Наукова аспірантура спеціальність «Музичне мистецтво»



Скачати 487.13 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації30.11.2016
Розмір487.13 Kb.
  1   2   3   4

НАУКОВА АСПІРАНТУРА

Спеціальність «Музичне мистецтво» – 17.00.03.

Теорія музики, історія музики
Денне відділення – 3 роки навчання, заочне – 4 роки

Вступники до наукової аспірантури за спеціалізацією «Музикознавство» складають такі вступні екзамени:
Теоретичне музикознавство

1. Теорія музики:

а) виконання письмових робіт:

- задача з гармонії (2 години, без допомоги фортепіано);

- подвійна 4-риголосна фуга з окремою експозицією (виконується 4 години);

- інструментовка фрагменту музичного твору (2 години);

б) усний екзамен з гармонії, поліфонії, аналізу музичних творів (цілісний аналіз твору крупної форми по партитурі), історії оркестрових стилів, історії теоретичних систем, з музичної акустики, з питань методики викладання теоретичних дисциплін.

в) колоквіум:


  • вияснення підготовки вступників до роботи над обраною темою (обговорення матеріалів реферату, плану дисертації, головної мети майбутньої роботи, її актуальність, новаторство, практична необхідність);

  • орієнтованість абітурієнта у проблематиці теоретичного музикознавства, знання фундаментальних теоретичних праць з основ теоретичних дисциплін;

  • вияснення загальної ерудиції вступника, його світоглядних позицій, філософсько-естетичної підготовки.



2. Історія музики (усний екзамен у повному обсязі вузівського курсу: українська, зарубіжна, російська музика):


  1. Особливості західноєвропейської музичної культури періоду пізнього середньовіччя;

  2. Явище ренесансу в історії європейської музики;

  3. Стильові засади творчості К.Монтеверді;

  4. Програмні тенденції симфонічної творчості композиторів-романтиків;

  5. Оперні реформи Р.Вагнера та Дж.Верді: порівняльний аспект;

  6. Жанр симфонічної поеми у творчості Р.Штрауса;

  7. Ново-віденська школа як музично-стильовий феномен;

  8. Провідні жанрово-стильові риси творчості Б.Бартока;

  9. Концептуальна основа творчості О.Месіана;

  10. Польська композиторська школа другої половини ХХ століття;

  11. Нові різновиди композиторської техніки у другій половині ХХ століття;

  12. Російська композиторська школа в її становленні від ХІХ до ХХ століття як соціоестетичний феномен;

  13. Принципи симфонічного мислення Д.Шостаковича;

  14. Історичні передумови становлення української композиторської школи;

  15. Партесний спів та партесний концерт як складова частина національної традиції української музики;

  16. Феномен українського музичного просвітництва;

  17. Творчість Д.Бортнянського як стильова парадигма української музики;

  18. Українська класична опера та шляхи її вивчення;

  19. Український фольклор як предмет музикознавчого вивчення;

  20. Неофольклоризм у творчості українських композиторів;

  21. Місце та значення творчості Б.Лятошинського в історії української музики;

  22. Провідні українські регіональні композиторські школи 1970 – 2000 рр.;

  23. Хорова творчість Л.Дичко;

  24. Стильова еволюція, жанрова своєрідність творчості В.Сильвестрова;

  25. Оперно-ораторіальні твори сучасних українських композиторів.



Історичне музикознавство



1. Історія музики:

а) усний екзамен у повному обсязі вузівського курсу: українська, зарубіжна, російська музика:



  1. Історія музики як наукова та навчальна дисципліна на сучасному етапі;

  2. Музична медієвістика та її методи;

  3. Особливості західноєвропейської музичної культури періоду пізнього Середньовіччя;

  4. Явище ренесансу в історії європейської музики;

  5. Стильові засади творчості К.Монтеверді;

  6. Категорія одночасного контрасту та її значення у творчості Й.С.Баха;

  7. Феномен опери-seria та його історична доля;

  8. Програмні тенденції симфонічної творчості композиторів-романтиків;

  9. Оперні реформи Р.Вагнера та Дж.Верді: порівняльний аспект;

  10. Жанр симфонічної поеми у творчості Р.Штрауса;

  11. Ново-віденська школа як музично-стильовий феномен;

  12. Провідні жанрово-стильові риси творчості Б.Бартока;

  13. Концептуальна основа творчості О.Месіана;

  14. Польська композиторська школа другої половини ХХ століття;

  15. Нові різновиди композиторської техніки у другій половині ХХ століття;

  16. Російська композиторська школа в її становленні від ХІХ до ХХ століття як соціоестетичний феномен;

  17. Фортепіанна поетика С.Рахманінова: хронологічний аспект;

  18. Принципи симфонічного мислення Д.Шостаковича;

  19. Явище полістилістики у творчості А.Шнітке;

  20. Оперні інновації С.Слонимського;

  21. Історичні передумови становлення української композиторської школи;

  22. Партесний спів та партесний концерт як складова частина національної традиції української музики;

  23. Феномен українського музичного просвітництва;

  24. Творчість Д.Бортнянського як стильова парадигма української музики;

  25. Українська класична опера та шляхи її вивчення;

  26. Жанр дитячої опери у творчості М.Лисенка;

  27. Типологічні ознаки галицької музичної культури;

  28. Український фольклор як предмет музикознавчого вивчення;

  29. Неофольклоризм у творчості українських композиторів;

  30. Місце та значення творчості Б.Лятошинського в історії української музики;

  31. Провідні українські регіональні композиторські школи 1970 – 2000 рр.;

  32. Хорова творчість Л.Дичко;

  33. Стильова еволюція, жанрова своєрідність творчості В.Сильвестрова;

  34. Оперно-ораторіальні твори сучасних українських композиторів;

  35. Жанр концерту у творчості Є. Станковича.

б) колоквіум:



  • вияснення підготовки вступників до роботи над обраною темою (обговорення матеріалів реферату, плану дисертації, головної мети майбутньої роботи, її актуальність, новаторство, практична необхідність);

  • орієнтованість абітурієнта у проблематиці історичного музикознавства, знання фундаментальних праць;

вияснення загальної ерудиції вступника, його світоглядних позицій, філософсько-естетичної підготовки.

2. Теорія музики:

а) виконання письмових робіт:

- задача з гармонії (2 години, без допомоги фортепіано);

- проста 3-голосна фуга (повна), виконується 4 години;

- інструментовка фрагменту музичного твору (2 години);

б) усний екзамен з гармонії, поліфонії, аналізу музичних творів (цілісний аналіз твору крупної форми за партитурою), історії оркестрових стилів, історії теоретичних систем, з питань методики викладання теоретичних дисциплін, читання партитур.



3. Філософія:


  1. Специфіка філософського знання;

  2. Структура філософського знання;

  3. Філософське вчення про буття. Основні проблеми онтології;

  4. Субстанціонально-атрибутивні концепції буття;

  5. Матерія як субстанція буття;

  6. Філософські категорії руху, простору і часу;

  7. Ідеальне як субстанція буття;

  8. Нетрадиційні концепції у філософії ХХ століття;

  9. Поняття про філософський метод;

  10. Діалектичні принципи взаємозв‘язку, взаємозумовленості явищ і принцип розвитку;

  11. Діалектика буття і мислення;

  12. Діалектика і метафізика;

  13. Альтернативи діалектики;

  14. Свідомість як філософська категорія. Її основні форми;

  15. Свідомість і самосвідомість;

  16. Основні проблеми гносеології;

  17. Емпіричне познання та його форми;

  18. Наукові шляхи пізнання та форми знання;

  19. Особливості філософського вчення про суспільство;

  20. Суспільство як система;

  21. Спільності людей у структурі суспільства, їх основні типи;

  22. Природа як предмет філософського осмислення;

  23. Проблеми взаємовідносин: людина-суспільство-природа;

  24. Проблема людини у філософії;

  25. Природна і соціальна іпостасі людини;

  26. Поняття „індивід”, „особистість”, „індивідуальність”;

  27. Проблема життя і смерті у філософії, пошук сенсу життя і призначення людини;

  28. Філософія культури, коло її основних проблем;

  29. Культура й особистість;

  30. Творчий характер культури;

  31. Філософія і релігія;

  32. Історичні норми релігії;

  33. Мораль і право;

  34. Мораль і моральність;

  35. Структура моральної свідомості;

  36. Природа мистецтва, його структура й основні функції;

  37. Поняття про естетичне та його роль в житті й у мистецтві;

  38. Наука, її сутність і роль у сучасному суспільстві.


4. Іноземна мова (англійська, німецька, французька, італійська, для іноземців – російська):

а) письмовий переклад оригінального (неадаптованого) музикознавського тексту (у обсязі 1 друкованого аркуша (стандартного), виконується за допомогою словника – 30 хвилин.);

б) переказ прочитаного (без допомоги словника) сюжетного тексту на музичну тему. Виконується іноземною мовою (обсяг – ¾ друкованого аркуша; термін підготовки – 15 хвилин);

в) співбесіда іноземною мовою на професійні, політичні та побутові теми.



АСИСТЕНТУРА-СТАЖУВАННЯ
Денне відділення – 3 роки навчання, заочне – 4 роки
Вступники до асистентури-стажування за спеціалізацією «композиція» складають такі вступні екзамени:


  1. Спеціальність (показ творів різних жанрів та форм у вигляді записів на DVD);

  2. Теорія музики (письмово):

а) поліфонічні обробки народних пісень (різнохарактерних) для хору;

б) оркестровка фрагментів музичних творів для фортепіано, для 2-х фортепіано;

Завдання виконується 8 годин.


  1. Теорія музики (усно):

а) усний екзамен з гармонії, поліфонії, аналізу музичних творів (цілісний аналіз твору крупної форми по партитурі), історії оркестрових стилів, історії теоретичних систем, з музичної акустики, з питань методики викладання теоретичних дисциплін.

б) колоквіум:



  • вияснення підготовки вступників до роботи над вибраною темою (обговорення матеріалів реферату, плану дисертації, головної мети майбутньої роботи, її актуальність, новаторство, практична необхідність);

  • орієнтованість абітурієнта у проблематиці теоретичного музикознавства, знання фундаментальних теоретичних праць з основ теоретичних дисциплін;

  • вияснення загальної ерудиції вступника, його світоглядних позицій, філософсько-естетичної підготовки.



  1. Історія музики (усно): екзамен в повному обсязі вузівського курсу (українська, зарубіжна, російська музика); питання дивитись у розділі «історія музики» - «теоретичне музикознавство».

  2. Філософія (вимоги такі ж самі, як і для наукової аспірантури);

  3. Іноземна мова (англійська, німецька, французька або італійська, для іноземців – російська): вимоги для асистентів-стажистів.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал