Методичні рекомендації для педагогів «Організація занять з художнього читання, розповідання, переказу, опису предметів», «Вимоги до проведення різних видів занять з художньої літератури»



Скачати 49.14 Kb.
Дата конвертації07.06.2017
Розмір49.14 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
об утверждении отчета об исполнении городского бюджета за 2009 год


УКРАЇНА

Прилуцька міська рада

Чернігівська область

Управління освіти


30 жовтня 2015 р.

НАКАЗ

м. Прилуки



№346

Про стан роботи щодо формування комунікативно-мовленнєвого

розвитку дошкільників засобами художньої літератури в ДНЗ №№ 3,25,29

Відповідно до річного плану роботи управління освіти Прилуцької міської ради у жовтні 2015 року вивчалося питання: «Формування комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників засобами художньої літератури в ДНЗ № 3,25,29». В ході вивчення встановлено, що дане питання мало відображення у провідних завданнях на 2015-2016 н.р. та розглядалось на засіданнях педагогічних рад. Інноваційність, змістовність та дієвість роботи з даного питання забезпечують досвідчені завідувачі (РудькоТ.Г., Купрій В.І., Бондаренко Т.В.) та вихователі-методисти (Кравченко О.В., Бойко В.В., Прокопенко Л.В.). З цією метою в ДНЗ № 3,29 розроблено методичні рекомендації для педагогів «Організація занять з художнього читання, розповідання, переказу, опису предметів», «Вимоги до проведення різних видів занять з художньої літератури», а в ДНЗ №25 – систему занять з використанням посібника Н.Гавриш «Вчимося розповідати». Проведені консультації «Ефективне реагування на мовленнєву агресію дітей засобами художньої літератури» (ДНЗ №3), «Мова вихователя – приклад для наслідування» (ДНЗ №25), «Як виховати любов до книжки» (ДНЗ №29) . Для підвищення фахового рівня педагогів в ДНЗ №3 працює семінар-практикум «Формування комунікативно-мовленнєвої та мовної компетентності дошкільників у контексті БК дошкільної освіти», в ДНЗ №25 – «Я розвиваюся, коли говорю», в ДНЗ №29 – «Інтегровані підходи до використання літературних засобів формування світогляду дітей у освітньому просторі ДНЗ». В ДНЗ №3 проведено тренінг для помічників вихователя «Спілкуємося залюбки», в ДНЗ № 29 - засідання «Школи молодого вихователя» з проблеми «Патріотичне виховання дітей дошкільного віку засобами художньої літератури». Методичною службою перевірених закладів створено банк інтерактивних методів та прийомів, розроблено циклограму використання мовних ігор в повсякденному житті відповідно до блочно-тематичного планування, що допомагає педагогам в організації роботи з дітьми.

Знайомство дітей з художньою літературою відбувається як на спеціальних заняттях, так і в повсякденному житті. Провідною формою роботи з художньою літературою в ДНЗ №№ 3,25,29 є заняття різного типу: фронтальні, групові, індивідуально-групові, які рівномірно чергуються продовж тижня, місяця, кварталу. Згідно з вимогами програми такі заняття проводяться один раз на тиждень у всіх вікових групах. В ході вивчення даного питання проведено діагностику, де при складанні тестів для дітей за основу взято зміст роботи з підрозділу «Художня література». Результати діагностування показали, що рівень формування комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників засобами художньої літератури відповідає програмовим вимогам та віковим особливостям дітей. Так, діти старшого дошкільного віку вміють розповідати відомі казки, оповідання, підтримувати бесіду за змістом твору, читати вірші напам’ять та передавати свої враження від персонажів.

Таких результатів досягнуто завдяки систематичному використанню педагогами інтерактивних методів та прийомів, ІКТ-технологій та ТРВЗ, а також введення в навчально-виховний процес проблемно-пошукової діяльності дітей. Значна увага приділяється вихованню культури мовлення дошкільників, літературознавчій підготовці та збагаченню емоційно-чуттєвого і когнітивного досвіду.

Один з напрямків роботи ДНЗ №№ 3,25,29 з даного питання є взаємодія з батьками вихованців через обов’язкове спілкування з ними за принципом «розмовляємо українською мовою правильно» в ході щоденного індивідуального спілкування, під час проведення «Тижня книги», консультацій «Читаємо разом з дітьми», «Мова – зразок для наслідування», «Як вибрати літературні твори для читання дітям», організації акцій «Діалог з сім’єю», «Скоромовки добре знаю, власну мову розвиваю», «Подаруй книгу» та на батьківських зборах.

В рамках співпраці ДНЗ №№ 3,25,29 із ЗОШ I-III ступенів №№ 9,12, Прилуцьким гуманітарно-педагогічним коледжем ім. І.Я.Франка, Прилуцьким міським будинком культури для вихованців старших груп проведені пізнавальні екскурсії до бібліотек цих закладів.

На сайтах дошкільних навчальних закладів розміщені відповідні методичні рекомендації щодо необхідності використання художньої літератури в процесі формування комунікативно-мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку.

Проте, потребують систематичного оновлення осередки книг та театралізованої діяльності, продовження методична робота з молодими вихователями, активізації пропаганда перспективного досвіду педагогів та батьків з даного питання.

Виходячи з вищевикладеного з метою подальшого удосконалення роботи щодо формування комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників засобами художньої літератури та на виконання ухвали колегії управління освіти міської ради від 30.10.2015 (протокол № 7)

НАКАЗУЮ:



  1. Відмітити належний рівень роботи педагогічних колективів ДНЗ № 3,25,29 щодо формування комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників засобами художньої літератури.

  2. Завідувачам ДНЗ №№ 3,25,29 (Рудько Т.Г., Купрій В.І., Бондаренко Т.В.) :

    1. Взяти під особистий контроль планомірне цілеспрямоване оновлення розвивального середовища, а саме: оснащення осередків книги, мовної та театралізованої діяльності, куточків національної символіки, світлиць тощо).

До завершення 2015-2016 н.р.

    1. Проаналізувати ведення ділової документації молодими вихователями, зокрема календарних планів, у частині, що стосується систематичного використання художньої літератури для мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку.

IV квартал 2015-2016 н.р.

    1. Наповнювати рубрики сайтів закладів матеріалами заходів, які висвітлюють роботу педагогів з мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку.

Постійно.

  1. Вихователям-методистам ДНЗ №№ 3,25,29 (Кравченко О.В., Бойко В.В., Прокопенко Л.В.):

    1. Спрямувати роботу вихователів на індивідуально-диференційований підхід до використання книжкового фонду відповідно до віку дітей та тематичного планування освітнього процесу.

Постійно.

    1. Провести для молодих вихователів консультації з питання «Види занять з художньої літератури та методика їх проведення».

До 01.12.2015 року.

    1. Пропагувати передовий перспективний досвід вихователів та батьків щодо формування комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників засобами художньої літератури через друк у фахових виданнях.

Протягом 2015-2016 н.р.

4.Контроль за виконанням даного наказу покласти на спеціаліста І категорії управління освіти Лазебну Н.І.



Начальник управління освіти С.М.ВОВК

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал