Методичні вказівки Примітки Підготовча частина Нетривала ходьба 30-50 с



Скачати 72.73 Kb.
Дата конвертації10.03.2017
Розмір72.73 Kb.
ТипМетодичні вказівки
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ РАНКОВОЇ ГІМНАСТИКИ:





Вправа

Час / кількість

Методичні вказівки

Примітки

Підготовча частина

Нетривала ходьба

30-50 с.

Постава – триматися рівно, не напружуватися, не опускати голову, розпростовувати плечі й виконувати вільний мах руками.




Ходьба на носках, внутрішньому та зовнішньому боці стопи, тощо

20-30 с. у чергуванні зі звичайною ходьбою

Спина рівна, голову не опускати

Для профілактики проскостопості

Біг у повільному або середньому темпі

До 1 хв.

Не натикаємося один на одного




Звичайна ходьба










Якщо ранкова гімнастика з предметами, продумати спосіб роздавання. Під час ходьби, перед шикуванням, діти беруть предмет і проходять з ним одне коло, а потім перешиковуються.

Основна

Комплекс ЗРВ

  • Показ вправ чітко і виразно, вільно, без напруження, правильно і красиво. (В старших групах можна доручати дітям)

  • Під час показу користуватись «дзеркальним» способом.

  • У молодших групах педагог виконує вправу з дітьми від початку до кінця; починаючи з середньої групи, він тільки починає вправу (2-3 повторення), а потім діти виконують їх самостійно.

  • Під час виконання вправ звертати увагу на дихання.

  • Після кожної вправи робиться невелика пауза (10-15 сек) для відпочинку та врегулювання дихання, під час якої вихователь пояснює наступну вправу.

  • Спочатку вправи для зміцнення плечового пояса і рук, які сприяють розширенню грудної клітини, випрямленню хребта, розвитку дихальних м'язів. Потім вправи для м'язів тулуба. Далі йдуть вправи для розвитку м'язів ніг і зміцнення зводу стопи.

  • За місяць використовується два комплекси ЗРВ (один з предметами, один без предметів) з ускладненням на 2-й та 4-й тижні.

  • Вихователь обов’язково має стежити за якістю виконання рухів дітьми.

Заключна

Біг у середньому темпі

Див. додаток 1







Повільна ходьба із вправами на дихання з рухами рук

До 1 хв.




Н-д: підняти руки в сторони-вгору й повільно опустити вниз.



Додаток 1

Кількість загальнорозвиваючих вправ, їх дозування, тривалість ходьби, бігу, ранкової гімнастики у дітей різних вікових груп: 



Група

Кількість вправ

Дозування вправ /кількість повторень

Тривалість бігу

Кількість
стрибків

Тривалість ранкової гімнастики

у середньому
темпі

у повільному
темпі

Перша молодша

3-4

4-5

15-20 с

до 50 с

8-10

4-5 хвилин

Друга молодша

4-5

5-6

20-25 с

до 1 хвилини

12

5-6 хвилин

Середня

5-6

6-8

25-30 с

до 1 хв.30 с

16

6-8 хвилин

Старша

6-7

8-10

30-35 с

до 2 хвилин

20

8-10 хвилин


Щоденне виконання ранкової гімнастики позитивно впливає на дітей: 
• зміцнює імунітет та здоров’я дитини загалом 
поліпшує фізичний розвиток 
• мобілізує й організовує 
• сприяє формуванню необхідних гігієнічних навичок 
• виховує моральні та вольові риси характеру 
• привчає до регулярних занять фізичною культурою

Умови для проведення гімнастики:

Приміщення повинно бути чистим, світлим, добре провітреним. Одяг та взуття дітей та дорослого повинно бути таким, щоб не обтяжувало рухи.


Індивідуальний підхід до дитини під час ранкової гімнастики 

Тому під час розробки комплексу вправ для ранкової гімнастики слід врахувати індивідуальні особливості організму кожної дитини.  Якщо дитина перенесла якусь хворобу (інфекційного характеру, респіраторну тощо), їй можуть бути протипоказані фізичні вправи. У такому разі питання про те, чи можна дитині займатися ранковою гімнастикою і які вправи їй не слід виконувати, потрібно погоджувати з лікарем. 
Звичайно наявність і характер того чи іншого захворювання не вказує на необхідність відмовитися від ранкової гімнастики, а вимагає внесення коректив у комплекс вправ, їх дозування і тривалість виконання для цієї дитини. 
Застосування елементів різних видів гімнастики 

У комплекси вправ доцільно включати елементи таких різновидів гімнастики, як: 
• дихальна — виконання спеціальних вправ для розвитку дихальної мускулатури; 
• звукова — проголошення різних звуків та звукосполучень певним способом; 
• художня — виконання гімнастичних вправ із предметами під музичний супровід; 
• пальчикова — застосування вправ, ігор, картинок для розвитку дрібної моторики; 
• імунна — тренування, спрямоване на зміцнення імунітету; 
• психогімнастика — виконання вправ, етюдів, пантомім тощо для набуття досвіду емоційних переживань і формування навичок спілкування. 

  • Використання елементів масажу та самомасажу 

Також корисно під час ранкової гімнастики використовувати такі оздоровчі технологій терапевтичного спрямування, як казкотерапія, ігрова терапія, сміхотерапія, музична терапія, кольоротерапія тощо. Вони не потребують великих приміщень, спеціального обладнання і можуть проводитися з дітьми як молодшого, так і старшого дошкільного віку. 

Музичний супровід під час проведення ранкової гімнастики

Ранкову гімнастику слід виконувати під музичний супровід. Музика сприяє більш чіткому та виразному виконанню вправ, обумовлює їх темп, викликає життєрадісний та бадьорий настрій.

Проводячи вправу під музику, корисно замінювати або доповнювати рахунок спрямованими вказівками в такт музики, наприклад: «Раз-два – руки вгору, три-чотири – руки вниз». Це дає змогу запобігти помилкам дітей і виправляти їх під час виконання вправ.

Слід пам’ятати, що не можна допускати перекручування музичного твору (зміна темпу, додаткові акорди, паузи і т.д.), щоб зробити його зручним для тієї або іншої вправи. Музика не повинна бути лише регулятором або фоном для виконання рухів дітьми. Вона перш за все допомагає їм емоційно усвідомити свої рухові дії та правильно виконати їх. До того ж під час ранкової гімнастики дошкільнята знайомляться з чудовим світом музичного мистецтва.



  • Перш за все починається проведення під музику таких основних рухів, як ходьба, біг, підскоки на місці і з просуванням вперед.

  • Проведення основних рухів під музику можливе у всіх вікових групах дитячого саду.

  • Музичний супровід загальнорозвиваючих вправ доцільно в тому випадку, якщо вони досить прості, добре освоєні дітьми і виконуються ними вільно і невимушено. Дитині важко діяти відповідно з музикою. Якщо він погано володіє рухом. Тому всякий рух попередньо має бути розучити з дітьми без музичного супроводу. Під час розучування складних за координацією вправ спочатку діти виконують їх два-три рази без музики, під лічбу педагога. Після цього вправу роблять під музику.З загальнорозвиваючих вправ найбільш зручні для виконання під музику руху рук, присідання, нахили, повороти.

  • Ряд вправ з положення сидячи, лежачи на спині, животі, успішне виконання яких залежить від значних силових зусиль та індивідуальних можливостей кожної дитини (прогинання, піднімання і опускання ніг та ін..), найчастіше виконується без музичного акомпанементу й навіть без підрахунку.

Під музику іноді проводяться деякі рухливі ігри з ходьбою, бігом («Ведмідь і діти», «Коники»), підскоками («Козочки і вовк», «Пташки і автомобіль» та ін.)



Широко використовуються також ігри зі співом, хороводні ігри («Калина», «Теремок», «Заїнька»), елементи танців і танцювальні кроки (крок польки, галопу, приставні кроки з присіданням, подскокі з просуванням вперед, різні види кружляння, полупрісядка, мотузочок і ін..) частіше за інших рухів потребують музичного супроводу.

Щоб правильно підібрати музичний супровід, потрібно добре уявляти собі кожну вправу, розуміти його зміст і призначення. Підбір музики здійснюється музичним працівником спільно з вихователем. При цьому враховується характер рухів і вік дітей. У середній групі музичний супровід має бути особливо яскраво виражений розмір музичних фраз, проводитися в більш повільному темпі і з більш різкою зміною мелодій, ніж у старшій групі.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал