Контрольна робота №1 Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення і речення



Скачати 26.22 Kb.
Дата конвертації10.04.2017
Розмір26.22 Kb.
ТипКонтрольна робота
Тематична контрольна робота №1

Вступ. Повторення та узагальнення вивченого.

Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення і речення.

Варіант №1
1. Словосполучення — це:

А. два або більше слів;

Б. синтаксична одиниця, що виражає закінчену думку;

В. два або більше слів, які залежать одне від одного;

Г. граматичне об'єднання двох і більше слів.
2. Укажіть рядок, у якому всі сполучення слів належать до словосполучень.

А.Дзвін шабель, моя Україна, сонцем осяяна;

В. міниться і лине, снишся мені, на воді;

Б. пісня солов’їна, синь гаїв, шепіт і зітхання;

Г. у радості, голубе небо, хмари пливуть.
3. За будовою словосполучення бувають:

А. прості та складні;

Б. сурядні та підрядні;

В. поширені й непоширені;

Г. вільні й залежні.
4. Укажіть правильне твердження.

Спосіб підрядного зв’язку, коли залежне слово вживається в тих самих роді, числі, відмінку, що й головне, називається:

А. приляганням;

В. керуванням;

Б. уточненням;

Г. узгодженням.
5. У якому рядку спосіб підрядного зв’язку між словами в словосполученні — узгодження?

А. Допомагати батькам, полоти картоплю, мріяти про поїздку;

Б. волога земля, розцвітати пишно, думати про навчання;

В. місто Львів, міська вулиця, дорога до школи;

Г. книжкова полиця, весела хата, довга дорога.
6. Складним є речення в рядку:

А. Хліб і рушник — одвічні людські символи. (В. Скуратівський)

Б. Благословенна в болях ран степів широчина бездонна. (М. Рильський)

В. Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй. (Л. Костенко)

Г. Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі. (В. Сосюра)


7. Укажіть речення зі зворотнім порядком слів.

А. Густо-пречисто висипали зорі на небі. (І. Нечуй-Левицький)

Б. Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки. (О. Гончар)

В. Осінь на землю тихенько спускається. (М. Рильський)

Г. Відшуміло вже літо, і осінь прийшла. (Г. Хорташко)
8. Установіть відповідність між словосполученнями і їх видами за способом вираження головного слова.


1 дієслівні

2 іменні


3 прислівникові

А. Працювати з батьком, радіти за неї, тричі повторити.

Б. Дуже голосно, недалеко від школи, угорі над головою.

В. Хтось із учнів, сумлінно працювати, здатний працювати.

Г. Затишна галявина, посивілий степ, життєрадісна молодь.




9. Укажіть просте поширене двоскладне речення:

А. Ще сніг кругом, ще голі віти неба, і не курличуть в небі журавлі;

Б. Було тепло, і цвіли вишні;

В. Важким холодним сном спить земля;

Г. Пройшла гроза, і ніч промчала, і знову день шумить кругом.
10. Укажіть складне речення:

А. Тече вода з-під явора яром на долину;

Б. Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів;

В. Не лізь у воду, не спитавши броду;

Г. Прийшовши до себе і вздрівши знайомі місця, він заспокоївся

трохи.




11. Виконайте синтаксичний розбір речення.

Любіть Україну всім серцем своїм і всіма своїми ділами! (В. Сосюра)


12. Випишіть з речення всі можливі словосполучення, визначне тип за головним словом та зв'язок між головним та залежним словами.



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал