Конспект уроку Тернопіль 2011



Скачати 95.44 Kb.
Дата конвертації13.02.2017
Розмір95.44 Kb.
ТипКонспект
Міністерство освіти, науки, молоді і спорту України

Управління освіти і науки Тернопільської міської Ради

Тернопільська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів № 24



Транспорт України. Роль транспорту. Види транспорту

9 клас


Конспект уроку

Тернопіль – 2011



Мета уроку. Сформувати знання учнів про особливості транспортного комплексу України; показати своєрідність окремих видів транспорту; засвоїти основні поняття з цієї теми; розвивати навички й уміння працювати з додатковою літературою, матеріалами преси; виховувати в учнів правила етики спілкування.

Обладнання: карта «Транспортна система України» , презентація « Види транспорту», підручник, роздатковий матеріал, завдання на картках, контурна карта.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

1.Організаційний момент

2. Мотивація навчальної діяльності

3. Актуалізація опорних знань

Інтерактивна вправа «мікрофон» (учні відповідають говорячи в «мікрофон»).

  1. Що таке народногосподарський комплекс?

  2. Які сфери матеріального виробництва вам відомі ?

  3. Чим відмінні сфери матеріального і не матеріального виробництва?

  4. Які галузі матеріального виробництва ми вивчили?

  5. Назвіть галузь матеріального виробництва яку ми ще не вивчали.

  6. Що відомо вам про транспорт?

  7. Ваша думка. З якими галузями господарства пов’язаний транспорт?

  8. Яку роль виконує транспорт в господарстві країни?

  9. Чи можна за допомогою одного виду транспорту вирішити проблеми зв’язку між різними територіями країни та підприємствами?

3.Вивчення нового матеріалу

  • Робота з картою. Визначаємо транспортно-географічне положення України.

  • Вивчаємо нові терміни і поняття. Робота з словником (додаток 1).

  • Працюємо з підручником. Аналізуємо схему галузевого складу транспорту, таблицю 10,11,12. Таблиця1. В презентації.

  • Проблемне запитання. Чим визначається пропускна здатність?

  • Знайомство з різними видами транспорту. Випереджувальне завдання учням. В класі присутні залізничник, авіатор, автомобіліст,трубопровідник,моряк ,річковик , еколог та історик. Вони повідомляють про характерні риси для кожного виду транспорту, їх переваги і недоліки. Характеристика супроводжується слайдами презентації.

  • Робота в групах. Учні отримують картки (додаток 2).

Перша група виконує завдання соціально-географічного практикуму.

Друга група – вибір.

Третя , четверта – робота на контурній карті ( додаток 3).


  • Інтерактивна вправа «Коло ідей». Проблеми і перспективи розвитку транспорту.

Слово надається екологу. Повідомлення « транспорт і навколишнє середовище». В зошиті кожен записує ідеї.

  1. Хімічне і шумове забруднення.

  2. Транзитні перевезення.

  3. Реконструкція доріг.

  4. Винайдення нових видів пального.

  5. Роль електронного транспорту (інтернет).



  • Закріплення знань. Бліц-турнір

  1. В чому полягає значення транспорту?

  2. Назвіть основні види транспорту.

  3. Який вид транспорту не залежить від пір року?

  4. Що таке пасажирообіг?

  5. Що потрібно змінити в Тернополі для комфортності перевезення пасажирів?

  6. Чи є в класі учні, які мріють про отримання професії,пов’язаної з транспортом?

Підсумок уроку

Заключне слово вчителя. Оцінювання навчальних досягнень. Домашнє завдання.

Вивчити параграф 27.

Додаток 1



Словник-довідник

Транспортна система – сукупність усіх видів транспорту, пов’язаних між собою з метою задоволення потреб населення і держави в перевезеннях пасажирів і вантажів.

Магістралі – це найважливіші та найбільші транспортні шляхи.

Транспортні вузли – населений пункт, в якому сходяться кілька видів транспорту і здійснюється обмін вантажем між ними.



Транзит – перевезення вантажів з одного регіону в інший через територію третього.

Фрахт – плата за перевезення вантажу морським транспортом.

Каботаж – плавання морських суден між портами однієї держави.

Вантажообіг – показник обсягу вантажної роботи транспорту, що обчислюється як добуток кількості перевезених вантажів на відстань перевезення.

Пасажирообіг– показник обсягу пасажирських перевезень транспорту на відстань перевезення.

Пропускна здатність транспортних шляхів – визначається максимальною кількістю( потягів, суден, автомобілів), яку можна пропустити за певний період за визначеного рівня технологічної оснащеності. Наприклад, двоколійня залізниця за добу пропускає 144 потяги.

Собівартість перевезень – розраховується як витрати на перевезення одиниці транспортної продукції. Перевезення нафти морем у у три рази дешевше ніж залізницею,а деревини у 5 разів.

Транспортний коридор – перевезення вантажів з одного району в інший через територію третього.

Додаток 2



Картка 1

Робота з картою.

Охарактеризуєте транспортний вузол Одеси за планом.

1.Геогафічне положення.

2. Які види транспорту пересікаються в Одесі?

3.Які порти знаходяться поблизу?

4. Значення Одеського транспортного вузла для країни.



Картка 2

Вибір.

Обґрунтуйте яким видом транспорту доцільніше перевезти такі вантажі (врахуйте при цьому маршрут і відстань).

1.Ранні овочі з Каховки (Херсонська область) до Києва.

2.Кам’яне вугілля з Антрациту (Луганська область) до Дніпродзержинська.

3.Пшеницю з Ізмаїла (Одеська область) у Туреччину.

4. Сталь з Маріуполя у Велику Британію.

5.Фотоплівку з Шостки (Сумська область) до Сімферополя.

Картка 3

Контурна карта.

Позначте основні транспортні вузли України, через які проходять найбільші вантажопотоки та пасажиропотоки.



Картка 4

Контурна карта.

Позначте основні порти ( річкові і морські) України.



Картка 5

Соціо-географічний практикум.

1.Які види транспорту є в Тернополі?

2.За допомогою яких видів транспорту здійснюється перевезення вантажів та пасажирів в інші міста та регіони?

3.Який шлях ,на вашу думку, є перевантажений? Чому?

4. Чи влаштовує вас обслуговування транспортом?

Виступ еколога.

Транспорт вважається одним із головних джерел забруднення навколишнього середовища. На його частку припадає 60-70% хімічного та майже 90% шумового забруднення, що негативно впливає на здоров*я людини. Найбільшим джерелом забруднення атмосфери вважається автомобільний транспорт. Один бензиновий двигун на 1000 літрів палива викидає 200 кг оксидів карбону., 2,5 кг вуглеводнів, 20 кг оксидів нітрогену, 1 кг сажі,1 кг сульфітних сполук. Середня витрата палива на 100 км шляху у вітчизняних легкових автомобілях -10л, вантажних 20-30л.

Виходячи з цього що ви пропонуєте для покращення стану справ?

Яка залежність між витратами палива автомобілями та забрудненням навколишнього середовища? (Відповіді діти записують на дошці або в зошиті).



Я повинен знати


Я повинен вміти

1. Особливості транспортної системи України.

2. Значення транспорту в економіці країни.

3. Види транспорту.

4. Найважливіші магістралі, морські, повітряні та річкові порти.

5. Нафто- та газопроводи країни.

1. Зібрати інформацію .

2. Вивчити та проаналізувати інформацію .

3. Відібрати найбільш важливу інформацію .

4. Презентувати підсумки роботи.

Виступ історика.

  • Перша у світі залізниця з’явилась в Англії у 1825 році. В Україні будувати залізниці почали у 2 половині 19 ст.Перша залізниця, що почала діяти в нашій країні, була Львів - Перемишль , рух на якій відкрився в 1861р. У 1865р. було відкрито дорогу Одеса – Балта, що через чотири роки була подовжена до Кременчука, а ще через рік до Києва.

  • Найдовшим пасажирським залізничним маршрутом в Україні є Харків – Ужгород. Поїзд перебуває в дорозі 33 години 07 хв.

  • Перший автомобіль з’явився в Україні, а разом з тим в усій Російській імперії, у 1891 році в Одесі.Це механічне диво купив редактор газети «Одеський листок» В. Навроцький у Франції.

  • Перший великий морський порт в Україні було збудовано в Херсоні в 1778р. Дещо пізніше порти були споруджено в Севастополі (1784) та Одесі (1794). Нині найбільшим морським портом України є Одеса. В середині 19 ст. вона була найбільшим хлібоекспортним портом Європи.Тепер в Одеському порту судна ходять понад 100 країн світу. Біля Одеси побудовано два аванпорти: Іллічівськ, з якого починається поромна переправа до болгарського міста Варна,що діє з 1978р.(Кожен з чотирьох поромів вміщує 108 залізничних вагонів), та Південний, споруджений у1980р. як спеціалізований порт для перевезення аміачних вантажів.

  • Перші регулярні рейси пасажирських літаків на повітряних трасах України почалися в травні 1924 року за маршрутом Харків – Полтава – Київ та Харків – Одесою. Першою міжнародною трасою була траса Харків – Баку – Вензелі (Іран) в 1928р.

  • Перший метрополітен в Україні було збудовано в Києві . Тепер Київський метрополітен включає три лінії та 43 станції. З 1978 працює метрополітен у Харкові, з 1996р. – у Дніпродзержинську.



Прізвище, імя


Оцінка за урок (заповнення схем, повнота і чіткість відповіді, робота в групі, формування висновків )

Самооцінка


Оцінка вчителя











Відповіді







1







2







3







4







5







6







7







8







9







10




Оцінка







Що на уроці найбільше сподобалось / запамяталось?








Що було найважчим ?








Що так і залишилось незрозумілим ?








Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал