Компаративний аналіз байок Езопа, І. Крилова, Л. Глібова



Скачати 42.78 Kb.

Дата конвертації19.06.2017
Розмір42.78 Kb.

1

Світова література

6 клас
Тема:
Компаративний аналіз байок Езопа, І. Крилова, Л. Глібова.
Мета:
систематизувати знання учнів про відомих байкарів; удосконалювати вміння та навички компаративного аналізу; виховувати непримиренність до будь-якого прояву насильства та несправедливості.
Обладнання уроку:
портрети Езопа, Крилова, Глібова; ілюстрації до байок.
«Здається, байка тільки бреше,
А справді – мудру правду чеше»
Л. Глібов

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності
.
Розпочати сьогодні хочу я урок з однієї історії, яка трапилася давним давно.
Черепаха і заєць
Черепаха і заєць сперечалися, хто з них швидший. Призначили для змагання час і місце, і розійшлися. Та заєць, розраховуючи на свою природну швидкість, не став бігти, а ліг край дороги і заснув. А черепаха розуміла, що рухається повільно, і тому бігла без зупинки. Так вона обігнала сплячого зайця і здобула перемогу.
Нерідко праця перевершує природні здібності, коли їх зневажають.

Як називається твір, який ви прослухали?

Чому ви так вирішили?
Автором прослуханої байки є легендарний Езоп. Ця байка навчає людину поважати природні здібності та не забувати, що без старанної праці досягти чогось у житті неможливо.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Повідомлення теми та мети уроку. Запису зошиті теми та епіграфу.
Майже всі народи мають свої байки, серед них є багато схожих сюжетів, запозичені в легендарного байкаря Езопа, хоча і складено їх у різних краях, за різних часів та різними мовами.
2. Запитання та завдання.
- Що таке байка?
- З яких частин складається байка?
- Що таке алегорія?
- Хто є, зазвичай, дійовими особами байок?
- Яких відомих байкарів ви знаєте?

2
3. Читання байки Езопа «Вовк і Ягня».
Бесіда:

Якою мовою написана байка?

Визначте головних героїв байки.

Зачитайте слова, що є мораллю байки.

Де відбувається дія твору? Коли?

Зверніть увагу, як себе поводять герої?

Прослідкуйте, як розвивається конфлікт між персонажами.

Подумайте, яких людей ми впізнаємо в образі Вовка, Ягнятка?

Визначте ідею твору.
(Засудження несправедливостей людського
життя, несправедливої влади.)
Читання в ролях байки Л. Глібова «Вовк і Ягня».

4. Прослухайте байку Глібова «Музики» (Читає вчитель або підготовлений учень).
5. Виразне читання напам’ять байки Крилова «Квартет».
У цій байці Крилов висміяв безрезультатні засідання Державної ради Росії в
1810р.
Бесіда:

Що потрібно для того, щоб стати справжнім музикантом?

Що з цього приводу думали герої байки?

Чому квартет не йде на лад?

Чи вірить автор, що в учасників квартету все вийде?

Яка мораль байки?

Чому саме цим тваринам байкарі доручають грати у квартеті? Які риси характеру вони представляють в інших байках?
(Осел –
тупість, Ведмідь – неповороткість, відсутність музичного
слуху, Мавпочка – вертливість, легковажність.)
На відміну від цих тварин, саме соловей символізує талановитого співака, який і пояснює горе-музикантам, в чому істина.

Яка байка, Крилова чи Глібова, на вашу думку, більш емоційна, яскрава? Чому?

Перегляд мультфільму.
5. Виразне читання байки Езопа « Мурашка і Цикада».
Виразне читання байки Глібова «Коник-стрибунець».
Виразне читання байки Крилова «Стрекоза и муравей».
Бесіда:

Які риси уособлюють Мурашка і Цикада?

Яка мораль байки?

Чого вчить байка?
6. Аналіз байок «Лебідь, Щука та Рак» Глібова та Крилова .

3
Яка мораль байки?
Коментар: читач постійно відчуває себе учасником подій,
співавтором. Він переживає суперечливі почуття: з одного боку –
надія, а з іншого - відчуття розчарування, що «віз і нині там».

7. Робота з епіграфом.
Пояснити вислів Глібова.
ІІІ. Активізація опорних знань.
Робота з таблицею.
Компаративний аналіз байок Езопа, Крилова, Глібова.
Байка
Країна
Езоп
Крилов
Глібов
Давня Греція
Росія
Україна

Будова байки
Байка складається з ІІ частин: розповідної і повчальної.
Мораль у кінці
Мораль може знаходитись як на початку, так і байки у кінці байки.
Ідея байки
Викривання, висміювання негативних рис характеру людей, недоліки влади і самого суспільства:
Лестощі, лицемірство, жорстокість, брехливість людей; несправедливість суспільства, в якому все вирішує соціальне становище людини і кількість грошей у неї.
Герої
Лисиця – хитрість, улесливість; Мурашка – старанність; Крук – нерозумність; Вовк – лицемірство, хитрість; Ягня – беззахисність, тендітність, чесність і т. д.
Висновок
Цікаві притчі,
Байки у Крилова та Глібова більші за розміром.
історії Езоп
Більше діалогів з емоційним забарвленням. передавав людям з Мова байок Глібова - якоюсь принадою народна – легка, герої для слуху.
байок – носії рис українського народу
IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1.

Складання схеми на основі вивченого матеріалу.

Отже, із скількох і яких частин складаються байки у Езопа, Крилова
і Глібова?

Хто є героями байок?

Що характерно для персонажів байки?

4
Люди
Птахи
Рослини
Звірі

2. Виразне читання байок за вибором.
«Зозуля й Півень» Глібов.
«Кукушка и Петух» Крилов.
«Петух и жемчужное зерно» Крилов.
V. Домашнє завдання.
Знайти спільне та відмінне у байках Глібова «Охрімова свита», Крилова
«Тришкин кафтан», намалювати ілюстрацію до однієї з вивчених байок.
VI. Оцінювання.
Розповідь
Герої байок – уособлення людських вад
Мораль


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал