Ми різні ми рівні



Скачати 56.65 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір56.65 Kb.
ТипУрок
Спеціалізована загальноосвітня школа I – III ступенів № 14

Урок гендерної гідності на тему:

«Ми різні – ми рівні»

Класний керівник 9 – Б класу

Томаченко О.Г.

Кіровоград 2014

Мета: Розвінчати стереотипи про роль жінки і чоловіка у родині та суспільстві, формувати світогляд учнів, вільний від гендерних упереджень і пересудів, виховувати людяність, гуманність і толерантне ставлення одне до одного, бажання приносити користь у суспільстві.

Обладнання: мультимедійна дошка, фотографії на тематику, таблиця з порівняльною характеристикою жіночих та чоловічих рис характеру, висловлення видатних людей згідно тематики.

Хід уроку:

«Жінки і чоловіки є двома половинками

Людства і те, як побудовані стосунки

між ними, моделює людські стосунки

взагалі.»

Ріон Айслер



  1. Організаційний момент

  2. Оголошення теми та мети заходу

  3. Перегляд відеоролику №1

  4. Слова ведучого: «Сьогодні ми продовжимо знайомство з проблемою гендерної освіти в суспільстві, з’ясуємо, як її вирішують на державному рівні. Брак гендерної культури в нашому суспільстві свідчить про недостатню проінформованість, відсутність гендерної освіти і, як наслідок, порушення гендерного балансу в сім’ї, у професійній сфері, в політиці. Ця тема є своєчасною, серйозною, необхідною.»

  5. Мотивація навчальної діяльності

Учень 1: «В 2005 році в Україні було прийнято Закон «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків». Досягнення такої рівності здається простою та звичайною справою. Достатньо, щоб дівчата та хлопці з повагою ставилися одні до одних, підтримували один одного у родині, у школі, на роботі. Безперечно, і жінки, і чоловіки можуть обіймати керівні посади на всіх рівнях державної влади, разом вирішувати важливі соціальні проблеми, зміцнювати демократичні цінності в Україні. Насправді це не так просто. Досі деякі професії, види спорту, захоплення поділяють на «жіночі» та «чоловічі». Досі потужною є громадська думка про те, що жінка успішна у сфері сім’ї та вихованні дітей, а чоловік має бути успішний у кар’єрі та фінансово забезпечений. Можливо, тому в деяких сім’ях дітей виховують частіше мами. Саме вони несуть за це головну відповідальність, хоча така ж відповідальність має бути й у татусів. Мабуть тому на високих державних посадах на сьогодні так мало жінок. От, чому було прийнято Закон, який захищає права жінок і чоловіків на власний вільний вибір у всіх царинах життя. Але, щоб Закон почав працювати, потрібно добре знати його зміст і вміти запроваджувати в різних життєвих ситуаціях.»

  1. Основна частина (суть понять «стать», «гендер»)

Учень 2: «Жінок і чоловіків як представників біологічного виду homo sapiens», розрізняють за статтю. У цьому випадку слова «чоловік» і «жінка» асоціюються з такими ознаками, як відмінності репродуктивних функцій, будови тіла, анатомічна та фізіологічні особливості. Для того, щоб вирізнити їхні суто біологічні ознаки, використовують поняття біологічна стать

Учень 3: «Слово «гендер» вперше з’явилося в 70 – ті роки нашого століття для опису соціально – визначених характеристик чоловіків та жінок. Люди народжуються жіночої або чоловічої статі, а потім «вчяться бути» дівчатами та хлопцями, щоб згодом сформуватися у чоловіків та жінок – рівноправних членів суспільства. Гендер як поняття належить до соціально – набутої поведінки і очікувань, які асоціюються з обома статями. Гендер – це категорія соціальна, яка визначає наші суспільні стосунки з іншими людьми»

Учень 4: «У яких документах можна знайти інформацію щодо «гендерної рівності»? Загальна декларація прав людини – 10 грудня 1948 року: «Кожній людині надаються рівні права і всі свободи незалежно від статі, раси, кольору шкіри, мови, релігії». У Конституції України зазначено: «Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах» - стаття 21. «Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед Законом» - стаття 24.»

Учень 5: «Рівність прав жінки і чоловіка забезпечується: наданням їм рівних можливостей у громадсько – політичній і культурній діяльності, у здобутті освіти і професійній підготовці, у праці та винагороді за неї; спеціальними заходами щодо охорони праці і здоров’я жінок, встановленням пенсійних пільг; створенням умов, які дають жінкам можливість поєднувати працю з материнством; правовим захистом, матеріальною і моральною підтримкою материнства і дитинства, включаючи надання оплачуваних відпусток та інших пільг вагітним жінкам і матерям.»

Учень 6: «У Законі України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» говориться про побудову нової моделі розвитку держави, заснованої на партнерській солідарності чоловіків і жінок.»

Учень 7: «За хвилину ви станете свідками миттєвого позбавлення від гендерних стереотипів за допомогою абсолютно достовірних фактів та обґрунтованих коментарів. Факти: Швейцарські вчені провели експеримент, встановивши дзеркало в одному з супермаркетів, у яке було вмонтовано відеокамеру. Камера зафіксувала, що протягом дня уважно роздивилися себе в дзеркалі 428 жінок і 735 чоловіків. У нашій країні середній річних прибуток чоловіків на третину вищий за прибуток жінок, тобто чоловіки працюють на більш високооплачуваних робочих місцях. Як правило, коли в родині народжується дитина, у декретну відпустку йде мати. Відповідно до законодавства України чоловіки також мають право на декретну відпустку. Факти свідчать, що сьогодні в Україні цим правом скористались вже 3% чоловічого населення країни. У сучасному світі стрімко зростає кількість жінок, які сідають за кермо автомобіля. Якщо 35 років тому в Україні лише 6% жінок мали права водія, то на сьогодні ця цифра сягає 30%.»

Учень 8: «Саме на прикладі професійної діяльності можна помітити, як стираються гендерні відмінності. Сьогодні багато жінок у бізнесі, політиці, а серед чоловіків – перукарів, візажистів. Відомо, що шеф – кухарами ресторанів найчастіше працюють чоловіки, а в сім’ї готує, як правило, жінка. Суто чоловічою є професія шахтаря. Педагог – чоловіча професія, видатні педагоги – переважно чоловіки. Однак, сьогодні в школах працює лише 6% учителів – чоловіків, а серед вихователів дитячих садків немає жодного. Ви переконалися у необхідності будувати між жінками та чоловіками гендерно – чуйних взаємин?»

  1. Підсумки уроку.

Отже, ми переконалися, що чоловіки та жінки різні, але вони також, рівні. Вони рівні в правах бути такими, якими вони є. Вони рівні в праві мати те, що вони хочуть. Вони рівні в праві мріяти і здійснювати свої мрії.

  1. Відкритий мікрофон.

  • Що вам сподобалося на уроці?

  • Що ви дізналися про гендерну рівність?

  • У яких законах написано про рівність чоловіків та жінок?

  • Чи потрібна суспільству гендерна освіта?

  • Які б ви запропонували заходи для поширення знань про гендер?

Учень 9: Чоловік і жінка – різні світи

Чоловік, жінка – різні світи,

Різні мрії, різні думки.

Цілі бувають рідко одні,

Різно також кохають вони.

Чолов’яги – мисливці завжди,

Не помітять дрібне вони.

Жінка до уваги все візьме,

Всі деталі в купу складе.

Вже пробігло багато століть,

А ми все проживаємо різно,

Може треба життя зрозуміть…



І дивитися в очі ніжно…

Учень 10: « Кожна людина, незалежно від раси, національності, статі, хоче прожити щасливе життя, «бути рівною серед рівних», самостійно визначати свій життєвий шлях і його пріоритети, самостійно обирати майбутню професію, повністю реалізувати свої таланти та мрії.»

  1. Перегляд відеоролику № 2.

Література

  1. Глосарій основних гендерних понять

  2. Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»

  3. Конвекція ООН про права дитини

  4. Конституція України

  5. Журнал класному керівнику. Усе для роботи. №6 (66) червень 2014р.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал