«Лісовими стежинами» Туристичний похід для старших дошкільнят Мета походу



Скачати 71.89 Kb.
Дата конвертації07.06.2017
Розмір71.89 Kb.
«Лісовими стежинами»

Туристичний похід для старших дошкільнят

Мета походу: закріплювати розширене уявлення дітей про збереження здоров’я через активний відпочинок на природі;удосконалення умінь та навичок у виконанні різних видів ходьби та бігу, основних рухів; розвиток витривалості,самоорганізації, взаємодопомоги виховання почуття колективізму,уважне ставлення одне до одного,любов до рідної природи. Розширити знання з краєзнавства ,туризму .

Матеріал: рюкзаки, атрибути до ігор, емблеми, туристичні намети,аптечка. Попередня робота. Закріпити правила з ОБЖД . Повторити правила поведінки в природі. Вивчити речівки , прислів’я та приказки про здоров’я. Робота з планом – картою.

Хід туристичного походу:

1 частина: Збір дітей на спортивному майданчику.

Інструктор: Сяє сонечко на втіху

Досхочу казок і сміху.

Та все дужче вабить світ,

А зібрались ми в похід.

О, які смачні дороги

У незвідані світи .

І тому сьогодні разом

Ними будемо іти.



sdc19554.jpg

Наша Земля - це велика планета, яка має форму кулі. Ось вона така(продемонструвати глобус). Багато нового і цікавого чекає на тих, хто відправляється мандрувати незвіданими дорогами нашої планети. Діти, а чи ви знаєте, як називають людей, які багато подорожують ?(туристи або мандрівники). Як ви вважаєте, яким повинен бути турист, якщо він долає багато перешкод ?(сильним, сміливим,розумним, чесним, добрим, хорошим товаришем) Мені здається, що ви теж оволоділи такими якостями. Тож я пропоную разом зі мною вирушити в похід. Згодні.



Інструктор:Один,два,три,чотири, п’ять - час вже подорож почать!

У нас попереду пригоди,чи всі готові до походу?



Діти. Так!

Інструктор. Перевіримо це вмить,що від сонця захистить?

Діти. Капелюшки і панами, блайзери, хустки, бандани.

Інструктор. А якщо в поході,діти, ви захочете попити?

Діти. В рюкзаках у нас напій,вітамінний і смачний.

Інструктор. Раптом хтось поранить ніжку чи заб’є коліно трішки?

Діти. Знає кожен: треба мати бинт,зеленку,спирт і вату.

Інструктор. Щоб розпочати похід ми повинні добре знати шлях, який будемо долати. А зображений він на карті. Карта - аркуш паперу, на якому місцевість зображена умовними знаками. Наш шлях зображений ось на цій карті(разом з дітками розглянути карту)

sdc19558.jpg

Давайте повторимо правила поведінки дітей під час походу:



  1. Чітко виконувати вказівки вихователя;

  2. Без дозволу не рвати рослини;

  3. Не залишати товариша в біді, завжди приходити йому на допомогу, допомагати слабшому.

  4. Завжди залишати місце відпочинку чистим.

Молодці! Правила ви добре знаєте. Настав час вирушати в дорогу. Всі готові? Тож вперед! (діти крокують один за одним до першої зупинки, співаючи веселу пісню).

sdc19559.jpg

2частина: 1зупинка «Хатинка Їжачка – Добрячка».

Інструктор: Діти, погляньте, хатинка. Чи є вона на карті? Так є, отже ми йдемо вірним шляхом. Давайте підійдемо до неї. Малята, господар залишив нам листа(читаю лист).

«Я пішов по гриби. Скоро буду. Зачекайте».

Ви здогадались чия це хатинка? Ні? Тоді слухайте загадку:

sdc19587.jpg

«Котиться клубочок

Зовсім без ниточок.

Замість ниточок

Триста колючок».

Давайте допоможемо їжачку, та назбираємо йому грибів(навколо хатинки діти знаходять гриби-білі та мухомори). Ось з’являється їжачок.



sdc19586.jpg

Їжачок: Добрий день,мої юні туристи! Добре,що я вас застав. Грибів я не знайшов, а яблук назбирав. Пригощайтесь(роздає дітям яблука).

Інструктор: А мої малята назбирали грибів. Діти несіть свою знахідку їжачкові(діти кладуть у корзину білі гриби та мухомори).

Їжачок: Діти не всі гриби бувають їстівними. Ось білий гриб-їстівний, а це мухомор-отруйний,його їсти не можна. Отруйні гриби можуть завдати великої шкоди нашому здоров’ю. Будьте з ними обережними! Щасливої дороги!

Після цього похід продовжується.



їжак.png

2 зупинка: Зустріч із Бабусею - Ягусею

Інструктор: Діти, давайте ще раз розглянемо карту. Чи вірним шляхом ми пересуваємось? Які перешкоди ми з вами уже подолали? Хтось загородив нам дорогу до нашого туристичного табору? Хто б міг це зробити? Діти, а ви нікого навкруги не помітили? (діти помічають, що на тому боці з’явилась Бабуся - Ягуся) Діти, а старенька сказала, що вона пропустить лише тоді, коли ви відповісте на її питання.

Баба-Яга .Під час подорожей вас можуть підстерігати небезпеки , а ви повинні знати , як можна допомогти собі та іншим .(Баба-Яга задає дітям питання. За кожну правильну відповідь ,вона прибирає огорожу до табору ) Завдання на знання правил поведінки в лісі:

• Якщо тебе вкусила оса , що ти будеш робити ? – Треба витягти жало , змастити місце укусу милом.

• Якщо ти сильно розбив коліно , що ти будеш робити ? – Потрібно промити рану , обробити її , перев’язати бинтом.

• Якщо ти виявив на своєму тілі кліща , що ти будеш робити ? – Треба повідомити дорослому , звернутися до лікаря.

• Якщо ти загнав під шкіру скалку , що ти будеш робити ? – Треба повідомити дорослому , обробити голку спиртом і витягнути скалку голкою.

• Що робити , якщо ти вдарився головою і набив шишку  ? – Потрібно покласти небудь холодне : холодну ложку , хустку  змочену  у холодній воді .

• Що робити , якщо тебе покусали комарі ? – Треба укуси змастити – солоною водою. Це допоможе зменшити свербіж .

• Що робити , якщо в лісі ти зустрів дикого звіра? – Не можна тікати . Найкраще завмерти , тоді звір піде своєю дорогою. Якщо звір зібрався на тебе напасти , поклич на допомогу дорослого , забирайся на дерево

Молодці, ви вірно відповіли на питання. І тому Яга пропустить нас далі.

3 Зупинка: Великий привал.

Робота в підгрупах

1група(хлопчики)- збирають дрова. 2група(дівчата)- готують обід.

3група(збірна)- встановлюють намети.(Інструктор готує місце для багаття.)

Бесіда «Вогонь-друг туриста»

sdc19601.jpg

Інструктор. Діти,як ви вважаєте,чи вогонь друг туриста? Чому? (Допомогає приготувати їжу,зігрітися,посушити речі,створює затишок та тепло). Але з вогнем треба бути дуже обережним: розкладати багаття тільки у спеціально відведених для цього місцях,обгороджувати вогнище камінням,не залишати без нагляду,перед відходом залити водою чи засипати землею. Якщо цього не зробити,що може статися? (Відповідь дітей)

Бесіда біля багаття.

tur_3.png tur.png

Інструктор. Сядьмо довкола багаття. Чуєте,як воно тихо потріскує,немов щось шепоче нам? Можливо воно запитує, хто ми?Розповімо йому хто такі туристи! (Діти пригадують прислів’я,приказки,вислови,що стосуються туристів)

Вислови про туристів.



  • Добрі туристи вдома не сидять.

  • Не той більше знає,хто довше жив,а той,хто більше ходив.

  • Якщо втомився-допоможи другові,тобі стане легше.

  • Після нас чистіше,ніж до нас.

  • Перекажи друзям те,що знаєш сам.

Інструктор. Чи не засиділися ми, друзі?Може трішки розімнемося та позмагаємося?

Змагання туристів.

Діти об’єднуються у дві команди. Команди проводять вітання речівками.



привітання.png

Команда «Туристи»:

Хто крокує з рюкзаком?

Ми, туристи?

Хто з нудьгою не знайомий?

Ми ,туристи?

Наш девіз: «Йти вперед: угору й вниз!»



Команда «Спортсмени»

Хто найсильніший?

Ми, спортсмени?

Хто найспритніший?

Ми ,спортсмени?

Наш девіз: «Спритні,дужі і до спорту не байдужі»



Інструктор .Перш ніж змагатися , треба обов’язково розім’ятися.

Проводиться розминка «Весела зарядка »



зарядка.png

Естафета «Переправа»: два гравці в одному обручі біжать на протилежний бік( берег),назад повертається тільки один і забирає наступного.

Естафета «Павутиння» : гравці пролазять під натягнутою мотузкою.

Естафета «Передай наплічник» : гравці передають м’яч між ногами.

мяч.png

Естафета «Туристичний намет» :кожен гравець має залізти в намет,взяти і надіти рюкзак.

Естафета «Пора обідати» :вся команда шикується в одну колону. На початку команди в червоному обручі-це вогнище,лежить картопля. Перший гравець бере картоплю і передає іншому і так до кінця команди,останній кладе картоплю в кошик. Яка команда швидше перенесе картоплю,та і виграли

sdc19633.jpg

3 частина. Самостійна діяльність дітей

Дати дітям можливість поспостерігати за тим, як правильно розкладати вогнище, готувати для нього місце. В ході приготування каші діти спостерігають за послідовністю самого процесу у невимушеній обстановці. Запропонувати дітям побігати пограти, поспостерігати за оточуючою природою. Запросити всіх до смакування польовою кашею. Вчити визначати смакові якості страви. Відпочинок біля наметів.



tur_01.png

Інструктор. Подякуємо природі за чудовий відпочинок.

Спасибі,природа прекрасна! Спасибі сонечко ясне!

Ми добре усі відпочили, Здоров’я своє зміцнили.

Пропонуємо танець « Лавата »



sdc19680.jpg sdc19687.jpg

4 частина. Повернення до дитячого садка.

поход.png

sdc19694.jpg

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал