М. Селидове 2016 Види диктантів



Сторінка1/6
Дата конвертації02.04.2017
Розмір0.98 Mb.
  1   2   3   4   5   6
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6

http://mtm.at.ua/_ld/1/85131763.jpg

Практичні завдання та вправи для вироблення орфографічних навичок у 1-2 класах

Укладач:

Стрельник О.А.

учитель початкових класів

м.Селидове

2016

Види диктантів

1. Зоровий диктант із попереднім промовлянням.
Учні читають відповідно до правил орфографії, промовляють написане на картці слово з виділеною орфограмою та записують його у робочий зошит.
2. Малюнковий диктант

  • Учитель демонструє картку-малюнок, діти називають зображений предмет, визначають яку букву – [е] чи [и] писати в ненаголошеному складі, та записують слово (або будь-яку іншу орфограму ).

  • Учитель демонструє картку-малюнок, діти називають зображений предмет, записують слово, визначають наголос, підкреслюють букву, що позначає ненаголошений і голосний(або будь-яку іншу орфограму ).

  • Учитель демонструє картку-малюнок, діти самостійно (без попереднього обговорення) записують слово, визначають наголос, підкреслюють букву, що позначає ненаголошений голосний, який не перевіряється наголосом.

3. Вибірковий диктант .

Це диктант, де учні фіксують з продиктованого тексту слова  (словосполучення, окремі речення тощо).


Учитель пропонує дітям або картки-малюнки, або картки–слова з пропуском букв, що позначають ненаголошені голосні, або слова на слух і завдання:

4. Диктант із використанням загадок.
Учитель читає загадку, діти відгадують її, пояснюють, за якими ознаками вони здогадалися про відгадку, потім записують слово-відгадку і виділяють орфограми.

5. Диктант із пам’яті:
1) записати із пам’яті словникові слова, які є назвами професій;
2) записати із пам’яті словникові слова, в яких у ненаголошеному складі потрібно писати букву е тощо.
6. Диктант із коментарем-пояснювальний.
Диктант спочатку записується, потім пояснюється запис слів.Учитель називає словникове слово, один з учнів коментує його написання, а решта дітей записує слово в зошити.
7. Творчий диктант
Диктант, при виконанні якого діти вносять вказані вчителем зміни.Учитель пропонує учням замінити розгорнутий вислів одним словом.
Наприклад: 
1) підземна залізниця (метро) 
2) перший осінній місяць (вересень)
8. Ребусовий диктант.
Учитель демонструє картку-ребус, діти вгадують його, пояснюють, як «прочитали» ребус, називають слово і записують слово-відгадку у зошит.
9. Диктант спільнокореневих слів.
Учитель називає словникове слово, а учні добирають і записують декілька спільнокореневих слів, виділяють орфограми.
10. Диктант «Слова-синоніми, антоніми, омоніми».
Учитель називає слова-синоніми до «важких» слів. Учні добирають синоніми і записують слова парами.
Педагог -…
Косоокий -…
Пахучий - …
11. Контрольний диктант.
Учитель добирає текст. Який містить декілька слів зі словника, на вивчені орфограми.

12.Текстовий диктант – це диктант, при якому учні без будь-яких змін, дослівно відтворюють продиктований їм текст.

13.Вільні диктанти – диктанти, де учням надається можливість при відтворенні змісту тексту використовувати свої слова і вирази.

14.Слуховий диктант – рекомендовано проводити у 1 класі. Учнями визначаються окремі слова, речення за завданням вчителя. 

15.Попереджувальний – диктант, де попередження помилок є усним. (Можливе використання таблиць, словників)


1 клас


http://refs.in.ua/ukrayina-moya-batekivshina-v3/1493_html_1fff107e.jpg

Зміст навчального матеріалу 1 класу щодо формування основних орфографічних навичок письма

Позначення звуків буквами у тих випадках, коли написання відповідає вимові. Використання ь і букв я, ю є, і для позначення м’якості приголосних звуків. Розрізнення щ -ш, дж-дз. Уживання великої літери на початку речення. Уживання розділових знаків у кінці речення. Списування навчальних друкованих і рукописних текстів. Письмо під диктування. Навчальні диктанти, матеріалом для яких є слова, речення, тексти. Слова, значення, вимову і написання яких учні повинні засвоїти.



Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів 1 класу

Учні повинні правильно записує слова, вимова і написання яких збігаються; правильно позначає на письмі м’якість при- голосних звуків; дотримуватися правила вживання великої літери на початку речення; правильно вживати розділові знаки (крапка, знак питання, знак оклику) під час спису- вання та запису на слух речень; списувати текст (20–30 слів), дотримуючись правил каліграфії; перевіряти написане; ви- правляти допущені помилки; писати під диктування слова, речення з 3–4 слів, зв’язний текст обсягом 20–30 слів, написання яких здійснюється за фонетичним принципом; правильно вимовляти, наголошувати і писати загальновживані слова, передбачені програмою для запам’ятовування.



Диктанти букварного періоду

Зміст диктантів відповідає букварному періоду в певній систематичності за етапами вивчення навчального матеріалу. Речення, слова можна використовувати, як для диктантів, так і для списування, вироблення орфографічних, каліграфічних навичок письма.

1

А, У, О, И, М, І, Н.

Ми, он, ну, нам, мама, Інна, Ніна.

2

Він, вона, воно, вони, нива, мова, новини, Іван.

Іван на ниві. А он Інна і Ніна.

3

Лан, лин, мала, мало, луна, воли, вила, млин, лимон, малина,

Алла, Ніла, Ліна.

4

Он Алла і Ліна. Вони малі. У Алли лимон. А у Ліни малина.

Мама мила лимон. У Валі малина.

5

Оса, сом, сім, сам, сум, сон, ніс, ліс, лис, син, сова, сало, сила, сіно,слон, сосна, смола, слива, слово, масло, насос, солома, ананас, Сава,Слава, соус, Суми, сани.



6

У мами сини Іван і Сава. Сава носив сіно. Іван ловив сомів.

А мама солила сало.

Сумно сому самому.



7

Мак, сік, коло, коса, каса, кіно, ліки, кава, клас, квас, вінок, вікно,

колос, кусок, кусав, носив, кавун, наука, кіоск, осика, окуні, миска,

сумка, лавка, високо, молоко, колиска, Клава, Калина, Микола, Оксана,коник, вовк.



8

Коло ниви ліс. У лісі високі сосни. А он осики, калина.

У класі Оксана і Клава. Вони мили вікна.

9

Суп, липа, піна, пилка, лампа, папка, співи, пісні, писав, півник,

сопілка, співав, Павло, Панас, Поліна, Пилип, мавпа, пісок, поні.

10

Алла липку поливала.

Поліна купила масло і молоко.

Панас писав слова.



11

У Пилипа калинова сопілка. Вона нова. Оксана співала пісні.



12

Рак, рис, сир, рама, рука, ріка, кора, нора, ірис, марка, парк, курка,

ранок, ринок, ріпка, просо, косар, лікар, ворона, сорока, корова,

рослина, кров, комар, Роман, Лариса, Марина, Ірина, прапор, крапка,

крик, кролик, Крим, арка, рана, папір, роса, рулон.

13

На полі корови. У корів молоко. Корови: му-му! Молоко кому?

Роману і Олі, Варварі і Миколі.

14

У Ірини руса коса.

Лікар виписав ліки.

Лариса рвала моркву.



15

Кіт, тато, літо, сито, лото, ноти, порт, спорт, торт, сорт, плита,

котик, нитка, тісто, літак, стіл, сітка, листок, місток, тарілка, ворота,лопата, молоток, ластівка, квіти, Тарас, Тимур, Наталка, світ, світло,рот, трактор, парта, салат, квиток, вівторок, Світлана.

16

Мама місила тісто. Наталка мила тарілки, вилки. Тато писав

листа. А Тарас склав лото. У кімнаті котик. Він коло стола. Котику, он молоко! У полі маки. Мак – квітка. Квітка – рослина.

17

Віктору тато купив лото.

Наталка мотала нитки.

Тимур літав літаком у Литву.



18

Село, море, поле, овес, орел, степ, екран, клен, сквер, весна,

вареник, метелик, лелека, лев, колесо, великі, летів, Олена, Семен, Перо,

Олекса, тепло, перепел, лев, Рівне.



19

У Тернополі сквери, парки. Там липи, клени, тополі. Петро у

парку ловив метеликів. В Олени, Олекси та Семена нове лото. Вони склали картинку. А потім принесли екран . На екрані орел.

20

Олена ліпила вареники. Овес росте на полі. Лариса і Олена у степу. Тут квіти, трави. Олена сплела великі вінки. Високо пролетів орел.



21

Сад, мед, дим, діти, вода, двері, дерево, долина, посуд, ведмідь,

народ, садівник, смородина, Дніпро, Дмитро, Одарка, Данило, Даринка, лід, середа, диван, родина, понеділок, листопад, Демид.

22

Тут дім. Коло дому дерева. Он сад. У саду дерева, квіти. Дід Данило

-садівник. Він садив смородину. А Даринка полола квіти.

23

Одарка витирала посуд.

Ледарів у нас нема.

Дніпро – велика річка.

У відрі вода.

24

Зима, мороз, замок, залізо, зерно, звірі, завод, козак, зірка, казка,

озеро, казали, розказали, показали, ковзани, возити, звук, морозиво,

Зіна, Ліза, Назар.



25

Зіна і Ліза у лісі. Там кували зозулі. Зіно, коло сосни лосі!

Назарові тато купив ковзани. А в Тараса нові санки. Весело взимку усім!

26

Над озером зорі.

Ліза пасла козу Зірку.

Дід розказував казки.



27

Старому сому привезли солому.



28

Карась, лось, окунь, пень, день, сіль, осінь, рись, кріль, кінь,

дідусь, опеньки, промінь, тінь, льон, синька, Василь, Івась, Петрусь, березень, квітень, травень, липень, серпень, вересень, Львів.

29

Мама доньку колисала. Мама пісеньку співала. Василько та

Івась – друзі. Вони разом у лісі. Зараз осінь. Коло пеньків опеньки.

30

Дуби, верба, брат, бузок, баран, булава, азбука, банани, робота,

робітник, кубики, барабан, білка, берізка, Борис, Буратіно.

У берізки біла кора.

Буратіно продав азбуку.

На узліссі ростуть дуби.



31

Купив бегемот бегемотикам ботики.



32

Гора, гуси, ігри, гарно, гарбуз, глобус, голос, виноград, голова,

нога, горобина, подруга, друг, берег, погода, горло, голка, грудень,

газета, газ, грім, дорога, Галина, Горпина, Гнат, Ігор, Богдан, Григір,

Олег, Ольга.

33

На городі ростуть огірки, помідори, гарбузи. Галинка вибирала

огірки. А мама засолила на зиму.У саду поспів виноград. Зробимо із нього сік. До вікна прилетіли голуби. Ігор годував голубів.

34

На горі дуби, під дубами гриби.

Галка сіла на палку. Палка вдарила галку.

35

Аґрус, ґава, ґанок, ґулька, ґніт, ґудзик, ґрунт, ґрати, дзиґа,

ґелґотати.

36

Гуси в лізі ґелґотали.

На дерево сіла ґава.

Зранку підмерз ґрунт.

Дзиґа весело крутилася.

У саду дозрів аґрус.



37

Учні, сонечко, човен, задача, річка, ніч, чоботи, черевики, лисичка,

горобчик, чорнило, ручка, рівчак, підручник, овочі, курча, білочка,

Чернігів, Черкаси.



38

Чорна ніченько-чарівниченько! Курличі курличуть,

Чом не бачимо твого личенька? Курличаток кличуть:

Чи то сонечка чекала? - Курли, курли, курличеньки,

Чи від нього утікала? До річеньки, до річеньки!

(Г.Бойко)



39

Тато подарував Ользі нову ручку. Учні записали задачу.

Через річку збудували міст. Була темна ніч.

40

Чай, чайка, майка, лійка, гайка, зайчик, гайок, мій, піймати,

сойка, йдемо, байка, іній, Йосип, Андрій, Сергій, Матвій, Надійка.

41

Співанка. Зайчику, зайчику, мій братику! Не топчи городика!

Примовка. Гайку, гайку, дай гриба і бабку!

Народна прикмета. Пізній листопад – буде сувора зима.

42

У дворі великий квітник. Марійка й Валерій полили квіти.

Красивий квітник!
43

Хор, мох, тиха, хата, горіх, хвіст, хмара, халва, холодно, хвилі,

муха, сухий, хліб, ходили, хвилинка, комаха, Трохим, Харитон, Захар.

44

Прислів’я. Без охоти нема роботи.

Скоромовки. Тхір хитрого лиса перехитрив. Сірий вовк і

хитрий лис повтікали в тихий ліс.



45

Хлопчики збирали горіхи. Не кидайсь хлібом! Коло хати

ростуть дерева.Взимку птахам холодно.

46

Ягоди, ялина, маяк, пояс, якір, яблуко, яма, баян, пісня, рядок,

лялька, сяйво, тягне, рясно, Яна, Ясочка, Яків, Зоя, Надя, Леся.

47

Пиляв Пилип поліна з лип, притупив пилку Пилип.

Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово.

Ялинка ясними вогнями яскраво світиться й сія.



48

Зоя і Леся - подруги. Вони вчаться в одному класі. Зоя захворіла.

Леся принесла подрузі смачні яблука.

Володя ходив до лісу. Там він збирав ягоди, горіхи, гриби. Біля

ясена хлопчик побачив диких каченят.

49

Жук, жито, журавлі, жолудь, жоржина, вуж, жаба, книжка,

пиріжок, коржик, урожай, ожина, журнал, кажан, пожежа, лижі.

50

Примовка. Журавлі, журавлі, колесом, колесо!

Скоромовки. Жатка жваво жито жне. Два вужі, як два ножі,

блиснули на сонечку.



Прислів’я. Книжка вчить, як на світі жить.

51

Бабуся пекла пиріжки і коржики. Бережіть кожну хвилину! Яків

живе в Житомирі. Разом з друзями він був у Карпатах. Там хлопчики бачили стрімку річку, високі гори. Подорож сподобалась. Журавлі летять у вирій. Діти стежать за птахами. Жоржини – красиві квіти. Олесь поливав жоржини. Вони виросли високі.

52

Шпак, шуба, шишка, шапка, шовк, шерсть, школа, школяр,

шипшина, машина, каша, миша, пташка, каштан, кошеня, вишиванка, рушник, Шевченко, Сашко.

53

Прислів’я. 1.Де багато пташок, там нема комашок. 2.На печі, на печі смачні та гарячі пшеничні калачі.

Поспівка.

Ой ти, коте сірий, А ти кошенятко,

Та вимети сіни, Колиши дитятко.

54

Ми тепер не просто діти, ми найменші школярі.

Тиміш і Сашко разом ідуть до школи. Біля дороги хлопчики

зупинилися. Пропустили машини. Пішли до школи.

В горішнику горішина горішками обвішана.

Он наша школа. Біля школи каштани. Хороше нам у школі!



55

Їжак, їжа, поїзд, поїхали, країна, твої, мої, гаї, Київ, Україна,

їдальня.

56

Київ – головне місто України. Учні нашої школи їздили у Київ

поїздом. Їх водили в парки та музеї.

57

Із садка в холодну пору поспішав їжак в комору. Їжак давно не їв,

чистив ніженьки свої. До Чорного моря ми їхали поїздом.

58

Цирк, циркуль, сцена, палац, цап, цапок, цукор, церква, сонце,

цікаво, лисиця, танці, цибуля, олівці, ціна, праця, Чернівці.

59

Напекли млинці, покликали кравців, а кравець – за млинець, та й

побіг у танець.

60

З цукру роблять цукерки. Полуниці та суниці виглядали із

травиці. У місяця сестриця – ясна зіронька-зірниця. Цікаві справи

довелось у школі нам робити.



61

Юрок, юрта, юнга, веною, тюльпан, крючок, малюнок, любити,

юшка, каюта, ключ, Юлія, Юрій, Юстина, Люда, Люба.

62

Загадка. Дивний ключ у небі лине: не залізний, а пташиний.

(Журавлі)



63

Скоромовка.

Цвіркун каже цвіркуну: 3.Тече вода із-за гаю

- Це б ми танцювали! Та попід горою.

Продамо цибулю, Хлюпочуться качаточка

Купимо цимбали. Поміж осокою.

(Т.Шевченко)



64

Пішла киця по водицю та й упала у криницю. Люба і Юля

пішли до гаю. Там співають птахи. Юрко й Юхим пішли до річки.

Хлопці купалися , вудили рибу. А потім зварили з риби юшку.

У Люди маленька грядочка. Вона посіяла моркву, посадила цибулю. Люда любить свою грядочку.

65

Єнот, співає, приємно, малює, радіє, заєць, синє, грає, літає, Єва,

Євген, Євгенія.

66

Щука, щітка, дощ, кущ, лящ, ящірка, щиро, щедро, борщ,

щічки, щасливі, блищить, хрущ, щиглик.

67

Щаслива наша Батьківщина.

Ой дощику, дощику,

На щедрих нивах України лий, поливай,

Ще вищий колос вироста, готуй для людей

Блищить пшениця золота. золотий урожай!



68

Прислів’я. Що знаєш, що вмієш, те за плечима не носити.

Загадка. Вдень тріщить, а в ночі пищить. (Мороз)

69

Щука – хижа риба. Вона нищить малих рибок. Тому щук у ставках

виловлюють. Борис Пащенко зловив щуку і ляща.

70

Фазан, фонтан, фарба, флокси, фабрика, футбол, професія,

портфель, фанера, фільм, шафа, фрукти, жираф, Марфа, Федір, Федора,фермер, кефір, зефір, фірма, форма, Фросина, Федот, Феодосія.

71

У сквері фонтан. Біля фонтану гралися діти. А на клумбах яскраві

флокси. Яблука, груші, сливи – фрукти. У фруктах багато вітамінів.

72

Феді подарували фарби. Федорчин брат служить на флоті. Фіалка –пахуча квітка. Фазани – красиві птахи. Влітку ми поїдемо у Феодосію.



73

Дзеркало, дзиґа, ґудзик, кукурудза, дзвоник, дзюрчати,

дзвенить, дзенькає.

74

Ми дзвіночки, лісові дзвіночки, Дзиґа весело крутилась,

славим день. Дзиґа в дзеркало дивилась.

Ми співаєм, дзвоном зустрічаєм 3.Дзень-дзень! Дзень-дзень!

день! день! Дзвонить дзвоник кожний

день.


(П.Тичина)

74

У лісі чути дзвінкі голоси пташок. Кличе дзвоник нас до

школи. Я можу сам пришити ґудзик. У долині дзюрчав струмок.На

столі стоїть дзеркало. На полі росли сині квіти. Це дзвоники. Вони на вітрі дзенькали: дзень-дзень!



75

Джміль, бджола, ходжу, сиджу, джерело, Джеря.


Як дзвіночок задзеленчить. Бджілка весело літає,

дзвінко джмелик задзижчить: квітам вічка розтуляє,

-Бджоли, бджоли, бджоленята, каже: - Годі, квіти, спати,

вилітайте погуляти. я прийшла медок збирати.



76

Джмелі загули над квітами.Хлопці пішли до джерела. З дупла

вилетів рій бджілок. Бджола мала, а й та працює. Джерельце під

вербою виблискує водою. Джерельна вода холодна.



77

Сім’я, м’яч, в’юн, солов’ї, здоров’я, в’ється, хлоп’ята.

Я знаю багато прислів’їв. Хлоп’ята наловили в’юнів. Нас у

сім’ї п’ятеро. Сім’я вечеря біля хати. Бабуся зв’язала Дем’яну

рукавички.Діти гралися на подвір’ї.
Творчі диктанти

1.Замініть одним словом.

«Дні тижня»: неділя, понеділок, середа, четвер.

«Меблі»: диван, шафа, крісло.

«Ліс»: ведмідь, дятел, жайворонок, заєць, ясен.

«Місто»: вулиця, метро, театр.

«Професії»: учитель, шофер.

«Рік»: вересень, календар, шістнадцять.

«Кольори»: червоний, зелений, жовтий.

«Школа»: диктант, завдання, помилка, портфель, ознака, читання.

«Звірі»: ведмідь, заєць, лисиця.

«Птахи»: лелека, зозоля, дятел.

2.Допиши по два слова.

Частини тіла – (голова, очі, тулуб).

Тварини –

Птахи –


Фрукти-

Ягоди-


Овочі-

Транспорт-



3.Запиши одним словом.

Це квітка з різним зафарбуванням пелюсток (Айстра)  .

Місце, де зберігаються книги та видаються додому (Бібліотека ).

Споруда для пасажирів будь-якого виду транспорту (Вокзал ) .

Людина, що здійснює політ у космос (Космонавт ).

Ввічливе слово (Спасибі ).


Зорові диктанти


  1. Птахи літають.

  2. Тане сніг.

  3. Тече річка.

  4. Почався дощ.

  5. Оксана читає.

  6. Сашко прибіг.




  1. Настала осінь.

  2. Ти шукаєш гриби.

  3. У лісі росте дуб.

  4. Лід укрив ставок.

  5. На небі хмаринки.

  6. У садочку жоржини.




  1. Пташки прилетіли.

  2. Посміхалося сонце.

  3. Бабуся шиє сорочку.

  4. Матуся миє підлогу.

  5. Дме холодний вітер.

  6. Олена добре вчиться.




  1. Дмитрик заспівав пісню.

  2. Сів шпак на шпаківню.

  3. Гріє ласкаве сонечко.

  4. Хатку занесло снігом.

  5. Соняшник ріс коло тину.

  6. Катруся посіяла квіти.




  1. У кімнаті свіже повітря.

  2. Галя читає цікаву книжку.

  3. Хлопці купалися в ставку.

  4. Гілки ялини вкриті інеєм.

  5. У Петрика є цікава іграшка.

  6. На городі виросла квасоля.




  1. Місто Київ стоїть на Дніпрі.

  2. Курчата забралися на город.

  3. Проміння сонця розтопило лід.

  4. Чергові чисто витерли дошку.

  5. Дідусь розказав дітям казку.

  6. Трактористи працюють у полі.


Диктант із використанням загадок

(словникові слова для 1 класу)

Додаткові завдання зі словникової роботи, формування орфографічних навичок письма.

  • Відгадай загадки . Запиши відгадки.

  • Виконай звукову схему слова.

  • Склади речення з відгадкою.

  • Поділи слово на склади.

  • Запиши слово для переносу.

  • Добери ознаки, дію до поданого слова.

  • Підкресли орфограму.

  1. Крутиться, вертиться, а берега держиться. (Млин)

  2. Мию, мию без жалю, мию там, де брудно; цю роботу я люблю, та від неї худну. (Мило)

  3. Дуже товсті ноги маю, ледве їх переставляю, сам високий я на зріст,замість рота в мене хвіст. (Слон)

  4. Сопе, хропе, часом чхає, сюди – туди зазирає,бо одежини не має. (Ніс)

  5. Стоїть півень на току у червонім ковпаку. (Мак)

  6. Круглий, смугастий, до того ж - хвостатий, червоне серце, зелений бік, має смачний солодкий сік. (Кавун)

  7. Хто мене б’є, свою кров проллє. (Комар)

  8. Не кравець, але не може обійтися він без ножиць. (Рак)

  9. Сидить вона на городі вся у латках. (Капуста)

  10. Не скляний він, не з металу,

  11. А прислухайтесь – дзвенить.

  12. Риє землю він розталу,

  13. Як весна приходить вмить. (Струмок)

  14. Через воду стежка, а води не перейдеш. (Веселка)

  15. Рукавом махнув - дерева зігнув. (Вітер)

  16. Які ноги заввишки,

  17. Такий ніс завдовжки.

  18. Хату на хаті має,

  19. Жабам рахунок знає. (Лелека)

  20. У вогні не горить і у воді не тоне. (Лід)

  21. Хто на зиму роздягається? (Дерева)

  22. В’ється, звивається, до неба направляється. (Дим)

  23. Стоїть на дорозі, усім заважає: хто йде, той штовхає, а з дороги ніхто не забере. (Двері)

  24. Зроду рук своїх не має, а узори вишиває. (Мороз)

  25. Торох, торох, розсипався горох, почало світати – нема що збирати. (Зорі)

  26. Невидимка ходить в гаї, всі дерева роздягає. (Осінь)

  27. Хто це пісеньку таку нам співа : «Ку-ку-рі-ку!» (Півень)

  28. Йде слідом за тобою, утікай – не утечеш, доганяй – не доженеш. (Тінь)

  29. Що росте догори коренем? (Бурулька)

  30. Повен хлівець білих овець. (Зуби)

  31. Люблять мене, поважають, та б’ють мене, голи грають. (Барабан)

  32. Біла кора, тоненькі віти. Що то є? Відгадайте, діти. (Берізка)

  33. Не кінь, не віл, а прив’язаний. (Гарбуз)

  34. Що у нашому городі стає першим у пригоді, виростає щодоби, як у лісі ті гриби? (Огірки)

  35. Їду, їду, нема сліду. (Човен)

  36. Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. (Морква)

  37. Проїхав я весь рідний край, хто я такий? Ану вгадай. (Поїзд)

  38. Дивний ключ у небі лине: не залізний, а пташиний. (Журавлі)

  39. Крил не має, а гарно літає. (Сніг)

  40. Гріє, гріє, припікає, всіх у воду заганяє. (Сонце)

  41. Хто спить, а очей не закриває? (Заєць)

  42. В кожну квітку заглядає

  43. Волохатий цей товстун

  44. Все гуде, медок шукає.

  45. Він справжнісінький ласун! (Джміль)

  46. Є комаха – трудівниця.

  47. Їй без діла не сидиться.

  48. Все над квітами літає,

  49. Цілий день медок збирає. (Бджола)

  50. Хто завжди правду каже,

  51. Який є, таким покаже? (Дзеркало)

  52. Накрутив Івась пружину-

  53. Танцювала без упину.

  54. І дзижчала, і крутилась,

  55. Як стомилась – зупинилась. (Дзиґа )

  56. Є чарівне у школі в нас,

  57. А –ну, впізнайте, хто він ?

  58. Озветься тиша йде у класі,

  59. Озветься ще раз – гомін. (Дзвоник)

  60. Лиш весна землю торкає -

  61. Враз на грядці проростає.

  62. Так і проситься у горщик,

  63. Щоб зелений вийшов борщик. (Щавель)

  64. Чистить курточку, штанці, чобітки і сап’янці,

  65. Дуже працьовита тітка.

  66. Здогадалися, що це? ..(Щітка)

  67. Не дрімають карасі!

  68. Знають добре геть усі:

  69. Стерегтись потрібно злюки -

  70. Хижої , страшної … (Щуки)
    У Галюсі є мамуся,
    У мамусі є матуся,
    А матусина мамуся 
    то Галюсина … (бабуся)

  71. Узимку спить, літом бринить,
    Понад квітами літає, 
    Солодкий медок збирає. (Бджола)
    Щоб з читання «дванадцять» мати,
    Як треба текст завжди читати? (Виразно) 

  72. Теплий довгий-довгий день,
    Повна миска черешень,
    Достигає жовтий колос
    Демонструє коник голос 
    І суничка дозріває –
    Коли це буває? (Влітку)

  73. Виїжджаємо ми з двору.
    Ньо, поїхали вже коні
    Стук,грюк, тра-та-та
    Відчиняйте … (ворота) 

  74. Цокотунчик на руці 
    примостивсь на ремінці
    На лиці кругленькім, 
    вусики тоненькі.
    Як за вушка покрутить
    День і ніч він цокотить.
    (Годинник) 

  75. Потрудилась вона гарно
    Олівець працює марно . (Гумка)

  76. Що ореться на всі боки 
    І нове воно щороку? (ґрунт , поле)

  77. Хто збирав нектар із квітів
    Меду наносив в дупло?
    Працював він ціле літо, 
    облітав усе село,
    Щоб маленьких джмеленяток
    Годувати чим було. (Джміль) 

  78. Балерина закружляла на підлозі край стола
    Притомилася, упала і в коробку спать лягла. (Дзиґа) 
    Є у дятла долото,
    А не забере ніхто. (Дзьоб)

  79. Сіла пташка на дубку
    Завела своє «ку-ку»!
    Стрепенулись їжачок, заєць і козуля
    Всіх збудив цей голосок!
    То співа ….(зозуля)

  80. Як маленьке немовля 
    У світ двері прочиня
    То дарують йому слово
    Слово це – його …..(ім’я)

  81. Хто на кактус схожий трішки
    Хоч і є у нього ніжки?
    З лісу я його приніс – 
    він тікає знову в ліс. (

  82. жак)

  83.  Повне сонячним теплом
    Що за містом зеленіє,
    Височіє над Дніпром?
    То столиця наша ……(Київ)

  84. Має він важку роботу:
    Ходить , бродить по болоту
    І шукає жабенят

  85. Для маленьких пташенят. (Лелека)

  86. Точні поділки я маю
    Всіх предметів визначаю
    Довжину і ширину
    висоту і товщину
    Поруч себе олівець
    Воджу тільки навпростець 
    між крапками йому
    чітко вказую пряму. 
    (Лінійка) 

  87. Подружку маленьку маю
    Її дочкою називаю. (Лялька)

  88. Сушить білочка опеньки:
    6 великих, 5 маленьких
    Порахуйте всі опеньки -
    І великі і маленькі. (Одинадцять)

  89.  Ходить диво по траві
    Носить ліс на голові. (Олень)

  90.  Довгі палички кругленькі - 
    сині,жовті, червоненькі.
    На папері походили,
    Кольори свої лишили…
    Звуться палички оці
    Кольорові… (олівці)

  91. Його всі цінують, люблять і шанують
    На нім і друкують, пишуть і малюють,
    І виготовляють різні саморобки:
    Килимки, закладки, кошики й коробки. 
    (Папір)

  92. Маю шапку, маю ніжку
    Схожа я на сироїжку
    Та стаю тоді в підмозі,
    Коли дощ сипне в дорозі.
    Розправляю свій картузик
    І під ним ховаю друзів. (Парасолька)

  93. Дитино,глянь навкруг, яка твоя земля:
    Красива, дивовижна і єдина.
    Усе тут дороге: ліс, гори і поля
    Бо це Вітчизна наша - … (Україна)

  94.  Рідна мені до болю - дужий я із тобою,
    Батьківська, материнська, мово, моя…..(українська)

  95. У халатах рано-вранці входять
    В цех робітники
    А який у вас для праці є спецодяг? (Фартухи)

  96. Смачненька, маленька,
    Малим дітям солоденька. (Цукерка)

  97.  Білий камінь у воді тоне (Цукор)
    Їжачок збирав опеньки
    Три з них були ще маленькі
    А великих 11, скільки разом ? (Чотирнадцять)

  98. У пароплава на борту я висну 
    В будь-яку погоду,
    А тільки з’явимось в порту -
    Я першим кидаюсь в воду. (Якір)

Бджола , бабуся, виразно, влітку, ворота, годинник, гумка, ганок, грунт, ґудзик, джміль, дзиґа, дзьоб, дідусь, загадка, зозуля, ім’я, їжак, кватирка, Київ, корисний, лелека, лінійка, лялька, новий, одинадцять, олень,олівець, папір, парасолька, подруга, посередині, Україна, українська, фартух, цукерка, цукор, чотирнадцять, якір.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал