь обертання).

  • Чи може тіло обертання бути плоским?

(Відповідь: ні ).

(Слайд 6).

Тепер ви познайомитесь з тілом обертання, яке називається циліндром.


ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

(Слайд7, 8)

Сьогодні ми навчимося обчислювати об’єм одного з тіл обертання – циліндра, площу його бічної та повної поверхні, а також продемонструємо зв'язок математичної теорії з практикою.
V. Вивчення нового матеріалу.

Слово «циліндр» походить від грецького «циліндрос» , що означає вал, каток. Поняття про циліндричну форму виникло ще в стародавні часи. Ще Архімеда і Піфагора цікавили питання вивчення циліндра.



(Демонструються слади 9, 10,11, 12)



VІ. Складання опорного конспекту уроку.
На основі почутого учні складають в зошитах опорний конспект на тему: «Об'єм та площа бічної поверхні циліндра».

VI. Розв'язування задач.

(На екрані висвітлюємо задачу на обчислення об’єму циліндра – слайд 13, 14).






VIІ. Практична робота в малих групах на обчислення площі поверхні циліндра.

VIІІ. Підсумок уроку.

( Метод «Світлофор»)

ІХ. Домашнє завдання.



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал