Мій майстер –клас на вчитель року 2015



Скачати 74.15 Kb.
Дата конвертації10.04.2017
Розмір74.15 Kb.

Мій майстер –клас на вчитель року 2015

Доброго дня! Я, Приймак Людмила Анатоліївна, вчитель української мови та літератури Полонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3. Моя науково методична проблема звучить так слайд №1: «Удосконалення орфографічних вмінь і навичок, розвиток творчих здібностей учнів». На сучасному етапі розвитку освіти вважаю її надзвичайно важливою. Актуальність цієї проблеми засвідчена Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти,в якому зазначено основні вимоги до правописних вмінь учнів: Написання слів разом, окремо, через дефіс. Правила переносу слів. Орфографічні правила, списки слів для запам’ятовування. Орфографічний словник. Учні повинні правильно писати слова відповідно до вивчених орфографічних правил і словникові слова, перевіряти написане, користуватися орфографічним словником. Основні загально навчальні, творчі вміння як предмет практичного засвоєння учнів, використовувати їх у різних життєвих і навчальних ситуаціях.

Тема, над якою працюю, на мою думку, є однією з найважливіших. Чому? Тому що поліпшення орфографічної грамотності учнів є й досі не розв’язаною проблемою методики викладання мови. Сучасна методика навчання орфографії пропонує активні методи і прийоми, які сприяють кращому засвоєнню матеріалу, однак процес вироблення вмінь і навичок грамотного письма все ще залишається складним. А розвиток творчої особистості , творчих здібностей учнів завжди було актуальним питанням. Завдання , яке я ставлю перед собою, є встановлення правильного співвідношення між теорією і практикою у процесі навчання.

Слайд №2 1. учні повинні ознайомитись із мовою як об’єктивною реальністю, усвідомити її роль у суспільному житті.

2. необхідно повсякденно розв’язувати і практичні питання:

А. Дотримання законів і норм літературної мови

Б. Збагачення словникового запасу учнів.

В. Вироблення навичок правильно, виразно, образно висловлювати свої думки і почуття.

Г. Розвиток мислення школярів

Г. Розвиток творчих здібностей учнів

Д. Виховання свідомого громадянина, патріота.



Слайд 3. Але без принципу гармонізації партнерства взаємодії вчитель- учень – учень – вчитель досягнути мети буде важко. Тому – партнерство повинне бути обов’зковим.

Кожен знає, що урок вимагає творчого підходу. Стараюсь побудувати його так, щоб він був насичений навчальним матеріалом, активізував діяльність учнів, викликав інтерес, сприяв розвитку мовлення, творчої уяви і здібностей, мислення, власної думки.



У своєму педагогічному арсеналі маю ряд вправ,які використовую перед початком уроку , які психологічно налаштовують учнів до праці, відволікають від попереднього уроку.

Слайд 4Це і уявіть собі, долоньки. комплімент, зрозумій мене, ланцюжок добрих справ, подаруй усмішку, кольоровий настрій.

Пропоную вашій увазі вправу «Долоньки». Простягніть, будь ласка, свою праву долоньку : це ви даруєте мені свою творчість, своє бажання, своє натхнення.(дмухаємо) Простягніть тепер ліву долоньку, це я вам дарую свою любов і повагу, свої знання. (дмухаємо). А зараз доторкнемося долоньками один до одного і обміняємося своїм доброзичливим ставленням, почуттями. Дякую.

Такі вправи сприяють доброзичливим стосункам. А мені допомагають ефективно розпочати та провести урок.

Формуванню орфографічних вмінь і навичок сприяє довготривалий і складний процес. Тому питаня про те, як краще навчити дітей орфографічного письма, хвилювало здавна і педагогів, і психологів, і методистів. Це і Богоявленський М., Г.Козачук, Т. Донченко та ін..

І всі вони дотримуються думки, що



Слайд 5. Орфографія

Система норм і правил про написання слів

Система орфографічних вправ

Формування орфографічних вмінь і навичок

І все повинно сприяти творчому розвитку особистості.

Слайд 6 Тому працюючи над своєю проблемою, впроваджую різні методи і прийоми


  • Коло знань

  • Мікрофон

  • Ажурну пилку

  • Третій зайвий

  • Обери помилку

  • Поясни орфограму

  • Стратегія малих груп

Колеги, пропоную вашій увазі стратегію малих груп. Будь ласка, виконайте завдання на картках (у кожного своє), якщо ви виконаєте правильно, отримаєте жетончик. На виконання 2 хвилини.

На Русь Різдво прийшло разом із християнством. Воно перетворилося на яскраве святково-обрядове дійство. Поряд з театралізованим відтворенням євангельських оповідань про чудесне народження Ісуса Христа сюди ввійшли і старослов’янські колядки, ворожіння, ходіння від хати до хати з піснями і вітаннями, частування дітей, варіння куті та узвару.

№1 Вказати рід і число виділених іменників.

№2 Вказати відміну і відмінок виділених іменників.

№3 Пояснити орфограми виділених слів.

№4 Вказати синтаксичну роль виділених іменників.

№5 Узагальнити, що таке іменник, морфологічні ознаки, синтаксична роль.


  • Про що цей текст?

  • Які ще зимові свята ви знаєте?

  • А ви любите новорічні, різдвяні свята? Чому?

  • Поясніть значення слів узвар, кутя.

Дякую, колеги. Гарно працювали.

Працюючи над свою темою, вважаю, що потрібно не тільки навчати учнів, а й виховувати чуйне, дбайливе ставлення до рідного слова, розвивати їх творчі здібності. Добирати такий матеріал, який спонукав би учнів замислитись не тільки над написанням, вимовою, значенням слова, словосполучення, речення, а й над роллю його в житті. В цьому допомагають різні диференційовані завдання, творчі роботи і, особливо, уроки розвитку зв'язного мовлення. Адже розвиток зв'язного мовлення, культура мовлення є невід'ємною рисою освіченої людини, умовою її творчого всебічного розвитку й активної участі в суспільній діяльності. Я поділяю точку зору О. Горошкіної, що вироблення орфографічних, пунктуаційних умінь і навичок має поєднуватися з роботою з розвитку мовлення учнів. Тобто творчим роботам з розвитку мовлення –переказам, переказам з творчими завданнями, творам має передувати підготовка, що планується з урахуванням умінь, набутих на уроках мови, а також вікових та індивідуальних особливостей учнів. Переказ і твір є найбільш складними завданнями, оскільки «систематизують знання учнів з орфографії, сприяють формуванню в них правописних умінь і навичок» . У зв’язку із цим, можна повністю погодитися з думкою С. Яворської, яка апелює до того, що «вироблення орфографічних умінь і навичок має поєднуватися з розвитком мовлення», адже найповнішу картину успішності учнів дають написані нами перекази і твори, бо саме вони потребують активного творчого застосування у мовній практиці здобутих знань. Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні (обдаровані) переважно

самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх у здібності, та вдосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими. Але для розвитку творчих здібностей у більшості школярів важливою є саме роль учителя. І тут важливу роль відіграє позитивна мотивація діяльності дитини. Завдання педагога — управляти процесами творчого пошуку, ідучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра, розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватись, розв’язувати дедалі складніші творчі завдання. Для себе прийнятою вважаю таку модель творчої особистості учня:
слайд 7. творчий

пошук


творче творча

спілкування активність

творча

особистість


творче творча мислення діяльність

Використовую різні творчі, поетичні хвилинки, твори перевтілення,уяви себе в ролі.. , лінгвістичні казки та подібні.

Пропоную вам колеги творчу хвилинку, яка має назву «Слова –перевертні» 1 хвилина

Село-назва тварини-

Дно – назва річки-

Марш-знак після травми –

Тіло – пора канікул-

Нива – ми відчуваємо, коли щось вкоїмо-

Ватра- зеленіє ранньої весни –

Скласти усно речення із утвореним словом .

Дякую.

Велику роль,для досягнення мети, приділяю написанню різних видів диктантів. Це і навчальні диктанти, орфографічні диктанти, самостійні диктанти, словникові диктанти, дубль –диктанти.



Пропоную вашій увазі дубль-диктант.

Я вам називаю слово, а ви через риску пишете слово на цю саму орфограму.

Піччю-

М’яч-


Журнал «Мурзилка»-

Перелаз-


Весна-

Будь-хто-

Перевіряємо. Дякую.

Звичайно. Вчитель повинен бути шукачем, дослідником, учнем. Так, і учнем. Адже ми вчимось. Вчимось у своїх учнів. Пропоную вам узагальнену таблицю моєї роботи для реалізації мети



Слайд 8

  • Глибокі теоретичні знання

  • Реальна підготовка до уроку

  • Творчий підхід учителя

  • Нестандартні уроки

  • Різні методи і прийоми

  • Робота з підручником

  • Виховні моменти

  • Розвиток мислення, уваги, пам’яті, .здібностей…

Прагну,щоб учень був успішним у навчанні, але цей рівень у кожного свій. Я ж не шкодую ні своїх сил, ні знань, ні своєї душі для того, щоб запалити у дитячому сердечку вогник до знань. Адже, я переконана, що моя любов, моя совість, мої знання, залишаються в їхніх відкритих серцях і чистих душах. І щоб у мене не трапилося, я завжди буду заходити у клас з усмішкою, стриманою, терплячою, не шукати легкого шляху, радіти успіхам своїх учнів, співпереживати їх невдачам, не боятися вибачатися, якщо не права. Нести дітям добру енергію.

На етапі рефлексії проводжу такі вправи:



Слайд 9

  • Продовж речення

  • Ти – мені, я – тобі

  • Вкинь свої 5 копійок.

Ось і сьогодні я пропоную вам,колеги, кинути свої пять копійок у чарівну скриньку. І сказати, що ви отримали від сьогоднішнього майстер- класу, чи висловити якісь побажання. Дозвольте, я розпочну перша.

Я дуже вдячна вам за співпрацю і за увагу. Ви всі молодці.



Дякую. Бажаю вам всього найкращого, веселих свят.




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал