Лекція №1 Історія методики викладання іноземних мов



Скачати 23.09 Kb.

Дата конвертації06.04.2017
Розмір23.09 Kb.
ТипЛекція

Сучасні методики викладання англійської мови.

ЛЕКЦІЯ №1
Історія методики викладання іноземних мов
В даний час, коли відбуваються докорінні змінив навчанні, коли кардинальним чином переглядаються змісті методи навчання, доцільно повернутися до розгляду історії методики викладання іноземних мові основних тенденцій її розвитку. Зараз ніхто не сумнівається втому, що методика навчання іноземним мовам є наукою. Найперше визначення методики було дано Е.М. Ритом в
1930 році, який писав методика викладання іноземних мов є практичне застосування порівняльного мовознавства. Аналогічної позиції дотримувався і Л.В. Щерба. Виникнення погляду на методику, як на прикладну лінгвістику, було обумовлено тим, що в методиці х років ще недостатньо визначилася специфіка іноземної мови як навчального предмета, і не було розробленої системи методів дослідження, без чого не може бути справжньої науки. Інший напрямок у визначенні методики, як науки, пов'язане з ім'ям
Б.В. Бєляєва, який вважав, що методика єні що інше, як прикладна психологія. Однак ряд проблем методики, зокрема, відбір матеріалу, особливості використання прийомів і способів роботи залежно від аудиторії, не може бути вирішене з опорою тільки на психологію. Тому це визначення методики не набуло поширення. В кінці х - напочатку х років починає оформлятися ще один напрям - визначення методики, як педагогічної науки. У педагогіки та методики є однакові об'єкти вивчення - процеси навчання, виховання, цілі і завдання навчання, виховання та утримання предметів. Єдиними є і методи
досліджень, тому визначення методики як педагогічної науки було кроком вперед до її оформлення у самостійну науку. Напрямок у визначенні методики як науки зародився в кінці х років. Методика визнається наукою, має свої закономірності і свої методи дослідження. Найбільш повне визначення методики говорить "методика навчання - наука, що досліджує цілі і зміст, закономірності, засоби, прийоми, методи і системи навчання, а також вивчає процеси вивчення і виховання на матеріалі іноземної мови. На початку го століття стояла також ще одна проблема. Це була проблема методу. Це було цілком закономірно, так як після Жовтневої революції 1917 року нова школа вимагала застосування нових методів. У цей час пропанувався прямий (натуральний) метод. Вважалося, що цей метод заснований на правильному принципі - асоціювання іншомовних слів з самими предметами. Це був метод природного (асоціативного) вивчення іноземної мови, який є найбільш економічним, найбільш швидко досягає мети. Чому ж у цей час пропанується прямий метод, коли на Заході вже виникають ідеї змішаного методу Це було обумовлено низкою причин.
-
По-перше, в царських навчальних закладах панували граматико- перекладний і текстуально-перекладний методи, засновані на зубрінні, від якого необхідно було звільнитися. Прямий же метод по відношенню до них був більш прогресивним, так як виходив з живої мови, з навчання мови, як основного засобу функціонування мови.
-
По-друге, тоді тільки прямий метод передбачав навчання спілкуванню.
-
По-третє, педагогіка не була знайома з пропозиціями інших методів, що виникли на Заході після I-ої світової війни, так як ця війна, а потім і громадянська, порушила всі контакти. Крім того, для багатьох методистів та вчителів прямий метод був чимось новим, привабливим, в його ефективність щиро вірили.
Всі вищевказані рекомендації абсолютно не відповідають ідеям прямого методу. Всі ці факти дозволяють говорити проте, що поступово складався російський варіант прямого методу, який потім у методичних посібниках другої половини х років набув свою остаточну форму. Пізніше сформувався порівняльний метод навчання іноземним мовам, який отримав свою назву від того, що вивчення іноземної мови передбачається на основі його зіставлення з рідною мовою. Основоположником цього методу вважають Л.В. Щербу. А при комбінації прямого і порівняльних методів на світ з'явився змішаний метод. У залежності від того, які принципи в ньому переважають, він може бути ближче або до прямого, або до порівняльного методу. Наданому етапі розвитку методики навчання англійської мови найбільше застосування знайшли комунікативно-орієнтовані концепції. Серед них найбільшою популярністю користуються
- комунікативна,
- проектна, інтенсивна
- діяльнісна методики.





Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал