Конспект лекцій для студентів 040106 «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування» спеціальностей 04010601 «Екологія та охорона навколишнього середовища»



Сторінка1/91
Дата конвертації01.01.2017
Розмір3.52 Mb.
ТипКонспект
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   91
    Навігація по даній сторінці:
  • ВСТУП

Міністерство освіти і науки України

опис : lntu_logo_20x20_cm new! (1)

Педагогіка та психологія вищої школи

конспект лекцій для студентів

(6.040106 – «Екологія, охорона навколишнього

середовища та збалансоване

природокористування»

спеціальностей 8. 04010601

«Екологія та охорона навколишнього середовища»)

денної форми навчання





Луцьк 2014



УДК 378(07)

П 24

До друку ________________ Голова Навчально-методичної ради Луцького НТУ

(підпис)

Електронна копія друкованого видання передана для внесення в репозитарій Луцького НТУ __________________ директор бібліотеки.

(підпис)

Затверджено Навчально-методичною радою Луцького НТУ,

протокол № ___ від «___» _____ 20 ____ року.

Рекомендовано до видання Навчально-методичною радою ФЕПЕС Луцького НТУ,

протокол № ___ від «___» ______ 20 ____ року.

________________ Голова навчально-методичної ради ФЕПЕС

(підпис)


Розглянуто і схвалено на засіданні кафедри екології Луцького НТУ,

протокол № ___ від «___ » ______ 20 ____ року.

Укладач:_______________Л.І. Коробчук, к. пед. н, доцент, І.М. Мерленко, к.с-г.н.,

(підпис)


доцент Луцького НТУ

Рецензент: _______________ І. Я. Мисковець, к. г.н., доцент Луцького НТУ

(підпис)

Відповідальний за випуск: ____________ В. В. Іванців, к. і. н, доцент Луцького НТУ

(підпис)



Педагогіка та психологія вищої школи [Текст] : конспект лекцій (6.040106 – «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування» спеціальностей 8. 04010601 «Екологія та охорона навколишнього середовища») денної форми навчання / уклад. Л.І. Коробчук, І.М. Мерленко – Луцьк : Луцький НТУ, 2014. – 54 с.

Видання містить опорний конспект лекцій, тести для засвоєння викладеного матеріалу, контрольні завдання й питання до заліку.

Призначене для студентів-екологів денної форми навчання.

Ó Л.І. Коробчук, І.М. Мерленко, 2014



Зміст



Вступ ………………………………………………………………………………….4

ЛЕКЦІЯ 1: Психологія й педагогіка вищої школи: предмет,

завдання, методи……………………………………………………………………..5

ЛЕКЦІЯ 2: Діяльність та пізнавальні процеси. Пізнання як діяльність…………14

ЛЕКЦІЯ 3: Студент як суб’єкт педагогічної діяльності…………………………..26

ЛЕКЦІЯ 4: Психологія діяльності та особистості викладача вищої школи…….41

ЛЕКЦІЯ 5: Виховання особистості студента як майбутнього фахівця

з вищою освітою…………………………………………………………………….45

Питання на залік…………………………………………………………………….52


Список рекомендованої літератури ……………..……………………………………54




ВСТУП


Екологічна освіта майбутніх фахівців України стала одним із пріоритетних напрямів розвитку суспільства. В екологічній освіті як соціальній системі держави головним є формування всебічно розвиненої творчої особистості, що проголошується Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті.

Найважливіші завдання екологічної освіти, виконання яких позначається на збереженні й раціональному використанні природних комплексів України, стосуються формування у молоді інформованості та когнітивних способів аналізу взаємовідносин людини і природи, емоційно позитивного ставлення до її охорони та мотиваційних засад активного впливу на навколишнє середовище. Вони пов’язані з низкою об’єктивних чинників, насамперед, з необхідністю усвідомлення громадянами України того, що, розбудовуючи власну державу, необхідно долучитися до вирішення екологічних проблем на основі з’ясування залежності рівня життя від ступеня розвитку й упровадження екологічно чистих і ресурсозберігаючих технологій.

Екологічно спрямована освіта має забезпечити реальні можливості керуватися у власній екологічній діяльності аналізом зразків світової практики з метою їхнього використання для позитивного розв’язання екологічних проблем в Україні.

Усе це переконливо свідчить про необхідність обґрунтування педагогічною та психологічною наукою й практикою закономірностей та специфіки реалізації екологічної освіти не лише на інформативному рівні, а й на творчо-пошуковому, що базується на усвідомленні причинно-наслідкових зв’язків у процесі екологічної освіти, яку студенти здобувають на етапі вивчення спеціальних дисциплін.

Система екологічної освіти стосується екологічних чинників довкілля, до яких належать збереження існування людства в умовах сучасної екологічної ситуації, з’ясування й виділення у змісті природничо-наукових дисциплін засобів, що за змістом та системністю виступають ефективними впливовими чинниками формування гармонійно розвиненої особистості.

Таким чином, теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка змісту напрямів, принципів, методів і форм екологічного навчання й виховання студентів належить до актуальних проблем загальної педагогіки та психології вищої школи.




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   91


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал