Наказ №641 Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання



Сторінка1/4
Дата конвертації23.12.2016
Розмір0.85 Mb.
ТипНаказ
  1   2   3   4

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

16 червня 2015 року № 641

Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах

Вiдповiдно до рiшень Колегiї Мiнiстерства освiти i науки України вiд 26.03.2015 протокол № 3/5-2 «Про Концепцiю нацiонально-патрiотичного виховання дiтей i молодi» та вiд 28.05.2015 протокол № 5/5-2 «Про Заходи щодо реалiзацiї Концепцiї нацiонально-патрiотичного виховання дiтей i молодi»

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Концепцiю нацiонально-патрiотичного виховання дiтей i молодi, що додається.

2. Затвердити Заходи щодо реалiзацiї Концепцiї нацiонально-патрiотичного виховання дiтей i молодi, що додаються.

3. Затвердити методичнi рекомендацiї щодо нацiонально-патрiотичного виховання у загальноосвiтнiх навчальних закладах, що додаються.

4. Управлiнню зв’язкiв з громадськiстю та забезпечення дiяльностi Мiнiстра (патронатнiй службI) (Загоруйко Ю. А.), департаменту загальної середньої та дошкiльної освiти (Кононенко Ю. Г.), забезпечити оприлюднення Концепцiї, Заходiв та методичних рекомендацiй на офiцiйному веб-сайтi Мiнiстерства освiти i науки України.

5. Управлiнням (департаментам) освiти i науки обласних, Київської мiської державних адмiнiстрацiй, пiдприємствам, установам та органiзацiям, якi вiднесенi до сфери управлiння Мiнiстерства, визначенi вiдповiдальними виконавцями Заходiв щодо реалiзацiї Концепцiї нацiонально-патрiотичного виховання дiтей i молодi забезпечити необхiднi умови щодо реалiзацiї Заходiв.

6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Мiнiстр 
С. М. Квiт




http://lib.pedpresa.ua/wp-content/uploads/2015/07/dnz_kristlyk_11.jpg


ДЕРЖАВНИЙ ГІМН УКРАЇНИ

Ще не вмерла України і слава, і воля. 


Ще нам, браття українці, усміхнеться доля. 
Згинуть наші вороженьки, як роса на сонці, 
Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці. 
Душу й тіло ми положим за нашу свободу 
І покажем, що ми, браття, козацького роду. 
Станем, браття, в бій кривавий від Сяну до Дону, 
В ріднім краю панувати не дамо нікому; 
Чорне море ще всміхнеться, дід Дніпро зрадіє, 
Ще у нашій Україні доленька наспіє. 
Душу, тіло ми положим за нашу свободу, 
І покажем, що ми, браття, козацького роду. 
А завзяття, праця щира свого ще докаже, 
Ще ся волі в Україні піснь гучна розляже, 
За Карпати відоб'ється, згомонить степами, 
України слава стане поміж ворогами. 
Душу, тіло ми положим за нашу свободу, 
І покажем, що ми, браття, козацького роду.
П. Чубинський


http://3.bp.blogspot.com/-tbprr6bhpyq/vojnuhd_emi/aaaaaaaahqu/ceyx90oxq5e/s1600/ramka-sonyashnyky%2b%d0%ba%d0%be%d0%bf%d0%b8%d1%8f.jpg
http://svitppt.com.ua/images/57/56245/770/img11.jpg
Напрями роботи школи з патріотичного виховання учнів


  •  формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;

  • виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;

  • формування поваги до Конституції України, Державної символіки: Герба, Прапора, Гімну України;

  • збереження і продовження українських культурно - історичних традицій;

  • виховання шанобливого ставлення до національних святинь, державної мови, історії країни;

  •  формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;

  • формування соціальної активності;

  • виховання правової культури особистості;

  • формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;

  • формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;

  • сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;

  • виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.



Організаційно-методична діяльність з національно-
патріотичного виховання учнів

1. Розробка заходів щодо впровадження Концепції національно-патріотичного виховання учнів у школі.

2. Розгляд стану реалізації заходів національно-патріотичного виховання учнів на засіданнях педагогічної ради, творчої лабораторії національного виховання, нарадах при директорові.

3. Забезпечення використання державної символіки України під час проведення масових заходів.

4. Забезпечення висвітлення заходів національно-патріотичної спрямованості, які реалізуються закладом, на сайті навчального закладу та в засобах масової інформації.

План


національно-патріотичного виховання учнів 

(Зразок)

Національно-патріотичне виховання

в контексті Програми «Основні орієнтири виховання

учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України»

     Сучасний зміст виховання дітей та учнівської молоді в Україні – це науково обґрунтована система загальнокультурних і громадянських цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, праці, природи, мистецтва, самої себе. Виховання здійснюють для ідентифікації вихованця із загальновизнаними цінностями і якостями та самореалізації його сутнісних сил. Система цінностей і якостей особистості розвивається і виявляється через її власне ставлення.

 Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у патріотизмі, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин.

    Патріотизм виявляється в любові до Батьківщини, свого народу, турботі про його благо, сприянні становленню й утвердженню України як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, готовності відстояти її незалежність, служити і захищати її, розділити свою долю з її долею, повазі до українських звичаїв і обрядів, усвідомленні спільності власної долі з долею Батьківщини, досконалому володінні української мовою.

 Розвинена правосвідомість виявляється в усвідомленні особистістю своїх прав, свобод, обов'язків, свідомому ставленні до законів та державної влади. 

Політична культура –  це політична компетентність (наявність знань про типи держав, політичні організації та інституції, принципи, процедури й регламенти суспільної взаємодії, виборчу систему), а також лояльне й водночас вимогливе ставлення громадян до держави, її установ, органів влади, здатність брати активну участь в ухваленні політичних рішень. Культура міжетнічних відносин передбачає поважне ставлення дітей та учнівської молоді до прав людини; сформованість інтересу до представників інших народів; толерантне ставлення до їхніх цінностей, традицій, мови, вірувань; вміння гармонізувати свої інтереси з етнічними та релігійними групами заради громадянської злагоди.

     У молодшому шкільному віці у дитини формується здатність пізнавати себе як члена сім’ї, родини, дитячого об’єднання; як учня, жителя міста чи села; виховується любов до рідного дому, школи, вулиці, своєї країни, її природи; до рідного слова та державної мови, побуту, традицій, культурних особливостей як рідного, так й інших етносів українського народу.

     У підлітковому віці виховується духовно-осмислений, рефлексивний патріотизм, який поєднує любов до свого народу, нації, Батьківщини з почуттям поваги до інших народів, своїх і чужих прав та свобод.

     Тому у старшому шкільному віці пріоритетними рисами ціннісного ставлення до Батьківщини є відповідальність і дієвість. Старшокласники не лише ідентифікують себе з українським народом, але й прагнуть жити в Україні, пов’язати з нею свою долю, служити Вітчизні на шляху її національного демократичного відродження; працювати на її благо, захищати її; поважати Конституцію України і дотримуватися Законів; володіти рідною та державною мовою; визнавати пріоритети прав людини, поважати свободу, демократію, справедливість.

 

Основні завдання та тематичне спрямування заходів з національно-патріотичного виховання



Початкова школа

Виховні досягнення

Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу:

- почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови;

- відчуття себе громадянином України, шанування державних символів, Конституції України;

- любові до культури свого народу, його традицій, звичаїв і обрядів;

- розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві та безконфліктність їх спілкування, толерантного ставлення до представників інших національностей, шанобливого ставлення до їх культури, релігій, традицій.



Тематичний зміст виховної діяльності

1 клас


"Та земля мила, де мати народила", "Моя рідна Україна", "Символи моєї держави", "Знай і поважай Герб, Прапор і Гімн своєї Батьківщини", "Ми –  українці", "У країні рідної мови", "Мова", "Наша мова –  солов'їна".

2 клас


"Наша Вітчизна –  Україна", "У нас одна Батьківщина –  наша рідна Україна", "Ми –  українці", "Я –  син своєї землі", "Українці за кордоном", "Славетні українці", "Кожному миле його слово рідне", "Я маю право... кожна людина має право".

3 клас


"Я –  маленький громадянин", "Ми всі – єдина сім’я", "Чи знаєш ти свій край?", "Древня столиця України", "Легенди нашого краю", "Вулицями рідного міста (села)", "Година пам'яті", "Моральні цінності мого народу. Традиції поваги, турботи, співчуття й допомоги людям", "Моя мала Батьківщина", "Мій рідний край", "Рід, родина, рідня", "Моя рідна вулиця", "Пам'ятаймо героїв", "Мої права та обов'язки", "Дитяча праця і права дитини".

4 клас


"Одна-єдина на цілім світі...", "Я –  громадянин України і пишаюсь цим", "Люби і знай свій рідний край", "Люди, які прославили мій край", "Сторінки історії мого міста (села)", "І живе калина на папері", "Всі народи України живуть в злагоді та мирі", "Шануймося, бо ми того варті".

Основна школа

5-7 класи

Виховні досягнення

Усвідомлення єдності власної долі з долею Батьківщини:

- виховання почуття патріотизму;

- почуття любові до свого рідного краю, Батьківщини, народу, традицій та звичаїв;

- моральних, духовних та історико-культурних цінностей, високої мовної культури;

- шанобливого ставлення до державної символіки;

- правил та норм поведінки, соціально важливих для суспільства;

- активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі;

- толерантного ставлення до історії та культури інших народностей, які проживають в Україні та інших державах;

- шанування героїв України;

- знання і повага законів України.

8 - 9 класи

Сформованість потреби у збереженні та примноженні духовного й матеріального багатства українського народу:

- відповідальності, як важливої риси особистості, за долю Батьківщини;

- розуміння особистістю своїх прав, свобод, обов'язків;

- громадянської життєвої позиції, участь в учнівському самоврядуванні, житті школи та громади;

- власної віри у духовні сили народу, його майбутнє;

- усвідомлення себе патріотом і громадянином України;

- участь у самоврядуванні закладу;

- потреби у полікультурному спілкуванні на основі взаєморозуміння та поваги.



Тематичний зміст виховної діяльності

5 клас


     "Хто і коли жив в Україні", "Ми – творці власного життя", "Україна пам'ятає", "В ім'я твого і мого життя" (сторінками історії), "Ніхто не забутий, ніщо не забуте", "Державний гімн України", "Що я знаю про Україну?", "Закони життя нашого класу", "Немає прав без обов'язків", "Конвенція ООН та Конституція України про права дітей", "Про символіку України", "Герої завжди поміж нас", "Тарасове слово", "Твоя активна життєва позиція".

6 клас


     "Я – моя родина – Україна", "Україна – полікультурна держава", "Демократичні принципи та цінності", "Згадаймо всіх поіменно", "Моя земля – земля моїх предків", "Державна символіка", "І синє небо, і жовте колосся", "Люби і знай свій рідний край", "Традиції мого народу", "Мова рідна –  слово рідне!", "Хто живе поруч зі мною?", "Традиції моєї родини", "Школа –  наш дім, ми господарі в нім", "Тарасовими шляхами", "Козацький КВК".

7 клас


     "Любове моя –  Україно!", "Українці в світі", "Наші земляки", "Україна від козацьких часів до сьогодення", "Найвідоміші винаходи українців", "Мій рідний край", "Історія рідного краю", "Народознавчий конкурс ерудитів", "Життя та побут українців", "Українська вдача", "Моє село чи місто", "Запорізькі козаки", "Діти мають знати свої права", "Виховуємо лідерські якості", "Школа зустрічає гостей", "Випускники нашої школи", "Українська державність", "Українська топоніміка".

 8 клас


     "Країна, в якій я живу", "Моя Україна, демократична і вільна, я з нею пов'язую долю свою", "Трагедії українського народу" , "Я - громадянин і патріот держави", "Збережемо наш скарб - рідну мову", "Джерела духовності мого краю", "Видатні люди мого краю", "Допоможемо ветеранам", "Козацькі сурми", "Українці за кордоном. Що таке діаспора?", "Україна –  суверенна і незалежна держава", "День Соборності України", "6 грудня –  День збройних сил України", "Є пам'ять, якій не буде кінця", "Воїни –  інтернаціоналісти", "Видатні вчені України, рідного краю", "Українське козацтво міфи та реалії", "Ми - єдиний народ". 

9 клас


     "Громадянське суспільство - гарантія дотримання прав людини", "Гуманістична мораль у громадянському суспільстві", "Державні символи України", "Дебати: право на приватне життя", "Україна –  європейська держава", "Видатні вчені України", "Ваш світлий Подвиг незабутній", "Культура політичної дискусії", "Твоя правова культура", "Що ми можемо зробити для того, щоб шкільне життя було яскравим і незабутнім".

Старша школа



Виховні досягнення

Національна самосвідомість:

- сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу;

- знання Конституції України, виконання норм закону;

- ідентифікація з українською нацією, усвідомлення себе громадянином, патріотом і гуманістом, який може і має добросовісно впливати на розбудову громадянського суспільства, правової демократичної держави в Україні, захищати свої права;

- почуття патріотизму, розвиненої правосвідомості, культури міжетнічних відносин;

- почуття свободи, людської і національної гідності;

- розуміння важливості української мови як основи духовної культури нації;

- знання історії, культури свого народу, його традицій, звичаїв і обрядів;

- готовність до захисту національних інтересів України;

- толерантне ставлення до представників інших народностей, шанобливе ставлення до їх культури, релігій, традицій.

 

10 клас



     "Я –  українець!", "Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Україну!", "Зустріч з народними умільцями краю", "Літопис мого родоводу", "Патріотизм - нагальна потреба України й кожного українця", "Псевдопатріотизм і його прояви", "У нашій рідній Україні –  ми всі український народ", "Ми різні, але ми єдині", "Демократія як загальнолюдська цінність", "Толерантність – моральний імператив сьогодення", "Права і свободи громадян – пріоритетні цінності демократії", "Свобода та особиста недоторканість громадян", "Основи правосвідомості особистості", "Славетні постаті України", "Конституційні основи держави", "Від формування правомірної поведінки до правової культури громадянина України", "Політична культура. Якою вона повинна бути?", "Мій рідний край ні з чим не порівняти!", "Історія та сучасність рідного краю", "Ми співпрацюємо з територіальною громадою міста (села)", «Презентуємо учнівське самоврядування", "Взаємодія та співпраця з громадськими дитячими об'єднаннями та молодіжними організаціями", "Насильство та як його уникнути", "Сучасне рабство. Торгівля людьми", "Захист Вітчизни –  обов'язок громадянина", "Сучасні ґендерні стереотипи".

11 клас


    "Особисті потреби та вимоги суспільства", "Про самоактуалізацію та самовизначеність особистості", "Я і соціум", "Видатні особистості рідного краю", "Презентуємо нашу школу", "Учнівське самоврядування в школі", "Герої для нас як приклад...", "Сучасний політик –  який він?", "Якби я був політиком...", "Видатні постаті України", "Україна і Європа", "Ми –  громадяни України", "Без правової культури немає правової держави", "Соборність і злагода – умови процвітання України", "Торгівля людьми –  грубе порушення прав громадянина", "Особиста відповідальність –  пріоритетна риса громадянина", "Я і соціум: проблеми самореалізації", "Україно! Ти – моя молитва!", "Гуманістична мораль і моральність –  основа етики громадянськості", "Правосвідомість громадянина", "Горде ім'я - українець!", "Що означає бути патріотом?", "Лідер XXI сторіччя: соціально психологічний портрет", "Ґендерна рівність: правове забезпечення і реальність", "Моральні принципи досягнення успіху", "Видатні випускники нашої школи", "Презентуємо себе", "Ми –  різні, ми –  рівні", "Культура міжетнічних відносин у полікультурному просторі", "Глобалізація: загроза або нова реальність?", "Інтеграція України в сучасному світі", "Порушення прав людини: експлуатація та торгівля".

/files/images/патр вих.jpg

"Забудеш рідний край - тобі твоє коріння всохне
П. Тичина


Пріоритетним напрямком виховання дітей та молоді в національній системі освіти є патріотичне виховання. Актуальність патріотичного виховання юного покоління зумовлюється процесом формування в Україні громадянського суспільства, становлення єдиної нації.

Патріотизм сьогодні є нагальною потребою і для людей, і для держави, оскільки високий рівень патріотизму громадян забезпечить повноцінний гармонійний розвиток як особистості в державі, так і суспільства вцілому.

Патріотичне виховання підростаючого покоління забезпечить цілісність народу України, його національне відродження, об'єднання різних етносів і регіонів країни, соціально-економічний і демократичний розвиток України, розбудову та вдосконалення суверенної правової держави, соціално-політичну стабільність у державі та гідне представлення нашої країни у світі.

Який же патріотизм, які якості і риси повинні мати школярі? Серед характерних ознак патріотизму визначаються розуміння і сприйняття української ідеї; сприяння розбудові державної незалежності; засвоєння національних цінностей: української культури, мови, прищеплення шанобливого ставлення до історичної пам'яті; військово-патріотичне виховання тощо.



Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується.

(В. О. Сухомлинський).

Метою національно-патріотичного виховання є сприяння вихованню у молодого покоління почуття патріотизму, формування особистості на засадах духовності, моральності, толерантності, забезпечення створення умов для інтелектуального, культурного та фізичного розвитку, реалізації науково-технічного та творчого потенціалу молодих громадян, а також сприяння ефективній діяльності центрів патріотичного виховання молоді (Указ Президента України № 616/2008 від 03.07.2008р).

Виходячи з цього, основна ідея полягає у мотивації громадської активності молодого покоління. Це стане запорукою небайдужості як сьогоднішнього, так і прийдешніх поколінь громадян. Найкращою мотивацією до суспільної праці є почуття гордості за свою державу, співпереживання за минуле, співпричетність до творення її сьогодення та майбуття. Саме тому патріотичне виховання молоді є найголовнішим пріоритетом молодіжної політики в Україні, сформувати цілісну систему, спрямовану на забезпечення процесу національно-патріотичного виховання. Процес національно-патріотичного виховання є важливою складовою національної безпеки України. Реалізація єдиної комплексної програми патріотичного виховання молодих громадян України забезпечує ґрунтовну мотивацію молоді до праці на користь України.

Патріотичне виховання є складовою частиною загального виховного процесу, являє собою систематичну і цілеспрямовану діяльність органів державної влади і громадських організацій з формування у громадян високої патріотичної свідомості, почуття любові до України, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків. Патріотичне виховання включає у себе соціальні, цільові, функціональні, організаційні та інші аспекти, володіє високим рівнем комплексності, тобто охоплює своїм впливом усі покоління, пронизує усі сторони життя: соціальну-економічну, політичну, духовну, правову, педагогічну, спирається на освіту, культуру, історію, державу, право.



Головною метою роботи органів державної влади та створених відповідних організацій, а також метою реалізації проектів у сфері патріотичного виховання молоді, що фінансуються за рахунок бюджетних коштів, є робота з молодими громадянами 14-35 річного віку, а саме виховання їх у дусі патріотичного обов'язку, поваги до військової служби та готовності до захисту Вітчизни, повазі до чинного законодавства та засад демократичної, правової держави.

1. Завдання національно-патріотичного виховання:


  • Розвиток у суспільстві високої соціальної активності, громадянської відповідальності, духовності, становлення громадянського суспільства, що складатиметься з громадян, які володіють високою свідомістю та здатністю проявити її в повсякденній діяльності з забезпечення сталого розвитку;

  • утвердження у суспільстві поваги до культурного та історичного минулого України;

  • створення і забезпечення реалізації можливостей для повноцінної соціалізації молодих громадян, більш активного залучення їх у вирішення соціально-економічних, культурних, правових, екологічних та інших проблем, як загальнодержавного так і місцевого значення;

  • виховання молодих громадян у дусі поваги до Конституції країни, законності, норм суспільного та колективного життя, створення умова для забезпечення реалізації конституційних прав людини та його обов’язків, громадянського та професійного обов’язку;

  • розвиток у громадян почуття гордості, глибокої поваги до символів держави – Герба, Прапора, Гімну України, іншої загальнодержавної та регіональної символіки та історичних святинь, гордості за країну, а також окремі регіони та міста;

  • створення умов для посилення патріотичної направленості телерадіомовлення та інших засобів масової інформації при висвітленні подій та явищ суспільного життя, активна протидія анти патріотизму, маніпулюванню інформацією, фальсифікації історії України;

  • формування расової, національної, релігійної терпимості, розвиток дружніх відносин між представниками різних етнічних груп.




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал