Міністерство аграрної політики та продовольства україни могилів-подільський технолого-економічний коледж



Сторінка1/6
Дата конвертації15.12.2016
Розмір0.91 Mb.
ТипПротокол
  1   2   3   4   5   6


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

МОГИЛІВ-ПОДІЛЬСЬКИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ

ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

ПОШУКОВА РОБОТА



2013


Керівник:

Кордонська Альона Василівна – викладач української мови та літератури, І категорія, керівник краєзнавчого гуртка «Поділля»
Виконавці:

Марченко Світлана Олександрівна – студентка I курсу, групи Б 52/9-12

Шільньонкова Анастасія Сергіївна – студентка I курсу, групи Б 52/9-12

Рецензент:



Войцехівська Ірина Станіславівна – голова циклової комісії гуманітарних дисциплін, викладач української мови вищої категорії, методист
В пошуковій роботі досліджено життя та творчість Тараса Григоровича Шевченка, розкривається образ України у творчості Великого Кобзаря.

Розроблено комп’ютерні презентації, зібрано

цікаві відеоматеріали, які дають можливість глибше зрозуміти його життєвий і творчий шлях.

Матеріал може бути використаний викладачами, кураторами та студентами.


Розглянуто та схвалено на

засіданні циклової комісії

гуманітарних дисциплін

Протокол № ____ від _________2013р.

Голова циклової комісії

__________ І.С.Войцехівська
Шільньонкова Анастасія Марченко Світланаhttp://cs417025.vk.me/v417025289/41b1/nugjhdzyyro.jpghttp://cs307808.vk.me/v307808773/7c14/xyfyztmbymg.jpg


Любіть Україну

у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову і мову її солов'їну.

ЗМІСТ


Вступ…..…………………………………………………………………………...5

1. Дитинство і молодість………………………………………………………….7

2.В Академії мистецтв…………………………………………………………...10

3. Перша подорож Україною…………………………………………….……...12

4. Друга подорож Україною…………………………………………………….13

5. Арешт і заслання……………………………………………………………...14

6. Третя подорож Україною……………………………………………………..15

7. Кохання Тараса Григоровича Шевченка…………………………………….16

8. Літературна творчість…………...……………………………………………18

8.1. Рання творчість ……………………..………………………………..20

8.2.Творчість останніх років життя…...….……………………………...21

9. Образ України у творчості Тараса Шевченка………………………………23

10. Кобзар у моєму житті………………………………………………………..34

11. Вірш із «Кобзаря»………………………………………………………........43

12. Творчість Тараса Шевченка на тлі українського відродження……..…….46

12.1. Тарас Шевченко як основоположник української літератури…...47

13. Тарас Шевченко – носій української культури…………….……………...49

14. Запал патріотичного відродження у творчості Т.Г.Шевченка…..……......50

14.1.Україна у творчості Тараса Григоровича Шевченка……………...51

14.2. Роль творчості Т.Шевченка у ставленні української культури….58

Висновки…………………………………………………………………………65

Література…………………………………………………………………….….66

Додатки…………………………………………………………………...………67

ВСТУП


Напевне, в Україні не знайдеться жодної людини, яка у своєму житті хоча б раз не перегорнула сторінок «Кобзаря» Тараса Шевченка. Творчість цього поета можна не любити, можна критикувати, можна ставитися до неї із великою любов'ю... У будь-якому випадку байдужим вона не залишає нікого. З мистецької спадщини Т.Г.Шевченка збереглося 835 творів живопису і графіки, що дійшли до нас в оригіналах і частково у гравюрах та копіях. Низько схиляємо голову перед неперевершеною величчю геніального українського літератора і митця Тараса Григоровича Шевченка. У ці дні до його постаті, як до живильного джерела духовності й чистоти, звертаються мільйони людей, незалежно від національності й віросповідання, щоб у котрий раз відчути незбагненну міць великого Тарасового Слова. Творчість Тараса Шевченка передавалась з покоління в покоління. Ще з дитинства діти читають його вірші, пізніше вивчають його творчість у школах, коледжах, університетах, одним словом сказати протягом усього життя знайомляться з його творчістю, тому тема творчої роботи є актуальною.

Мета дослідження: дослідити творчість талановитого письменника Т.Шевченка і образ України у його творчості .

Завдання дослідження: Тарас Шевченко - вірний син України. Він любив свою батьківщину, мріяв про її свободу й незалежність. Де б він не був, куди б не закидала його доля, Шевченко завжди згадував рідні місця, прагнув швидше полинути в Україну, тому завдання дослідження є те , щоб дослідити образ України у творчості Т. Шевченка, як він любив і поважав її, як описував в своїх віршах і прославляв нашу державу.

Об’єкт дослідження:творчість Т. Г.Шевченка.

Методи дослідження: проблемно-пошуковий (пошук у бібліотеках та мережі Інтернет); дослідницький, статистичний, описовий, ілюстративний, метод творчих робіт, узагальнення та систематизація матеріалу.

Дана творча робота буде цікавою для тих, хто цікавиться життям та творчістю письменника.


http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcts2siqprgmamd6_uuv_rnmyt3azynybma-0obcvuqdn387hlok

ТАРАС ГРИГОРОВИЧ ШЕВЧЕНКО


1.ДИТИНСТВО І МОЛОДІСТЬ



Народився 25 лютого (9 березня за новим стилем) 1814 року у селі Моринці Звенигородського повіту Київської губернії (нині селоЗвенигородськогорайону, Черкаської області) в закріпаченій селянській родині Григорія Івановича Шевченка та Катерини Якимівни Бойкокозацького походження. Згідно з родинними переказами його діди і прадіди козакували, служили у Війську Запорізькому, брали участь увизвольних війнах і повстаннях, які відбувалися в Україні XVII-XVIII ст. Ці повстання були жорстоко придушені і нормальне суспільне життя у регіоні Черкащини, Полтавщини, Київщини, Чернігівщини на тривалі роки було порушене. Основна частина місцевого населення була закріпачена і зубожіла.

Сім'я Тараса на чолі з батьком Григорієм Івановичем Шевченком повернулася до села Кирилівки (нині Шевченкове (Звенигородський район)),Звенигородського повіту, на Київщині, звідки був родом Григорій Іванович. Дитячі роки Тараса проходять у цьому селі. 12 травня (24 травняза новим стилем) 1816 року народилася Тарасова сестра Ярина. 26 січня (7 лютого за новим стилем) 1819 року народилася Тарасова сестра Марія. Був такий випадок, коли малий Тарас пішов шукати «залізні стовпи», що «підпирають» небо, і заблукав у полі. Чумаки, зустрівши хлопця, забрали його з собою і ввечері привезли до Керелівки. 8 березня (20 березня за новим стилем) 1821 року народився Тарасів брат Йосип.

Восени 1822 року Тарас Шевченко починає вчитися грамоти у місцевого дяка Совгиря. Знайомиться з творами Г.Сковороди. В період 1822-1828 років намалював «Коні. Солдати» (картина не знайдена).

Рано втративши матір (20 серпня (1 вересня) 1823 року), яка померла від тяжкої праці й злиднів, залишивши сиротами шестеро дітей, він з дитинства зазнав багато горя і знущань. 7 жовтня (19 жовтня) 1823 року Тарасів батько одружується вдруге з удовою Оксаною Терещенко, в якої вже було троє дітей.

22 червня (4 липня) 1824 року народилася Тарасова сестра Марія - від другого шлюбу Григорія Івановича. Тарас чумакує з батьком. Буває в Звенигородці, Умані, Єлисаветграді(тепер Кіровоград). 21 березня (2 квітня) 1825 року від тяжкої праці напанщині помер Тарасів батько - Григорій Іванович Шевченко. Залишившись сиротою, Тарас іде наймитувати до дяка Богорського, який прибув з Києва. Як «школяр-попихач» носить воду, опалює школу, обслуговує дяка, читає псалтир над померлими, продовжує навчання. Під час навчання Шевченко ознайомився з деякими творами української літератури. Не витерпівши знущань дяка П.Богорського, Тарас тікає від нього і шукає в навколишніх селах учителя-маляра. І знаходить, відчуваючи великий потяг до живопису, кілька днів наймитує і «вчиться» малярству у диякона Єфрема (м.Лисянка, Звенигородського повіту, наКиївщині). Також мав учителів-малярів із села Стеблева, Канівського повіту, на Київщині та із села Тарасівки, Звенигородського повіту, на Київщині. 1827 року пасе громадську отару овець у с.Кирилівці. Зустрічається з Оксаною Коваленко, подругою дитинства, яку не раз згадує у своїх творах. Саме їй присвячено вступ до поеми «Мар'яна-черниця».

Наймитуючи у кирилівського попа Г.Кошиці, Тарас буває в м.Богуславі (куди возив поповича до школи і на продаж яблука та сливи). В цей же час їздив на базари до містечок Бурти іШполи. 1828 року Шевченка взяли козачком (слугою) до панського двору у с.Вільшану (Звенигородського повіту на Київщині), куди він пішов за дозволом, щоб вчитися у хлипнівського маляра. Коли Тарасові минуло 14 років, помер В. Енгельгардт, і село Кирилівка стало власністю його сина П. Енгельгардта, Шевченка ж зробили дворовим слугою нового поміщика у маєтку Вільшані. 6 грудня (18 грудня) 1829 року поміщик Павло Васильович Енгельгардт застав Шевченка вночі за малюванням козака М.Платова (героя Вітчизняної війни 1812 р.), нам'яв вуха кріпаку-слузі та наказав відшмагати його на стайні різками. Наступного дня наказ було виконано: кучер Сидорка відшмагав Шевченка на стайні різками за малювання. Протягом 1829-1833 років Тарас малював копії з картин суздальських майстрів.

Упродовж майже 2,5 років - з осені 1828 року до початку 1831 р. -Шевченко пробув зі своїм паном у Вільні, проте деталі цієї подорожі мало відомі. Не виключено, що там він міг відвідувати лекції малювання у професора Віленського Університету Й. Рустемаса. У тому ж місті Шевченко міг бути очевидцем Польського повстання 1830 р. З цього періоду перебування у Вільно зберігся малюнок Шевченка «Погруддя жінки», якість якого свідчить про майже професійне володіння олівцем.

Переїхавши 1831 року з Вільно до Петербурга, Енгельгардт взяв із собою Шевченка, а щоб мати зиск з невгамовного потягу юнака до малювання, віддав його в науку на 4 роки до живописця Василя Ширяєва, адже у великих панів було модою мати своїх «покоєвих художників». З цього часу і аж до 1838 року Шевченко живе у будинку Крестовського (тепер - Загородний проспект, 8), де наймав квартиру Ширяев. Ночами, у вільний від роботи час, Шевченко ходив до Літнього саду, змальовував статуї, тоді ж уперше почав писати вірші.

1833 року намалював портрет поміщика Павла Енгельгардта (акварель) (оригінал, датований автором, зберігається у Державному музеї Т. Г. Шевченка у Києві).

1835 року познайомився з графом Ф. Толстим, який згодом брав участь у звільненні Шевченка з кріпацтва.

У повісті «Художник» Шевченко розповідає, що в доакадемічний період він намалював: «Фракліт», «Геракліт», «Архітектурні барельєфи», «Маска Фортунати» (олівець). Шевченко бере участь у розпису Великого театру як підмайстер-рисувальник. Виконав композицію «Олександр Македонський виявляє довір'я своєму лікареві Філіппу» (акварель, туш, перо). Дата і підпис Шевченка. Малюнок виконано на тему, оголошену ще 1830 р. дляконкурсу в Академії художеств на одержання золотої медалі.

Намалював: «Смерть Олега - князя Древлянського» (туш), «Смерть Віргінії» (акварель, туш), на обох дати і підпис Шевченка, «Смерть Богдана Хмельницького» (туш, перо і пензель). До цього часу дослідники відносять також виконання Шевченком малюнків, про які є згадка в його повісті «Художник»: «Геркулес Фарнезький», «Аполліно» - копія, рисунки для розпису Великого театру в Петербурзі, «Маска Лаокоона», «Слідок із скульптурного твору Мікеланджело», «Голова Люція Вера», «Голова Генія»; «Анатомічна фігура»; «Германік»; «Фавн, що танцює»..


http://orenda.pl.ua/sites/wellcometopoltava/files/site24_20110203164314_1_.jpg

2. В АКАДЕМІЇ МИСТЕЦТВ




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал