Методичні рекомендації щодо діяльності працівників психологічної служби міста Острога на 2014-2015 навчальний рік



Скачати 198.48 Kb.
Дата конвертації01.01.2017
Розмір198.48 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
Відділ освіти виконкому Острозької міської ради

Методичний кабінет
Методичні рекомендації

щодо діяльності працівників

психологічної служби міста Острога

на 2014-2015 навчальний рік

Острог – 2014


Методичні рекомендації

підготовані згідно Рекомендацій

Міністерства освіти і науки України

лист від 25.07.2014 № 1/9-374

та аналізу роботи психологічної

служби міста за 2013-2014 н. р.

Методист методичного кабінету

Амбразюк Сергій володимирович

Освітня проблема міста на 2014 – 2015 навчальний рік:

Формування конкурентноспроможної особистості у процесі навчання і виховання шляхом упровадження інноваційних технологій і методик.



Проблема психологічної служби міста на 2014 – 2015 навчальний рік:

Формування конкурентноспроможної особистості у процесі навчання і виховання шляхом упровадження інноваційних соціально-психологічних технологій і методик.

Мета функціонування психологічної служби міста: підвищення ефективності навчально-виховного процесу, створення психолого-педагогічних умов формування конкурентноспроможної особистості, збереження психічного здоров’я педагогічних працівників, учнів (дітей) та батьків шляхом упровадження інноваційних соціально-психологічних технологій і методик.

Завдання психологічної служби міста на 2014 – 2015 навчальний рік:

  • підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом упровадження інноваційних соціально-психологічних технологій і методик;

  • створення оптимальних психолого-педагогічних умов формування конкурентноспроможної особисті у процесі навчання і виховання шляхом упровадження інноваційних соціально-психологічних технологій і методик;

  • захист та збереження психічного здоров’я усіх учасників навчально-виховного процесу;

  • соціальний захист і психологічна допомога дітям та дорослим у вкрай важких соціально-політичних, військових умовах (в ході АТО), що склались в державі;

  • сприяння інноваційній діяльності педагогічного працівника;

  • підвищення рівня психологічної компетентності усіх учасників навчально-виховного процесу;

  • сприяння повноцінному особистісному, соціальному й інтелектуальному розвитку учня (дитини) на кожному віковому етапі;

  • забезпечення індивідуального підходу до кожної особистості на основі її психолого-педагогічного вивчення;

  • соціально-психологічний супровід інклюзивної освіти;

  • створення психолого-педагогічних умов для соціалізації дітей з особливостями психофізичного розвитку;

  • проведення профілактики та корекції відхилень в інтелектуальному, соціальному й особистісному розвитку усіх учасників навчально-виховного процесу.

Очікуваний результат:

  • висока ефективність навчально-виховного процесу;

  • конкурентоспроможність учнів на ринку праці;

  • психологічна культура педагогічних працівників та батьків на достатньому рівні;

  • практичні психологи, соціальні педагоги та педагогічні працівники володіють методами роботи із дітьми, які потрапили у важкі життєві обставини;

  • практичні психологи, соціальні педагоги та педагогічні працівники володіють методами роботи із дітьми які мають вади у психофізичному розвитку;

  • фахівці психологічної служби володіють інноваційними технологіями і методиками на високому рівні;

  • випуск методичного посібника, в якому узагальнена інноваційна діяльність фахівців психологічної служби.

Упродовж 2013 - 2014 навчального року фахівці психологічної служби міста працювали над реалізацією науково-методичної проблемної теми: «Формування конкурентноспроможної особистості у процесі навчання і виховання шляхом упровадження інноваційних соціально-психологічних технологій і методик».

Працівниками психологічної служби проводилась цілеспрямована робота щодо реалізації державних, обласних та міських програм:



  • Загальнодержавна програма "Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини" на період до 2016 року;

  • Загальнодержавна програма забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки;

  • Державна цільова соціальна програма "Молодь України" на 2009-2015 роки;

  • Державна програма «Репродуктивне здоров’я нації» на період до 2015 року;

  • Програма національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 роки;

  • ПРООН/ЮНЕЙДС “Сприяння просвітницькій роботі “Рівний-рівному” серед молоді України щодо здорового способу життя”;

  • Міська Програма реабілітації інвалідів.

Діяльність практичних психологів і соціальних педагогів спрямовувалась на підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом реалізації психодіагностичного, корекційно-відновлювального, консультативного та просвітницького напрямків роботи з усіма учасниками навчально-виховного концепту.

Так практичними психологами та соціальними педагогами у 2013 - 2014 навчальному році проведено диференційну діагностику дітей. Зокрема: визначено особливості нервової системи, акцентуації характеру, особливості емоційно-вольової сфери, диференційовано психічні стани та виявлено інші причини, які впливають на розвиток та навчання дитини. Працівниками психологічних служб навчальних закладів міста оформлено рекомендації за результатами психологічних досліджень. Згідно результатів діагностичної роботи надаються консультації учням, батькам, педагогічним працівникам.

Розроблені програми індивідуальної корекційної роботи. При проведенні психокорекційної роботи у 2013 - 2014 навчальному році практичні психологи застосовували методи арт-терапії, піскової терапії та елементи казкотерапії.

Проте, досі суттєвою проблемою є раннє виявлення та надання професійної допомоги дітям із особливостями психофізичного розвитку.

З метою популяризації психологічних знань, досвіду роботи працівників психологічної служби серед учасників навчально-виховного процесу проведено Тиждень профорієнтації, низку семінарів та тренінгових занять, обласний семінар для головних спеціалістів відділів освіти щодо профілактики віктивності, агресіїта та девіацій у підлітків з теми: «ДЕВІАНТНА ПОВЕДІНКА ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ: ПРОБЛЕМИ Й ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ».

Матеріали семінару підготовлені та направлені для використання в практичній роботі керівниками загальноосвітніх навчальних закладів, педагогами-організаторами, практичними психологами, соціальними педагогами, громадськими інспекторами. Традиційним сало проведення Тиждень Психології (2014).

Врахувавши потреби, запити та інтереси фахівців психологічних служб навчальних закладів міста щодо підвищення професійного рівня та з метою надання допомоги працівникам у реалізації актуальних завдань розвитку, вдосконалення і підвищення професійної майстерності та рівня їх психологічної підготовки, активізації творчого потенціалу, формування здатності до швидкої адаптації в нових умовах розвитку освіти організовано такі форми методичної роботи: Школа психологічної майстерності; методичне об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів; постійно діючий семінар практичних психологів із теми «Психологічний супровід до профільного та профільного навчання старшокласників»; проблемний семінар з теми «Шляхи формування здорового психологічного клімату в колективі»; творча група керівників, заступників з начальної та виховної роботи, вихователів-методистів, практичних психологів, соціальних педагогів навчальних закладів з теми «Психолого-педагогічні аспекти впровадження інклюзивного навчання».

На допомогу усім учасникам навчально-виховного процесу розроблено низку методичних рекомендацій: методичні рекомендації щодо організації діяльності психологічної служби міста у 2013 - 2014 навальному році, методичні рекомендації для педагогів та батьків щодо попередження фактів психічних розладів, агресивності і жорстокості серед неповнолітніх, методичні рекомендації щодо підготовки дітей до навчання у школі, методичні рекомендації щодо попередження синдрому професійного вигорання у педагогічних працівників, методичні рекомендації щодо гармонізації мікроклімату в шкільних колективах; методичні рекомендації та консультування: «Особливості психолого – педагогічного супроводу дошкільників з вадами у психофізичному розвитку в умовах інклюзивного навчання», «Особливості інклюзивної дошкільної освіти», «Розвиток комунікативної компетентності у старшокласників», «Причини та корекція труднощів у навчанні дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзованих класів».

Основним пріоритетом на найближчі роки має бути суттєве підвищення методичного забезпечення діяльності психологічної служби. Події останніх місяців, які відбуваються в Україні, вкрай складна соціально-політична ситуація у суспільстві показали необхідність соціально-психологічного захисту і психологічної допомоги як дітям і окремим людям, так і цілим соціальним групам.

Особливо вразливою групою вважаються жінки та діти із соціально незахищених категорій, сім’ї, члени яких загинули або були поранені в ході трагічних подій, зокрема, вдови, які залишилися єдиними годувальниками родин, сім’ї військовослужбовців, які стають внутрішніми мігрантами. Надзвичайної уваги потребують діти із сімей, в яких загинули їхні рідні та близькі, друзі і знайомі. Працівникам психологічної служби необхідно знати про такі сім’ї, своєчасно надати необхідну психологічну, соціально-педагогічну допомогу.

У цілому, на сьогоднішній день ситуація складна тим, що протистояння триває і важко передбачити час та спосіб його завершення. Це посилює тривожні настрої в суспільстві, страхи, розчарування і вимагає адекватної роботи працівників психологічної служби.



З метою попередження або мінімізації негативних наслідків конфліктних подій важливо формувати знання у дітей, батьків та педагогічних працівників про ситуацію, що склалася. Особливо це стосується необхідності відстеження нових законів та інших нормативно-правових актів, які активно зараз приймаються з метою захисту та надання допомоги особам у складних життєвих обставинах. Своєчасне донесення такої інформації до дітей, батьків та педагогічних працівників сприятиме зверненню по допомогу від осіб, які її потребують, водночас запобігаючи більш складним наслідкам перенесених подій.

Якщо говорити про статус жителів Криму, Севастополя, Донецької та Луганської областей, які переселяються сьогодні в інші частини України, то їх можна вважати внутрішньо переміщеними особами або вимушеними внутрішніми мігрантами. Особи із сім’ями підпадають під статус сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах.

В цій ситуації доречно користуватися Порядком взаємодії суб’єктів соціальної роботи із сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах, затвердженим наказом №1983/388/452/221/556/596/106 від 14.06.2006 (Мінсім’ямолодьспорту, МОЗ, МОН, Мінпраці, Мінтранспорту, МВС та Держдепартаменту з питань виконання покарань).

До сімей, які класифікуються як ті, що опинились у складних життєвих обставинах, належать, зокрема: сім’ї з дітьми, що опинились у складних життєвих обставинах і не в змозі подолати їх самостійно у зв’язку з вимушеною міграцією.



Психологічна служба системи освіти має надавати психологічну і соціально-педагогічну допомогу постраждалим, переселеним, біженцям, членам їх сімей і родичам загиблих в ході АТО. Зазначаємо, що така робота має бути системною, довготривалою та проводитись на високому науково-методичному рівні.

Основними напрямами соціальної і психологічної реабілітації постраждалих є наступні:

  • соціально-педагогічна допомога сім’ям вимушених переселенців у налагодженні соціальних зв’язків із місцевими закладами охорони здоров’я, працевлаштування, соціальних служб, закладів і установ освіти, забезпеченні дітей навчальними посібниками, підручниками, іншим навчальним приладдям;

  • надання соціально-педагогічної і психологічної допомоги вступникам і першокурсникам ВНЗ і ПТНЗ в адаптації до нових умов навчально-виховного процесу та налагодження побутових умов їх проживання і встановлення нових соціальних зв’язків у навчальному закладі і за його межами;

  • залучення постраждалих дітей до участі в діяльності позашкільних навчальних закладів з метою створення умов для їхньої самореалізації та проведення діагностичної і корекційно-відновлювальної роботи з ними практичних психологів цих закладів;

  • робота з дітьми зазначених категорій під час літнього оздоровлення у таборах відпочинку, навчальних закладах, місцях тимчасового перебування

  • залучення вихованців, учнів, студентів зазначених категорій до активної виховної і розвивальної діяльності в позаурочний час, реабілітація

  • забезпечення індивідуального супроводу працівниками психологічної служби системи освіти всіх без винятку дітей, вихованців, учнів, студентів зазначених категорій та надання їм необхідної корекційної, реабілітаційної і соціально-педагогічної допомоги від пережитого протягом навчального року шляхом впровадження психологічних ігор та праце - і музико терапії тощо;

  • створення сприятливого соціально-психологічного клімату в навчальному закладі та оптимізація змісту і форм психологічної просвіти педагогічних працівників і батьків;

  • недопущення своїми діями чи бездіяльністю вторинної травматизації учасників навчально-виховного процесу та, у разі потреби, перенаправляти дітей, батьків і педагогів до інших спеціалістів (психотерапевта, невролога тощо);

  • застосування міжсекторальної взаємодії і мультидисциплінарного підходу до вирішення проблем, які виникають (за потреби звернутися до закладів і установ охорони здоров’я, підрозділів служби з надзвичайних ситуацій тощо з пропозицією співробітництва та координації у справі надання психологічної допомоги тим, хто її потребує);

  • залучення до надання психологічної допомоги висококваліфікованих фахівців, практичних психологів, соціальних педагогів, психотерапевтів, консультантів ПМПК;

  • організації для тих, хто безпосередньо працює з постраждалими: а) психологічну і професійну супервізію; б) методичну підтримку у вигляді буклетів, методичних розробок, проведення навчальних семінарів і семінарів з обміну досвідом; в) матеріальну допомогу у вигляді необхідного приладдя і оргтехніки.

Акцентуємо увагу, що починаючи з 2012-13 навчального року Міністерство рекомендувало впроваджувати в загальноосвітніх навчальних закладах “годину психолога”, що сприяє розв’язанню ряду соціально-педагогічних проблем в учнівському середовищі, а з 2013-2014 навчального року - факультативні курси, які орієнтовані на підсилення психологічної складової у вихованні дітей та учнівської молоді.

Для організаційно-методичного забезпечення викладання факультативних курсів працівникам психологічної служби надіслані переліки програм факультативних курсів, курсів за вибором та спецкурсів для застосування в роботі працівників психологічної служби, рекомендованих для використання в початковій школі та електронні переліки програм факультативних курсів для застосування в роботі працівників психологічної служби, рекомендованих для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах.

Програми схвалені для використання у загальноосвітніх навчальних закладах науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО № 14.1/12-Г-165 від 15.05.2013 р.).

Зміст програм представлений у варіантах з кількістю 17, 35, 52 та 70 годин, які реалізуються за рахунок годин варіативної складової навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів.

Зазначений перелік програм друкується в «Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України», фахових науково-методичних журналах, а також розміщений на сайтах: www.mon.gov.ua, www.psyua.com.ua.

У зв’язку з проведенням АТО на території певних областей, районів, міст соціальні педагоги повинні вжити низку організаційних заходів щодо забезпечення основних прав і свобод дітей. Зокрема мова йде про оперативну підготовку необхідних документів про встановлення статусу дитини, визначення головних потреб, знаходження додаткових ресурсів в громаді, різних інституціях для їх задоволення. Натепер, важливим є влаштування дитини, яка була свідком військових дій та стала сиротою, у прийомні сім’ї. Слід вказати на психологічне травмування такої дитини, яке може проявлятися через певний час, тому слід приділити належну увагу забезпеченню її соціально-психологічного супроводу.

Соціальний педагог, керуючись статтею 3 Конвенції ООН про права дитини, у взаємодії із службою у справах дітей, центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центрами реабілітації, притулками, кримінальною міліцією у справах дітей, опікунськими радами тощо, вживає заходів для оперативного вирішення питань, які пов’язані із індивідуальною ситуацією дитини.



Вказана діяльність соціального педагога навчального закладу будь-якого типу, є вкрай важливою і актуальною і для регіонів, де є переміщені діти із зони АТО.

Керівникам психологічних служб різних рівнів у наступному навчальному році необхідно забезпечити супервізію (професійних супровід) діяльності практичних психологів і соціальних педагогів, які працюватимуть із вказаною категорією дітей.

У цій роботі варто користуватися листом, який Міністерство направило до органів управління освітою обласних та Київської міської державної адміністрації з переліком методичної літератури та посібників, якими можна скористатися при здійсненні обстеження для встановлення віку дитини, яка залишилась без піклування батьків та потребує соціального захисту (лист МОН від 24.04.14 № 1/9-222 ).

Нагадуємо про необхідність у процесі роботи суворо дотримуватися вимог методик та Етичного кодексу психолога.



Надання соціально-психологічної допомоги для багатьох працівників психологічної служби є новим видом діяльності. Тому, фахівці Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи разом з фахівцями ряду громадських організацій, підготували збірку методичних рекомендацій: Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період : [метод. рек.] / авт. кол.: Н. П. Бочкор, Є. В. Дубровська, О. В.Залеська та ін. ; [упор.: Н. В. Лунченко, Л. Л. Сідєльнік]. – К. : МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014. – 84 с.

Книга містить рекомендації з організації діяльності з дітьми в період переживання соціально-політичних конфліктних та постконфліктних ситуацій. Окрему увагу також приділено роботі з педагогічними працівниками та батьками. Скористатися електронною версією зазначених методичних рекомендацій можна на сайті Українського науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи МОН і НАПН України : psyua.com.ua.

У сприянні задля виходу із ситуації, вирішення своїх проблем та з надією бути почутими українські діти все більше довіряють телефонам «гарячих ліній». Маючи вільний доступ до телефону, діти все більше відкриваються, вони шукають однодумців. Найбільше скарг на конфлікти між однолітками та насильство, непорозуміння з батьками.

Важливим напрямом діяльності працівників психологічної служби в 2014-2015 навчальному році залишається забезпечення та психологічний супровід підготовки учнів до профільного та професійного самовизначення.

Схвалений МОН України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (листи ІІТЗО №14.1/12-Г-948, №14.1/12-Г-949, №14.1/12-Г-950 від 23.06.2014) програмно-методичний комплекс забезпечення професійного самовизначення учнів основної в умовах допрофільної підготовки містить програму «Людина і світ професій» для учнів 8–9-х кл. (9, 17, 35, 70 год.) та п’ять посібників «Робочий зошит». Програмно-методичний комплекс надає учням можливість набути знання про світ професій, напрями профільного навчання, власні індивідуальні особливості, а також передбачає виконання ними практичних, самостійних, дослідницьких і проектних робіт. Все це створює сприятливі умови для свідомого і обґрунтованого вибору учнями основної школи профілю навчання, з урахуванням власних інтересів, можливостей та потреб.

Завданням сучасної старшої профільної школи є не тільки забезпечення предметної підготовки, а й формування готовності випускників до професійного самовизначення та життєвої самореалізації. Схвалений МОН України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (листи ІІТЗО №14.1/12-Г-954, №14.1/12-Г-953, №14.1/12-Г-952, №14.1/12-Г-951 від 23.06.2014) програмно-методичний комплекс забезпечення професійного самовизначення учнів старшої школи в умовах профільного навчання містить навчальні програми «Побудова кар’єри» (9, 17, 35, 70 год.) для учнів 10-11-х кл., навчально-методичного посібника для педагогічних працівників до цієї програми, Робочий зошит «Побудова кар’єри» для учнів старших класів та навчально-методичний посібник до робочого зошиту для педагогічних працівників. Програмно методичний комплекс забезпечує розвивальний рух учня від уявлення до усвідомлення себе як майбутнього суб’єкта професійної діяльності; від позитивного ставлення до навчального профілю та пов’язаних з ним професій до емоційно-ціннісного ставлення до себе як суб’єкта професійної діяльності.

Запровадження у навчально-виховну практику загальноосвітніх навчальних закладів програмно-методичних комплексів «Людина і світ професій» для учнів 8-9-х кл. та «Побудова кар’єри» для учнів 10–11-х кл., забезпечує реалізацію сукупності організаційно-педагогічних умов здійснення цілісної системи профільного і професійного орієнтування учнівської молоді.

Перелік рекомендованих джерел

Довідники, каталоги



  1. Психологічна служба і ПМПК системи освіти (за результатами 2012–2013 навчального року) / [Березіна Н.О., Лунченко Н.В., Обухівська А.Г. та ін.] – К. : Ніка–Центр, 2013. – 60 с. – ISBN 978-966-521-139-3

Посібники

  1. Діяльність психолого–медико–педагогічних консультацій в умовах інтеграції дітей з особливими освітніми потребами [Електрон.дані] / А.Г. Обухівська, Т.Д. Ілляшенко, Т.В. Жук. – К. : Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2013. – 140 с. – ISBN 978-617-7118-06-9

  2. Інноваційні моделі підвищення кваліфікації працівників психологічної служби і консультантів ПМПК / авт. кол. за ред. Панка В.Г., Гаркавенко З.О. – Електрон. дані. – Київ, Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2013. – 219 с. – 1 електрон. опт. диск (CD-ROM), 12 см. – ISBN 978-617-7118-01-4

  3. Організація та науково-методичне забезпечення діяльності психологічної служби і ПМПК / за наук. ред. В.Г. Панка та І.І. Цушка. – Електрон. дані. – Київ : Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2013. – 90 с. – 1 електрон. опт. диск (CD-ROM), 12 см. – ISBN 978–617–7118–04–5

  4. Цушко І.І. Формування навичок захисту і збереження репродуктивного здоров’я учнівської і студентської молоді : практ.посіб. / І.І. Цушко. – Електрон. дані. – Київ, Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2013. – 104 с. – 1 електрон. опт. диск (CD-ROM), 12 см., ISBN 978–617–7118–02–1

  5. Панок В. Г. Психологічна служба : [навч.-метод. посіб. для студентів і викладачів] / В. Г. Панок. – [2-е вид.]. – Кам’янець-Подільський : Друкарня Рута, 2013. – 328 с. – ISBN 978-966-2771-21-3 – (Гриф МОН – рекомендовано Науково-методичною Радою МОН України, лист №14/18-3975, протокол № 3 від 07.09.2009 р.)

Методичні рекомендації

  1. Обухівська А.Г. Методичні рекомендації з окремих аспектів діяльності практичних психологів і консультантів ПМПК / А.Г. Обухівська, Т.Д. Ілляшенко, Л.Є. Андрусішина. – Електрон. дані. – Київ : Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2013. – 56 с. – 1 електрон. опт. диск (CD-ROM), 12 см. – ISBN 978-617-7118-00-7

  2. Адаптація дітей до навчання у школі в діяльності психологічної служби: методичні рекомендації / за наук. ред. В.Г. Панка – Електрон. дані. – Київ, Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2013. – 100 c. – 1 електрон. опт. диск (CD-ROM), 12 см. – ISBN 978-617-7118-05-2

  3. Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період : [метод. рек.] / авт. кол.: Н. П. Бочкор, Є. В. Дубровська, О. В.Залеська та ін. ; [упор.: Н. В. Лунченко, Л. Л. Сідєльнік]. – К. : МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014. – С. 7-13.

Навчальні програми

1. Збірник програм факультативних курсів, курсів за вибором та спецкурсів для застосування в роботі працівниками психологічної служби загальноосвітніх навчальних закладів / за наук. ред. В.Г. Панка. – Електрон. дані. - К.: Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2013. – 1 електрон. опт. диск (CD-ROM), 12 см. – ISBN 978-617-7118-03-8 – (Гриф МОН лист ІІТЗО № 14.1/12-Г-165 від 15.05.2013 р.)

2. Програма «Особлива дитина: для дітей дошкільного віку зі спектром аутистичних порушень» / авт. кол. за ред. Шульженко Д. І., Островської К. О. – Інтернет видання. – Київ, Національний Педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2013. –250 с. – (Гриф МОН – рекомендовано МОН України, лист №1/11- 13887 від 11.09.2013 р.)
Перелік фахових періодичних видань рекомендованих для використання в практичній діяльності працівників психологічної служби системи освіти


Назва видання

Передплатний індекс

Періодичність/обсяг

ВИДАВНИЦТВО «ШКІЛЬНИЙ СВІТ»

Газета «Психолог»

23316

2 рази на місяць,

120 сторінок



Газета «Соціальний педагог»

91815

1 раз на місяць,

60 сторінок



Газета «Дефектолог»

90224

1 раз на місяць,

60 сторінок



Газета «Психолог дошкілля»

37648

1 раз на місяць,

60 сторінок



Психолог. Бібліотека

23677

1 раз на місяць

Соціальний педагог. Бібліотека

49407

1 раз на місяць

Електронний додаток до газет




1 раз на місяць

Видавництво «Социс-прес»

Журнал «Практична психологія та соціальна робота»

74046

1 раз на місяць

Журнал «Обдарована дитина»

74016

10 разів на рік

ВИДАВНИЦТВО ТОВ «Міжнародний центр фінансово-економічного

розвитку Україна»



Журнал «Практичний психолог: Дитячий садок»

37775

1 раз на місяць

64 сторінки



Журнал «Практичний психолог: Школа»

37772

1 раз на місяць

64 сторінки


Необхідно, щоб у цьому навчальному році питання профілактики правопорушень серед неповнолітніх стали одним із пріоритетів діяльності працівників служби і в цілому педагогічних колективів навчальних закладів. Таку роботу необхідно здійснювати на нових методичних засадах, неформально, із застосуванням індивідуального підходу до кожного учня, кожного учнівського колективу.

Одним із пріоритетних напрямів діяльності працівників психологічної служби системи освіти залишається забезпечення психологічного супроводу дітям з особливими освітніми потребами. Порядком організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872, визначено, що у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюється психолого-педагогічне супроводження дітей з особливими освітніми потребами працівниками психологічної служби (практичними психологами, соціальними педагогами) таких закладів та відповідними педагогічними працівниками.

Вищезазначеним документом передбачено проведення корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами вчителями-дефектологами та практичними психологами.



Листами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 26.07.12 № 1/9-529 «Психологічний і соціальний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання», від 02.01.13 № 1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби щодо запровадження інклюзивного навчання» окреслено діяльність працівників психологічної служби та їхню роль у командній взаємодії усіх учасників навчально-виховного процесу щодо надання допомоги дітям з особливими освітніми потребами.

Для нотаток

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал