Конспект уроку. Українська література, 6 клас Тема. Емма Андієвська. «Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом



Скачати 55.92 Kb.
Дата конвертації18.06.2017
Розмір55.92 Kb.
ТипКонспект
Конспект уроку. Українська література, 6 клас

Тема. Емма Андієвська. «Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.

Тл: притча

Мета:

  • ознайомитися зі змістом казки, усвідомити її повчальний характер;

  • навчитися оцінювати вчинки і поведінку дійових осіб;

  • розвивати вміння грамотно висловлювати думки, наводити переконливі аргументи;

  • виховувати доброту, толерантне ставлення до ближнього, прагнути жити у гармонії зі світом.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет письменниці, її твори, підручник, ілюстрації до казок, відеоматеріали.

Якби люди і риби не говорили тоді,

коли не треба, то лихо обминало б їх.

Народна мудрість



Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Інтерактивна вправа «Графічний настрій»

Передайте свій емоційний стан, діти, за допомогою смайликів.



  • Скажіть, яким ви бачите сьогоднішній урок?

  • Яким ви бачите себе на уроці?

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Гра «Літературний пінг-понг»

(перевірка домашнього завдання)

Умови гри: двоє учнів ставлять один одному запитання, відповідають по черзі, передаючи естафету – м’ячик.


  1. Коли і де народилася Емма Андієвська, яким було її дитинство? (Е.Андієвська народилася 19 березня 1931 р. у м. Сталіно (Донецьк). У дитинстві часто хворіла, мала феноменальну пам’ять, більшість складних предметів складала екстерном.)

  2. 1937 р. її родина переїхала до Вишгорода, а згодом до Києва. Що найбільше здивувало дівчину на новому місці проживання?

(Здивувало те, що вона вперше побачила жінок у вишиваних сорочках і почула українську мову, якою вони спілкувалися.)

  1. Де зараз мешкає письменниця і чим вона займається?

( З 1943 року Е.Андієвська мешкає в Західній Європі, в Німеччині, зокрема в м. Мюнхені. Вона є авторкою поезій, короткої прози, романів, казок. Емма Іванівна – унікальний художник, творчий доробок якої становить понад 9000 картин.

Незмінні герої її картин – це комахи-бегемоти, незвичайні істоти, які живуть у космосі, у вигаданій художницею країні.)



Гра-конкурс «Кращий ілюстратор твору»

  • Чому саме такий епізод відтворено?

  • Чим він тебе вразив?

  • Які відтінки фарб використано і чому?

Уяви, якби до тебе потрапив мішок із самоцвітами, що б ти з ним зробив?

ІV. Оголошення теми, мети уроку. Епіграф.

(На інтерактивній дошці)

Записати тему в зошит.

Діти! Сьогодні ми продовжуємо знайомитись із творчим доробком Е.Андієвської, зокрема із казкою-притчею «Говорюща риба». Цей твір входить до збірки казок, де крім зазначеної оповіді є ще 18 інших казкових творів.

Перед самими казками, між ними та пісня них відбувається розмова між ось цими двома героями шакалом та бляшанкою.

Ось вони (представляю героїв). Оці двоє й розповідають один одному казки. Шакал розповідає казки із сумним закінченням, бляшанка – із щасливим.

Пропоную вам переглянути буктрейлер ( короткий відеоролик за мотивами казки і його автора.)

Короткий переказ казки.



План до змісту

  1. Тяжке життя риби.

  2. Вона знайшла співрозмовника.

  3. Відвідини рибою оселі рибалки.

  4. Смажені риби усі однакові.

Заповнити таблицю

(на екрані)



Назва твору

Реальне

Фантастичне

«Говорюща риба»

  • Риба живе у воді спокінвіків.

  • Рибалка ловить рибу, щоб з’їсти.

  • Непорозуміння у родині.

  • Риба говорить.

  • Деякий час живе на суші.

  • Рибалка готовий зустріти незвичайну гостю.

  • Риба ходить, приймає рішення, говорить.

Отже, діти, за жанром «Говорюща риба» це казка-притча. Доведіть, що це так.

На екрані теоретичні визначення.



Казка – усне оповідання про вигадані події, що сприймаються як реальні.

Притча – повчальне алегоричне оповідання з чітко висвітленою мораллю.

Алегорія – це іносказання, образ, у якому зображення має переносне значення.

Робота в групах.

І група. Риби у природі.

• Риби живуть у воді, не розмовляють.

Живляться тим, що дає водна стихія.

• Збираються у табуни.

• Між ними немає підтримки, дружби.

• Керуються виключно інстинктами.

ІІ група. Риба у казці.

• Народилася балакучою.

• Мала добре серце.

• Заважала рибам зосередитися.

• Порушила риб’ячу гідність.

• Думає, як риба.

• Прагне до спілкування.

ІІІ група. Спільне між рибами і людьми.

• Не сприймають інших за поглядами й діями.

• Несправедливо засуджують.

Відмінне:

• Люди живуть родинами.

• Потребують спілкування, дружби, найголовніше – порозуміння.

• Уміють заздрити, ненавидіти успішніших.

(звіт про роботу групи прикріплюємо до малюнка «Риба»)



Читання за ролями (с.118-119, від слів : «Помагай Біг… до слів …в житті не бачив смаженої риби»)

  • Чому рибалка не впізнав свого приятеля?

Гра-інсценізація

Думаю, що настала черга нашим героям шакалу та бляшанці сказати своє слово.



«Займи позицію»

  • Чи згодні ви з думкою, що горе рибалки більше, аніж смерть говорющої риби? Обґрунтуйте.

А тепер давайте визначимо тему, ідею та основну думку казки-притчі.

Тема: розповідь про життя риби, яка була не такою, як усі.

Ідея: трагедія індивідуальності, роль дружби у житті людей.

Основна думка: кожна людина – це особистість і до неї потрібно ставитися толерантно (з розумінням і терпінням).

V. Підсумок вивченого.

Підводячи підсумок вивченого, діти, хочу вам запропонувати використати прийом «Фішбоун».

На екрані – визначення.

Суть прийому «Фішбоун» (риб'яча кісточка) полягає в постановці проблеми, яка вивчається на уроці, у визначенні її аспектів і знаходженні аргументів, фактів на підтвердження тієї або іншої точки зору на цю проблему.



Побудова:

Голова – питання теми (проблема).

Верхні кісточки – основні поняття теми (причини).

Нижні кісточки – суть понять (факти).

Хвіст – відповідь на питання (висновок).

Записи мають бути короткими, бути ключовими словами або фразами, що відображають суть.

Фішбоун до казки-притчі Е. Андієвської “Говорюща риба”.c:\users\user\desktop\10 клас\новый рисунок (1).bmp

«Мікрофон»



  • Чи збулися ваші очікування від уроку?

  • Як пояснити слова епіграфа?

  • Що сподобалося найбільше?

VI. Підсумок уроку.

VII. Домашнє завдання.

  • Написати міні-твір “Як би прожив своє життя рибалка, коли б не зустрів рибу?”

  • Прочитати І частину пригодницької повісті В.Нестайка “Тореадори з Васюківки; скласти план до змісту прочитаного”


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал