Наказ №476 Про проведення Тижня безпечного використання газу в побуті



Скачати 160.47 Kb.
Дата конвертації16.02.2017
Розмір160.47 Kb.
ТипНаказ

ШИРОКІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ


ВІДДІЛ ОСВІТИ
НАКАЗ


15.10. 2015

смт. Широке

№ 476



Про проведення Тижня безпечного

використання газу в побуті
Відповідно до плану роботи відділу освіти на 2014 рік, у зв’язку з початком нового опалювального сезону, з метою посилення уваги до безаварійного використання газу в побуті, запобігання нещасним випадкам під час користування газовими приладами
НАКАЗУЮ:


  1. Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів та завідуючим дошкільних навчальних закладів:

    1. Провести у загальноосвітніх навчальних закладах Тиждень безпечного використання газу в побуті з 19 по 23 листопада 2015 року.

    2. Забезпечити ознайомлення учнів, працівників закладу та батьківської громадськості з пам’яткою «Безпечне використання газу в побуті», що додається.

    3. Забезпечити оновлення інформаційних стендів в навчальних закладах на теми «Небезпечне поводження з газом», «Пожежна безпека під час експлуатації газових приладів та приладів опалення».

    4. Інформацію про проведення Тижня безпечного використання газу в побуті та фотозвіт надати до 10.00 години 26 жовтня 2015 року на електронну адресу методичного кабінету.

  1. При плануванні заходів в навчальних закладах, спиратися на подані плани заходів проведення Тижня безпечного використання газу в побуті, що додаються.

  2. Контроль щодо виконання даного наказу покласти на методиста РМК Алєксєєву О.М.

В.о.начальника відділу С.О.Курило


Додаток 1

до наказу відділу освіти

№ 476 від 15.10.2015 року



ПЛАН ЗАХОДІВ

проведення Тижня безпечного використання газу в побуті

для загальноосвітніх навчальних закладів


з/п


Назва заходу

Відповідальні

1

Загальношкільна лінійка, присвячена початку місячника безпеки під час використання газу у побуті

Адміністрація школи

2

Інформаційні години «Школа безпеки»

Класоводи 1-2 кл.

3

Тематичні години ««Газ-це здорово, але…»»

Класоводи 3-4 кл.




Виставка творчих робіт «Побутовий газ - друг чи ворог»

Класоводи 1-4 кл.

4

Вікторина «Що ти знаєш про вибухонебезпечні предмети?»

Класоводи 3-4 кл.

5

Розміщення у класних куточках пам’яток з правил користування у побуті газовими приладами

Класоводи,

класні керівники



6

Єдині класні години щодо безпечного користування газовими та опалювальними приладами, «Ознаки витоку газу», «Дії при виявленні запаху газу», «Небезпечні властивості блакитного палива» для учнів 5-11 класів

Класні керівники

7

Презентація буклетів, «Що я знаю про газ», « для учнів 5-6 класів

Класні керівники

8

Конкурс-виставка малюнків, плакатів та постерів «Правила користування природним газом» для учнів 7-9 класів

Адміністрація школи, класні керівники

9

Проведення практичних тренувань на випадок виникнення аварійних ситуацій, надання першої медичної допомоги при отруєнні чадним газом

Вчителі, що викладають предмет «Основи здоров’я»

10

Конкурс презентацій ««Блакитне паливо не для біди», «Ощадливе використання газу» для учнів 10-11класів

Адміністрація школи, класні керівники

11

Проведення роботи батьками з метою наданням інформації щодо безпечної поведінки дитини у побуті.

Адміністрація школи, класні керівники

12

Тематичні диктанти «Вплив газу і продуктів його згорання на людину», «Будьте обережні з природним газом»

Вчителі української мови та літератури

Додаток 2

до наказу відділу освіти

№ 476 від 15.10.2015 року



ПЛАН ЗАХОДІВ

проведення Тижня безпечного використання газу в побуті

для дошкільних навчальних закладів


з/п


Назва заходу

Відповідальні

1

Бесіди, дидактичні ігри на теми «Школа безпеки», «Всім діткам треба знати»

Вихователі

2

Інтегроване заняття «Голосистий телефон» (ознайомлення з телефонними номерами рятівних служб)

Вихователі середніх та старших вікових груп

3

Виставка малюнків та творчих робіт «Це повинен знати кожен!»

Адміністрація ДНЗ




Розучування віршів «Газова плита», «Протипожежні правила»

Вихователі середніх та старших вікових груп

4

Дидактичні ігри: «Добре – погано», «Кому телефонувати?», «Що робити, якщо сталося лихо?», «Можна – не можна», «Сам удома»

Вихователі




Моделювання та відпрацювання засобом ігрового тренінгу правильної поведінки дитини у надзвичайних ситуаціях, вміння надавати посилну першу допомогу «Допоможи собі сам»

Вихователі старших вікових груп




Сюжетно-рольові ігри «Пожежники», «Рятувальники»

Вихователі середніх та старших вікових груп

5

Розміщення у групах пам’яток з правил користування у побуті газовими приладами та дій у разі виявленні запаху газу.

Адміністрація ДНЗ, вихователі

Додаток 3

до наказу відділу освіти

№ 476 від 15.10.2015 року


ПАМ'ЯТКА

«Безпечне використання газу в побуті»
Великі і малі біди й нещастя, що відбуваються з тими, хто користується газовими приладами, можна попередити, якщо знати і дотримуватися елементарних правил безпеки.

Газ важчий за повітря і при витоку заповнює в першу чергу підвали, підпілля, підземні комунікації і може поширюватися на великі відстані.

Умовно гази можна поділити на дві групи: природний (болотний, попутний, водяний, коксовий, нафтовий та чадний) і скраплений, що перебуває під тиском у балонах (етан, пропан, бутан). Ці гази безбарвні, не мають запаху. Щоб використовувати гази в побуті, до них додають речовини із запахом для швидкого виявлення витікання їх із газових приладів.

Самі гази, й особливо продукти їх згорання, отруйно діють на людину, тому в роботі з газовими джерелами вогню (плита, газові колонки) потрібно дотримуватися особливої обережності.

У газу багато достоїнств. Це дешевий вид палива, горить без залишку, має високу температуру горіння, велику теплотворну здатність. У той же час газ має недоліки. У суміші з повітрям він утворює вибухонебезпечну суміш. Межі вибуховості 1,5-9,5% до об`єму повітря. При неповному згорянні газу виділяється окис вуглецю (газ без кольору, без запаху) від якого можливе ядуха, в тому числі зі смертельним наслідком.

Перед розпалюванням плити приміщення необхідно провітрити, кватирку залишити відкритою на весь час роботи з приладом. Кран на трубі (перед плитою) відкривається за допомогою перекладу прапорця, ручки у вертикальне положення. Запалений сірник підносять до пальника і тільки тоді відкривають кран на плиті на той пальник, який необхідно розпалити. Полум`я має загорятися у всіх отворах пальника, мати блакитно-фіолетовий колір. Якщо полум`я закіптюжене, значить газ згоряє повністю, необхідно відрегулювати подачу повітря. У цьому допоможе слюсар, якого можна викликати по телефону.

ПАМ`ЯТАЙТЕ: ГРОМАДЯНАМ не дозволяється самовільне ремонт газової апаратури. Працівники житлово-експлуатаційних контор зобов’язані не менше одного разу на квартал перевіряти стан вентиляції та димоходів у квартирах.

Якщо відбувається відрив полум`я від пальника, значить повітря надходить дуже багато. Користуватися такою пальником не можна - необхідно також викликати слюсаря.



Перед розпалюванням духовки її необхідно провітрити. Після закінчення користування плитою або духовою шафою закрити краник на плиті або духовій шафі, потім кран на трубі.

Нормативні документи передбачають такі обов`язки громадян, що використовують газ у побуті:

  • Пройти інструктаж з безпечного користування газом в експлуатаційній організації газового господарства, мати інструкції з експлуатації приладів і дотримуватися їх.

  • Стежити за нормальною роботою газових приладів, димоходів і вентиляції, перевіряти тягу до включення та під час роботи газових приладів з відводом продуктів згорання газу в димохід. Періодично очищати димохід.

  • Після закінчення використання газа закрити крани на газових приладах і перед ними.

  • При несправності газового обладнання викликати працівників підприємства газового господарства.

  • При раптовому припиненні подачі газу негайно закрити крани пальників газових приладів і повідомити в аварійну газову службу за телефоном 104.

  • При появі в приміщенні запаху газу негайно припинити використання газовими приладами, перекрити крани до приладів і на приладах, відчинити вікна або кватирки для провітрювання приміщення, викликати аварійну службу газового господарства за телефоном 104 (з незагазованого приміщення). Не запалювати вогонь, не курити, не вмикати і не вимикати електроосвітлення і електроприлади, не користуватися електродзвінками.

  • Перед входом в підвали й погреба до включення світла або запалювання вогню переконатися у відсутності запаху газу.

  • Сповістити оточуючих про запобіжні заходи;

  • Повідомити в аварійну газову службу за телефоном 104 з незагазованного місця;

  • Вжити заходів з виведення людей із загазованого середовища, запобігання включення і виключення електроосвітлення, появи відкритого вогню та іскри, витягніть шнур телефону з розетки;

  • До прибуття аварійної бригади організувати провітрювання приміщення.

  • Для огляду і ремонту газопроводів і газового обладнання допускати в квартиру працівників підприємств газового господарства після пред`явлення ними службових посвідчень у будь-який час доби.

  • Ставити до відома підприємство газового господарства при виїзді з квартири на термін більше одного місяця.

  • Власники будинків і квартир на правах особистої власності повинні своєчасно укладати договори на технічне обслуговування газового обладнання та перевірку димоходів, вентиляційних каналів. У зимовий час необхідно періодично перевіряти оголовки з метою недопущення їх обмерзання і закупорки.

Правила користування газом у побуті забороняють:

  • Проводити самовільну газифікацію будинку (квартири, садового будиночка), перестановку, заміну і ремонт газових приладів.

  • Здійснювати перепланування приміщення, де встановлені газові прилади без узгодження з відповідними організаціями.

  • Вносити зміни до конструкції газових приладів. Змінювати устрій димових і вентиляційних систем. Заклеювати вентиляційні канали, замуровувати або заклеювати кишені і люки, призначені для чищення димарів.

  • Відключати автоматику безпеки та регулювання, користуватися газом при несправності в газових приладах, автоматиці, арматурі і газових балонах, особливо при виявленні витоку газу.

  • Користуватися газом при порушенні щільності кладки, штукатурки (тріщини) димоходів. Самовільно встановлювати додаткові шибери в димоходах і на димовідвідних трубах від водонагрівачів.

  • Користуватися газом без проведення чергових перевірок та очищення димових і вентиляційних каналів в терміни, визначені правилами безпеки в газовому господарстві.

  • Користуватися газовими приладами при закритих кватирках, жалюзійних решітках, решітках вентиляційних каналів, відсутності тяги в димоходах і вентиляційних каналах, щілин під дверима ванних кімнат.

  • Залишати працюючі газові прилади без нагляду (крім приладів, розрахованих на безперервну роботу і мають для цього відповідну автоматику).

  • Допускати до користування газовими приладами дітей дошкільного віку, осіб, які не контролюють свої дії і не знають правил користування цими приладами.

  • Використовувати газ і газові прилади не за призначенням. Користуватися газовими плитами для опалення приміщень.

  • Користуватися приміщеннями, де встановлені газові прилади, для сну і відпочинку.

  • Застосовувати відкритий вогонь для виявлення витоків газу (з цією метою використовуються мильна емульсія або спеціальні прилади).

  • Зберігати в приміщеннях і підвалах порожні та заповнені скрапленим газом балони. Самовільно без спеціального інструктажу робити заміну порожніх балонів на заповнені газом і підключати їх.

  • Мати в газифікованому приміщенні більше одного балона місткістю 50 (55) л або двох балонів місткістю 27 л кожен (один із балонів запасний).

  • Замінювати газовий балон, якщо поруч відкритий вогонь, включені електроприлади.

Правила поводження при витіканні газу:

- ні в якому разі не використовуй сірники, запальнички та інші джерела відкритого вогню;

- не вмикай світло та будь-які електроприлади;

- не користуйся електродзвінками квартир;

- не використовуй телефони з дисковими номеронабирачами;

- негайно перекрий вентилі на газовому приладді і крани на плиті;

- відчини вікно і двері, створивши протяг для провітрюван¬ня приміщення;

- виклич аварійну службу газу за телефоном 104 і залиш приміщення.

При отруєнні чадним димом або газом людина спочатку відчуває головний біль, потім — запаморочення, загальну слабкість, сонливість, нудоту, починається блювота. Швидко, протягом кількох хвилин, потерпілий непритомніє. Можлива зупинка дихання й навіть смертельний наслідок.

Порядок дій у разі вибуху газу та пожежі в приміщенні:

- негайно перекрий вентилі на газовому приладді і крани подачі газу перед ними;

- терміново повідом аварійну службу газу за телефоном 104;

- негайно повідом пожежну охорону за телефоном101;

- якщо є постраждалі - виклич швидку медичну допомогу

за телефоном 103.



Допомога потерпілому при отруєнні газом:

- винести його на свіже повітря (якщо горить ліс, покласти на обличчя людини мокру хустку й винести в безпечне місце);

- викликати лікаря;

- до приїзду лікаря на голову покласти холодний компрес, а до ніг – грілку, оббризкати обличчя холодною водою, дати понюхати нашатирний спирт, напоїти міцним чаєм, кавою.



Забороняється:

- давати пити, можна тільки змочити потерпілому обличчя й губи;

- давати ліки (у потерпілого можуть бути внутрішні ушкодження);

- промивати шлунок.

Газ - важливе благо сучасної цивілізації, без якого складно уявити наше життя. Завдяки використанню його у побуті в наших оселях - тепло і затишно. Але газ, як і багато чого в нашому житті, має зворотний бік медалі. Необережне поводження з ним може призвести до найтрагічніших наслідків. Тому, щоб убезпечити себе і своїх рідних, до даного питання необхідно підходити з великою відповідальністю.

Пам`ятайте, наша безпека - в наших руках!
Додаток 4

до наказу відділу освіти

№ 476 від 15.10.2015 року
Розробка інтегрованого заняття

для середньої та старшої вікових груп
З досвіду роботи “Центру по охороні життя та здоров’я

дітей дошкільного віку” при ДНЗ № 27
Тема: Голосистий телефон

Завдання:

- систематизувати знання дітей про правила поведінки у разі виникнення небезпечних ситуацій;

- ознайомити дітей з телефонним апаратом, його будовою, правилами користування та історією його виникнення;


  • навчити дітей практично користуватися телефонним апаратом (телефонувати друзям, своїм рідним, сусідам тощо), закріпити знання дітьми екстрених телефонних номерів;

  • розвивати у дітей пам'ять та мислення, творчі здібності;

  • Виховувати культуру спілкування.

Матеріал:

  • Ілюстрації до теми: "Історія виникнення телефону";

  • Телефонні апарати для проведення тренінгу.

Рекомендації до проведення навчально-пізнавальної діяльності:

  • Вихователь пропонує дітям дізнатися, чому (називає ім'я дитини) не відвідує дитячого садка. Як це можна зробити? (Розглядаються можливі варіанти: зайти до нього додому, запитати у його батьків, подзвонити по телефону).

  • Як можна передати потрібну інформацію в інше місто? (Розглядаються варіанти: написати листа, передати через іншу людину або подзвонити по телефону).

Дидактична вправа-гра: "Підбери потрібне слово"

  1. Письмове поздоровлення до свята -ЛИСТІВКА

  2. Біда, яка виникає через необачну поведінку з сірниками - ПОЖЕЖА

  3. Місце, де ходять люди і їздять машини - ВУЛИЦЯ

  4. Напис, за яким можна знайти людину в місті-АДРЕСА

  5. Кабіна, що піднімає людей у багатоповерховому будинку - ЛІФТ

  6. Він складається із цифр і є на будинках та на дверях квартир -
    НОМЕР

  7. Гучний звук, за допомогою якого можна привернути увагу,
    подзвонивши до квартири – ДЗВІНОК

  8. За його допомогою ми можемо швидко зв’язатися з будь-якою людиною, де б вона не знаходилсь – ТЕЛЕФОН.

Складемо із виділених букв у відгаданих словах нове слово і прочитаємо його: ТЕЛЕФОН (виконується за умови знання дітьми літер алфавіту, в іншому випадку можна замінити загадкою чи віршем).

Читання уривка із твору К.Чуковського "Телефон"

Тлумачний словник



Телефон - пристрій для передачі розмови на відстані. Що означає слово "телефон"? Теле" - далеко, "фон" - звук. Як ми дізнаємося, що нам хтось телефонує? (чуємо дзвінок).

Дзвінок - сигнал, за допомогою якого привертається увага.

Які взагалі можуть бути сигнали? (Розглядаються варіанти: сирена машин різних рятівних служб, дзвоник годинника тощо).



Будова телефону, принцип його дії, правила користування
(розповідь вихователя):
-

- У кожного телефону є свій НОМЕР. Він складається з таких же цифр, які можна зустріти на будинках та на дверях квартир. Щоб комусь зателефонувати, треба обов'язково знати номер його телефону. А коли потрібний номер телефону невідомий, що робити в такому випадку?



Всі дорослі знають, що існує спеціальна служба - довідкова. І вона теж має свій номер телефону. Можна зателефонувати за цим номером і довідатися про потрібний вам номер (для цього слід назвати адресу людини, її прізвище або назву потрібної вам рятівної служби).

Можна поставити запитання на кмітливість: як спілкувалися люди до виникнення телефону?



Дидактична гра «Мій телефонний довідник» (Спочатку із розрізаних шматочків діти складають пазл із зображенням екстрених телефонних номерів (або діти просто викладають їх із цифр). Потім вихователь довільно вказує на одного із дітей і просить назвати якій екстреній службі належить той чи інший номер телефону.)

Екскурсія до музею.

Діти-екскурсоводи (чи вихователь) за допомогою ілюстративного матеріалу розповідають про те, як раніше люди могли обходитися без телефону.



  • Вздовж усього шляху стояли ланцюжком голосисті люди і викрикували один одному звістку.

  • Барабанщики стояли уздовж шляху та барабанили. Це означало, що хтось захворів.

  • За допомогою малого та великого вогнища козаки повідомляли про щось важливе.

  • Гонець доносив звістку на коні.

  • До лапки голуба прив'язували папірець і птах летів у потрібному напрямку.

  • Кидали у море закорковану пляшку із звісткою.

Зараз люди користуються різноманітними телефонами, які мають різнобарвний зовнішній вигляд. (Діти розглядають телефонні апарати чи їх зображення)

Для того, щоб зв'язатися з потрібною людиною у той час, коли сам перебуваєш на вулиці, існують телефони-автомати. З них треба телефонувати за допомогою спеціальної картки. Користуються також мобільним зв'язком. Мобільні телефони також бувають різні.



Гра-тренінг "Телефонування".

Розмова по телефону з рідними, друзями. Виклик служб допомоги.



Ворогам зробить заслон

Допоможе телефон.

Дуже гарно дітворі

Треба знати номери.

Запишіть їх всіх разом,

Щоб висіли за столом.

Пам'ять номер пригадає,

Пальчик номер набирає.

Ручна праця (це може бути аплікація, ліплення, малювання виконані в різних техніках на розсуд вихователя).

До вашої уваги пропонуємо такий варіант (виготовлення іграшкових телефонних апаратів для сюжетно-рольових ігор у підгрупах):



  • до готового телефонного апарату виготовити цифровий диск;

  • нанести необхідні цифри на дисках;

  • виконання аплікації телефонного апарата з номерами служб допомоги;

  • виготовлення телефонного апарата у вигляді трубки з кнопковим циферблатом.

Додаток 5

до наказу відділу освіти

№ 476 від 15.10.2015 року


Газова плита

Хочеш їсти – не біда:

Є у домі газова плита.

Запалив сірник – і вмить

Їжа вариться, кипить.

Але треба пам’ятати.

Що не можна з газом жартувати!

Бо як вогник спалахне,

То згорить в квартирі все!


Протипожежні правила

З груби жару не гребіть –

Жар в собі вогонь таїть.

Навіть малесенька жарина –

Для пожежі то причина.

Телевізор, плитку, праску

Умикати дітлахам не слід –

Пам’ятайте це будь ласка,

Бо від цього стільки бід!

Памятайте кожен з вас:

Де бензин, мастило, газ,

Там вогонь не підпускай –



Спалахне усе, і край!

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал