Корекційні вправи для молодших школярів



Скачати 93.44 Kb.
Дата конвертації15.01.2017
Розмір93.44 Kb.










КОРЕКЦІЙНІ ВПРАВИ

ДЛЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
В даній збірці містяться корекційні вправи для молодших школярів, спрямовані на розвиток дрібної моторики рук та розвиток пізнавальних процесів: пам’яті, мислення, уваги, уяви, допитливості, сприйняття; дисциплінованості, вольової регуляції, уміння діяти за зразком; навчать дитину аналізувати, порівнювати, узагальнювати, виділяти головне.

Корекційні вправи можуть бути корисними для вчителів початкових класів, вихователів та практичних психологів дошкільних навчальних закладів.


c:\users\нила\documents\downloads\letnie_shkoly_v_vuzah.jpg

Схвалено радою науково-методичного центру управління освіти, молоді та спорту Олександрійської міської ради

(протокол № 2 від 22 травня 2014 року)

Зміни в структурі та змісті загальної середньої освіти в Україні потребують психологічного обґрунтування педагогічних технологій початкового навчання. Ідея розвитку та корекції всіх мислительних процесів учнів початкової ланки освіти нині надзвичайно актуальна, оскільки передбачає досягнення мети, впровадження якісної, вмотивованої, обґрунтованої освіти. Тобто освіти, конкурентноздатної, спроможної забезпечити кожній людині можливість самостійно досягати поставленої перед собою мети, творчо самостверджуватись в різних соціальних сферах. Пріоритетними завданнями навчання у початковій школі на сучасному етапі мають бути не лише формування у школярів певної кількості загально-навчальних умінь і навичок, а й забезпечення розвитку пізнавальних інтересів дитини, подальшого її становлення, всебічного розвитку.

Працюючи багато років з учнями початкових класів, ми намагалися знайти такі шляхи вдосконалення навчально-виховного процесу, що сприяв би мотиваційному саморозкриттю, самовираженню, самовдосконаленню учнів, їх комунікативно-творчих здібностей.

Розвиток і корекція уваги, сприймання, мислення, пам’яті, уяви, розвиток дрібної моторики треба розглядати інтегровано, так як жоден із мислительних процесів не працює сам по собі, а розкривається, розвивається, коригується системно. Паралельно напрацьовуються: збагачення словникового запасу, розвиток мовлення, збільшення обсягу пам’яті, відбувається різнопланове інформаційне збагачення. Розвиток широкого діапазону психічних процесів сприяє становленню наполегливості і цілеспрямованості, творчої активності, відповідальності та старанності, дисципліни і критичного мислення, здібності аргументовано відстоювати свої погляди і переконання; пробуджує у дітей емоційне задоволення, позитивне ставлення до навчання, бажання пізнавати більше.




ВПРАВИ НА РОЗВИТОК МИСЛЕННЯ

(Додаток 1)

МЕТА: формувати і вдосконалювати мисленнєві дії, викликати інтерес до розумової праці.

Вправа 1

Знайдіть в кожному ряді зайвий малюнок.




ребенок читает

http://2.bp.blogspot.com/-6ghjbmq4kda/ufw25ftdtfi/aaaaaaaaaku/60w0izwii2s/s640/%d0%b4%d1%96%d0%b2%d1%87%d0%b8%d0%bd%d0%ba%d0%b0,+%d0%ba%d0%be%d0%bd%d0%b8%d0%ba.png

мальчик с книгой,мальчик читает,клипарт, отрисовки

http://2.bp.blogspot.com/-f2o04c4gtbm/twk6isgwssi/aaaaaaaaami/nrzv2dwd4fm/s1600/stock-vector-back-to-school-boy-reads-a-book-55676866.jpg





http://seekingthedottomydomino.files.wordpress.com/2014/02/domino3_02.gif


http://www.handwritingforkids.com/handwrite/math/images/domino4_2.gif


http://www.handwritingforkids.com/handwrite/math/images/domino2_5.gif


http://www.handwritingforkids.com/handwrite/math/images/domino6_0.gif






http://i2.rozetka.ua/goods/19487/record_19487719.jpg


http://www.gorenje.ua/ua/imagelib/products-magnified/cf2656a01ecb8abd39edfcf8c4d78f21_85374_fp.jpg



http://yak-prosto.com/images/3/e/yak-zibrati-komp-yuterniy-stil.jpg


http://www.webconverse.ru/wp-content/uploads/2010/04/%d0%ad%d0%9b%d0%a2-%d1%82%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%b2%d0%b8%d0%b7%d0%be%d1%80.jpg



Вправа 2

Що спільного між предметами у кожному ряду?

Чим вони відрізняються?

http://meblimarket.net/modules/goods/images/1c1668bfe3fcb9865ffeaa479f2a3f39.jpg


http://soven-ok.ru/uploadedfiles/eshopimages/big/lozhka_derevyannaya.jpg


http://3.bp.blogspot.com/-7xsh2oyliwe/t6ggfxddh1i/aaaaaaaaajc/6u1_o4irh-y/s1600/imgp1860.jpg




http://www.floren.com.ua/images/ins/b/i_85_2.jpg



http://www.nesueta.od.ua/images/124.jpg


http://fitonika.com.ua/images/uploads_from_admin/uploads_dynamic/herbage/34_pochki%20sosni_big.jpg





http://karatov.ru/upload/iblock/0a2/0a22101626e4dfd24d4718897231b068.jpg


http://www.ua.all.biz/img/ua/catalog/618683.jpeg


http://www.ars-sport.ru/products_pictures/acoo_hoop_big.jpg


Вправа 3

Що обуло спочатку, що пізніше, що – насамкінець?

Познач порядок дій у кожній рамці цифрами 1, 2, 3, 4.

d:\олег\текст\мислення\последовательность.jpg

Вправа 4

Покажи малюнок, на якому в круглому акваріумі більше риб, ніж у квадратному ?



d:\олег\текст\мислення\рыбы.jpg

Вправа 5

Який малюнок наступний ?



d:\олег\текст\мислення\без имени-1.jpg
ВПРАВИ НА РОЗВИТОК ПАМ’ЯТІ

(Додаток 2)
МЕТА: розвивати зорову довільну пам’ять.

ВПРАВА 1

Уважно розглянь всі малюнки. Запам’ятай їх. Назви їх.


ВПРАВА 2

Запам’ятай пари фігурок. Згадай і назви пару до кожного предмета.


ВПРАВА 3

Уважно розглянь малюнок. Спробуй запам’ятати все, що на ньому зображено.



Дай відповідь на запитання:

  • Скільки дітей зображено на малюнку?

  • Скільки дівчаток?

  • Скільки хлопчиків?

  • Скільки квіточок є на малюнку?

  • Які іграшки є у дітей?

  • Скільки на малюнку м’ячиків?

  • Якого кольору відеречка?

  • Якого кольору бантики у дівчаток?


ВПРАВА 4

Запам’ятай та назви по черзі ряди цифр.


3 5 7

9 7 1 5

6 8 2 5 1

5 1 4 6 9 2

ВПРАВИ НА РОЗВИТОК УВАГИ

(Додаток 3)
МЕТА: формувати концентрацію та розподіл, переключення уваги, орієнтування в просторі молодшого школяра; розвивати властивості уваги, спостережливість, обсяг уваги та навички ефективного використання в основних видах діяльності школяра.
Вправа 1.

Розгляньте малюнки, що на них зображено. Потім закрийте малюнки і згадайте, що побачили.



c:\users\администратор\downloads\21886_html_10682235.jpg

Вправа 2.

Знайди однакових чарівників. Лихі вони чи добрі?


c:\users\администратор\downloads\21886_html_m17fbbb6f.jpg

Вправа 3.

Знайдіть всі сховані предмети на малюнках.


c:\users\администратор\downloads\21886_html_4d6495eb.jpg
Вправа 4.

Що на малюнку за будинком, справа від будинку і зліва від будинку?


c:\users\администратор\downloads\21886_html_m3496515b.jpg

Вправа 5.

Розкладіть овочі і фрукти по тарілочках.

c:\users\администратор\downloads\21886_html_m638dc974.jpg
Вправа 6.

Знайдіть 4 відмінності.



c:\users\администратор\downloads\21886_html_m5d1571b1.jpg
Вправа 7.

Що забув намалювати художник? Потрібні предмети потрібно вибрати з останнього квадрата.



c:\users\администратор\downloads\21886_html_m7d7d5001.jpg
ВПРАВИ НА РОЗВИТОК УЯВИ

(Додаток 4)
ВПРАВА 1.

МЕТА: вчити розпізнавати і називати людські емоції та настрій (здивування, радість, страх, образа, злість тощо), придумувати різні історії про людей і відображати в них своє ставлення до того, що відбувається, давати правильну оцінку вчинкам головних героїв і подіям.

1. Подумай, який настрій у цих дітей?

2. Як вони виражають свої емоції?

3. Придумай історію про кожного з них.


Горе, смуток, біль, Радість, сміх Здивування, цікавість

образа, розчарування

Незадоволення, злість Плач, відчай Гнів, злість, агресія



ВПРАВА 2.

МЕТА: розвивати уяву, фантазію, творчі здібності, екологічну культуру.
Придумай друге життя не потрібним речам (сірникові коробки, пластикові пляшки, використані фломастери), виготов виробів з них.


Ялинкові прикраси Жабенятко

Поросятка Будиночок



Сумка Моделі з сірникових коробок
ВПРАВА 3.

МЕТА: розвивати уяву, творчі здібності.

До кожної фігури домалюй деталі, щоб вийшли предметні зображення, підпиши їх.






























Клубок

Колобок

М’яч







Помідор

Кулька

Яблуко



ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ

(Додаток 5)

МЕТА: зміцнювати дрібні м’язи рук, розвивати тактильну пам'ять, зорову та слухову увагу, коригувати мислення стимулювати розвиток мовлення, уяви, виховувати швидкість реакції та емоційну виразність.
Пальчикова гімнастика. Вправа «Квітка»

Сяє сонечко привітне – Квітка з пуп’янка розквітне.



d:\пупянок.jpeg
(Пуп’янок – зачаток квітки; листка; брунька.)
Подушечки пальців обох рук зімкнути. Долоньки трішки круглясті, схожі на «пуп’янок».

Нижні частини долонь притиснути одну до одної, а пальці широко розсунути по колу і трохи вигнути. Утворюється велика, розпущена «квітка».

пуп’янок квітка

d:\вправаквітка.jpeg d:\вправаквітка.jpeg
Вправа «Метелик».

Сів метелик на травичку І думає про дрібничку. Раз, два, три, Ти, метелику, лети!


d:\метелик.jpeg
(Дрібничка – щось дрібне, незначне, таке, що не має істотного значення.)
Схрестити зап’ястки обох рук і притиснути долоні тильним боком одна до одної. Пальці прямі. Метелик сидить.

Долоні прямі й напружені. Пальці не згинати. Легким, але різким рухом рук в зап’ястках імітувати політ метелика.


сидить летить

d:\метел.jpeg d:\метел.jpeg

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Гаврина С.Е. и др. Внимание и память. — М. : ЗАО «РОСМЗН-ПРЕСС», 2006. — 79 с.

  2. Гавріна С. Є. та ін. Велика книга тестів. Для дітей 6-7 років. — К. : ТОВ «Перо», 2007. -111 с. — (Розвиток дитини).

  3. Гільбух Ю.З. Розвивайте розум дітей: Альбом. – К. : Освіта, 1993.

  4. Земцова О. М. Запам’ятай картинки. Розвиток пам’яті. Для дітей 6-7 років: Навч. посібник. — К. : Махаон-Україна, 2006. — 16 с: іл. — (Розумні книжки).

  5. Земцова О. М. Знайди відмінності. Розвиток уваги. Для дітей 6-7 років: Навч. посібник. — К. : Махаон-Україна, 2006. — 16 с: іл. — (Розумні книжки).

  6. Земцова О. М. Слухняний олівець. Розвиток дрібної моторики. Для дітей 5-6 років: Навч. посібник. — К. : Махаон-Україна, 2006. — 16 с: іл. — (Розумні книжки).

  7. Земцова О. М. Вправо – вліво, вгору – вниз. Орієнтуємося у просторі. Для дітей 4-5 років: Навч. посібник. — К. : Махаон-Україна, 2006. — 16 с: іл. — (Розумні книжки).

  8. Земцова О. МТести для дітей 5-7 років: Навч. посібник. — К. : Махаон-Україна, 2006. — 112 с: іл. — (Розумні книжки).

  9. Земцова О. М. Тести для дітей 5-7 років: Навч. посібник. — К. : Махаон-Україна, 2006. — 112 с: іл. — (Розумні книжки).


ДЛЯ НОТАТОК

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал