Наказ №281 Про підсумки проведення обласного семінару начальників органів управління освітою райдержадміністрацій/міських рад, завідувачів районних/міських методичних кабінетів



Скачати 138.08 Kb.
Дата конвертації14.12.2016
Розмір138.08 Kb.
ТипНаказ


Чернівецька обласна державна адміністрація

Департамент освіти і науки
НАКАЗ
від __10.12.2014___ м. Чернівці № __281__

Про підсумки проведення обласного семінару

начальників органів управління освітою

райдержадміністрацій/міських рад,

завідувачів районних/міських методичних кабінетів,

голів районних/міських профспілкових організацій

працівників освіти з проблеми

«Психологічний супровід навчально-виховного процесу»
На виконання наказу Департаменту освіти і науки Чернівецької облдержадміністрації від 30.10.2014 №185 «Про проведення обласного семінару начальників органів управління освітою райдержадміністрацій/міських рад, завідувачів районних/міських методичних кабінетів, голів районних/міських профспілкових організацій працівників освіти з проблеми «Психологічний супровід навчально-виховного процесу», планів роботи Департаменту освіти і науки ОДА, Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області на 2014 рік та з метою впровадження в освітнє середовище сучасних психологічних технологій з розвитку професійної компетентності керівників та педагогічних працівників дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів 05 грудня 2014 року на базі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів м. Чернівці проведено обласний семінар з проблеми: «Психологічний супровід навчально-виховного процесу».

Програму роботи обласного семінару виконано в повному обсязі.

У семінарі взяли участь начальники органів управління освітою райдержадміністрацій/міських рад, завідувачі районних/міських методичних кабінетів, голови районних/міських профспілкових організацій працівників освіти. У рамках семінару було визначено основні проблеми в організації та здійсненні психологічного супроводу в системі освіти Чернівецької області та шляхи їх розв’язання, вироблено ключову лінію роботи практичного психолога у напрямку роботи з педагогами та батьками, як суб’єктами, які здійснюють найбільш потужний виховний вплив на формування особистості дитини, розширено знання керівників про фактори, які впливають на формування стилю керівництва та психологічного клімату в колективі, причини виникнення конфліктів у шкільному середовищі та вироблено ефективні шляхи підвищення якості освітніх послуг через реалізацію психологічних інновацій.

Учасникам семінару – начальникам відділів/управлінь освіти райдержадміністрацій/міських рад представлено фрагмент тренінгового заняття з директорами ЗНЗ «Управління конфліктами в освітньому середовищі» та проведено з ними психологічний практикум «Психологічні аспекти управління навчально-виховним процесом в освітньому закладі» на базі Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №27.

Презентовано фрагмент інтерактивного заняття з завідувачами ДНЗ «Профілактика та розв’язання конфліктів в умовах навчально-виховного процесу» для завідувачів районними/міськими методичними кабінетами та проведено з ними психологічний практикум «Психологічний супровід організації методичної роботи» на базі Чернівецького дошкільного навчального закладу №32 комбінованого типу.

Проведено фрагмент тренінгового заняття з вчителями «Формування сприятливого соціально-психологічного мікроклімату в педагогічному колективі» для голів районних/міських профспілкових комітетів працівників освіти і науки та проведено з ними психологічний практикум «Стрес: основні методи профілактики та боротьби з ним» на базі Чернівецького багатопрофільного ліцею №4.

У ході роботи круглого стола було висвітлено питання ефективності технологій психологічного супроводу навчально-виховного процесу системи освіти Чернівецької області.

За результатами обласного семінару розроблено рекомендації для Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, начальників органів управління освітою райдержадміністрацій/міських рад, завідувачів районних/міських методичних кабінетів, голів районних/міських профспілкових організацій працівників освіти.

У зв’язку з вищезазначеним,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити рекомендації обласного семінару начальників органів управління освітою райдержадміністрацій/міських рад, завідувачів районних/міських методичних кабінетів, голів районних/міських профспілкових організацій працівників освіти з проблеми «Психологічний супровід навчально-виховного процесу», що додаються.

2. Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області:

2.1. Здійснювати систематичний організаційно-методичний супровід впровадження в систему діяльності працівників психологічної служби інноваційних технологій.

2.2. Запровадити з 01.02.2015 на курсах підвищення кваліфікації для педагогічних працівників проблемні курси, спецкурси, спрямовані на розвиток психологічної компетентності.

2.3. Здійснити до 01.09.2015 аналіз діяльності працівників психологічної служби з розвитку психологічної компетентності батьків, педагогів у 2014/2015 н.р.


  1. Начальникам відділів/управлінь освіти райдержадміністрацій/

міських рад:

3.1. Розробити до 01.01.2015 модель психологічного супроводу діяльності відділу/управління освіти та план заходів з розвитку психологічної компетентності педагогічних працівників, батьків, відповідно до рекомендацій, затверджених п.1 цього наказу.



  1. Подавати щороку до 01 травня та 01 жовтня інформацію про стан виконання рекомендацій обласного семінару для узагальнення до науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області на е-mail:chernivtsi23@ukr.net.

  1. Спланувати щорічне заслуховування на колегіях відділу/управління освітою питання «Стан організації психологічного супроводу навчально-виховного процесу».

  1. Відзначити роботу щодо успішного проведення семінару та оголосити подяку Департаменту освіти і науки облдержадміністрації:

- Олійнику Георгію Севериновичу, начальнику управління освіти Чернівецької міської ради;

  • Вітковській Ніні Пилипівні, заступнику начальника управління освіти Чернівецької міської ради;

  • Богачик Тамарі Степанівні, заступнику директора ІППОЧО з науково-методичної роботи;

  • Романовській Діані Дорімедонтівні, завідувачу науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи ІППОЧО;

  • Томяку Віктору Михайловичу, директору Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №27;

  • Думитрюк Греті Тодорівні, завідувачу Чернівецького дошкільного навчального закладу №32 комбінованого типу;

  • Починку Мирославу Йосиповичу, директору Чернівецького багатопрофільного ліцею №4.

  1. Директору Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області відзначити працівників науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи ІППОЧО за належний організаційний та науково-методичний супровід проведення обласного семінару.

  2. Начальнику управління освіти Чернівецької міської ради Олійнику Георгію Севериновичу відзначити фахівців психологічної служби навчальних закладів м. Чернівці, які забезпечили належну організацію та проведення семінару.

  3. Наказ розмістити на інформаційних сайтах Департаменту освіти і науки ОДА, Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області.

8. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

В.о. директора Департаменту Б.М. Потурнак

освіти і науки

Чернівецької облдержадміністрації


ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Департаменту освіти

і науки держадміністрації

від ___________ № ________



РЕКОМЕНДАЦІЇ

за результатами обласного семінару начальників органів управління освітою райдержадміністрацій (міських рад), завідувачів районних (міських) методичних кабінетів, голів районних (міських) профспілкових організацій працівників освіти з проблеми «Психологічний супровід навчально-виховного процесу»
Основною метою діяльності психологічної служби є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників: вихованців, учнів, студентів, педагогічних і науково-педагогічних працівників. Психологічний супровід навчально-виховного процесу допомагає педагогічним працівникам створити гармонійне та комфортне освітнє середовище, яке сприяє розвитку та максимальній реалізації особистісного потенціалу кожного вихованця ДНЗ та учня школи.

Аналіз соціально-психологічних проблем, що виникають в учнівських та педагогічних колективах навчальних закладів системи освіти Чернівецької області, проведений працівниками НМЦППСР ІППОЧО у 2011-2014 рр., дозволив виявити проблемні питання розвитку особистісно-професійних якостей керівників установ, зокрема, їх впливу на формування мікроклімату шкільного колективу та вирішення конфліктів між його учасниками. Низька готовність педагогічних працівників вирішувати психологічні проблеми взаємодії, навчання та виховання в сучасній школі, несистемна робота методиста, який відповідає за психологічну службу з педагогічними працівниками свідчить, що використання засобів практичної психології в системі освіти відбувається неповною мірою.

Потребує оптимізації взаємодія між адміністраціями навчальних закладів та працівниками психологічної служби, створення конструктивної моделі співпраці керівників навчальних закладів з методичними працівниками РМК/ММК, які відповідають за психологічну службу та шкільними практичними психологами, соціальними педагогами щодо запобігання і усунення негативних ситуацій в шкільних колективах. З цією метою розроблено і впроваджено Програму розвитку психологічної компетентності керівників навчальних закладів «Роль, місце та основні функції практичного психолога, соціального педагога в організації навчально-виховного процесу», підготовлено Програму розвитку психологічної компетентності педагогічних працівників та батьків.

З метою вищезазначеного та враховуючи досвід працівників психологічної служби дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівці, учасники обласного семінару рекомендують:



  1. Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області:

  1. Забезпечити реалізацію Програми розвитку психологічної компетентності керівників навчальних закладів «Роль, місце та основні функції практичного психолога, соціального педагога в організації навчально-виховного процесу» та «Програми розвитку психологічної компетентності педагогів та батьків Чернівецької області у 2014-2015 р.».

Термін: До 01.09.2015, до 01.03.2016

  1. Узагальнити та презентувати результати дослідження психологічної компетентності керівників навчальних закладів в галузі практичної психології.

Термін: До 01.12.2015

    1. Організувати та проводити супервізію для фахівців психологічної служби з питань попередження та ефективного вирішення конфліктних ситуацій у шкільному середовищі кожної другої середи місяця з 14.00 до 17.00.

Термін: Постійно

    1. Розробити фахові тести з педагогіки та психології для проведення обов’язкових психологічних мінімумів на курсах підвищення кваліфікації усіх категорій педагогічних працівників.

Термін: До 01.02.2015

1.5. Узагальнити кращий досвід працівників психологічної служби області з розвитку психологічної компетентності педагогічних працівників усіх категорій та батьків.



Термін: До 25.01.2016


  1. Начальникам відділів/управлінь освіти райдержадміністрацій/міських рад:

  1. Вжити заходів щодо максимального забезпечення навчальних закладів практичними психологами та соціальними педагогами з метою налагодження належного психологічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу; запобігати випадкам скорочення ставок фахівців психологічної служби.

Термін: До 01.09.2015

  1. Призначати на посади практичних психологів виключно фахівців з відповідною освітою та погоджувати призначення з методистом РМК/ММК, який відповідає за психологічну службу.

Термін: З 12.12.2014, постійно

  1. Створити належні умови для організації професійної діяльності фахівців психологічної служби відповідно до «Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів».

Термін: До 01.05.2015

2.4. Вжити заходів щодо формування безпечного толерантного середовища в системі освіти; забезпечити конструктивну взаємодію директорів навчальних закладів з працівниками психологічної служби щодо підвищення ефективності діяльності освітньої установи; розробити моделі психологічного супроводу діяльності РМК/ММК та кожного навчального закладу.



Термін: До 01.05.2015

    1. Відновити практику проведення психолого-педагогічних семінарів в навчальних закладах; проводити їх щоквартально за темами, актуальними для педагогічних колективів.

Термін: З 01.01.2015, постійно

    1. Впровадити в практику роботи РМК/ММК проходження обов’язкових психологічних мінімумів директорами та заступниками директорів ЗНЗ, завідувачами та методистами ДНЗ перед початком навчального року, після завершення яких за допомогою тестування перевіряти рівень засвоєння знань, необхідних для ефективної роботи; результати оформляти протоколом.

Термін: З 01.08.2015, постійно

    1. Впровадити в практику роботи навчальних закладів проходження обов’язкових психологічних мінімумів вчителями кожної вікової паралелі перед початком навчального року, після завершення яких за допомогою тестування перевіряти рівень засвоєння знань, необхідних для ефективної роботи; результати оформляти протоколом.

Термін: З 01.08.2015, постійно

    1. Запровадити в усіх районах області систему щотижневих супервізій/інтервізій для вчителів, які мають труднощі у професійній діяльності, які не можуть знайти індивідуальний підхід до дитини (з особливими потребами, з девіантною поведінкою, з небажанням навчатися, з ознаками посттравматичних стресових реакцій, з ознаками суїцидальної поведінки та ін.) або її батьків; визначити команду супервізорів з працівників психологічної служби; скласти списки та графік роботи; вести обліковий журнал та протоколи.

Термін: З 01.01.2015, постійно

    1. Розглянути питання організації діяльності психологічної служби з удосконалення психологічного супроводу навчально-виховного процесу на колегії районного/міського відділу освіти.

Термін: До 01.05.2015

    1. Приймати управлінські рішення щодо вирішення складних ситуацій в педагогічному та учнівському середовищі з урахуванням експертних висновків працівників психологічної служби.

Термін: постійно


  1. Районним (міським) методичним кабінетам відділів та управлінь освіти:

3.1. Забезпечити організацію та проведення «години психолога» у кожному загальноосвітніх закладах відповідно до листа МОНУ від 04.07.12 № 1/9-488 «Щодо організації та проведення «години психолога» у загальноосвітніх закладах».

Термін: З 01.01.2015, постійно

    1. Сприяти запровадженню проектного підходу в роботі педагогічних працівників навчальних закладів; надавати методичну допомогу, здійснювати періодичний моніторинг цієї діяльності, результати узагальнити аналітичною довідкою.

Термін: До 01.05.2015, щороку

    1. Розробити фахові тести з педагогіки та психології для проведення обов’язкових психологічних мінімумів для директорів та заступників директорів ЗНЗ, завідувачів та методистів ДНЗ, вчителів кожної вікової паралелі; погодити в ІППОЧО.

Термін: До 01.06.2015, щороку

    1. Впроваджувати в практику проведення районних/міських методоб’єднань новітні форми психологічного супроводу: робота в групах активного соціально-психологічного навчання (АСПН), тренінги професійного та особистісного зростання; майстер-класи, творчі майстерні.

Термін: З 01.01.2015, постійно

    1. Забезпечити реалізацію «Програми розвитку психологічної компетентності педагогів та батьків Чернівецької області у 2014-2015 р.» для усіх категорій педагогічних працівників, батьківської громади; план заходів обговорити на науково-методичній раді, затвердити наказом.

Термін: До 01.01.2015

    1. Впровадити в діяльність навчальних закладів систему педагогічних консиліумів як обов’язкову форму роботи адміністрації та класних керівників, на яких розглядати індивідуально-психологічні особливості конкретного учня; на консиліум запрошувати усіх вчителів-предметників, практичного психолога, соціального педагога, батьків; результатом роботи має стати розроблена усіма учасниками індивідуальна програма розвитку особистості дитини, де будуть вказані оптимальні умови, необхідні їй для успішного навчання та розвитку; засідання проводити 2 рази на рік.

Термін: З 01.01.2015, постійно

    1. Забезпечувати методичним супроводом та підтримкою проведення в кожному навчальному закладі тренінгів професійного та особистісного зростання, розвитку рефлексивного мислення та мотивації досягнення з усіма категоріями педпрацівників; організовувати проведення великих психологічних ігор.

Термін: З 01.01.2015, 1 раз на місяць

    1. Організувати і провести цикл навчальних семінарів директорами, заступниками директорів, завідувачами ДНЗ, вчителями усіх категорій з оволодіння навичками розв’язання конфліктних та інших негативних явищ, які виникають в сімейному та шкільному середовищі, формування позитивного мікроклімату в педагогічних, батьківських та учнівських колективах.

Термін: До 01.06.2015

    1. Організувати психологічне консультування директорів закладів освіти методистами РМК/ММК, що відповідають за психологічну службу в рамках реалізації Програми розвитку психологічної компетентності керівників навчальних закладів «Роль, місце та основні функції практичного психолога, соціального педагога в організації навчально-виховного процесу».

Термін: З 01.01.2015, постійно


  1. Головам районних (міських) профспілкових організацій:

    1. Налагодити співпрацю з методистами РМК/ММК, які відповідають за психологічну службу відділів/управлінь освіти для проведення спільних заходів щодо формування позитивного мікроклімату в педагогічних колективах. Здійснювати щорічно моніторинг стану психологічного мікроклімату та рівня задоволеності педагогічною діяльністю трудових колективів.

Термін: З 01.01.2015, постійно

    1. Проводити анкетування педагогічних колективів з метою вивчення ефективності діяльності навчального закладу, виявлення факторів, що стримують та перешкоджають навчанню, розвитку і саморозвитку вчителя у школі.

Термін: Постійно

    1. Сприяти організації в навчальних закладах спеціально обладнаної кімнати психологічного розвантаження для педагогічних працівників. Спільно з психологічною службою розробити заходи профілактики емоційного вигорання педагогів, включити до психологічні релаксаційні сеанси та ресурсні тренінги.

Термін: До 01.05.2015, постійно

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал