Контрольна робота проводиться у письмовій формі. Кожен учень отримує індивідуальний бланк із завданням



Скачати 214.46 Kb.
Дата конвертації23.03.2017
Розмір214.46 Kb.
ТипКонтрольна робота
ПРИРОДОЗНАВСТВО

Структура тесту і формати завдань контрольної роботи

з природознавства

  1. Контрольна робота проводиться у письмовій формі. Кожен учень отримує індивідуальний бланк із завданням.

  2. Тестування триває 40 хв., з них 5 хв. - організація класу, інструктаж учнів; 35 хв.- виконання тестових завдань.

  3. Контрольна робота містить такі формати тестових завдань:

а) завдання з вибором однієї правильної відповіді ( завдання 1 - 4);

б) завдання з вибором декількох правильних відповідей (завдання 5-7);

в) відкриті завдання з короткою відповіддю ( завдання 8 - 9 );

г) відкриті завдання з розгорнутою відповіддю ( завдання 10).



Як оцінити роботу

  1. Правильне виконання завдань 1 –4, 8,9 оцінюється в 1 бал.

  2. Виконання завдання 5 - 7 та 10 оцінюється в межах 2 балів.


Таблиця переводу набраних балів в оцінку:

Кількість набраних балів

Оцінка

1

1

2

2

3

3

4

4

5-6

5

7

6

8-9

7

10

8

11

9

12

10

13

11

14

12

Контрольна робота №1 __________________________________________________________________

ПРИРОДА НАВКОЛО НАС

Варіант 1

  1. Вкажи ряд слів,у якому перераховано явища природи.

А повітря,вода,каміння

Б град,вітер,дощ,веселка,заметіль

В вовк,береза,білий гриб

  1. Глобус – це...

А зменшена модель Землі

Б збільшена модель Землі

В прилад для вимірювання форми Землі

3. Вкажи ряд слів,у якому перераховано основні сторони горизонту.

А північ,захід,схід,наліво

Б північ,південь,захід,схід

В північ,захід,схід,направо

4.Повний оберт навколо Сонця Земля здійснює за...

А одну добу

Б один місяць

В один рік

5.Познач,які властивості має вода в природі

А має смак

Б не має смаку

В безбарвна

Г має забарвлення

6. З’єднай стрілками частини правильних тверджень.

Коли тепло × × рівень рідини в трубці термометра піднімається

Коли холодно × × рівень рідини в трубці термометра опускається

7. Поєднай записи,що показують однакову температуру.

+13° Сім градусів вище нуля -18°

-7° Вісімнадцять градусів морозу -13°

+18° Тринадцять градусів тепла +7°

8. Запиши 2-3 властивості повітря.

Має газоподібний стан,без запаху,_____________________________________________________



___________________________________________________________________________________

Контрольна робота №1 _______________________________________________________________________

ПРИРОДА НАВКОЛО НАС

Варіант 2

  1. Вкажи ряд слів,у якому перераховано явища природи.

А Сонце,зорі,Місяць

Б град,вітер,дощ,веселка,заметіль

В гриб,білка,калина

  1. Горизонт – це...

А умовна лінія торкання земної поверхні і небосхилу

Б видима поверхня Землі

В видиме небо

3. Вкажи ряд слів,у якому перераховано основні сторони горизонту.

А північ,захід,схід,наліво

Б північ,південь,захід,схід

В північ,захід,схід,направо

4.Повний оберт Земля навколо своєї осі здійснює за...

А одну добу

Б один місяць

В один рік

5.Познач,які властивості має повітря в природі.

А безбарвне

Б текуче

В прозоре

Г не має запаху і смаку

Д займає увесь простір

6. З’єднай стрілками частини правильних тверджень.

Сонце стоїть на небосхилі високо - * *тінь довга

Сонце стоїть на небосхилі низько - * *тінь коротка

7. Поєднай записи,що показують однакову температуру.

+30° П’ять градусів вище нуля -17°

-5° Сімнадцять градусів морозу -30°

+17° Тридцять градусів тепла +5°



8. Запиши 2-3 властивості води.

Не має запаху,тече,___________________________________________________________________



Контрольна робота №2 _______________________________________________________________________

ПРИРОДА ВОСЕНИ

Варіант 1

І. Завдання 1- 4 з вибором однієї правильної відповіді

1. Осінні місяці – це:

А червень, липень, серпень

Б вересень, жовтень, листопад

В грудень, січень, лютий

2. Восени стає холодніше, ніж літом, тому що:

А висота Сонця опівдні збільшується Б висота Сонця опівдні зменшується В хмари застеляють усе небо

  1. Осінні дощі:

А грозові

Б затяжні В короткочасні

4.Вкажи однорічну рослину А підсніжник Б помідор В смородина

ІІ. Завдання 5 –7 з вибором декількох правильних відповідей

5.Познач,які властивості має повітря в природі.

А безбарвне Б тече В прозоре Г не має запаху Д займає увесь простір

6. З’єднай стрілками частини правильних тверджень.

Сонце стоїть на небосхилі високо - * *тінь довга

Сонце стоїть на небосхилі низько - * *тінь коротка

7. До якої з груп за тривалістю життя відносяться названі рослини? Впишіть їх назви у відповідні рядки таблиці. .

Однорічні

рослини







Багаторічні

рослини







Соняшник, квасоля, горох, огірки, гречка, пшениця, шипшина, липа, цибуля, часник, тюльпан, нарцис, гладіолус, кропива, кульбаба, суниця

8. Оберіть правильну відповідь:

Осілі птахи – це… А птахи, які знаходять корм узимку і не відлітають у теплі краї; Б птахи, які перелітають з лісу на водойми

9. Запиши 2-3 властивості води. Не має запаху,тече_________________________________

V. Завдання 10 відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

10.Складіть казку про осінні турботи білченят ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Контрольна робота №2 _______________________________________________________________________

ПРИРОДА ВОСЕНИ

Варіант 2

І. Завдання 1- 4 з вибором однієї правильної відповіді

1. Який місяць є початком осені? Познач.

А листопад

Б вересень

В жовтень


  1. Вкажи,як змінюються життя риб восени.

А розмножуються Б запасають на зиму корм В одні – залягають спати в зимувальні ями, інші – стають менш активні

3. Оберіть рядок, у якому правильно вказано групи птахів за способом живлення:

А перелітні та осілі

Б рослиноїдні, хижі, всеїдні

В рослиноїдні, комахоїдні
4.Хто із звірів залягає в зимову сплячку?

А білка Б їжак

В вовк

ІІ. Завдання 5 –7 з вибором декількох правильних відповідей

5.Знайдіть і зазначте чотири правильних твердження. А Головними розповсюджувачами насіння є дрібні тварини і птахи. Б Весна - пора дозрівання плодів і насіння. В Призначення плодів — захист і розповсюдження насіння. Г Якби рослини не розмножувалися, то вони б зникли . Д Для поширення насіння рослини мають різні пристосування:

6. Встановіть відповідність між назвами птахів та їхньою поживою:

А сова 1. жаба

Б снігур 2. миша

В лелека 3. насіння

Г голуб 4. горобина
7. Обери три правильних твердження:

А Гриби бувають їстівними й отруйними.

Б Гриби у нашому краї ростуть улітку і восени.

В Гриби дружать з певними деревами і кущами і ,зазвичай, виростають під ними.

Г Неїстівні гриби треба знищувати.

Д Гриби ми відносимо до рослин, бо вони ростуть на землі.

8. Продовж речення.
Готуючись до зими,деякі тварини накопичують_______________________

9. Запиши назву рослини,з якої виготовляють олію.

_________________________________________________________________



V. Завдання 10 відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

10.Склади розповідь про те, як діти допомагали дорослим збирати урожай._ ___________________________________________________________________________________

Контрольна робота № 3 ___________________________________________________________________________________

ПРИРОДА ВЗИМКУ

Варіант 1

І. Завдання 1- 4 з вибором однієї правильної відповіді

1. Зимові місяці – це:

А червень, липень, серпень

Б вересень, жовтень, листопад

В грудень, січень, лютий
2.Познач характерну ознаку зими. А снігопад Б листопад В туман

3. Познач,яка рослина зеленіє взимку. А дуб Б ялина В калина

4. Познач,хто із звірів узимку спить. А їжак Б лисиця В олень

ІІ. Завдання 5 –7 з вибором декількох правильних відповідей

5. Обери три правильних твердження . А Ожеледиця – небезпечне зимове явище. Б Ожеледиця з’являється унаслідок тривалих снігопадів. В У безвітряну погоду здіймається заметіль. Г Пісок – ворог ожеледиці, не дає ногам на ній ковзатися. Д Унаслідок тривалих снігопадів з'являються снігові замети.

6. З’єднай стрілками частини правильних тверджень.

А Дерева і кущі 1. Відмирають, деякі з них залишають

в землі кореневище, цибулини, з яких навесні

виростають нові надземні частини рослин.

Б Трав’янисті рослини 2. Кора потовщала, маленькі бруньки одяглися у численні покривні лусочки. Весною з них з’являться молоді пагінці з листочками.

7. Встановіть відповідність між назвою тварини і місцем її зимівлі. А Заєць 1 у дуплі Б Білка 2 під кущем В Ведмідь 3 у лігві Г Вовк 4 у барлозі
8. Склади ланцюг живлення у лісі взимку.  _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

9. Запиши, що можна класти у годівниці для птахів взимку.

___________________________________________________________________________________



V. Завдання 10 відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

10.Склади розповідь « За що я люблю зиму »

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Контрольна робота № 3 ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ПРИРОДА ВЗИМКУ

Варіант 2

І. Завдання 1- 4 з вибором однієї правильної відповіді

1. Перший місяць зими – це: А лютий Б січень В грудень

2.Познач характерну ознаку зими. А хурделиця Б туман В роса

3. Познач,як живуть комахи взимку. А активно літають Б сховалися в затишних місцях В активно шукають їжу

4. Познач птаха,який не зимує в Україні. А сорока Б ластівка В горобець

ІІ. Завдання 5 –7 з вибором декількох правильних відповідей.

5.Виконай завдання, обравши три правильних відповіді.

Як зимують рослини?

⃝ квітує мати-й-мачуха;

⃝ сніг, наче м’яка тепла ковдра, вкриває землю і рослини, зігріваючи їх;

⃝ бруньки збільшуються, скидають коричневі лусочки;

у деяких рослин і взимку надземна частина залишається зеленою;

⃝ стоять зеленими листяні дерева;

⃝ ріст рослин не припиняється, а лише сповільнюється;

⃝ у ялинки хвоїнки довші, ніж у сосни.



6. З’єднай стрілками частини правильних тверджень.

А Рідка вода перетворюється на лід при 1.підвищеній температурі

Б Лід перетворюється на рідку воду 2.зниженій температурі.

7. Опишіть ознаки зими в неживій природі, вставивши в текст потрібні за змістом слова .

Узимку Сонце в полудень стоїть ще __________, ніж восени. Тінь від предметів від цього стала _________. Температура повітря _______. Лютує _________. Дмуть пронизливі, холодні _________. Небо часто вкривають темні _________. З неба на землю падає вже не дощ, а білий _________. Річки, ставки вкрились ________.


8. Відгадайте назви місяців за їх ознаками і впишіть ці назви у речення.

А місяць ________ на радість людям –

Сніжком присипле замерзле груддя.

Ой, місяць__ ________ кличе Мороза.

Морозить лице, щипає носа.

А місяць _________ вітрами дме,

На водах з криги мости зведе. 9. Запиши, як зберегти тепло оселі взимку.
Контрольна робота № 4 ___________________________________________________________________________________

ПРИРОДА НАВЕСНІ

Варіант 1

І. Завдання 1- 4 з вибором однієї правильної відповіді

1. Весняні місяці – це: А червень, липень, серпень Б березень, квітень, травень В грудень, січень, лютий.

2.Познач характерну ознаку весни. А снігопад Б танення снігу В хуртовини

3. Познач,яка рослина зацвітає першою. А тюльпан Б підсніжник В конвалія

4. Познач явище,яке характерне для дерев і кущів навесні. А сокорух Б пожовтіння листя В листопад

ІІ. Завдання 5 -7 з вибором декількох правильних відповідей

5.Обери чотири правильні відповіді.

З приходом весни в природі відбуваються такі зміни:

⃝ Сонце піднімається все вище над горизонтом.

⃝ День після 21 березня починає зменшуватися, а ніч збільшуватися .

⃝ Птахи повертаються додому .

⃝ Температура повітря поступово знижується .

⃝ Дерева прокидаються від зимового сну.

⃝ У березні з’являються квіти.

6. З’єднай стрілками частини правильних тверджень.

А Травень 1.Поява листя на деревах і кущах.


Б Квітень 2. Початок сокоруху у дерев.
В Березень 3. Цвітіння садів

7. Впишіть ознаки весни у прочитаний вами текст..

Весна у наш край приходить тихо й непомітно. Спочатку сонце ________ на небосхилі, а тоді з кожним днем посилає все _________ тепла. Дні стають ________ .

Сонечко тихесенько, ніби матуся, пробуджує природу від зимового сну. Небо стає ________ . По ньому пливуть __________ пухнасті хмарки. Іде перший весняний_________ .

Минає кілька днів, і весна стає сміливішою, гомінкою. Починає танути_______ , а під ним дзюрчить вода. На річці сердито тріщить _______ . Крижини з гуркотом штовхають одна одну. На горбах з'являються перші_________ .



8. Відгадайте назви місяців за їх ознаками і впишіть ці назви у речення.
_________ - місяць мости поломить,
Весняну пісню річка задзвонить.

Квітами _________ всіх привітає,
Усі садочки порозквітає.

Гей, _________ прийде у дні чудові,
Простелить всюди трави шовкові.

9. Напиши у яких звірів відбувається весняне линяння.

__________________________________________________________________________________



V. Завдання 10 відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

10.Склади розповідь про те, як не завдати деревам шкоди.

___________________________________________________________________________________

Контрольна робота № 4 _________________________________________________________________________________

ПРИРОДА НАВЕСНІ

Варіант 2

І. Завдання 1- 4 з вибором однієї правильної відповіді

1. Весняні місяці – це: А червень, липень, серпень Б березень, квітень, травень В грудень, січень, лютий.

2.Риби навесні…. А народжують малят Б насиджують яйця В відкладають ікру

3. Познач,яка рослина зацвітає рано навесні. А мак Б проліска В ромашка

4. Що відбувається з комахами навесні? А гинуть Б розмножуються В ховаються в затишні місця

ІІ. Завдання 5 –7 з вибором декількох правильних відповідей

5. Пронумеруй послідовність змін у неживій природі.

⃝Сонячні промені прогрівають землю.

⃝Земля звільняється від снігу

⃝Сонце рухається по небу вище.

⃝На річках скресла крига.

⃝З кожним днем стає тепліше.


6. З’єднай стрілками частини правильних тверджень.

А Травень 1.Поява листя на деревах і кущах.


Б Квітень 2. Початок сокоруху у дерев.
В Березень 3. Цвітіння садів

7. Впишіть ознаки весни у прочитаний вами текст..

Трав’янисті рослини, які дуже швидко зацвітають, називаються _______________.



У ранньоквітучих рослин розвиток відбувається за рахунок поживних речовин, відкладених у ___________, ___________, ___________ ще з осені.

8. Склади ланцюг живлення у лісі навесні.

__________________________________________________________________
9. Напиши, до чого готуються навесні птахи, повернувшись із вирію.

__________________________________________________________________



V. Завдання 10 відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

10.Склади казку про весну.

_________________________________________________________________________________

Контрольна робота №5 _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ПРИРОДА ВЛІТКУ

Варіант 1

І. Завдання 1- 4 з вибором однієї правильної відповіді

  1. Познач перший місяць літа. А липень Б серпень В червень

2. Познач характерну ознаку літа в неживій природі А снігопад Б цвіте липа В збирають урожай овочів

3.Познач, що відбувається з рослинами влітку А з’являються зелені листочки Б дозрівають ягоди і плоди В жовтіє і опадає листя

4.Познач, в якому ряду наведено назви рослин луків. А тимофіївка,лисохвіст, цикорій, деревій Б фіалка,конвалія,копитняк,лісові дзвіночки В рогіз,очерет,аїр,ряска,стрілолист

І. Завдання 5-7 з вибором декількох правильних відповідей

5.Визнач твердження, у яких записано дії людей, що сприяють збереженню лісу.

А Збивай отруйні гриби ногами

Б Не вбивай павуків та не рви павутиння

В Пали вогнище у лісі

Г Не ламай гілля дерев

Г Збирай у букет червонокнижні квіти . Д Не руйнуй гнізда птахів

6.Закінчи речення:

Водойми, у яких несолона вода, називаються - ______________________.

У нашому краї є джерела,річки____________________________________ .

У водоймах живуть такі тварини____________________________________



7. Доповніть схему прикладами назв тварин луків кожної групи:

Тварини луків

Звірі Птахи Плазуни Комахи

_____________ _____________ _____________

_____________ _____________ _____________

_____________ _____________ ______________



8 . Склади ланцюг живлення у лісі влітку.

__________________________________________________________

9 . Запиши назви рослин твоєї місцевості,які занесені до Червоної книги України?

10.Склади і запиши казочку «Літня пригода на луках»

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Контрольна робота №5 ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ПРИРОДА ВЛІТКУ

Варіант 2

1.У якому ряду наведено назви тварин прісних водойм?

А заєць,їжак,лисиця,жук-короїд,сорока Б сом,карась,водомірка,жаба,бабка,бобер В кріт,метелик,плиска,деркач,бджола

2. У якому ряду наведено назви неїстівних ягід. А вовча ягода,чорниця,чорна бузина,малина Б вовча ягода, вороняче око, чорна бузина ,конвалія В ожина,малина,суниця,чорниця,брусниця

3. Познач характерну ознаку літа в неживій природі. А достигають ягоди,цвіте липа Б повітря холодне В збирають урожай овочів

4.Познач, що відбувається з рослинами влітку А рослини влітку перебувають у стані спокою Б влітку цвітуть дерева,дозрівають ягоди В влітку у рослин змінюється забарвлення листків

І. Завдання 5-7 з вибором декількох правильних відповідей

5.Знайдіть і зазначте чотири правильних твердження.

Значення рослин лісу А Головними розповсюджувачами насіння в лісі є дрібні тварини і птахи. Б Збирання лісових ягід та плодів. В Заготівля лікарської сировини. Г У лісі ростуть тільки дерева . Д Чудова відпочинкова зона. Е Виділення кисню.

6. Розподіліть подані назви рослин за ярусами. Впишіть їх у відповідні колонки таблиці.

Чебрець, сосна, ліщина, зірочник, вовчі ягоди, береза, папороть, чорниця, анемона, ялина, осика, малина, дуб, медунка, шипшина.



1 ярус

2 ярус

3 ярус

Дерева

Кущі

Трав’янистірослини










7. Доповніть схему прикладами назв тварин лісу кожної групи:

Тварини лісу

Звірі Птахи Плазуни Комахи

_____________ _____________ _____________

_____________ _____________ _____________

_____________ _____________ ______________



8. Склади ланцюг живлення на луках влітку.

__________________________________________________________

9 . Запиши назви тварин твоєї місцевості,які занесені до Червоної книги України?

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________



10.Склади і запиши казочку «Літня пригода на лісовій галявині»

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал