Конспект уроку «Текстовий редактор»



Скачати 31.16 Kb.

Дата конвертації19.06.2017
Розмір31.16 Kb.
ТипКонспект

1
Монастириська районна державна адміністрація
Відділ освіти
Районний методичний кабінет








Конспект уроку

«Текстовий редактор»


Вчитель інформатики
Горожанської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Запухляк В. Б.
Горожанка 2012

2

ТЕМА УРОКУ
Призначення, можливості і класифікація систем обробки текстів. Основи
роботи з текстовим процесором.

МЕТА УРОКУ
Навчальна: Охарактеризувати тему, логічно пов’язати її з іншими в курсі
інформатики. Дати загальне поняття про текстові редактори. Ознайомити з
інтерфейсом текстового редактора, його складовими. Навчити працювати з вікнами редактора та його довідковою системою, переміщатися по тексту та завантажувати текст із зовнішніх носіїв.
ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу.
СТРУКТУРА УРОКУ
1. Повідомлення теми та мети.
2. Мотивація. Ознайомлення з методом проектів.
3. Актуалізація опорних знань.
4. Узагальнення та систематизація матеріалу.
5. Розв’язування вправ. Закріплення вмінь та навичок
6. Підбиття підсумків уроку.
7. Домашнє завдання.

ХІД УРОКУ.
І. Вступна частина. Організаційний момент
Підготовчий етап.
На цьому етапі застосовуємо рольову гру: обираємо системного адміністратора, що готує комп’ютерний клас до уроку, проводить короткий
інструктаж із техніки безпеки та лаборанта, що перевіряє підготовку учнів до заняття (наявність зошитів, правильність виконання домашнього завдання).
II. Мотивація навчання. Ознайомлення з методом проектів.

3
Мотивація на цьому уроці проводиться з метою сфокусувати увагу учнів на
проблемі й викликати інтерес до обговорення теми.
З’ясування вчителем поінформованості учнів з теми.
Учитель: На попередніх уроках ми з вами вивчали одну з частин програмного забезпечення – це системне програмне забезпечення, яке дало нам можливість опрацювати програми, які забезпечували функціонування самої системи комп’ютера. Але ми знаємо, що комп’ютер – це машина, яка використовується в багатьох сферах життя людини. Постає питання, завдяки чому?
Учень: Напевно, завдяки іншій складовій програмного забезпечення – прикладному програмному забезпеченню.
Учитель Уявимо собі ситуацію, нам потрібно видати нашу наукову роботу.
Для кращого розуміння почерку людини використовують друкарську машинку. Але принцип друкування тексту: якщо є помилки, то постійно доводиться їх виправляти
і знову створювати чистовий варіант тексту. Робота дуже складна і має велике навантаження для творчої людини. Щоб спростити цю роботу, була створена програма в операційній оболонці Windows, яка дістала назву Word.
Учні: записують в зошити тему уроку та висловлюють свої думки щодо мети уроку.
Учитель: Важливим етапом нашого уроку буде проектування, тобто створення деякого проекту, самостійної практичної роботи "Оформлення наукової роботи"
Підготовка проекту наукового напрямку потребує поглибленого вивчення першоджерел, вміння пов’язувати теоретичні положення із специфікою власного досвіду, вимагає здійснення детального аналізу теоретичних підходів до вирішення проблеми та формулювання практичних висновків. проект готується насамперед для себе, щоб мати можливість з його допомогою осмислити і передати ідеї, думки, узагальнення інших, спільно їх обговорювати.
IІI. Загальна характеристика теми.

4
Дається коротка характеристика нової теми. Значення теми в курсі
інформатики та у професійній орієнтації. Наголошується на зв’язку теми з іншими.
Постановка перед дітьми цілі та розкриття методів її досягнення на уроці.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Проектування
Учитель: Щоб досягти мети сьогоднішньої теми, я пропоную об’єднатися у три групи на основі кольорів смайликів, які ви підготували для уроку.
Відповідно до кольорів формується три групи таким чином, щоб у кожній групі була приблизно однакова кількість учнів. В кожній групі обирається секретар, що рахує бали членів групи, і доповідач, що отримує завдання для створення міні- проектів.
Завдання групам:
Картка №1.
Створити опорний конспект:
Системи опрацювання текстів.

Роль текстів у житті людини.

Текстові редактори, їх різновиди.

Можливості текстових редакторів.

Сфери застосування умінь роботи з текстовими редакторами.
Картка №2
Створити опорний конспект:
Запуск та знайомство з текстовим редактором.

Запуск редактора.

Інтерфейс редактора.

Назви панелей інструментів та частин вікна.

Режими екрана, використання вікон.

Довідкова система редактора.
Картка №3
Створити опорний конспект:

5
Робота з текстом у середовищі редактора.

Завантаження текстового документу із зовнішнього носія
(2 способи).

Переміщення по тексту та абзацах.

Пошук текстового документу для завантаження на зовнішніх носіях.
(презентація матеріалу за допомогою мультимедія-системи)
ІV. Закріплення вивченого.
Повторення з учнями основних відомостей та навичок нового матеріалу.
Кожна група готовить завдання – опорні конспекти відповідно за карточками.(2 хв.)
Доповідач зачитує алгоритм, решта учнів записує в зошит.
Вчитель виправляє помилки учнів, допомагає при доповіді.
V. Аналіз та підсумки уроку.
Підводяться підсумки уроку та вивченого матеріалу. Учні обговорюють схему, яку накреслили під час роботи на уроці
Секретарі оцінюють роботу своєї групи, для визначення найкращих учасників вони використовують бонусні картки та виставляють оцінки, обґрунтовуючи їх.
Учні роблять самооцінку уроку.
—Чого ми навчилися сьогодні?
—Чи вдало ви вибрали досягнення мети?
—Виконання яких завдань вам сподобалось найбільше?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вибрати довільну тему з будь-якого предмета і створити план проекту науково-дослідницької роботи.



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал