Мета: формувати поняття «гриби», будова шапинкового гриба, ознайомити з найпоширенішими видами їстівних та отруйних грибів, їх розмноженням, розповісти цікавинки про гриби, розвивати логічне мислення, допитливість, вміння порівнювати і робити



Скачати 60.51 Kb.
Дата конвертації27.01.2017
Розмір60.51 Kb.
Мета: формувати поняття «гриби», будова шапинкового гриба, ознайомити з найпоширенішими видами їстівних та отруйних грибів, їх розмноженням, розповісти цікавинки про гриби, розвивати логічне мислення, допитливість, вміння порівнювати і робити висновки, виховувати потребу бережного ставлення до природи.
Обладнання: ілюстрації до теми, сигнальні картки, дидактичні матеріали

І. Організаційна частина.

ІІ. Хвилинка фенологічних спостережень.

Найвища + 20,5 - 1903

Найнижча - 10, 4 1899

29 березня –


ІІІ. Актуалізація опорних знань

– Ми вивчили царство рослин – зелене диво землі і царство тварин. Повторимо у вигляді мозкового штурму.



Царство тварин

1. Доведи, що тварини – живі організми. (народжуються, ростуть, дихають, живляться, розмножуються, відмирають).

Чим схожі і чим відрізняються рослини і тварини.

2. Птахи Звірі Комахи Риби Земноводні, – Хто з них:

- - відкладають яйця і висиджують їх (Птахи 3)

- тіло вкрите сухими лусочками (рептилії або плазуни 5)

- ЧАСТИНУ ЖИТТЯ ПЕРЕБУВАЮТЬ НА СУШІ, ЧАСТИНУ У ВОДІ ( ЗЕМНОВОДНІ 4);

- народжують малят і вигодовують їх молоком (звірі 1);

- тіло покрите пір’ям ( птахи 2);

- пересуваються на двох ногах, літають (птахи 2);

- відкладають яйця, але не висиджують їх ( рептилії 5);

- пересуваються на шістьох ногах ( комахи 3);

- тіло покрите шерстю (звірі 1)

- дихають киснем, розчиненим у воді ( риби 6)

- тіло вкрите мякою, вологою шкірою (земноводні 4).

3. Хто зайвий у рядку? Чому?

- собака, білка, корова, кріль, кіт.

- вовк, олень, кінь, лисиця, лось.

- щука, карась, ведмідь, лящ.

- сонечко, синиця, метелик, муха.



Вступ. «Царство грибів»

Повідомлення теми і мети уроку

Загадка

Серед буків і дубків



Заховались між листків.

І великі, і малі

повдягалися в брилі,

і дощу ці одноніжки не бояться анітрішки.

Ліс – улюблений їх край

А як звуться – відгадай. (гриби)



Тема нашого уроку :гриби у природі.

Завдання уроку:

1. З’ясувати істотні ознаки грибів.

2. Вивчити будову шапинкового гриба, спосіб живлення і розмноження.

3. Познайомитися з найпоширенішими видами грибів.

4. Дізнатися про значення грибів у природі

1.Серед великого розмаїття живих організмів, що населяють нашу планету, істотне місце посідають гриби. Довгий час вчені не могли визначити до якої групи живих організмів їх перечислити. Їх прирівнювали до морських тварин, до трави без квітів і плодів. До мінералів. І лише наприкінці 18 ст. Карл Лінней систематизував їх, як спорові рослини. Але в наш час більшість вчених дотримується думки, що гриби – це окреме царство природи. Адже мають істотні відмінності і від тварин і від рослин.

Подібно тваринам гриби живуть за рахунок рослин і інших тварин, споживаючи готові органічні речовини. Виробляти їх самі, як це роблять рослини вони не вміють, але на відміну від тварин їжу вони не заковтують, а всмоктують, як і рослини. Рослини утворюють органічні речовини під впливом сонячного проміння, виробляють кисень, гриби цього робити не вміють.

Висновок: Чим схожі і відмінні рослини і гриби.

Чим схожі і відмінні тварини і гриби.


2. Грибна грамота

Їх нараховують близько100 тис. видів. Вони є всюди.

Давайте пограємо у гру «Хто більше» 3 учні від кожного ряду (називаємо гриби).

Розгляд ілюстрацій із зображенням грибів.

Що у них спільного? (будова).

Так шапинковий гриб складається з шапинки, ніжки і грибниці(розгалужена сітка, яка пронизує грунт).

Будова гриба. Тіло шапинкового гриба складається із шапинки, ніжки і грибниці (міцелію). Грибниця схожа на тоненькі ниточки. Один гриб за 24 години утворює грибницю довжиною більше одного метра. А сам росте 10 діб. Збираючи гриби, ми зрізаємо наземну частину, а грибниця залишається під землею і живе більше 100 років.

Розмножуються гриби грибницею і спорами. Якщо доторкнутись до висохлого дощовика – він викидає в повітря хмару спор. Ростуть гриби по всій планеті: в лісах, в степах, горах, на землі, під землею, у темних печерах. Всього існує приблизно100 тис. видів грибів. Гриби виділяють ферменти, які розчиняють речовини, що є в ґрунті (залишки рослин, тварин, дерева, папір, пластмасу, кабель, скло), поглинаючи їх і ростуть, підвищують родючість ґрунту. Опеньки можуть знищити молоде деревце.


Різновиди грибів. (Ілюстрації)
Але ви називали тільки шапинкові гриби. А у природі існують і інші їх види, які живуть поряд з нами, але є меншими за розмірами, а тому непомітними. Тіло деяких грибів складається лише з однієї клітини, і розгледіти їх можна лише під мікроскопом

Можливо ви чули або бачили таке явище, як пліснява ( плесень). Варто лише залишити продукти харчування на два дні у теплому вологому приміщення і вони відразу зазнають нападу спор, і на предметі розростається колонія грибків-плісняви. Повсюдна поширеність плісняви пояснюється величезною кількістю її спор у повітрі довкола нас.

Існує також чайний і молочний гриб. (малюнок) Значення
Також такий відомий інгредієнт приготування хлібобулочних виробів,як дріжджі є також грибом.
Гриби бувають: їстівні, умовно-їстівні, отруйні. Гриби називають рослинним м’ясом (білий, рижик, грузд).

Гра «Їстівний – неїстівний»

Най – най


  • Найбільший гриб знайшли у США 1992 р. Грибниця якого займала площу 15 га, важила вона як синій кит сто тон, росла 1500 років.

  • Найотрутніший гриб – бліда поганка 5 мг убивають людину. Якщо зїсти такий гриб, отрута починає діяти відразу. А симптоми появляться через 8 годин.

  • Найбільший гриб – дощовик. Діаметром 50-100 см. Маса до 20 кг. Вважається одним з найсмачніших.

  • Більшість грибів живе недовго, а трутовик може жити аж 50 років.


Значення грибів. Чит. статтю у підручнику с. 151.

Складання схеми. Значення грибів.

Пам’ятка про гриби

  • збирай тільки відомі тобі гриби;

  • не бери старих, незрілих;

  • не виривай гриб з корінням;

  • не руш мох, землю з хвоєю навколо

  • зрізай ножем;

  • не збивай грибів, які тобі здаються непотрібними (особливо мухомори, ними лікуються деякі звірі).

Поміркуй

Учитель. – Логічна задача

Роздивіться малюнки і назвіть:

1. гриб і їстівний (опеньки)

2. гриб і неїстівний (мухомор)

3. не гриб і неїстівний (їжак)

4. не гриб і їстівний (хліб).

Проблемне питання

Учитель. – Діти принесли з лісу ґрунт і висипали під деревом. Через деякий час там виріс міцний грибок. Чому?



Грибна кулінарія

Учитель. – Гриби можна варити, смажити, тушити, маринувати, солити, сушити і заморожувати.

У різних країнах готують пресмачні страви з грибів. З них роблять салат «Грибна насолода», грибний рулет, омлет з грибами, фаршировані печериці, варять суп і борщ зі свіжими грибами, роблять грибний шашлик, грибні соуси, пиріг і млинці з грибами, навіть торт з грибним кремом.

Домашнє завдання:

Прочитати в підручнику про гриби, в зошиті написати гриби в 2 стовпчика і значення грибів.

Заморочки з бочки. Витягти собі гриб і розказати про нього на наступному уроці. За планом :

1. Назва.

2. Істотні ознаки (вигляд. розміри).

3. Значення. Спосіб використання

4.Місце розповсюдження.



5. Авторська сторінка.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал