„Коли вирушаєш в путь, завжди обережним будь!



Сторінка1/3
Дата конвертації25.02.2017
Розмір0.53 Mb.
  1   2   3
Компаніївський дошкільний навчальний заклад №1 «Пролісок»
Матеріали Тижня знань Правил дорожнього руху

на тему: „Коли вирушаєш в путь, завжди обережним будь!”

( з 14.09.по 18.09.2015 року)




УКРАЇНА

НАКАЗ

ЗАВІДУВАЧА КОМПАНІЇВСЬКОГО ДОШКІЛЬНОГО

НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ№1 «ПРОЛІСОК»
від «___» _______________ 201__ року № ____
смт. Компаніївка

Про проведення Тижня знань

Правил дорожнього руху
Згідно з Положенням про Тижні безпеки життєдіяльності та з метою активізації роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму та бережливого ставлення до збереження свого здоров’я, життя та життя оточуючих
НАКАЗУЮ:
1. Провести з 14 до 18 вересня 2015 року Тиждень знань Правил Дорожнього руху на тему: «Коли вирушаєш у путь – завжди обережним будь!»

2. Для підготовки та проведення Тижня знань Правил Дорожнього руху створити організаційну комісію у складі:

завідувача - Сивирин С.В. ;

спеціаліст з ОП на громадській засаді – Жолобова Л.А.;

вихователя - Степанченко Н.М. ;

музичний керівник – Завтур В.В.

3.Вихователям:

3.1.Організувати проведення Тижня знань Правил дорожнього руху на тему: «Коли вирушаєш у путь – завжди обережним будь!» відповідно до Положення.

3.2. Провести заняття, бесіди, спостереження, сюжетно – рольові ігри з моделюванням життєвих ситуацій спрямованих на виховання у дітей правил дорожнього руху.

3.3. Організувати практичні відпрацювання правил поведінки на вулицях і дорогах на майданчиках для проведення практичних занять з Правил дорожнього руху з вихованцями.

3.4. Провести батьківські збори, консультації для батьків за участю працівників Державтоінспекції району, на яких обговорити питання профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму та ролі батьків в цьому.

4. Організаційній групі:

4.1. Розробити план проведення Тижня знань Правил дорожнього руху на тему: «Коли вирушаєш у путь – завжди обережним будь!»

5. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.


Завідувач: _________ Сивирин С.В.

Додаток


до наказу завідувача

від «__» _________ 2015 року №___



П О Л О Ж Е Н Н Я

про проведення Тижнів знань безпеки життєдіяльності

у Компаніївському дошкільному навчальному закладі №1 «Пролісок»

у 2015/2016 навчальному році
Відповідно до спільного наказу департаменту освіти і науки облдержадміністрації, Управління ДСНС України у Кіровоградській області від 01 липня 2015 року №170/272 «Про проведення Тижнів знань безпеки життєдіяльності у навчальних закладах області у 2015/2016 навчальному році», листа комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» (далі КЗ КОІППО імені Василя Сухомлинського) від 24 липня 2015 року №454/18-09 «Про проведення Тижнів знань безпеки життєдіяльності у навчальних закладах області у 2015-2016 навчальному році» та з метою проведення цілеспрямованої профілактичної роботи з учасниками навчально-виховного процесу щодо профілактики травматизму невиробничого характеру, виховання поважного ставлення до безпеки людини, усвідомлення необхідності вироблення навичок дотримання правил поведінки у надзвичайних ситуаціях, що виникають при порушенні життєвого процесу в побуті, під час трудової діяльності чи в соціальному середовищі, підняття рівня інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань забезпечення безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу

Тижні знань з безпеки життєдіяльності у Компаніївському ДНЗ №1 «Пролісок» проводяться з метою:



  • Популяризації знань правил безпеки життєдіяльності дітей та здорового способу життя.

  • Навчання умінню прогнозувати небезпечні ситуації та знаходити правильні рішення щодо безпечного виходу з цих ситуацій.

  • Навчання життєвим навичкам – здатність до адаптації, позитивної поведінки і подоланні труднощів повсякденного життя.

  • Прищеплення навичок обережної поведінки в довкіллі та бережливого ставлення до збереження свого здоров'я, життя та життя оточуючих.

  • Активізація роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму, узагальнення та розповсюдження кращих форм і методів профілактичної роботи серед учасників навчально-виховного процесу.

  • Виховання у дітей поваги до працівників різних професій.

  • Навчання дітей спілкування та вміння звернутися за допомогою у відповідні органи.

  • Набуття учнями власного досвіду із збереження здоров’я з урахуванням фізичного стану.

  • Розгортання у повсякденному житті практичної діяльності для збереження власного здоров’я та здоров’я інших людей.

  • Проведення широкої роз’яснювальної та агітаційно-масової роботи серед дітей та батьків щодо дотримання правил безпечної поведінки.

Організатори проведення Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності

  • Відділ ДАІ УМВС України в Компаніївському районі.

  • Компаніївський РВ Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області.

  • Відділ освіти, молоді та спорту Компаніївської райдержадміністрації.

  • Районний методичний кабінет.

  • Заклади освіти району.

Відповідальні за проведення

  • Відділ ДАІ УМВС України в Компаніївському районі.

  • Компаніївський РВ Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області.

  • Відділ освіти, молоді та спорту Компаніївської райдержадміністрації.

  • Районний методичний кабінет.

  • Заклади освіти району.

  • Завідувачі дитячих дошкільних закладів.

  • Директори загальноосвітніх навчальних закладів.

  • Директори позашкільних навчальних закладів.

Терміни проведення

Тижні у 2015-2016 навчальному році проводяться:

1-й Тиждень на тему: «Коли вирушаєш у путь – завжди обережним будь!» - з 14 до 18 вересня 2015 року;

2-й Тиждень на тему: «Вогонь наш друг, та не завжди, чекати можна і біди» - з 09 до 13 листопада 2015 року;

3-й Тиждень на тему: «Здоров’я мати – вік біди не знати!» - з 01 до 05 лютого 2016 року;

4-й Тиждень на тему: «Цивільний захист – це не жарти, треба всім про нього знати!» (у рамках якого проводиться День цивільного захисту) – з 04 до 08 квітня 2016 року.

Направити матеріали за результатами проведення Тижнів до відділу освіти у друкованому вигляді й оптичних носіях у встановлені терміни:

до 21 вересня та 16 листопада 2015 року, до 08 лютого та 11 квітня 2016 року.

Організація проведення Тижнів

Планування Враховуючи Положення та рекомендації, накази департаменту освіти і науки, молоді та спорту обласної державної адміністрації, Управління ДСНС України у Кіровоградській області, накази начальника відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, кожен заклад планує проведення Тижнів у плані виховної роботи закладу в розділі «Організація навчально-виховного процесу» та в Комплексних заходах з безпеки життєдіяльності навчального закладу.

За два тижні до початку:


  1. Готується наказ про проведення Тижня з визначенням відповідальних осіб.

  2. Розробляється положення (відповідно до Типового (даного) положення та тематики Тижня).

  3. Повідомляється тематика Тижня вихователям.

  4. Складається графік (по днях) та план-сітка (по групах) проведення Тижня.

В наказі обов'язково потрібно вказати:

  1. Терміни та відповідну тематику проведення Тижня.

  2. Відповідальну особу за проведення Тижня.

  3. Робочу комісію, яка бере участь у проведенні Тижня та підбиває підсумки щодо рівня проведеної роботи вихователями.

  4. Графік (по днях) та план-сітка (по групах) проведення Тижня.

Положення повинно мати такі розділи:

  • Загальні вимоги (на що спрямований).

  • Мета.

  • Завдання.

  • Керівництво.

  • Порядок проведення.

  • Вимоги до матеріалів.

  • Визначення переможців та нагородження.

При розробці Положення слід враховувати: навчальні програми з курсів для загальноосвітніх навчальних закладів з «Основ здоров’я» та «Захист Вітчизни», роботу закладу з безпеки життєдіяльності та розділ «Виховна робота»; стан та причини травмування дітей, рівень захворюваності, проблеми розповсюдження певних хвороб, забруднення навколишнього середовища, профілактику ВІЛ/СНІДу в України, проблему репродуктивного здоров'я, вміння учнівського колективу критично і творчо мислити, адекватно сприймати себе і оточення, приймати виважені рішення, будувати конструктивні стосунки, працювати в команді, розв'язувати проблеми і керувати стресами.

Графік проведення Тижня:

Розробляється поденно відповідальною особою за проведення Тижня та затверджується завідувачем закладу. Включає в себе загальні по навчальному закладу заходи, розраховані на всі вікові групи дітей:



  • Лінійки по відкриттю та підсумки проведення Тижня.

  • Конкурси газет та малюнків, стіннівок.

  • Тематичні екскурсії та екскурсії до пожежно-технічної виставки-музею ДСНС України у Кіровоградській області.

  • Виховні заходи.

  • Вистави.

  • Змагання.

  • Лекції представників ДСНС України у Кіровоградській області, районі.

План-сітка проведення Тижня:

Складається відповідальною особою на основі поданої вихователями груп інформації і затверджується завідувачем закладу. Включає в себе наступне:



  • Чітко визначені дні тижня, дату.

  • Групи.

  • Конкретна тематика проведення заходів у кожній групі.

Проведення Тижнів

  • Після підготовки перерахованої вище документації проводиться Тиждень.

  • Представники Державних органів надають практичну допомогу у проведенні Тижнів і направляють своїх представників для їх безпосередньої участі.

  • У проведенні Тижнів обов'язково бере участь кожна група, гурток тощо.

  • Кількість заходів на кожну групу, гурток – не менше одного.

  • Не допускається використання готових бесід та сценаріїв.

  • Організаторам заходів надається повна самостійність, свобода творчості при підготовці заходу.

Інструментарій для проведення Тижнів

  • Загальні лінійки.

  • Бесіди.

  • Виховні тематичні заходи.

  • Конкурси: малюнків, плакатів, стіннівок, кросвордів, ребусів, прислів'їв, приказок, казок, віршів, малюнків на асфальті, фотоконкурси.

  • Практичні заняття, вистави.

  • Тренінгові заняття.

  • Екскурсії.

  • Перегляд відеоматеріалів.

  • Проведення моніторингу обізнаності (тести, анкетування).

  • Аналіз статистичних даних.

  • Відвідування виставок.

  • Змагання.

Підбиття підсумків

Підсумки підбиваються відразу після закінчення Тижня.



  • Комісія, призначена наказом керівника закладу, переглядає матеріали проведених заходів, надані учасниками Тижня і відмічає кращих серед педагогічних працівників, вихованців.

  • Видається підсумковий наказ, де проводиться аналіз та надаються рекомендації щодо усунення виявлених недоліків.

  • З відібраних комісією матеріалів оформляється окрема папка.

Узагальнення та надання інформації

Папка (буклет, брошура, портфоліо…)

На обкладинці - інформативний заголовок: повна назва навчального закладу, Тиждень безпеки життєдіяльності на тему «_____________», дата проведення (число, місяць, рік), місто (район).



У папці (буклеті, брошурі, портфоліо…):

  • Копія наказу про проведення Тижня.

  • Затверджені керівником закладу графік та план-сітка проведення Тижня.

  • Матеріали (копії) надані учасниками Тижня.

  • Аналіз проведення Тижня.

  • Підсумковий наказ завізований начальниками державних пожежно-рятувальних загонів та державних пожежно-рятувальних частин ДСНС України в районі та начальником районного відділення ДАІ УМВС.

Очікувані результати

  • Визначити рівень профілактичної роботи з населенням щодо профілактики травматизму в навчально-виховному процесій побутового характеру.

  • Виховувати поважне ставлення до безпеки людини, усвідомлення необхідності вироблення навичок дотримання правил поведінки у надзвичайних ситуаціях.

  • Проаналізувати рівень інформаційно-просвітницької роботи з питань забезпечення безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.

  • Порівняти результати, отримані в навчальних закладах, де впроваджуються інтерактивні заходи, побудовані на формуванні у дітей та підлітків життєвих навичок, та в закладах, де використовуються традиційні методи навчання під час проведення Тижнів безпеки життєдіяльності.

  • Зменшити рівень травмування дітей в навчально-виховному процесі, та в побуті.


ЗАТВЕРДЖЕНО:

Завідувач Компаніївського

дошкільного навчального

закладу №1 «Пролісок»

___________ Сивирин С.


План-сітка



проведення Тижня знань правил дорожнього руху на тему:

Коли вирушаєш в путь, завжди обережним будь!”



в Компаніївському ДНЗ №1 „Пролісок” з 14 по 18 вересня 2015 року


Групи

Понеділок

14. 09.2015

Вівторок

15. 09.2015

Середа

16. 09.2015

Четвер

17. 09.2015

П’ятниця

18. 09.2015

МОЛОДША ГРУПА

1.Бесіда «Мій друг – світлофор»

Мета: познайомити дітей з основними правилами дорожнього руху, розповісти до яких непоправних наслідків приводить порушення правил дорожнього руху.



2.Дидактична гра: «Вгадай транспорт»

Завдання: закріплювати уявлення дітей про транспорт, вмінню опису (загадки) впізнавати предмети; розвивати кмітливість, швидкість мислення і мовленнєву активність.


3.Рухлива гра «Горобчики і автомобілі»

Мета: Закріпити кольори світлофора. Навчити орієнтуватися в просторі.




1.Спостереження за рухом транспорту та пішоходів, що рухаються повз дитсадок.

2.Дидактична гра «Дві машинки»
Мета: Закріплення правил дорожнього руху. Активізація словника: "за", "перед", "Близько" , "далеко", "один за одним", "вниз", "вгору".
3.Рухлива гра «Ми по вулиці підем»

Мета: вчити дітей орієнтуватися на сигнал світлофора.




1.Дидактична гра « Червоний, жовтий, зелений.

Мета: розвиток уваги та реакції.



2.Навчальна діяльність

Тема: Сигнали світлофора

Мета: вчити дітей правил дорожнього руху, про світлофор, про те, що світлофори керують складним рухом транспорту і пішоходів на вулицях та дорогах, виховувати культуру поведінки дітей на вулицях та дорогах, розвивати память, мислення, мовлення.



3.Розгляд картин із серії «Безпека дорожнього руху»



1.Спостереження за рухом транспорту.

(відмітити, що проїжджа частина поділена навпіл білою смугою»



2.Бесіда ««Де і як проходить вулицю».

Мета: Дати уявлення про рух транспорту на вулиці, ознайомити з деякими дорожніми знаками, вправляти дітей в поведінці на вулиці, в правилах переходу через дорогу, виховувати звичку дотримуватися правил дорожнього руху .



3.Пішохідний перехід до найближчої вулиці «Розмаїття транспорту»

(спостереження за транспортним рухом на вулиці, перехресті.)




1.Екскурсія до кімнати «Знань дорожнього руху»

(формувати у дітей цілісне сприймання макету та викликати бажання бути дисциплінованим учасником руху.)



2.Рухлива гра «Колорові автомобілі»

Мета: вчити дітей орієнтуватися в просторі, закріпити знання про світлофор.



3.Розвага: «Дорога не для забав»

Мета: закріпити уявлення дітей про правильну поведінку на вулиці, дошкільнята повинні знати, що грати в мяча, кататись на велосипеді слід у спеціально відведених для цього місцях, розвивати спостережливість, увагу,; формувати звичку практично застосовувати набуті знання.



4.Читання віршів про світлофор та регулювальника.

(закріпити значення сигналів світлофора, пішохідного переходу.)





СЕРЕДНЯ ГРУПА


1. Бесіда на тему : «Ми мандрівники»

(Вправляти в класифікації транспорту, повторення правил безпечної поведінки на дорозі та в громадському транспорті)



2.Дидактична гра : «Який це знак?»

(Поглиблення знань про дорожні знаки)



3.Рухлива гра «Горобчики і автомобілі»

(розвиток швидкої реакції, кмітливості)



4.Навчальна діяльність Малювання

Тема : «Сигнали світлофорчика»

Мета : Вчити дітей зафарбовувати круги намальованого світлофора у три кольори та закріплювати знання дітей про правила дорожнього руху, сигнали світлофора, проте, що світлофори керують складним рухом транспорту і пішоходів на вулицях та дорогах; виховувати акуратність у роботі.

5.Читання твору В.Кожевникова «Пішоходові - малюку», Л.Яковенко «Ми граємо» (Вивчення заборонних правил для ігор біля дороги)




1.Спостереження за рухом транспорту та пішоходів, що рухаються повз дитсадок (класифікація видів транспорту, розвиток спостережливості, уміння оцінювати ситуацію водіїв та пішоходів на дорозі)

2.Бесіда з безпеки дорожнього руху за змістом вірша «Підкажи Незнайку ти, як дорогу перейти» (закріпити знання дітей правил вуличного руху, назви дорожніх знаків, вчити слухати, розуміти і запам’ятовувати зміст художнього твору, вміти аналізувати ситуацію описану автором, висловлювати своє ставлення до неї)

3.Рухлива гра : «Ми - пішоходи»

4.Моделювання ситуації : «В автобус зайшла людина похилого віку, ти сидиш поряд з мамою. Твої дії?» (формування вмінь самостійно приймати рішення відповідно до ситуації)

Розгляд ілюстрації : «Граємо з м”ячем», «Катаємось на велосипеді» (вироблення у дітей стереотипів безпечної поведінки на дорозі)




1.Розгадування загадок Л.Яковенко «Перша книга про технікум» (знайомство з призначенням різних машин)

2.Дидактична гра : «Так чи ні» (закріпити знання про правила поведінки на вулиці, на дорозі)

3.Моделювання ситуації : «Червоне світло застало посеред дороги» (визначення послідовності безпечних дій)

4.Рухлива гра : «Потяг» (розвиток швидкої реакції, кмітливості)

5.Навчальна діяльність : Дитина у довкіллі

Тема : Правила дорожнього руху

Мета : Закріпити з дітьми правила дорожнього руху : знати, що люди ходять по тротуару; знати призначення сигналів світлофора; ознайомити з дорожніми знаками; вчити бути уважними спостережливим, обачними; виховувати бережливе ставлення до свого життя.

6.Читання віршованого твору О.Шуваєвої «Будь уважним на дорозі» (закріпити правила дорожнього руху, значення світлофора, пішохідного переходу)




1.Бесіда з дітьми на тему «Як ми їхали в потязі» (згадування поїздки з батьками потягом у відпустку чи на вихідних, повторення правил безпечного користування залізницею)

2.Гра «Уважні пішоходи» (закріпити значення кольорових сигналів світлофора для пішоходів; сприяти усвідомленню дітьми небезпеки, що виникає в разі порушення правил дорожнього руху)

3.Моделювання ситуації : «У метро» (набуття теоретичних знань про безпечність проходження через турнікет, про поведінку на ескалаторі)

4.Екскурсія до переходу з «острівцем безпеки» (спостереження та перехід вулиці : засвоєння різних правил безпечного переходу вулиці різноманітними способами перетинання дороги)

5.Настільно – друкована гра «Ми їдемо, їдемо, їдемо» (вправляння у класифікації транспорту на наземний, повітряний та водний)



1.Розгляд плакатів «Безпека на дорозі» (вчити дітей розумінню ситуації на дорозі та пристосування до неї)

2.Рухлива гра : «Перегони» з використанням атрибутики та дорожніх знаків (вчити дітей орієнтуватися на дорозі за сигналами світлофора)

3.Моделювання ситуації :«Дівчинка Аня сіла на велосипед і поїхала по дорозі. Повз неї їхали легкові і вантажні машини, автобуси. Дівчинка несподівано побачила квітку і швидко повернула вліво. Що могло трапитись з дівчинкою?» (відповіді дітей)

4.Дидактична гра : Де транспорт, а де – ні (закріпити види транспорту)

5.Розвага з правил дорожнього руху на тему : «Маша і ведмідь знайомляться з правилами дорожнього руху»

Мета : повторити правила дорожнього руху; значення сигналів світлофора, правила безпеки на вулицях і дорогах, дорожні знаки. Виховувати у дітей бажання вивчати і дотримуватись правил дорожнього руху.


СТАРША ГРУПА


1.Ігрова, практична діяльність, фізичні вправи.

Сюжетно-рольова гра на майданчику безпеки руху «Перехрестя»: формування уявлень про дорожні правила за допомогою атрибутики та дорожньої розмітки (група повністю)



2.Бесіди, обговорення художнє слово

Бесіда на тему: «Ми – мандрівники»: вправляння в класифікації транспорту, повторення правил безпечної поведінки на дорозі та в громадському транспорті.



3. Пошуково-дослідницька діяльність моделювання ситуацій

Моделювання ситуації «Червоне світло застало посеред дороги»: визначення послідовності безпечних дій (групи дітей).



4.Пішохідні переходи, екскурсії, спостереження

Спостереження за рухом транспорту за межами дитячого садка «Класифікація видів транспорту»: розвиток спостережливості, уміння оцінювати ситуацію на дорозі (групи дітей).






1.Ігрова, практична діяльність, фізичні вправи

Рухлива гра «Потяг»: розвиток реакції, кмітливості та уваги (групи дітей).



2.Бесіди, обговорення художнє слово

Читання творів М.Познянської «Світлофор»,С.Маршака «Світлофор», Н.Забіли «Путями – дорогами»: закріплення правил поведінки на вулиці.



3.Наочність ТЗН, перегляд ілюстрацій

Розглядання ілюстрацій в книзі В.Грицько «Безпека дітей»: знайомство з елементарними правилами поведінки дітей на дорозі (групи дітей).



4.Пошуково-дослідницька діяльність моделювання ситуацій

Моделювання ситуації «Незнайко заблукав» : набуття знань про те, до кого необхідно звернутись, про що запитати, коли заблукав у незнайомому місці.





1.Ігрова, практична діяльність, фізичні вправи

Рухлива гра «Горобчики та автомобілі» з використанням атрибута та імітацією дорожнього руху: набуття знань про співіснування живих організмів та техніки (група повністю).



2.Бесіди, обговорення художнє слово.

Заняття «У гості до бабусі» (Дитина у довкіллі) : вивчення правил безпечної поведінки в громадському транспорті (вся група)



3.Наочність ТЗН, перегляд ілюстрацій

Розгляд плакатів «Безпека на дорозі» (вид-во «Ранок»): вчити дітей розумінню ситуації на дорозі та пристосовування до неї.






1.Ігрова, практична діяльність, фізичні вправи

Гра з дітьми ІІ молодшої групи «Переведи маля через дорогу»: формування понять про взаємодопомогу та піклування старших дітей про молодших.



2.Бесіди, обговорення художнє слово

Розгадування загадок Л.Яковенко «Перша книга про техніку»: знайомство з призначенням різних машин (групи дітей).



3.Образотворча діяльність, індивідуальна робота

Самостійна художня діяльність «Автомобілі майбутнього» або «Найнебезпечніший транспорт».



4.Пішохідні переходи, екскурсії, спостереження

Заняття (Дитячий туризм) «Світлофор та зебра – наші помічники»: набуття знань про пішохідний перехід (вся група).





1. Бесіда "Я йду до дитячого садка". (Вивчення дорожніх правил на проїзній частині)

2. Дидактична гра "Відгадай за описом".

3.Сюжетно-рольова гра "Автомістечко". (Закріплення видів транспорту)



4. Рухливі ігри: "Знайди свій знак", «Кольорові автомобілі".

5.Пішохідні переходи, екскурсії, спостереження

Пішохідний перехід «Перехрестя»: знайомство із різноманітними дорожніми ситуаціями і способами їх розв’язання (група повністю).






Конспект заняття з навчання правил дорожнього руху

з дітьми ІІ-ї молодшої групи

Компаніївського ДНЗ №1 "Пролісок"




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал