Контрольна робота №1"Повторення. Морфологічні засоби стилістики" Визначте тип підрядного зв’язку у словосполученнях



Скачати 226.17 Kb.
Дата конвертації25.12.2016
Розмір226.17 Kb.
ТипКонтрольна робота
Контрольна робота №1"Повторення. Морфологічні засоби стилістики"

1. Визначте тип підрядного зв’язку у словосполученнях

А.Поїхати у гори Б.Працювати невтомно

В.Місто Суми Г.Синє небо

2. Зробіть фонетичний розбір слів

Віддзеркалення

Вічність

З. У поданих словах визначте рід

Цвіт, нестерпна базіка, Капрі, ГЕС, вічність, Сочі,мадам, сер

4.Визначте число поданих іменників

Олія, волосся, окуляри, міста

5. Утворіть ступені порівняння прикметника(вищий і найвищий)

Гарний

6. Визначте дієвідміни у поданих дієсловах



Ходити, писати, читати, роблю

7. Запишіть займенники

Будь/який, будь/хто, казна/з/ким, аби/чий, чий/не/будь, де/з/ким, ні/чий, хто/небудь

8. Напишіть твір-мініатюру на одну із поданих тем , використовуючи дієприкметниковий та дієприслівниковий звороти

1) «Поразка – це наука. Ніяка перемога так не вчить…»

2) «Чи не найбільша радість у житті – дружба»

3) «До майбутнього ми йдемо, озираючись на минуле…»

Контрольна робота №2"Стилістика простих речень"



1. Які синтаксичні одиниці можуть бути синонімічними?

А Словосполучення, члени речення, речення;

Б словосполучення й речення;

В абзаци й речення;

Г тексти.

2. Розповідне речення може бути:

А стверджувальним, заперечним, переповідним, ймовірнісним;

Б риторичним;

В спонукальним;

Г власне-питальним.

3. Зазначте, у якому реченні пропущено тире між підметом і присудком.

А День ясний, теплий, весняний.

Б Я трохи звір.

В Незупинне власне словотворення ось шлях його поезії.

Г Промені як вії сонячних очей.

4. Укажіть двоскладне речення, яке легко перебудувати на односкладне.

А М’яко погойдуючись, як у мрійному вальсі, пишаючись шовком фіранок на вікнах, мерехтячи люстрами, котився він, ніби разок блискучих коралів, і миготів емалевими девізами на боках вагонів: «Нєгорєлоє — Владівосток».

Б Лекція професора справила враження.

В Я тебе переслідуватиму все твоє життя.

Г Майор трутив стіл і звівся, похитуючись (З творів І. Багряного).

5. Укажіть речення, в якому неправомірно пропущено кому між однорідними членами.

А Більш за все на світі любив дід сонце (О. Довженко).

Б Він прожив під сонцем коло ста літ, ніколи не ховаючись у холодок (О. Довженко).


 

В Учениця записувала його мову окремі речення чи думки (О. Донченко).

Г Спинився — волошка чи не волошка вистромила голівку з-поміж колосочків? (С. Васильченко).

6. З’ясуйте, в якому з речень вжито зайві коми.

А Здається, що це янгол злетів з небес, сів у нього за столом і виспівує тужливу, але чарівну пісню (У. Самчук).

Б Тікаючи од дідового реву, одного разу стрибнув я з-під порічок прямо в тютюн.

В Він саме цвів великими золотими гронами, як у попа на ризах, а над ризами носилися бджоли — видимо-невидимо. Г Велике, тютюнове листя зразу обплутало мене .

7.Визначте, яке з речень ілюструє правило вживання двокрапки після узагальнювального слова перед однорідними.

А Лаврін не поганяв волів: він забув і про воли, і про мішки й тільки дивився на Мелашку (І. Нечуй-Левицький).

Б Його все гніває, все дратує: і той Савченко з вічними жартами, й та небажана філоксера (А. Коцюбинський).

В Дивлюся: так буцім сова летить лугами, берегами та нетрями, та глибокими ярами, та широкими степами, та байраками (Т. Шевченко).

Г Ліс іще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, неначе від жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів (М. Коцюбинський).

8.З’ясуйте, в якому з речень двокрапка після узагальнюваль- ного слова перед однорідними членами невиправдано пропущена.

А З-під чорних стріх вилазять вечірні тіні, повзуть по стінах, гойдаються по садках і виходять блукати на шлях (І. Микитенко).

Б Все зберегла моя уява ті ночі зоряні, ті дні (В. Сосюра).

В Над тією дібровою стояла ніби дуже ясна місячна ніч або ясний вечір (І. Нечуй-Левицький).

Г Вогнище то згасало, то знову спалахувало яскравим полум’ям (Я. Баш).

9. Визначте, в якому з речень тире після однорідних членів невиправдано пропущене.

А І скрізь пливуть широкі звуки гучної, світлої землі (М. Бажан).



 

Б Та й дівчина ж була! Велична, хороша, до всякого привітна й ласкава і заговорить, і засміється, і пожартує (Марко Вовчок).

В Стерня, свіже литво полукіпків, снопи і снопи все виблискує золотом, все бризкає жнив’яним сонцем (О. Гончар).

Г Навкруги була земля, така чорна, пухка, родюча, повесні пишна, восени багата (М. Коцюбинський).

10. Укажіть речення, що потребує стилістичної правки.

А Я люблю класичну музику і малювати пейзажі.

Б Мені подобаються пригодницькі фільми й фантастичні твори. В У шкільній оранжереї є кактуси, фікуси, пальми та інші тропічні рослини.

Г З моря долітали і шум прибою, і крики чайок.

11. З’ясуйте, що виражає в реченні звертання Зоре моя вечірняя, зійди над горою (Т. Шевченко).

А повагу;

Б докір;


В іронію;

Г милування.

12. Визначте, що виражає вжите у реченні вставне слово Та дитина, мабуть, була смілою, козацького роду (Марко Вовчок). А впевненість або невпевненість у повідомленні;

Б почуття (емоційна оцінка повідомлюваного);

В ввічливість для активізації бесіди;

Г вказівку на джерело повідомлення.




 


Контрольна робота №3"Стилістика складних речень"

Завдання 1–10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.

1. Складним є речення:

А Верби, схилившись над тихим Дінцем, розчісують коси зелені.

Б На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.

В Липневий день мандрує пішки, казки нашіптує малечі.

Г Пішла дорога то маленькими сосновими лісками, то болотами, то полями.

2. Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки не розставлено):

А Сині роси зблискували на травах і сонце купалося на левадах.

Б Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.

В На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.

Г Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

3. Кома не ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):

А На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.

Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.

В Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.

Г Мені потрібне слово а не слава.

4. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати:

А так що настрій зіпсувався на цілий день;

Б проте погода посприяла нам і цього разу;

В й обговорювати можливі перешкоди;

Г передчуваючи серйозні ускладнення.

5. Не слід ставити коми між частинами складносурядного речення (розділові знаки не розставлено):

А Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття.

Б Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив.

В Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі.

Г Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду.

6. Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):

А Мова українська сповнена поетичної грації і тому досить важка для перекладу.

Б Доба Мазепи це час економічного політичного і культурного відродження України після Руїни.

В Треба зазначити що економічних понять в останні десятиліття з’являється все більше і більше.

Г Жовто-блакитні барви символізують дві першооснови буття дух і матерія добро і зло вогонь і вода батько і мати.

7. Складнопідрядне речення з підрядним означальним:

А Рідну пісню треба захищати так, як захищають рідний край.

Б А доки є пісня, нікому не вдасться захмарити небо моєї душі.

В Духовність — озонова пелюстка, що так бережно огортає планету й не дає зруйнувати життя.

Г Народе мій, як добре, що ти у мене є на світі.

8. Складносурядним є речення:

А Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи — усе це дихало молодою парубоцькою красою.

Б Гляньмо на трепетну землю — і тоді відкриється нам на зелено-голубому обличчі планети край, схожий на серце.

В У дівчині пробуджується мати — творець нового життя.

Г Як простір немислимий без руху, так поезія неможлива без думки.

9. Яке з наведених складносурядних речень має спільний другорядний член?

А Минуло кілька недовгих хвилин, і вони сиділи поруч над водою, у гущавині дикого терника на камені (С. Васильченко).

Б Був час обідньої перерви — і все живе поховалося в затінки, вщухло, принишкло (О. Гончар).

В Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть (Т. Шевченко).

Г Де-не-де біля вирв сивіє безводний полин або кущиться пахучий чебрець (О. Гончар).

10. Виділіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв’язку є сполучник.

А Де молодий вогонь, що серце пік? (Д. Павличко).

Б У карих очах було стільки щастя, що Оксані за цілий вік не вичерпати його (Я. Качура).

В Збратав нас труд, що творить чудеса (М. Рильський).

Г Історія, що сколихнула душу, здається мені дуже значущою (Ч. Айтматов).

Завдання 11–12 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише два правильних.

11. Визначте складнопідрядні речення:

А Не видно і самого океану з височини, а тільки гори хмар, то снігових, то сивих, то блакитних… (М. Рильський).

Б Якщо сьогодні я прийду до неї, вона мене в Александрію візьме (Леся Українка).

В Орел мухи не ловить, а слон за мишею не ганяється (Народна мудрість).

Г В моїй душі мелодія осіння, та в ній я чую ноти весняні (В. Сосюра).

Д Десь на краю села дівчата співали веснянки, гомоніли й галасували діти (С. Васильченко).

Е Людина відчуває свою слабкість тоді, коли її покидають надії (Б. Харчук).

12. Укажіть, у яких складносурядних реченнях кому поставлено помилково:

А Хай лягають зморшки на обличчя, і все вище тисне кров моя, юності в Вітчизни я позичу і пісень позичу в солов’я (В. Сосюра).

Б Або гори Карпати сповиті в синяві мряки, або непроглядні густі праліси синіють здалека, немов зачарований, замкнений у собі, окремий світ (О. Кобилянська).

В Ворожа авіація йшла на місто хвиля за хвилею, та особливо спрямовувався удар по головних об’єктах: Дніпрогес, вокзал, «Запоріжсталь» (Я. Баш).

Г Верба ще більше постаріла, зараз у її дуплі нуртує вода, а на вершечку веселкою грає сиворакша (М. Стельмах).

Д В ті грізні й неповторні дні легенди були буденною дійсністю, і творились вони звичайними смертними юнаками й дівчатами, дітьми й дідами (Ю. Збанацький).

Е На тонкій шиї чорнів шнурок з дукачем, та червоніло дрібне добре намисто (І. Нечуй-Левицький).
Контрольна робота №4"Узагальнення й систематизація вивченого"
1. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Я все глибше поринав у світ поезії Павла Тичини, вражаючись (1)його (2)надзвичайно чутливим вслуховуванням у мелодику строф, ритму, звуків і (3)намагаючись відчути дивовижну музикальність світосприйняття поета в його спогадах, оповіданнях, (4)почутих під час спільних поїздок по Україні.

  1. іменник

  2. прикметник

  3. займенник

  4. дієприслівник (як форма дієслова)

  5. дієприкметник (як форма дієслова)

  6. прислівник







 2. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

На сонячному пагорбі, (1)неподалік уже (2)давним-давно запустілого старовинного маєтку, стоїть школа, (3)мурована з червоної (4)вогнетривкої цегли.



  1. прикметник

  2. дієприкметник (форма дієслова)

  3. прислівник

  4. прийменник

  5. частка



3. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.

1 підмет

2 присудок

3 означення

4 обставина

А Молодість здатна творити несподіване й неймовірне.

Б Як розбещує людину сама можливість принижувати інших!

В Не дивиться їм грізно в очі «завтра».

Г А він стоїть наперекір усім напастям.

Д Народ шукає в геніях себе.

4. Установіть відповідність

Вид односкладного речення

  1. означено-особове

  2. неозначено-особове

  3. узагальне-но-особове

  4. безособове




Приклад

  1. Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема.




  1. Друга шукай, а знайдеш – тримай.

  2. Над широким Дніпром у промінні блакить.

  3. Нас зустрічають хлібом-сіллю.

  4. Один з останніх рейсів був винятковим.

Багатій, розбруньковуйся, мово!


















5. З’ясуйте вид підрядних речень у наведених прикладах

1 означальне

2 з’ясувальне

3 обставинне часу

4 обставинне умови




  1. Твій дух не став приниженим і плюсклим, хоч слала доля чорні килими.

  2. Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі?

  3. Бачу за морями золоті дороги, де припав до неба синьоокий степ.

  4. Коли прибудеш влітку до столиці, немов на конях вилетять каштани, угору підіймаючи правиці.

  5. Коли слова на порох стерті, сповідатись зорям зайво.




6. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

  1. заєць, життєвий, хворостняк

  2. з'являється, воджу, ящірка

  3. ялтинський, ніччю, щільно

  4. люблю, дзвякає, тьмяніє

  5. щабель, діяння, контрастний


7. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

  1. випещ..ний, долон..чка, удалеч..ні, овоч..сховище

  2. книж..чка, корен..плоди, город..на, б..нтежити

  3. ож..ледь, сив..на, замер..хтіти, л..вада

  4. випл..каний, гус..ниця, защ..друвати, л..ментувати

  5. сут..ніти, зат..сатися, горщ..ковий, кл..котіти













Контрольна робота № 2
1.Хто належав до митців «Розстріляного відродження»:

а) М.Рильський, П.Тичина, М.Хвильовий, Г.Косинка;

б) М.Зеров, Г.Косинка, Ю.Яновський, Є.Плужник;

в) Г.Косинка, М.Зеров, М.Семенко, В.Підмогильний;

г) Ю.Яновський, В.Підмогильний, О.Вишня, Є.Плужник.

2.Чого навчають «Мисливські усмішки»?

3.Яку трагедію описує Ю.Яновський у новелі «Подвійне коло»?

4.Чим схожі новели «Я(Романтика)» і «Подвійне коло»?

5.З якого твору:

а) «Тихо поцілувала, а очі були сині-сині, мов льон, а хустка гасла…»:

б) «Одного роду, та не одного з тобою класу…»;

в) «Качка любить убиватися тихими-тихими вечорами…»;

г) «Тоді, в тиші лампи над столом, писав свою повість про людей…».

6. Фейлетон – це жанр … (визначення).




імпресіонізм

«Місто»

неоромантизм

«Мисливські усмішки»

модернізм

«В житах»

реалізм

«Вершники»

7.З'єднайте:


«Місто»




«Як варити і їсти суп…»




«В житах»




«Вершники»




8.Визначте жанр:

9.Який твір називають етнокультурним нарисом Таврійського краю:

а) «Подвійне коло»; б) «В житах»; в) «Сом»; г) «Дитинство».
10. С.Радченко змальований як образ (декілька відповідей):

а) статичний; б) багатогранний; в) з перевагою біологічного начала;

г) з потужним духовним началом.

11. «Голосила вона мовчки» - це художній засіб:

а) оксиморон; б) метафора; в) метонімія; г) порівняння.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 3

Драматургія. Українська література за межами України.

Розвиток української літератури 40-50-х років
Виберіть один правильний варіант відповіді та позначте його за таким зразком

А

Б

В

Г














1. Більшу частину творчої спадщини М.Куліша складають такі твори:

А) ліричні твори; В) драматичні твори;

Б) епічні твори; Г) ліро-епічні твори

2. Продовжити речення:

Драматична література – це…

Кіноповість – це…


А

Б

В

Г














3. У п’єсі «Мина Мазайло » відбуваються події в період:

А) колективізації; В) українізації;

Б) голодомору; Г) індивідуалізації


А

Б

В

Г














4.Серед запропонованої поезії виберіть вірш, який належить Б.-І. Антоничу:

А) «Вишні»; В) «Захочеш і будеш»;

Б) «Земна мадонна»; Г) «Радість»
5. У.Самчук, Т.Осьмачка, Д.Гуменна, Н. Королева – це…


А

Б

В

Г














А) прозаїки української літератури;

Б) письменники західноукраїнських земель;

В) поети «Празької школи»;

Г) письменники «великої» України



А

Б

В

Г














6. Який художній засіб використав Б.-І. Антонич у рядках:

Гірське село, в садах морель,

І місяць, мов тюльпан, червоний?
А) порівняння; В) синекдоху;

Б) епітет; Г) метафору



А

Б

В

Г














7. Основою поетичної творчості Є.Маланюка є:

А) боротьба з фашистськими загарбниками;

Б) ідея колективізації;

В) ідея української державності;

Г) ідея єдності народів

А

Б

В

Г














8. В українську літературу О.Довженко ввів жанр:

А) детективного жанру; В) кіноповісті;

Б) філософської повісті; Г) поеми-повісті

А

Б

В

Г














9. У творі «Україна в огні» О.Довженка події відповідають під час:

А) Першої світової війни; В) колективізації;

Б) громадянської війни; Г) Другої світової війни

А

Б

В

Г














10. Перу Олега Ольжича належить поезія:

А) « Сучасникам»; В) «Істотне»;

Б) «Захочеш – і будеш»; Г) «Різдво»
11. Установіть відповідність між назвами творів та їх авторами:

Назва твору

1. «Мина Мазайло»;







А

Б

В

Г

Ґ

1
















2
















3
















4

















2. «Україна в огні»;

3. «Старший боярин»;

4. «Автопортрет».

Автори творів

А) Богдан-Ігор Антонич;

Б) Микола Куліш;

В) Євген Маланюк;

Г) Олександр Довженко;

Ґ) Тодось Осьмачка


12. Установіть відповідність між поетичними рядками та назвами поетичних

творів Б.-І. Антонича:





А

Б

В

Г

Ґ

1
















2
















3
















4

















Поетичні рядки

1 .Розгорнулась земля, наче книжка 
(дороги, дороги, дороги). 
Зашуміла трава і принишкла, 
простелилась нам юним під ноги. 
2. Антонич був хрущем і жив колись на вишнях, 

на вишнях тих, що їх оспівував Шевченко. 

Моя країно зоряна, біблійна й пишна, 
квітчаста батьківщино вишні й соловейка! 
3. Я, сонцеві життя продавши 
за сто червінців божевілля, 
захоплений поганин завжди, 
поет весняного похмілля.
4. Стіл ясеновий, на столі 
слов’янський дзбан, у дзбані сонце. 
Ти поклоняйся лиш землі, 
землі стобарвній, наче сон цей! 
Назви поетичних творів

А) «Автопортрет»;

Б) «Дороги»;

В) «Вишні»;

Г) «Яблука доспіли, яблука червоні…»;

Ґ) «Зелена євангелія»

Контрольна робота № 4

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА


  1. Який художній напрям набув поширення в сучасній молодій українській літературі?

А модернізм;

Б експресіонізм;

В Реалізм;

Г постмодернізм.



  1. Яку народну казку по-новому осмислює О.Забужко у творі «Казка про калинову сопілку»?

А «Чарівна сопілка»;

Б «Про вбиту сестру і калинову сопілку»;

В «Чарівне горнятко»;

Г «Дідова дочка і бабина дочка».



  1. Укажіть літературне угрупування, що не входить до угрупувань 90-х рр. XXст.

А «Бу-Ба-Бу»;

Б ВАПЛІТЕ;

В «Нова дегенерація»;

Г «Пропала грамота».



  1. Укажіть твір Ігоря Римарука:

А «Різдво»;

Б «Маруся Чурай»;

В «Арфами, арфами»;

Г «Так ніхто не кохав».



  1. Хто з представників не входив до групи «Бу-Ба-Бу»:

А Юрій Андрухович;

Б Сергій Жадан;

В Віктор Неборак;

Г Олександр Ірванець.



  1. Укажіть твір Галини Пагутяк:

А «Климко»;

Б «Потрапити в сад»;

В «Деревій»;

Г «Сон».


7. Укажіть ознаку новелістики Галини Пагутяк:

А Орнаментальність;

Б Класичні сюжети;

В Притчевість;

Г Буденні реалістичні оповіді.


  1. Яку філософську категорію осмислює О.Забужко у творі «Казка про калинову сопілку»?

А Праці та ледарства;

Б Життя і смерті;

В Егоїзму та альтруїзму;

Г Патріотизму.



  1. Хто із представників не є сучасним прозаїком:

А Є.Пашковський

Б М.Матіос

В Ю.Андрухович;

Г Г,Тютюнник



  1. Укажіть твір Олександра Ірванця:

А «До французького шансоньє»;

Б «О земле втрачена, явись»;

В «Стилет чи стилос»;

Г «Ви знаєте, як липа шелестить».



  1. Укажіть твір Віктора Неборака:

А «Сучасники»;

Б «Сад»;


В «Вершники»;

Г «Я (Романтика)».



  1. Яка спілка письменників виникла як альтернативна СПУ?

А АУП;

Б «Молоді письменники»;



В «Пласт»;

Г «Нова генерація».

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал