Методичні рекомендації щодо організації та проведення І (районного) туру та участі у ІІ (обласному) турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2016»



Скачати 377.14 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації01.01.2017
Розмір377.14 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2   3

УКРАЇНА


КОСТЯНТИНІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ВІДДІЛ ОСВІТИ

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

пр. Ломоносова, 156, м. Костянтинівка, Донецька область,85102 тел.:(06272) 2-61-47, факс:2-12-31,

Е-mail: konst_rmk@ukr.net, Web:http://www.rmk.dn.ua

_______________________________________________________________________



Від 01.12.

2015р






На №394




Від 20.10.2015р






Керівникам навчальних закладів району, заступникам директорів з навчально – виховної роботи навчальних закладів району




Методичні рекомендації щодо організації та проведення І (районного) туру та участі у ІІ (обласному) турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016»

у 2015-2016 н. р.




На виконання наказу департаменту освіти і науки Донецької облдержадміністрації «Про проведення ІІ (обласного) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016» (далі – Конкурс), наказу відділу освіти Костянтинівської райдержадміністрації «Про проведення І туру та участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2016 » надсилаємо для використання в роботі «Методичні рекомендації щодо організації участі у І (районному) турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016» у 2015-2016 н.р. (Додаток 1).



Керівникам навчальних закладів

Для участі у першому турі Конкурсу необхідно до 14.12.2015 р. надіслати:

1. Заступнику голови районного оргкомітету Конкурсу на електронну адресу konst_rmk@ukr.net (Сидорчук Н.В.):

1.1. звіт про проведення шкільного туру Конкурсу (Додаток 4 до наказу відділу освіти райдержадміністрації від 20.10.2015 р. № 394 «Про проведення І туру та участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2016 »);

1.2. Заявку щодо участі вчителів-переможців шкільного туру в І (районному) турі Конкурсу (Додаток 5 до наказу до наказу відділу освіти райдержадміністрації від 20.10.2015 р. № 394 «Про проведення І туру та участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2016 »);

1.3. Статистичний звіт щодо учасників шкільного туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2016» (Додаток 2)

2. Відповідальному секретарю районного оргкомітету Конкурсу (Макаренко О.В.) надати матеріали учасників - переможців шкільного туру з наступних номінацій:


  • з історії України

  • з математики

  • з Захисту Вітчизни

  • з англійської мови

2.1. Особисту заяву учасника Конкурсу встановленого зразка з особистим підписом (Додаток 3).

2.2. Висновок про педагогічну та методичну діяльність учасника Конкурсу (обсяг – до 2-х сторінок). Подається на бланку навчального закладу в роздрукованому та електронному форматі Word (диск), а також за підписом керівника навчального закладу (Додаток 4).

2.3. Анкету учасника районного туру Конкурсу встановленого зразка (Додаток 5) в роздрукованому та електронному вигляді з посиланням на власний Інтернет-ресурс (диск).

2.5. Портретне фото в електронному форматі (на диску).


Методичному кабінету

Для участі у другому турі Конкурсу необхідно до 22.12.2015 р. надіслати:

1. Відповідальному секретарю обласного оргкомітету Конкурсу на електронну адресу donckrms@gmail.com (Гладкова Г.В.):

1.1. звіт про проведення першого туру Конкурсу (Додаток 2 до наказу відділу освіти райдержадміністрації від 20.10.2015 р. № 394 «Про проведення І туру та участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2016 »);

1.2. Заявку щодо участі вчителів-переможців І туру в ІІ (обласному) турі Конкурсу (Додаток 3 до наказу відділу освіти райдержадміністрації від 20.10.2015 р. № 394 «Про проведення І туру та участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2016 »);

1.3. Статистичний звіт щодо учасників І (районного, міського) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2016» (Додаток6)

2. До фахових оргкомітетів Конкурсу з поміткою «Учитель року - 2016. Предмет. Місто (район)» - на е-адреси секретарів:


  • з історії України – Рибалка Л.Д. istorikdon@gmail.com

  • з математики - Волошина І.Г. voloshina@ippo.dn.ua

  • з Захисту Вітчизни - Поуль В.С., kdporo@ukr.net

  • з англійської мови - Мочикіна М.В. mochikina-marina@mail.ru

2.1. Особисту заяву учасника Конкурсу (скановану) встановленого зразка з особистим підписом (Додаток 7).

2.2. Висновок про педагогічну та методичну діяльність учасника Конкурсу (обсяг – до 2-х сторінок). Подається на бланку управління (відділу) освіти міської ради (райдержадміністрації) в електронному форматі Word, а також за підписом начальника управління (відділу) освіти у сканованому варіанті (Додаток 8).

2.3. Анкету учасника обласного туру Конкурсу встановленого зразка (Додаток 9) в електронному вигляді з посиланням на власний Інтернет-ресурс.

2.5. Портретне фото в електронному форматі.

Завідувач МК Сидорчук Н.В.


Сидорчук Н.В.

06272-2-61-47

Додаток 1

До листа МК

Від 01.12.2015 №___
Методичні рекомендації щодо організації та проведення І (районного) туру та участі у ІІ (обласному) турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016» у 2015-2016 н. р.

Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2016» (далі – Конкурс) проводиться на виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», відповідно до Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 638, наказу Міністерства освіти і науки України від 24 вересня 2015 року № 969 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016», наказу департаменту освіти і науки Донецької облдержадміністрації від 02.10.2015 р. № 262 «Про проведення І-го та ІІ-го турів всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016» та наказу відділу освіти Костянтинівської райдержадміністрації від 20.10.2015 року № 394 «Про проведення І туру та участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016» у таких номінаціях: «Англійська мова», «Історія», «Математика», «Захист Вітчизни».

Конкурс проводиться у два тури:

перший тур – районний (міський) – грудень 2015 року;

другий тур – обласний – січень 2016 року,

У І районному турі Конкурсу беруть участь учасники згідно заявок, які надійшли з навчальних закладів.

У ІІ (обласному) турі Конкурсу беруть участь переможці І туру – громадяни України, педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів за основним місцем роботи по одному від міста (району) у кожній номінації.

Районний тур Конкурсу проводиться у два етапи:


  • перший етап (відбірковий) − з 14.12.15 по 17.12.2015 року;

  • другий етап (заключний) − з 18.12.2015 по 21.12.2015 року.

Конкурсні випробування в номінації «Англійська мова» проводяться виключно англійською мовою.
ВІДБІРКОВИЙ ЕТАП

Відбірковий етап Конкурсу складається з:



  • заочного оцінювання Інтернет-ресурсу учасника (включаючи опис досвіду роботи);




  1. «Інтернет-ресурс учителя» (100 балів)

сукупність інтегрованих програмно-апаратних та технічних засобів, а також інформації, призначеної для публікації в мережі Інтернет та яка відображається в певній текстовій, графічній або звуковій формах. Оцінюючи свій ресурс, учитель має усвідомлювати, наскільки сучасними є використані ІКТ в оформленні та структуруванні інформації, чи простежується єдиний стиль у презентації його авторських матеріалів, чи дотриманий єдиний стиль, наскільки представлене є оригінальним та сприяє оптимізації навчального процесу.

Мета конкурсного випробування: удосконалення навичок використання ІКТ щодо структурування інформації, її оформлення з додаванням авторських ілюстрацій та дотриманням єдиного стилю, оригінальності.

Орієнтовні структурні компоненти Інтернет-ресурсу (сайту, блогу тощо):

  • Головна сторінка, на якій зазначено, для якої категорії відвідувачів призначений Інтернет-ресурс з короткою інформацією про власника (адміністратора) ресурсу. На цій же сторінці доцільно розмістити анонси матеріалів та останніх новин.

  • Портфоліо учителя (Додаток 1 до Методичних рекомендацій).

  • Новини, оголошення щодо проведення конкурсів, виставок, семінарів, «круглих столів» як автором, так і іншими педагогами тощо.

  • «Мій досвід» (Додаток 2 до Методичних рекомендацій).

  • Сторінки для зворотного зв’язку та спілкування (1-2 на вибір):

Гостьова книга надає можливість відвідувачам залишити своє повідомлення, наприклад, про власні враження від ресурсу, побажання автору тощо.

Надіслати листа адміністратору – іноді є нагальна потреба зв’язатися з автором (адміністратором) Інтернет-ресурсу. Для цієї мети найкраще підходить форма електронного листа.

Форум – обговорення певних подій, явищ, матеріалів тощо. Рекомендуємо розмістити теми не тільки для колег-педагогів, а й для учнів. Наприклад, розміщувати творчі завдання чи поради, створити тему «Голос учня», в якій дитина могла б написати своє бачення чи ставлення до певного явища.

Міні-чат – зручна форма для розміщення швидких повідомлень відвідувачами.

  • Файловий архів для скачування матеріалів, якими автор готовий поділитися з колегами. Порада: такі матеріали краще архівувати в форматі *.zip

  • Фотоальбом – зручно розміщувати фотозвіти про проведення виставок, учнівських робіт, проведення змагань, олімпіад; дуже добре, якщо там будуть фото учнівських проектів.

  • Каталог Інтернет-сайтів відповідного напрямку.

  • Не зайвими будуть і сторінки з цікавинками, новини з інших освітніх сайтів, висвітлення роботи гуртка тощо.

  • Документація (перелік законодавчих і нормативних актів МОН України, посібники, програми гуртків, корисна література та ін.).

  • Матеріали до уроків.

  • Методичні розробки.

  • Творчі роботи учнів.

  • Підготовка до ЗНО і ДПА.

  • Віртуальні й відеоуроки, тести в режимі он-лайн, інтерактивні засоби навчання, викладені на Інтернет-ресурсі, дозволяють зробити його популярним і відвідуваним учителями та учнями.

Звичайно, зазначений перелік не є догмою і було б дуже добре, якби кожен конкурсант виявив власне бачення, доповнив його своїми креативними ідеями, родзинками, неповторним обличчям і матеріалами, а не запозиченими з інших джерел. Крім цього, слід звернути увагу на важливість називання сторінок і розділів таким чином, щоб відвідувачі розуміли, який контент їх тут очікує.
Критерії оцінювання «Інтернет-ресурсу учителя»



Критерії оцінювання

Показники

Актуальність

Наявність повідомлень з актуальних проблем освіти, педагогіки

Наявність інформації про сучасні освітні нововведення

Рейтинг (кількість відвідувань)

Змістовність

Стиль й грамотність повідомлень

Оригінальність повідомлень

Технологічність

Дизайн

Мультимедійність (комбінування різних форм представлення інформації: текст, відео, звукова тощо)

Соціальність

Культура мережевого спілкування (дотримання мережевого етикету в змісті повідомлень і відповідей на запитання)

Підтримання зворотного зв’язку (відповіді на запитання, зауваження, пропозиції інших користувачів)

Позитивні оцінки контенту іншими користувачами

Значущість

Навчальна, наукова, методична цінність повідомлень для учасників навчального процесу (учнів, батьків, учителів)

Наявність власних інноваційних розробок учителя

Частота розміщення/оновлення матеріалів (за датою розміщення)

Опис досвіду роботи

Актуальність досвіду, чіткість провідної ідеї

Рівень самостійності досвіду

Якість опису технології

Результативність досвіду

Розповсюдження досвіду (наявність друкованих робіт, керування авторською майстернею, Школою досвіду, участь у семінарах, конференціях тощо)



Критерії оцінювання навчального проекту

Повнота структури проекту

Новизна (оригінальність) проектної ідеї

Змістовність, системність проекту

Логіка та послідовність виконання проекту

Оформлення та дизайн проекту

За результатами відбіркового етапу І (районного) туру Конкурсу визначаються по 3 конкурсанти з кожної номінації, які набрали найбільшу кількість балів, для участі у заключному (очному) етапі І (районного) туру Конкурсу.



ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП
Заключний етап І районного туру Конкурсу передбачає такі конкурсні випробування:

  • «Майстер-клас» (проводиться з учасниками заключного етапу І (районного) туру Конкурсу);

  • «Урок»;

  • «Самоаналіз уроку»;

  • «Робота з Інтернет-ресурсом» (володіння ІКТ).


«Майстер-клас» (50 балів)

Регламент: 30 хв.

Формат: демонстрація учителем-майстром авторської системи навчально-виховної роботи, технологій використання сучасних наукових доробок, інноваційних методик, власних напрацювань для досягнення високих результатів у контексті авторського перспективного педагогічного досвіду («Я роблю це так!»).

Мета конкурсного випробування: підвищення професійного рівня, обмін передовим досвідом учасників.

Складові майстер-класу:

  • Постановка задачі шляхом створення проблемної ситуації.

  • Побудова алгоритму рішення поставленої задачі шляхом «програвання» навчальних ситуацій.

  • Психолого-педагогічне обґрунтування обраних засобів вирішення задачі.

  • Рефлексія.

Структурна схема проведення майстер-класу:

1. Визначення учасників майстер-класу.

2. Повідомлення теми, мети, завдань.

3. Коротке обґрунтування дібраної структури, основних ідей.

4. Мотивація навчальної діяльності, очікувані результати.

5. Підкреслення доцільності використання форм, методів і засобів навчання.

6. Проблемні питання.

7. Осмислення та сприйняття матеріалу.

8. Робота з матеріалом заняття.

9. Контроль навчальних досягнень, узгодження їх з цілями заняття.

10. Наприкінці заняття обов’язкове повернення до очікуваних результатів: «учні» узагальнюють, які знання вони отримали, яких вмінь набули, наскільки корисними здобуті знання будуть у майбутньому житті.

11. Оцінювання. Доведення результативності діяльності «учнів», які свідчать про ефективність використання педагогічної технології.



У ході майстер-класу учасники можуть:

  • вивчати розробки з теми майстер-класу;

  • ставити питання, отримувати консультації;

  • брати участь в обговоренні отриманих результатів;

  • пропонувати для обговорення власні проблеми, питання, розробки;

  • висловлювати свої пропозиції щодо вирішення обговорюваних проблем.

По закінченню майстер-класу проводиться обговорення, дискусія щодо процесу та результатів спільної діяльності майстра та «учнів». Досягнення цілей у роботі майстер-класу визначається відповідно до поставленої мети.
Критерії оцінювання конкурсного випробування «Майстер-клас»

Актуальність теми й змісту

Оригінальність проведення майстер-класу (форма, методи, технічні засоби).

Методична доцільність і цінність (можливість набуття учасниками нового методичного досвіду).

Успішне застосування у ході майстер-класу власних інноваційних освітніх розробок.

Застосування методів активізації аудиторії, інтерактивних методів

Доцільне та різноманітне застосування мультимедійних засобів

Професійне спілкування (комунікація, взаємодія, взаєморозуміння) з аудиторією

Ерудованість

Педагогічний такт

Дотримання часового регламенту

Дотримання регламенту


«Урок» (50 балів)

Регламент: 45 хв.

Формат: проведення уроку у навчальному закладі, запропонованому оргкомітетом Конкурсу. Тема уроку та клас визначаються напередодні жеребкуванням. Урок має розкрити тему у контексті представленого досвіду роботи вчителя, його творчого підходу щодо використання сучасних інноваційних технологій та здатності продукувати нові.

Теми конкурсних уроків обираються з усієї чинної навчальної програми шляхом відкритого жеребкування або готуються головою журі відповідно до програми та розподіляються шляхом відкритого жеребкування.



Мета: практично продемонструвати елементи реалізації перспективного педагогічного досвіду вчителя, індивідуальні особливості педагога-митця, педагога-професіонала, педагога-людини, індивідуальний стиль діяльності і своєрідність моделі навчання, педагогічні знахідки та авторські методичні прийоми, професійну компетентність.

Звертаємо увагу, що конкурсний урок учителя не є звичайним уроком. Ураховується творчий підхід педагога до використання сучасних педагогічних технологій (у тому числі, комп’ютерних), здатність до продукування власних ідей, уміння аналізувати шляхи і способи досягнення високих результатів навчально-виховного процесу; а також оцінювати їх ефективність, мотивувати на навчальну діяльність та самостійну роботу тощо.

Цей урок вимагає особливого настрою, налаштування як під час підготовки, так і в процесі його проведення й аналізу зробленого. Успішний початок уроку багато в чому залежить від уміння з перших хвилин привнести в дитячий колектив дух радості і співтворчості, викликати зацікавленість та інтерес учнів до того, що відбувається на уроці, що передбачено зробити.

Важливого значення набувають також особистісні й поведінкові риси вчителя – зовнішній вигляд, уміння чітко висловлювати свої думки, володіти голосом та емоціями, визначати найбільш вигідне власне місцерозташування по відношенню до учнів і т.п. Усе це кілька разів бажано обіграти різними способами: інтонацією й висотою голосу, відпрацюванням окремих жестів перед дзеркалом, визначенням ключових слів, основних видів вправ.

У процесі уроку бажано на рівні спілкування «учитель-учень» намагатися поступово перейти на більш глибокі взаємовідносини, адже лише при повній гармонії з учнівським колективом можна створити позитивні умови для навчального процесу, досягти очікуваних успіхів у результатах навчання.
Критерії оцінювання конкурсного випробування «Урок»


Критерії оцінювання

Показники

Фахова

компетентність



Ґрунтовні педагогічні та дидактичні знання

Науковість викладення навчального матеріалу

Доступність викладення навчального матеріалу

Використання інноваційних педагогічних технологій (інформаційно-комунікаційних тощо)

Застосування власних інноваційних розробок

Методична компетентність

Вільне володіння навчальним матеріалом

Активізація пізнавального інтересу учнів

Організація самостійної діяльності учнів на уроці

Об’єктивне оцінювання навчальних досягнень

Досягнення мети й завдань уроку

Психолого-педагогічна компетентність

Управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів

Використання психологічних навичок і прийомів

Індивідуальний підхід до учнів

Вміння розподіляти увагу (свою й учнів)

Розуміння емоційного стану учнів

Особистісні якості

Висока культура мовлення і комунікабельність

Емпатійність та доброзичливість

Рефлексивність

Креативність

Ерудиція



Поділіться з Вашими друзьями:

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал