Малюємо на аркуші паперу драбинку з 10 сходинок



Скачати 87.41 Kb.
Дата конвертації23.12.2016
Розмір87.41 Kb.
ТипПротокол
Малюємо на аркуші паперу драбинку з 10 сходинок.

Показуємо дитині драбинку і говоримо, що на самій нижній сходинці стоять самі погані хлопчики і дівчатка.

На другий – трошечки кращі, а от на верхній сходинці стоять найгарніші, найдобріші і найрозумніші хлопчики і дівчатка.

На яку сходинку поставив би ти себе? (Намалюй себе на цій сходинці. Можна намалювати 0, якщо дитині важко намалювати чоловічка).



Обробка результатів:

1-3 сходинка - низький рівень самооцінки (занижена);

4-7 сходинка - середній рівень самооцінки (правильний);

8-10 сходинка - високий рівень самооцінки (завищена).


Методика «Який Я?»


Методика «Який Я?» призначена для визначення самооцінки дитини 5-9 років. Експериментатор, користуючись представленим далі протоколом, запитує в дитини, як вона сама себе сприймає й оцінює по десятьох різних позитивних якостях особистості. Оцінки, пропоновані дитиною самій собі, надаються експериментатором у відповідних колонках протоколу, а потім переводяться в бали. Оцінка результатів.

Відповіді типу «так» оцінюються в 1 бал, відповіді типу «ні» оцінюються в 0 балів, відповіді типу «не знаю» чи «іноді» оцінюються в 0,5 бала. Рівень самооцінки визначається по загальній сумі балів, набраної дитиною по всіх якостях особистості.




Висновки про рівень розвитку самооцінки:

Протокол методики «Який я?»



№ п/п

Оцінювані якості особистості

Оцінки по вербальній шкалі

Так

Іноді

Не знаю

1

Гарний










2

Добрий










3

Розумний










4

Акуратний










5

Слухняний










6

Уважний










7

Ввічливий










8

Умілий (здатний)










9

Працьовитий










10

Чесний










10 балів - дуже висока.

8-9 балів – висока.

4-7 балів – середня.

2-3 бала – низька.

0-1 бал - дуже низька.

Відповідно до вікової норми, самооцінка дитини висока. Слід зазначити, що відповіді дитини на деякі питання (наприклад, слухняний, чесний) можуть свідчити про адекватність самооцінки. Так, наприклад, якщо поряд з відповідями «так» на всі питання дитина стверджує, що вона «слухняний завжди», «чесний завжди», можна припустити, що вона не завжди досить критична до себе. Адекватність самооцінки можна перевірити, порівнявши відповідь дитини по даній шкалі з відповідями батьків про дитину по тим же особистісним якостям.


Пам’ятки для вчителя
Рекомендації щодо організації ефективної роботи з обдарованими дітьми

  1. Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо обдарованих, вразливих і чутливих до всього, що стосується їхнього «Я».

  2. Допомагайте обдарованим дітям виробити адекватну «Я-концепцію» і самооцінку, розвивати емпатію.

  3. Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми.

  4. Дотримайтеся порядку й дисципліни. Обдаровані діти, як і всі інші, повинні знати межу допустимої поведінки.

  5. Скеровуйте енергію і творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їхня праця приносила користь.

  6. У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод – це активізує їхню роботу.

  7. Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.

  8. Привчайте обдарованих дітей працювати спільно – це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов.

  9. Надавайте дитині можливість демонструвати свої досягнення та заохочуйте її.

  10. Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей, щоб розвинути здібності кожної дитини.

  11. Серйозно ставтеся до запитань і висловлювань дитини.

  12. Привчайте дитину мислити самостійно.

  13. Спонукайте дитину до фантазування.

  14. Спонукайте дитину до того, щоб знаходити проблеми та вирішувати їх.

  15. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття своїх здібностей.

  16. Схвалюйте активність дитини.

  17. Пам’ятайте про адекватність вимог: відповідність їх можливостям учнів, надання їм права самим визначати свої головні інтереси в житті.

  18. Намагайтеся знаходити час для особистого контакту з учнем.


Методи, що сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми

  • повага до прагнення учнів працювати самостійно;

  • надання дитині свободи вибору щодо галузі застосування своїх здібностей;

  • заохочення учнів до роботи над власними проектами;

  • схвалення результатів діяльності в певній галузі для стимулювання бажання випробовувати себе в цій чи іншій галузі;

  • надання допомоги й підтримки дітям, які мають власний погляд і внаслідок цього відчувають тиск із боку інших;

  • найефективніше використання хобі, конкретних захоплень та індивідуальних нахилів;

  • поблажливість до можливого безладдя;

  • заохочення максимального захоплення в спільній діяльності;

  • доброзичливість і чуйність.


Шляхи розвитку творчих здібностей обдарованих дітей

  1. Стимулюйте й підтримуйте ініціативу учнів, самостійність.

  2. Створюйте проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.

  3. Розвивайте критичне сприйняття дійсності.

  4. Під час занять чітко контролюйте досягнуті результати, давайте завдання підвищеної складності, створюйте ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання.

  5. Залучайте до роботи з розробки й упровадження власник творчих задумів та ініціатив, створюйте ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення.

  6. Використовуйте творчу діяльність вихованців при проведенні різних масових заходів.



8 заповідей творчої особистості.

  1. Будь господарем своєї долі.

  2. Достигни успіху в тому, що ти любиш.

  3. Внеси свій внесок у конструктивну справу.

  4. Будуй свої відносини з людьми на довірі.

  5. Розвивай свої творчі здібності.

  6. Культивуй в собі сміливість.

  7. Турбуйся про своє здоров'я.

  8. Не втрачай віру в себе.



Рекомендована література та Інтернет-ресурси для роботи з обдарованими дітьми


  1. Сайт відділу освіти Новоодеської РДА. Розділ «Робота з обдарованими дітьми. – nodesarvo.ucoz.ua

  2. Миколаївський регіональний центр Інституту обдарованої дитини НАПН України - Obdarovani.moippo.org.ua

  3. Електронна бібліотека - biblos.iod.gov.ua/catalog.php

  4. Очно-дистанційна школа для обдарованої і здібної учнівської молоді - obdarovanid.moippo.org.ua/

  5. Освітні технології: Навчально-методичний посібник.–К.: А.С.К., 2001.

  6. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Науково-методичний посібник. – К.: Вид-во А.С.К., 2003.

  7. В.Д.Шарко. «Сучасний урок», - К:, 2005.

  8. Гильбух Ю.З. «Внимание – одаренные дети», - М:, 1991.

  9. Фримен Д. «Ваш умный ребенок», - М:, 1996.

  10. Акимова М.К., Борисова Е.М., «Школьный тест умственного развития», - М:, 198.7

  11. Леви В. «Нестандартный ребенок», - М:, Знание, 1983.

  12. Організація роботи з обдарованими дітьми в закладах освіти: Навч.-метод. посіб./О.Є.Марінушкіна, Г.В. Шубіна. – Х.: Вид. група «Основа»: «Тріада +», 2008. – 144с.



54



53



52

1

Рекомендована література та Інтернет-ресурси для роботи з обдарованими дітьми


  1. Електронна бібліотека - biblos.iod.gov.ua/catalog.php

  2. Миколаївський регіональний центр Інституту обдарованої дитини НАПН України - Obdarovani.moippo.org.ua

  3. Очно-дистанційна школа для обдарованої і здібної учнівської молоді - obdarovanid.moippo.org.ua/

  4. Сайт відділу освіти Новоодеської РДА. Розділ «Робота з обдарованими дітьми. – nodesarvo.ucoz.ua

  5. Освітні технології: Навчально-методичний посібник.–К.: А.С.К., 2001.

  6. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Науково-методичний посібник. – К.: Вид-во А.С.К., 2003.

  7. В.Д.Шарко. «Сучасний урок», - К:, 2005.

  8. Гильбух Ю.З. «Внимание – одаренные дети», - М:, 1991.

  9. Фримен Д. «Ваш умный ребенок», - М:, 1996.

  10. Акимова М.К., Борисова Е.М., «Школьный тест умственного развития», - М:, 198.7

  11. Леви В. «Нестандартный ребенок», - М:, Знание, 1983.

  12. Організація роботи з обдарованими дітьми в закладах освіти: Навч.-метод. посіб./О.Є. Марінушкіна, Г.В. Шубіна. – Х.: Вид. група «Основа»: «Тріада +», 2008. – 144с.


Використана література та Інтернет-ресурси


  1. Т.Крівцова, А.Воротеляк Організація роботи з обдарованою молоддю//Газета «Директор школи», Шкільний світ. – 2013. - №1(697). – с.40-47.

  2. Волянська О.В., Ніколаєвська А. М.Соціальна психологія : Навч. Посіб.; К.: Знання, 2008.; 275 с.

  3. Орбан-Лембрик Л.Є. Соціальна психологія: Посіб.; К.: Академія., 2003; 448 с.

  4. Роменова М. Обдаровані діти: психологічні проблеми розвитку, навчання й виховання // http:www.osvita-ua.net/school/psychology/1706 - 55k;

  5. Бєліч Н.І. Залучення учнів до науково-дослідницької роботи/Сайт «Osvita.ua»// http://osvita.ua/school/lessons_summary/upbring/ 27192/

  6. Психологічні механізми розвитку творчого потенціалу педагогів до роботи з обдарованими дітьми/Форум МОІППО//http://forum.moippo.mk.ua/ viewtopic.php?f=21&t=4497

  7. Роль оцінки і самооцінки у самовихованні старшокласників//Сайт e-Works.com.ua/http://e-works.com.ua/work/2294_Rol_ocinki_i_samoocinki_y_samovihovanni_starshoklasnikiv.html

  8. Спецвипуск газети «Завуч» «Обдаровані діти». – 2003. – червень. - №17-18.






51

2



50

3



49

4



48

5



47

6



46

7



45

8



44

9



43

10



42

11



41

12



40

13



39

14



38

15



37

16



36

17



35

18



34

19



33

20



32

21



31

22



30

23



29

24



28

25



27

26


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал