Конкурсу кабінетів з предмета «Захист Вітчизни»



Сторінка1/10
Дата конвертації25.12.2016
Розмір2.12 Mb.
ТипКонкурс
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти

у Чернігівській області








З досвіду роботи

викладачів предмета Захист Вітчизни

ПТНЗ Чернігівської області

(за матеріалами огляду-конкурсу кабінетів з предмета «Захист Вітчизни»)


5321df5d65e9f

Чернігів,2016

Пропонуємо матеріали з досвіду роботи викладачів ПТНЗ області за результатами огляду-конкурсу кабінетів з предмета «Захист Вітчизни» у грудні 2015 році.

Рекомендовано для директорів, заступників директора, викладачів предмета «Захист Вітчизни», а також тих хто причетний до військово-патріотичного виховання та підготовки юнаків до захисту Вітчизни.



Упорядник - методист лабораторії виховних технологій НМЦ ПТО

Лісовський В.Р.
ЗМІСТ:
1. Дігтярівський професійний аграрний ліцей Чернігівської області, викладач Олексієнко Валерій Якович:

- План роботи кабінету «Захист Вітчизни» на 2015- 2016 н.р;

- Поурочно-тематичний план ІІІ курс вивчення предмета юнаками (дівчатами за їх власним бажанням);

- Робоча програма з предмету «Захист Вітчизни».


2. Чернігівський професійний ліцей побуту, викладач Боровик Альона Василівна:

- Перспективний план оснащення кабінету майном для підготовки учнів до цивільного захисту та для проведення навчальних занять з основ медичних знань і допомоги;

- План роботи кабінету з предмету «Захисту Вітчизни» 2015-2016 н.р;

- План роботи предметного гуртка „Волонтер” при кабінеті з предмета «Захист Вітчизни» 2015-2016 н.р.


3. Ніжинський професійний ліцей побуту і сервісу, викладач Савченко Олексій Михайлович, заступник директора з навчально-виховної роботи Вальчук Марія Петрівна:

- Річний план національно-патріотичного виховання 2015-2016 н.р.


4. Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту, викладач Бойко Ігор Іванович:

- Інвентарна книга кабінету з предмета « Захисту Вітчизни»;

- Інструкція з пожежної безпеки життєдіяльності під час проведення занять предмета «Захист Вітчизни».
5. ДПТНЗ «Чернігівський професійний будівельний ліцей», викладач Шевченко Сергій Васильович:

- Паспорт комплексно-методичного забезпечення кабінету з предмета «Захист Вітчизни».

6. ДПТНЗ Куликівський професійний аграрний ліцей, викладач Гломозда Микола Іванович:

- Паспорт комплексно-методичного забезпечення кабінету з предмета «Захист Вітчизни»

7. Сокиринський професійний аграрний ліцей Чернігівської області, викладач Павленко Віталій Миколайович:

- Програма стрілецького гуртка «Влучний постріл»,що діє при кабінеті з предмета «Захист Вітчизни».


8. ДПТНЗ «Щорське вище професійне училище лісового господарства», викладач Силенок Сергій Вадимивич:

- Поурочна картотека з предмета «Захист Вітчизни».



Дігтярівський професійний аграрний ліцей Чернігівської області,

викладач Олексієнко Валерій Якович

З А Т В Е Р Д Ж У Ю»

Заст. директора з НВР

____________ М.В.Герасименко

«____» ___________ 2015 року


ПЛАН РОБОТИ КАБІНЕТУ « Захист Вітчизни» на 2015- 2016 н.р


з/п


Зміст роботи

Дата

проведення



відповідальний

Відмітка

про виконання



з/п


Зміст роботи

Дата

проведення



відповідальний

Відмітка про виконання

I. Організаційні заходи

II. Зміцнення матеріально-технічної бази

1.

Підготувати санітарний стан

кабінету до навчального року



серпень


Зав.каб

Виконано

1.

Проводити ремонт кабінету, меблів, приладів, ТЗН і наочності

Протягом року

Зав.каб.




2.

Створити взводи та вибрати командирів відділень

вересень

Зав. каб.

Виконано

2.

Виготовити нові стенди

Протягом року

Зав.каб.,актив




3.

Скласти графік проведення консультацій та додаткових занять у кабінеті

вересень

Зав. каб.




3.

Виготовляти нові моделі, макети

Протягом року

Зав.каб.




4.

Поновити паспорт комплексного методичного забезпечення

На протязі року

Зав. каб.




4.

Придбати друковану дидактичну наочність по розділу « Вогнева підготовка»

Протягом року

Зав.каб.




5.

Доукомплектувати медичну аптечку медичними препаратами

вересень

Зав.каб.




5.

Упорядкувати підсобне приміщення для розташування і збереження дидактичних засобів навчання та обладнання

Вересень

Зав. каб.




6.

Систематизувати новостворений матеріал у кабінеті та поновити поурочну картотеку.

Вересень - жовтень

Зав. каб.




6.

Придбати необхідні відеоматеріали

Протягом року

Зав. каб.



III.Розвиток і удосконалення навчально-методичної бази

IV.Позаурочна робота з учнями

1.

Упорядкувати нормативно-розпорядчу та навчально-плануючу документацію

Вересень-жовтень

Зав.каб.




1.

Провести предметний тиждень з «Захисту Вітчизни»

Грудень

Зав.каб.




2.

Поповнювати поурочні та тематичні папки по мірі надходження матеріалів

Протягом року

Зав.каб.




2.

Випуск періодичної стінної газети

Протягом року

Зав.каб.




3.

Виготовляти опорні конспекти з розділів «Захист Вітчизни»

Протягом року



Зав.каб.



3.

Організувати і провести зустріч з учасниками АТО

Грудень

Зав.каб.




4.

Виписувати фахову періодичну пресу

Протягом року

Зав.каб.




5.

Виготовити роздатковий матеріал для самостійних робіт по темах

«Цивільна оборона» «Медико- санітарна підготовка»




Листопад


грудень

Зав.каб.





4.

Провести з учнями-гуртківцями конкурс творчих робіт- презентацій з розділу «Цивільна оборона»

Березень


Зав.каб.,учні




6.

Придбати електронний конструктор уроку з предмету «Захист Вітчизни»

Вересень

Зав.каб.

Виконано

5.

Провести гру-конкурс «Козацькому роду нема переводу»

Квітень

Зав.каб.



7.


Поповнювати кабінет дидактичними посібниками, навчальною та методичною літературою.

Протягом року

Зав.каб.




6.

Залучити учнів до створення альбому «Герої серед нас»

Травень-червень

Зав.каб.





8.

Виготовляти дидактичний матеріал професійного, міжпредметного та прикладного змісту

Протягом року

Зав. каб.




7.

Проведення тематичних вечорів, конференцій, вікторин з предмету

Протягом року

Зав.каб.



Зав. кабінетом : Олексієнко В.Я.



Дігтярівський професійний аграрний ліцей Чернігівської області, викладач Олексієнко Валерій Якович.
ПОУРОЧНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ІІІ КУРС ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТА ЮНАКАМИ (ДІВЧАТАМИ ЗА ЇХ ВЛАСНИМ БАЖАННЯМ)

Розглянуто на засіданні « ЗАТВЕРДЖУЮ»

Предметної комісії. Заступник директора з НВР

Протокол №1 _________Герасименко М.В.

Від 31.08.2015р. 01 вересня 2015р


ПОУРОЧНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ІІІ курс

вивчення предмета юнаками (дівчатами за їх власним бажанням)

К-ть

год

на тему

Назва теми

Кількість

уроків

Зміст уроку

3

Розділ 1. Збройні Сили України на сучасному етапі







1

Історія розвитку українського війська

1

1.Основні історичні періоди військового мистецтва українського народу, їх значення для розбудови сучасних ЗСУ.

2

Основи міжнародного гуманітарного права

1

1 Об’єктивна необхідність урегулювання ведення бойових дій за допомогою міжнародного гуманітарного права.

2 Особливості ведення воєнних дій з врахуванням норм МГП. Заборонені засоби та методи ведення воєнних дій.



1

1Правила застосування норм МГП щодо розпізнавання осіб та об’єктів.

2Міжнародний правовий захист жертв війни та цивільних об’єктів. Захист дітей та жінок в МГП.

3Запобігання порушення норм МГП.


2

Розділ ІІ. Статути Збройних сил України




.

1

Військова дисципліна

1

1Військова дисципліна, її суть і значення. Обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни. Заохочення та стягнення, що накладають на солдат (матросів), сержантів (старшин).

1

Вартова служба

1

1. Завдання вартової служби. призначення, склад та озброєння варти. Чатовий, його обов’язки. Пост та об’єкти що охороняються вартою. Обладнання поста і облаштування території об’єкта.

4

Розділ ІІІ. Стройова підготовка







2

Стройові прийоми і рух без зброї та зі зброєю

1

1 Вихід зі строю. Підхід до начальника. Повернення до строю.
2Тренування у виконанні стройових прийомів і руху без зброї.

1

1 Стройове положення з автоматом. Виконання прийомів: «Ремінь послабити (підтягти)», «Автомат на груди», «На ремінь», «Зброю за спину», «Покласти

зброю», «До зброї», «За зброю».



2

Строї відділення

1

1 Шикування відділення в розгорнутий і похідний строї.

1

1 Прийоми з автоматом «До зброї, за зброю.»

2. Військове вітання в строю на місті та під час руху.



9

Розділ ІV. Вогнева підготовка







2

Стрілецька зброя та

поводження з нею



1

1 Положення автоматника під час стрільби з місця і в русі в пішому порядку. 2 Вибір і зайняття місця для стрільби.

1

Основи стрільби зі стрілецької зброї

1

Прийоми стрільби з автомата під час приготування до стрільби, проведення і припинення стрільби.

1

1 Спостереження за полем бою, вибір цілі для обстрілу.

2 Ведення вогню, спостереження за його результатами.



4


Ведення вогню з місця по нерухомих цілях і цілях, що з’являються

1

1Тренування у одноманітності прицілювання, вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання.

2

1Виконання вправи стрільби з пневматичної гвинтівки

1

1 Удосконалення знань з будови автомата.

5

Ручні осколкові гранати та поводження з ними

1

1Призначення, бойові властивості, загальна будова і принцип дії ручних гранат. Порядок огляду і підготовки гранат до метання.

1

Заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами. Вивчення прийомів і правил метання ручних гранат.

Виконання першої вправи з метання ручних гранат.



4

Розділ V. Тактична підготовка







2

Дії солдата в бою у складі бойових груп

1

1 Способи пересування на полі бою під час дії у пішому порядку. Порядок дій у складі бойових груп.

1

1Поняття про вогневу позицію в обороні. Вимоги до вибору місця для ведення вогню і спостереження.

2



Основи військової топографії

1

1. Суть орієнтування на місцевості. Визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами

1

1 Азимут магнітний і його визначення. Визначення азимута на місцевий предмет і напрямку руху за азимутом.

3

Розділ VІ. Прикладна фізична підготовка







1

Гімнастика

1

1. Вправи на перекладині і брусах

2

Прикладні фізичні вправи та елементів видів спорту (основи самозахисту, національні бойові мистецтва, гирьовий спорт, атлетична гімнастика)

1

1.Розучування і тренування вправ без зброї: стійки, рухи вперед та назад, удари рукою на місці та русі

Захист від ударів рукою та ногою



1

1. Спеціально-допоміжні вправи з гирями вагою до 16 кг.

8

Розділ VІІ. Основи цивільного захисту







3

Основні способи захисту населення в надзвичайних

ситуаціях




1

1. Медичні засоби індивідуального захисту. 2.Аптечка індивідуальна медичного захисту її склад та порядок використання.







1

1. Індивідуальний протихімічний пакет та його склад. Порядок обробки шкіри, одягу, взуття






1

1. Евакуаційні заходи. 2.Поняття про евакуацію та її види. Принципи і способи здійснення евакуації населення. 3.Підготовка та проведення евакуації населення з небезпечних районів.

2

Основи рятувальних та інших невідкладних робіт

Основні способи захисту

населення в надзвичайних ситуаціях


Основи рятувальних та інших невідкладних робіт



Розділ VІІІ

Основи медичних знань і допомоги

1

1. Поняття про дегазацію, дезактивацію та дезінфекцію. Порядок та способи їх проведення.

2

1


11


1

1.Санітарна обробка. Порядок та способи проведення.

1
1

1


. 1 Поняття про надзвичайну ситуацію. Надзвичайні ситуації природного, техногенного та соціально політичного характеру

2 Сигнали і порядок оповіщення про загрозу виникнення надзвичайних ситуацій.

1 Засоби індивідуального захисту органів дихання, їх призначення, будова, підбір та правила використання.

1 Рятувальні та інші невідкладні роботи у надзвичайних ситуаціях.

2.Мета, види і обсяги рятувальних та інших


1

Надання домедичної допомоги при кровотечах, пораненнях, переломах та вивихах

1

1 Поняття про переломи кісток і їх ознаки. Види переломів. Табельні та підручні засоби іммобілізації

3

Домедична допомога в умовах бойових дій

1

1. Зупинка кровотечі з ран верхньої та нижньої кінцівки кінцівок (взаємодопомога).

2.Зупинка кровотечі за допомогою спеціальних джгутів









1

1


1. Транспортування двома особами в положенні лежачи та стоячи.

1. Зупинка кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів (само- та взаємодопомога).

2.Введення знеболювальних засобів за допомогою шприца-тюбика.



1

Психологічна підготовка до захисту Вітчизни

1

1. Поняття психологічної війни. Види впливу та специфіка психологічних операцій у ході бойових дій. Форми та методи психологічної війни. Психологічний вплив через засоби масової інформації.

2

Смерть, ознаки клінічної та біологічної смерті, методи оживлення потерпілих

1

1


1Загальні уявлення про смерть – характеристика клінічної та біологічної смерті.

2 Орієнтуючі вірогідні та підозрілі ознаки смерті.

1Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів – западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо.

2Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів



2



Надання домедичної допомоги при кровотечах, пораненнях, переломах та вивихах


1

1


1Поняття про рану. Класифікація ран. Види кровотечі, їх класифікація. 2Домедична допомога при внутрішній та зовнішній кровотечах та проникаючих пораненнях грудей і живота.

1Техніка накладання кровоспинного джгута і закрутки на стегно і плече.



3

Домедична допомога в умовах бойових дій

1
1
1

1 Переведення пораненого в положення на бік (живот).

Зупинка кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок.

1 Транспортування однією особою в положенні лежачи та стоячи

1 Первинний огляд пораненого, визначення ознак життя.

Проведення серцево-легеневої реанімації

2 Накладання джгута на кінцівки.






Резерв часу

2






Всього

47





Дігтярівський професійний аграрний ліцей Чернігівської області,

викладач Олексієнко Валерій Якович.
РОБОЧА ПРОГРАМА З ПРЕДМЕТА «ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ»
Розглянуто на засіданні ЗАТВЕРДЖУЮ

Предметної методичної Директор Дігтярівського ПАЛ

комісії.протокол №1 ________ _____Хітренко М.В.

Від 28 серпня 2015р. 01. 09. 2015р





Робоча програма

«ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ»

(для навчальних закладів системи загальної середньої освіти)

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Навчальний предмет «Захист Вітчизни» вивчається на підставі діючого законодавства та входить до інваріантної складової Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затверджених наказом МОН від 27.08.2010 N 834, зі змінами, що внесені наказом МОН від 29.05.2014 № 657,наказом МОН №826 від 30.07.2015р



Метою навчального предмета «Захист Вітчизни» є формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і навичок щодо захисту Вітчизни та системного уявлення про військово-патріотичне виховання як складову частину патріотичного виховання.

Відповідно до мети сформовано завдання предмета:

- підготовка учнівської молоді до захисту життя і здоров’я, забезпечення власної безпеки і безпеки інших людей у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часу;

- ознайомлення учнівської молоді з основами нормативно-правового забезпечення захисту Вітчизни, цивільного захисту та охорони життя і здоров’я;

- набуття знань про задачі Збройних Сил України та інших військових формувань, їх характерні особливості; засвоєння основ захисту Вітчизни, цивільного захисту, основ медичних знань; здійснення психологічної підготовки молоді до захисту Вітчизни;

- підготовка учнів до захисту Вітчизни, професійної орієнтації молоді, служби у Збройних Силах України та інших військових формуваннях, визначених чинним законодавством.

Предмет «Захист Вітчизни» є обов’язковим навчальним предметом, який вивчається в навчальних закладах системи загальної профтехосвіти Відповідно до навчального плану уроки проводяться: на ІІ курсі протягом навчального року; Предмет вивчається упродовж ІІ та ІІІ курсів та під час навчально-польових занять (зборів) і занять у лікувально-оздоровчому закладі.

У кожному періоді предмет вивчається юнаками та дівчатами окремо (лист-роз’яснення Міністерства освіти і науки України від 09.10.2002 № 1/9-444). Навчальний предмет при цьому в обох випадках називається «Захист Вітчизни» з уточненням («Основи медичних знань» для дівчат).

Поділ класів на групи юнаків та дівчат здійснюється незалежно від кількості учнів у класі (але не менше ніж 5 осіб). Якщо у групі є менше 5 осіб, то учні цієї групи навчаються за індивідуальними навчальними планами. Дівчата за їх власним бажанням (у разі згоди батьків, опікунів або піклувальників) навчаються за програмою для групи юнаків Юнаки, які за станом здоров’я, релігійними поглядами не вивчають основи військової справи, навчаються за програмою для групи дівчат.

Навчально-польові заняття (збори) і заняття у лікувально-оздоровчому закладі проводяться з метою практичного закріплення рівня знань, умінь та навичок учнів 11 класів наприкінці навчального року або поетапно (по мірі вивчення тем (розділів), наприкінці першого семестру та навчального року. Організовуються 3-х денні (18 годин) навчально-польові заняття (збори) на базі військових частин, військових комісаріатів, базових навчальних закладів та навчальних закладів які організуються та проводяться міськими/районними військовими комісаріатами та органами місцевого самоврядування.

У навчальних закладах, в яких учні навчаються за спортивним напрямком, вивчення предмета «Захист Вітчизни» здійснюється з наданням додатково 36 годин до розділу «Прикладна фізична підготовка» за тематикою навчального закладу.

Оцінювання навчальних досягнень з предмета «Захист Вітчизни» здійснюється відповідно до Критеріїв.

Під час складання контрольних вправ з прикладної фізичної підготовки необхідно врахувати деякі особливості, спрямовані на убезпечення учнів від нещасних випадків:

1. Контрольні вправи складають тільки учні основної медичної групи, які на момент прийняття нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров’я.

2. Перевірка безпечності місць занять та справності інвентарю.

3. Проведення розминки.

При здачі заліків та нормативів також мають ураховуватися фізіологічні особливості та релігійні погляди учнів.
Програма предмета «Захист Вітчизни» включає:

1) пояснювальну записку;

2) зміст навчального матеріалу та державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів;

3) додатки, що включають: критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, перелік об’єктів навчально-матеріальної бази , заходи безпеки на заняттях , нормативи та окремі положення курсу стрільб.

Зміст програмового матеріалу, у залежності від матеріальної бази навчального закладу та ін. може бути скореговано на 20 відсотків в межах розділу. Послідовність вивчення тем, вчитель може коригувати самостійно.

Завершальний етап навчання наприкінці військово-польових занять (зборів) і занять у лікувально-оздоровчому закладі може бути проведено як військово-спортивне свято.


Практичне закріплення теоретичного матеріалу з розділу «Основи цивільного захисту» також передбачається під час проведення Тижнів безпеки життєдіяльності та Днів цивільного захисту.

Стрільба з автомата (малокаліберної гвинтівки) проводиться на відповідно обладнаних стрільбищах і в тирах згідно з планами військових комісаріатів на підставі наказів, погоджених з начальником гарнізону (командиром військової частини, начальником вищого військового навчального закладу), органом управління освітою і керівником навчального закладу.

Основною організаційною формою вивчення предмета «Захист Вітчизни» в загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів є урок, що проводиться вчителем згідно з календарно-тематичним плануванням та навчальним планом, складеними відповідно до навчальної програми.

Обов’язкова форма одягу для вчителя (викладача), під час проведення занять з предмету «Захист Вітчизни» – військова форма Збройних Сил України.


РОЗДІЛ 1. ЗБРОЙНІ СИЛИ УКРАЇНИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

Зміст розділу розглядає основи законодавства про призначення, структуру Збройних Сил України та військову службу, розкриваються історія українського війська. Вивчення розділу спрямовано на формування у молоді ідеалу людини-патріота, захисника Вітчизни на прикладах героїчної боротьби українського народу за незалежність.



Особливості подання матеріалу

Організаційні форми і методи навчання визначає вчитель (викладач) предмета. Вивчення навчального матеріалу щодо історії українського війська базується на знаннях учнів з історії України основної школи. Проблеми реформування та розвитку Збройних Сил України висвітлюються щорічником «Біла книга» Міністерства оборони України, який інформує про оборонну політику держави та інші заходи у цій сфері. Окремі навчальні питання розділу отримають розвиток під час виконання заходів військово-патріотичного виховання, використання резервного часу програми. Особливо це стосується розширення обізнаності та поглиблення знань зі спільних міжнародних військових навчань, миротворчих міжнародних акцій та місії ООН.

Учні також оволодівають знаннями з міжнародного гуманітарного права. Викладачі самостійно вибирають форми і методи проведення занять, визначають питання, які потребують особливої уваги під час занять. Окремі навчальні питання з міжнародного гуманітарного права можуть розширюватися та вивчатися у резервний час, під час заходів військово-патріотичного виховання. У стислому вигляді основні нормативно-правові акти міжнародного гуманітарного права (а також пам’ятка військовослужбовцям Збройних Сил України щодо застосування цих норм) викладено у бойовому статуті.

Перевірка знань учнів здійснюється в ході засвоєння навчального матеріалу, а правил поведінки в бою - на тактичних заняттях під час навчально-польових занять (зборів).


РОЗДІЛ 2. СТАТУТИ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ
Зміст розділу формує уявлення учнів про статути Збройних Сил як про закони військової служби. У ньому розглядаються основні положення організації внутрішньої служби, повсякденної життєдіяльності військ.

Особливості подання матеріалу

Основою засвоєння військових статутів є загальне ознайомлення зі статутами Збройних Сил України. Організаційні форми і методи навчання вчитель (викладач) вибирає самостійно. Заняття проводяться, як правило, практично, на спеціально обладнаних місцях. Правила військової ввічливості, поведінки та військового вітання військовослужбовців відпрацьовуються створенням практичних ситуацій.

Удосконалення знань зі статутів Збройних Сил України, практичних навичок їх виконання здійснюється у ході навчально-виховного процесу, а також у ході навчально-польових зборів.
РОЗДІЛ 3. СТРОЙОВА ПІДГОТОВКА
У розділі вивчаються стройові прийоми та рухи зі зброєю та без зброї, стройова підготовка навчального відділення, під час яких учні оволодівають стройовими прийомами і діями.

Особливості подання матеріалу

Стройова підготовка є одним з важливих напрямів навчання і виховання учнівської молоді. Вона вирішує такі завдання: дисциплінує учнів, загартовує їх фізично, виробляє гарну поставу, формує уміння правильно і швидко виконувати команди. Навички із виконання стройових прийомів вдосконалюються під час занять із вогневої, прикладної фізичної та ін підготовок.

Стройова підготовка учнів здійснюється на планових заняттях, а також під час шикувань і пересувань протягом усього вивчення предмета. Заняття зі стройової підготовки починається з роз’яснення відповідних статей Стройового статуту Збройних Сил України, потім показуються стройові прийоми, що відпрацьовуються, далі проводиться тренування. Усі заняття проводяться, як правило, на обладнаному стройовому майданчику навчального закладу з дотриманням такої методичної послідовності: тренування та перевірка прийомів, що вивчалися на попередніх заняттях; показ із коротким поясненням нового стройового прийому та розучування цього прийому (якщо прийом складний, він вивчається за елементами або за допомогою підготовчих вправ, потім у цілому; якщо прийом не складний, розучувати його спочатку в повільному темпі, а потім доводиться у процесі навчання до встановленого темпу); тренування до зразкового виконання розученого прийому з використанням індивідуального і попарного способів навчання; організація змагання на краще виконання прийому та проведення розбору занять.

Під час проходження навчально-польових занять (зборів) стройова підготовка учнів у складі навчальних підрозділів удосконалюється у ході занять з тактичної та вогневої підготовки.

Перевірка рівня знань учнів здійснюється у ході засвоєння навчального матеріалу. Вміння виконувати стройові прийоми та діяти у складі навчального відділення оцінюється протягом курсу навчання.
РОЗДІЛ 4. ВОГНЕВА ПІДГОТОВКА

Це один із основних розділів програми. Вогнева підготовка передбачає вивчення теоретичних положень основ стрільби, оволодіння прийомами та правилами стрільби зі стрілецької зброї і метання ручних гранат.



Особливості подання матеріалу

Вогнева підготовка проводиться на заняттях: з основ стрільби, вивчення зброї, прийомів і правил стрільби; із виконання вправ початкових і навчальних стрільб; на вогневих тренуваннях; із виконання вправи контрольних стрільб і вправи бойових стрільб під час навчально-польових занять (зборів).

Під час вивчення основ стрільби зі стрілецької зброї застосовують такі методи: розповідь, показ і тренування у вирішенні вогневих завдань із використанням навчально-тренувальних засобів, прицілів, наочних посібників. Практичні заняття з вивчення будови зброї і боєприпасів проводяться у кабінеті предмета з використанням навчальної зброї та її макетів. Основний метод занять – розповідь у поєднанні з показом будови, роботи частин і механізмів на схемах, плакатах, макетах та навчальних зразках зброї, а також виконання практичних дій зі зброєю. Неможливість використання на заняттях зразків навчальної зброї компенсується їх комп’ютерним відображенням. Під час вивчення прийомів і правил стрільби та метання ручних гранат учням прищеплюються знання та практичні навички у застосуванні зброї для ураження цілей різними способами. Головна увага звертається на навчання учнів виявленню цілей та визначення дальності до них, коректування стрільби, техніку метання гранат. Виконання прийомів і правил стрільби та метання ручних гранат удосконалюються на вогневих тренуваннях, стрільбах і тактичних заняттях.

Вогневі тренування і стрільби проводяться, як правило, у стрілецькому тирі, на військовому стрільбищі. На вогневих тренуваннях учні навчаються прийомам та правилам стрільби і метанню гранат, відпрацьовують нормативи, вирішують вогневі завдання, тренуються у спостереженні за полем бою, виявляють цілі і визначають дальності до них. У ході цих тренувань в учнів формуються і удосконалюються первинні навички із вогневої підготовки.

Перевірка знань і виконання нормативів з вогневої підготовки здійснюється під час проведення занять на навчальних місцях. Результати перевірки враховуються при визначені поточної оцінки за заняття. Отримані оцінки за виконання вправ стрільб враховуються під час тематичного оцінювання.

Бали за виконання першої і другої навчальних вправ з метання ручних гранат та оцінка за виконання вправи бойових стрільб із автомата не впливають на загальний бал учня з предмета.
РОЗДІЛ 5. ТАКТИЧНА ПІДГОТОВКА

Тактична підготовка передбачає: основні положення щодо підготовки та ведення сучасного бою механізованим відділенням; прийоми і способи дій солдата в основних видах бою у складі відділення.



Особливості подання матеріалу

На теоретичних заняттях учні вивчають загальні положення бойових статутів щодо підготовки та ведення загальновійськового бою. Основним методом теоретичних занять є демонстрація бою відділення механізованого взводу сучасними графічно-інформаційними технологіями, в тому числі комп’ютерне моделювання бойових дій та імітація бою на місцевості. Основним методом навчання на практичних (тактико-стройових, тактичних) заняттях є вправа (тренування) з виконання прийомів і способів дій. На практичних заняттях учні оволодівають прийомами і способами дій солдата в бою, удосконалюють дії солдата у складі відділення в основних видах бою. За необхідності можуть застосовуватися пояснення і показ. Вчителями (викладачами) створюються можливі ситуації, що вимагають прийняття рішень з дотримання кодексу поведінки учасниками бойових дій, під час відпрацювання яких учні отримують практичні навички і удосконалюють теоретичні знання щодо застосування норм міжнародного гуманітарного права.

Особливістю практичних занять і військової тактичної гри є створення у ході тактичних дій екстремальних та стресових ситуацій за рахунок обмеження часу на виконання та ускладнення нормативних завдань, несподівана постановка ввідних та інше. Тим самим тактична підготовка сприятиме морально-психологічній готовності молоді до військової діяльності.

Під час занять відпрацьовуються нормативи, що є складовими змісту навчальних питань. Їх результати враховуються при оцінюванні навчання із тактичної підготовки.

У ході занять з військової топографії особлива увага звертається на вироблення в учнів практичних навичок у орієнтуванні на незнайомій місцевості та визначення захисних властивостей місцевості. Знання, вміння і навички, одержані на заняттях з військової топографії, удосконалюються на заняттях з тактичної і вогневої підготовки.

Перевірка рівня навчальних компетентностей учнів здійснюється у ході викладення навчального матеріалу, а також може уточнюватися під час занять на навчально-польових заняттях (зборах).


РОЗДІЛ 6. ПРИКЛАДНА ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА

У розділі значна увага приділяється розучуванню та систематизації

прийомів самозахисту, розвитку основних фізичних якостей учнів засобами фізичних вправ (прискорене пересування, гімнастика, елементи видів спорту (національні бойові мистецтва, гирьовий спорт, атлетична гімнастика).

Особливості подання матеріалу

Прикладна фізична підготовка учнів здійснюється на планових заняттях та у процесі засвоєння інших основних розділів предмета. Висока ефективність занять досягається скороченням часу на перешикування і пересування, коротким поясненням, виконанням вправ усіма учнями одночасно.

На заняттях учні оволодіють прийомами застосування зброї в бою (удари прикладом, уколи багнетом). Завданням цих занять є навчання учнів прийомам захисту зброєю та обеззброювання противника в оборонному бою.

Пересування навчальних підрозділів до місць занять під час вивчення інших розділів навчальної програми, у ході занять та під час повернення з них супроводжується фізичним тренуванням учнів.

Змістове наповнення теми «Прикладні фізичні вправи та елементи видів спорту (національні бойові мистецтва, гирьовий спорт, атлетична гімнастика)» вчитель може формувати самостійно із фізичних вправ, спрямованих на розвиток основних фізичних якостей учнів або з елементів зазначених видів спорту.

На опанування елементів теми можливо відведення приблизно однакової кількості годин. Однак не виключається варіанти збільшення чи зменшення кількості годин на вивчення окремих видів рухової діяльності.


РОЗДІЛ 7. ОСНОВИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ
Розділ передбачає ознайомлення з нормативно-правовою базою цивільного захисту; розглядаються надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного і соціально-політичного характеру, заходи і засоби захисту населення від надзвичайних ситуацій.

Особливості подання матеріалу

На заняттях учні вивчають способи захисту від зброї масового ураження, набувають первинних навичок у використанні засобів індивідуального захисту, спеціальної обробки, а також навчаються діям в умовах застосування зброї масового ураження та інших надзвичайних ситуацій. Навички, які отримані на заняттях, вдосконалюються на заняттях з інших предметів навчання, особливо під час занять з тактичної підготовки.

З метою удосконалення умінь і навичок учнів як на планових заняттях, так і на польових заняттях з інших розділів предмета в обов’язковому порядку відпрацьовуються відповідні нормативи з основ цивільного захисту.
РОЗДІЛ 8. ОСНОВИ МЕДИЧНИХ ЗНАНЬ І ДОПОМОГИ
Розділ передбачає вивчення порядку надання домедичної допомоги пораненим, невідкладні дії та організаційні заходи, спрямовані на врятування та збереження життя людини у невідкладному стані та мінімізацію наслідків впливу такого стану на її здоров’я, а також навчання практичним навичкам з рятування та збереження життя людини, яка перебуває у невідкладному стані, навчання користуванню індивідуальними засобами медичного захисту.

Особливості подання матеріалу

Головна увага на заняттях звертається на набуття учнями практичних навичок. Теоретичний матеріал повинний викладатися тільки в тому обсязі, який необхідний для свідомого виконання практичних прийомів.

Перевірка рівня знань, вмінь і навичок учнів здійснюється у ході навчальних занять, а також може уточнюватися під час занять з тактичної і вогневої підготовки.

РОЗДІЛИ ПРОГРАМИ ДЛЯ ГРУПИ ДІВЧАТ

(ЮНАКІВ, ЯКІ ЗА СТАНОМ ЗДОРОВ’Я, РЕЛІГІЙНИМИ ПОГЛЯДАМИ НЕ ВИВЧАЮТЬ ОСНОВИ ВІЙСЬКОВОЇ СПРАВИ)

МІСТЯТЬ ЗАВДАННЯ НАВЧАННЯ

ТА ОСОБЛИВОСТІ ПОДАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.
РОЗДІЛ 1. ОСНОВИ МЕДИЧНИХ ЗНАНЬ І ДОПОМОГИ

У розділі викладається порядок надання домедичної допомоги пораненим як при ураженні звичайною зброєю, так і зброєю масового ураження, а також навчання користуванню індивідуальними засобами медичного захисту.



Особливості подання матеріалу

Головна увага на заняттях звертається на набуття учнями практичних навичок. Теоретичний матеріал повинний викладатися тільки в тому обсязі, який необхідний для свідомого виконання практичних прийомів.

Перевірка рівня знань, вмінь і навичок учнів здійснюється у ході навчальних занять.

РОЗДІЛ 2. ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ

Основною метою навчання є підготовка учнів до надання домедичної допомоги постраждалим в умовах надзвичайних ситуацій мирного і воєнного часу. У розділі подається домедична допомога при отриманні механічних травм, радіаційних уражень та різноманітних отруєнь.



Особливості подання матеріалу

Практичні заняття з надання домедичної допомоги проводяться вчителем (викладачем) предмета за участю медичних працівників навчального закладу. Практичний показ прийомів і способів домедичної допомоги здійснюється особисто вчителем (викладачем), для чого використовуються муляжі та манекени, а також можуть залучатися учні.

Перевірка рівня знань, умінь і навичок учнів здійснюється у ході викладення навчального матеріалу, відпрацювання нормативів з домедичної допомоги у надзвичайних ситуаціях та під час занять у лікувально-оздоровчому закладі.
РОЗДІЛ 3. ОСНОВИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

Тематичний зміст навчального матеріалу цього розділу відповідає розділу 6 програми для групи юнаків.


РОЗДІЛ 4. МІЖНАРОДНЕ ГУМАНІТАРНЕ ПРАВО ПРО ЗАХИСТ ЦИВІЛЬНОГО НАСЕЛЕННЯ

У розділі розглядаються основні положення міжнародного гуманітарного права щодо захисту цивільного населення, природного середовища та установок і споруд, які мають небезпечні сили від наслідків збройних конфліктів. Розглядаються також засоби і методи ведення воєнних дій, що заборонені нормами міжнародного гуманітарного права.



Особливості подання матеріалу

Тематика занять для дівчат спрямована, насамперед, на вивчення застосування норм міжнародного гуманітарного права щодо захисту цивільного населення (осіб та об’єктів) у збройних конфліктах, ознайомлення із забороненими засобами і методами воєнних дій. Резервний час також може бути використаний для вивчення питань міжнародного правосуддя, етики проведення гуманітарних операцій, планування табору для людей, переміщених під час надзвичайних ситуацій.

Перевірка знань учнів здійснюється в ході засвоєння навчального матеріалу.

РОЗДІЛ 5. ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА В БОЙОВИХ УМОВАХ

У розділі розглядаються основні принципи надання домедичної допомоги в умовах бойових дій.



Особливості подання матеріалу

Головна увага на заняттях звертається на набуття учнями практичних навичок надання домедичної допомоги в бойових умовах. Переходити до відпрацьовування чергового прийому необхідно тільки після засвоєння попереднього.

Перевірка рівня знань, вмінь і навичок учнів здійснюється у ході навчальних занять.
Розглянуто на засіданні ЗАТВЕРДЖУЮ

Предметної методичної Директор Дігтярівського ПАЛ

комісії.протокол №1 ________ ___Хітренко М.В.

Від 28 серпня 2015р. 01. 09. 2015р



Робоча навчальна програма з предмету «Захист Вітчизни»

вивчення предмета юнаками (дівчатами за їх власним бажанням)

2015-2016н.р.

з/п




Кількість годин

З них на військово-польові

заняття

Разом.

ІІ курс

ІІІ курс








Вступний урок

1

1

-

-




Розділ 1. Збройні Сили України на сучасному етапі

5

2

3

-

1

Нормативно-правова база з військових питань. Історія розвитку українського війська

2

1

1

-

2

Основи міжнародного гуманітарного права

2

-

2

-

3

Військова присяга та військова символіка України

1

1

-

-




Розділ ІІ. Статути Збройних сил України

5

3

2

-

1

Військовослужбовці та
відносини між ними


1

1

-

-

2

Військова дисципліна

1

-

1

-

3

Розподіл часу й повсякденний порядок у підрозділах


2

2

-

-

4

Вартова служба

1

-

1

-




Розділ ІІІ. Стройова підготовка

8

4

4




1

Стройові прийоми і рух без зброї та зі зброєю

6

4

2

-

2

Строї відділення

2

-

2

-




Розділ ІV. Вогнева підготовка

23

10

9

4

1

Стрілецька зброя та

поводження з нею



6

4

2

-

2

Основи стрільби зі стрілецької зброї

2

1

1

-

3

Ведення вогню з місця по нерухомих цілях і цілях, що з’являються

13

5

4

4

4

Ручні осколкові гранати та поводження з ними

2

-

2

-




Розділ V. Тактична підготовка

26

11

4

11

1

Основи загальновійськового бою

1

1

-

-

2

Дії солдата в бою

4

4

-

-

3

Дії солдата в бою у складі бойових груп

4

2

2

-

4

Основи військової топографії

6


4

2

-

5

Дії солдата в бою у складі механізованого відділення

10

-

-

10

6

Озброєння та бойова техніка військової частини (підрозділу)

1

-

-

1




Розділ VІ. Прикладна фізична підготовка

11

6

3

2

1

Гімнастика

2

1

1

-

2

Прискорене пересування та подолання перешкод

3

1

-

2

3

Основи самозахисту

2

2

-

-

4

Прикладні фізичні вправи та елементи видів спорту (національні бойові мистецтва, гирьовий спорт, гімнастика атлетична)

4

2

2

-




Розділ VІІ. Основи цивільного захисту

11

6

5

-

1

Нормативно-правова база цивільного захисту

1

1

-

-

2

Надзвичайні ситуації та загроза їх виникнення

2

2

-

-

3

Основні способи захисту

населення в надзвичайних ситуаціях



5

2

3

-

4

Основи рятувальних та інших невідкладних робіт

3

1

2

-




Розділ VІІІ. Основи медичних знань і допомоги

13

7

5

1

1

Смерть, ознаки клінічної та біологічної смерті, методи оживлення потерпілих

2

2

-

-

2

Надання домедичної допомоги при кровотечах, пораненнях, переломах та вивихах

3

2

1

-

3

Домедична допомога в умовах бойових дій

7

3

3

1

4

Психологічна підготовка до захисту Вітчизни

1

-

1

-




Резерв часу


3



2


1

-




РАЗОМ

105

52

35

18

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ

НАВЧАЛЬНО-ПОЛЬОВИХ ЗАНЯТЬ (ЗБОРІВ)




з/п

Назва розділу (предмета)

Кількість годин

1

день

2

день

3

день

1

Тактична підготовка

11

6

5




2

Вогнева підготовка

4







4

3

Основи медичних знань і допомоги

1







1

4

Прикладна фізична підготовка

2




1

1




Всього:

18

6

6

6


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал