Навчальна програма з вивчення історії та культури, державного устрою України, основ законодавства з питань праці, освіти, охорони здоров’я, соціального забезпечення для біженців для осіб, які потребують додаткового захисту



Скачати 51.64 Kb.
Дата конвертації10.04.2017
Розмір51.64 Kb.
Проект

Навчальна програма

з вивчення історії та культури, державного устрою України, основ законодавства з питань праці, освіти, охорони здоров’я, соціального забезпечення для біженців для осіб, які потребують додаткового захисту, у тому числі й для дорослих

Зміст

Предметні вміння навчальної діяльності

Тема 1. ЗНАЙОМСТВО З ІСТОРІЄЮ.

Історія як наука про минуле людства. Історичні джерела.

Держава Україна. Символи держави: Герб, Прапор, Гімн, їх значення. Ознайомлення з історичною картою. Історичні кордони України.

Традиції, звичаї, обряди українського народу. Український національний характер. Народні символи в українському фольклорі.


Розуміє та застосовує поняття «історія», «культура України»

Називає державну символи України. Може розпізнавати на картосхемі сучасні кордони України.

Має уявлення про традиції, звичаї, обряди українського народу. Називає риси національного українського характеру. Розповідає про народні символи України, знає народні приказки та прислів’я з використанням народної символіки.


Тема 2.СТАРОДАВНЯ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ.

Поява та розселення людей на території України.

Трипільська культура.

Давні слов'яни.

Легенда про заснування Києва.



Має уявлення про стародавню історію та культуру України.

Наводить приклади історичних пам’яток.



Тема 3. КНЯЖА РУСЬ-УКРАЇНА.

«Повість минулих літ» про утворення Київської Русі.

Київські князі. Аскольд, Дір, Олег, Ігор, Ольга, Святослав, Володимир, Ярослав. Коротка характеристика.

Запровадження християнства. Кирило та Мефодій – засновники слов’янської азбуки та писемності.

Боротьба Київської Русі з кочовиками.

Культура Київської Русі: архітектурні споруди, монументальний живопис (мозаїки та фрески), іконопис, книжкова мініатюра.


Має уявлення про устрій Київської Русі та правління князів.

Визначає тривалість подій, віддаленість від сьогодення.


Називає найвизначніші події та найвидатніших діячів княжої доби.

Відрізняє в сюжеті оповідань справжні історичні факти та постаті від вигаданих.

Впізнає на фото та відео зображеннях найзначніших архітектурних споруд часів Київської Русі (Золоті ворота, Софійський собор тощо). Знає видатні постаті Київської Русі,пояснює їхню роль в історії України.


Тема 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА.

Виникнення козацтва.

Побут, звичаї козацького товариства.

Походи і війни козаків.

Історичні постаті епохи козацтва. (Петро Конашевич-Сагайдачний, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа).

Остаточна ліквідація гетьманства. Скасування козацького устрою.

Культура епохи козацтва. Найвидатніші митці української культури ХVІІІ ст. (Г. Сковорода).



Називає найвизначніші події та найвидатніших діячів козацької доби.
Стисло характеризує історичні постаті, використовуючи текст.
Наводити приклади найвідоміших культурних пам’яток.

Тема 5. УКРАЇНА В ХІХ—ХХ СТ.

Особливості розвитку українських земель у ХІХ — на початку ХХ ст. Освіта. Університети. І. Котляревський, Т. Шевченко.

Україна у Першій світовій війні.

Відродження Української держави.

Встановлення більшовицької влади в Україні.

Голодомор 1932-1933 рр.

Україна у Другій світовій війні (1939 -1945 рр.) .

Україна у 50-80-ті роки ХХ століття.


Називає найважливіші події та найвизначніші постаті.

Характеризує історичні події.

Дає коротку відповідь на історичне питання.
Знає про наслідки для України та світу аварії на Чорнобильській АЕС, про зміни у суспільному житті українського суспільства кінця 80-х років (перебудова, гласність, відродження національного руху тощо)


Еміграція та імміграція в історії України

Знання про видатних діячів української історії культури,які народилися в Україні, але були вимушені поїхати з неї.

Знання про видатних діячів української історії культури,які народилися поза межами України, проте працювали у Україні або для України, чим зробили значний внесок в українську історію та культуру:



Тема 6. УКРАЇНА СУЧАСНА.

Розпад СРСР.

Незалежність України.

Територія, багатонаціональній склад населення, найбільші міста.

Сучасна Україна у Європі та світі.



Вибирає (з переліку) пов’язані події (факти).

Наводить приклади зі сфери науки, спорту, культури, де Україна має здобутки світового рівня.




Тема 7. ЛЮДИНА В СУСПІЛЬСТВІ.

Конституція України.

Громадянство України. Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина.

Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в України (Розділ ІІ).

Закон України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту».

(Правовий статус (стаття 14, 15).

Здійснення обстеження для встановлення віку дитини, яка залишилась без піклування батьків та потребує соціального захисту

(Наказ Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства соціальної політики України і Міністерства освіти і науки України від 23.10.2013  № 903/1464/711

«Про здійснення обстеження для встановлення віку дитини, яка залишилась без піклування батьків та потребує соціального захисту» зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 листопада 2013 р. 

за № 1934/24466.)


Розуміє сутність правопорушень як порушення прав інших людей.

Має уявлення про: права та обов’язки людини; право на життя; рівноправність людей; право кожного на захист.



Відповідно до рівня володіння українською мовою учитель

(координатор/керівник) визначає кількість годин до кожної теми самостійно .





Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал