Методичні рекомендації до виконання контрольних робіт з курсу світової музичної літератури /розд. «російська»/ для студентів ІІІ курсу



Скачати 56.06 Kb.
Дата конвертації10.04.2017
Розмір56.06 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
Завдання та методичні рекомендації

до виконання контрольних робіт

з курсу світової

музичної літератури /розд. «російська»/

для студентів ІІІ курсу

заочної форми навчання
викладач Соловей Л.М.
За навчальними планами з курсу «Світова музична література» передбачено контрольні роботи для студентів заочної форми навчання спеціалізації «Теорія музики». Студент-заочник має виконати ряд контрольних робіт, змістом яких є опис життєвого і творчого шляху композитора та розбір творів.

Перед тим як почати виконання контрольної роботи,необхідно ретельно вивчити і осмислити матеріал, користуючисьпідручниками,конспектами,додатковою літературою,хрестоматіями,нотами,грамзаписами.

Контрольну роботу можна написати в учнівському зошиті обсягом 12 аркушів,обов’язково залишивши дві сторінки в кінці для рецензії викладача. Писати слід розбірливим почерком,без незрозумілих скорочень.Допускаються лише загальноприйняті скорочення,які можна зустріти в підручниках та музикознавчій літературі.Прізвище композитора в назві теми повинно бути з ініціалами.

Розбір творів доцільно ілюструвати нотними прикладами,які можуть бути написані на сторінках або вклеїні. Але не слід підмінювати виклад нотними прикладами,їхня оптимальна кількість при розгляді одного питання може бути в межах 2-3,а величина кожного прикладу - 4-6 тактів.

Позитивною рисою роботи буде ясний і стислий виклад. В кожному питанні потрібно висвітлювати найсуттєвіше і найхарактерніше, уникаючи багатослівних прославлянь, що можуть стосуватися буквально всіх композиторів і творів.

Якщо використовується цитата, то вона береться в лапки і супроводжується посиланням на її джерело. Використовувати цитати слід обережно, бо надмірна кількість їх може переобтяжити виклад і відвести від основного предмета.

Якщо в методичних рекомендаціях до написання контрольних робіт до деяких тем додається план, то це не означає, що в контрольній роботі потрібно нумерувати абзаци.

Підписуючи зошит, студент повинен вказати своє прізвище та ім я, курс,спеціалізацію, домашню адресу, назву предмету.

Якщо контрольна робота зарахована викладачем з оцінкою не нище 4, студент допускається до іспиту з даної дисципліни. Робота, що оцінена незадовільно, повертається студенту для доопрацювання. Перероблену, згідно зауважень викладача, роботу студент здає з позначкою повторна робота.

Причини незадовільної оцінки роботи:



  1. не розкрито змісту питань;

  2. допущено грубі помилки, неточності, перекручення, що спотворюють зміст;

  3. робота виконана несамостіійно;

  4. робота написана нерозбірливо.



Контрольна робота №1

Варіант І
1.Шляхи розвитку жанру російського романсу у першій половині XIX століття.

2.Новаторство опери «Русалка» О.С.Даргомижського.

3. П.І.Чайковський. Симфонія №4.
Варіант ІІ
1.Російська народна пісня та її жанри.

2.О.С.Даргомижський. Романси.

3. М. П. Мусоргський. Опера «Борис Годунов – образ Бориса Годунова.
Варіант ІІІ
1.О.С. Даргомижський– яскравий представник напрямку критичного реалізму в музиці.

2. Казкові персонажі в опері М.І.Глінки «Руслан і Людмила».

3. Вокальний цикл «Пісні і пляски смерті» М. П. Мусоргського.
Варіант ІУ
1.М.О.Балакірєв. Характеристика творчості.

2.М.І.Глінка. Цикл «Прощання з Петербургом» –новийетап у розвитку камерно-вокальноїлірики.

3. М. П. Мусоргський. Опера «Борис Годунов». Образ народу в опері.
Варіант У
1.Російська народна пісня та її жанри.

2.П.І.Чайковський. Місце та роль програмної увертюри у творчості композитора (увертюра «Ромео і Джульєтта»).

3. Симфонічна творчість М.А.Римського- Корсакова. Сюїта «Шехеразада».

Контрольна робота №2
Варіант І
1.Новаторство О.С.Даргомижського у камерно-вокальній творчості.

2.Галерея народних типів у піснях М. П. Мусоргського.

3. М.І.Глінка. Опера «Життя за царя».


Варіант ІІ
1.Характеристика творчості та деякі особливості стилю П.І.Чайковського.

2.Роль міфологічної та філософської символіки в музичних характеристиках персонажів опери «Снігуроньки» М.А.Римського-Корсакова.

3. Фортепіанна творчість П.І.Чайковського.
Варіант ІІІ
1.Характеристика творчості та деякі особливості стилю П.П.Мусоргського.

2.П.І.Чайковський. Стилістичні особливості симфонічної творчості на прикладі симфонії №4.

3.М.А.Римський-Корсаков. Опера «Снігуронька». Образ Снігуроньки в опері.
Варіант ІУ
1.Характеристика творчості та деякі особливості стилю О.П.Бородіна.

2.П.І.Чайковський. Стилістичні особливості симфонічної творчості на прикладі симфонії №6.

3.М.А. Римський -Корсаков. Опера «Снігуронька». Роль народних сцен в опері.
Варіант У
1. Характеристика творчості та деякі особливості стилю М. А. Римського -Корсакова.

2.П.І.Чайковський. Опера «Євгеній Онєгін». Образ Татьяни в опері.



3.М.А.Римський-Корсаков. Опера «Царева наречена». Деякі особливості драматургії твору.

Студент обирає для 2-х контрольних робіт

будь-який варіант із запропонованих

Рекомендована література


  1. Гозенпуд А.Краткий оперныйсловарь. - К., 1986.

  2. История русской музыки. Т. 1, 2 / Ред. М.Пекелиса. М.: 1940.

  3. История русской музыки. Т. 1-3 / Ред. Н.Туманиной. М.: 1957-1960.

  4. История русской музыки в 10 томах. Т. 1-4. М.: 1983- 1986.

  5. Келдыш Ю. История русской музыки. Т. 1-3. М.: 1947, 1954.

  6. Класична музична література XVII – 1 пол. ХІХ ст.: Навчальний посібник. – Київ, 2003.

  7. Левашова О., Келдыш Ю., Кандинский А. История русской музыки. Т.1. – М.: 1973.

  8. Русская музыкальная литература. – Вып.1 – 4. – Ленинград: 1982 – 1985.

  9. Русская музыкальная литература. Учебное пособие для музыкальных училищ. В.1. -М., 1975.

  10. Русская музыкальная литература. Учебное пособие для музыкальных училищ. В.2. -Л.., 1980.

  11. Русская музыкальная литература. Учебное пособие для музыкальных училищ. В.3.-Л., 1983.

  12. Русская музыкальная литература. Учебное пособие для музыкальных училищ. В.4. - Л.

  13. Смирнова 3.Русская музыкальная литература. Вып. 2, 3. —М., 1978, 1980.

  14. Смирнова 3. Русская музыкальная литература для 6-7 кл. ДМШ. — М., 1979.

  15. Третьякова Л. С.Русская музика XIX века. - М., 1976.

  16. Творческие портреты композиторов. Популярный справочник. - М., 1989.

  17. Хентова С. Любимая музыка. Популярные очерки. — К., 1989.

  18. Хопрова Т., Крюков А., Василенко С. Очерки по истории русской музики XIX в. — М., 1960.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал