Кожен, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами



Скачати 69.45 Kb.
Дата конвертації12.04.2017
Розмір69.45 Kb.
ТипКонцепція
Кожен, хто вміє згуртувати навколо себе людей

із різними характерами, різними інтересами

й може привести їх до Успіху, -

справжній Майстер...”

Із притчі про Майстра

Сьогодні ефективна робота педагога залежить не тільки від володіння певним об’ємом знань, але й уміння ними оперувати, бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати й управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись упродовж життя. А це потребує спеціальної підготовки, яка б дозволила розвинути адаптаційні можливості педагога, щоб уміти організувати, утримувати під контролем і координувати особистісно-орієнтований навчальний процес, обирати оптимальні засоби для досягнення поставлених педагогічних цілей. Цьому сприяє компетентнісний підхід до навчання.

Я переконана, що впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес впливає практично на всі функції педагога. Це зумовлює необхідність набуття ним нових знань, умінь, навичок, уявлень, тобто вихід на новий рівень професійної компетентності, пов’язаний з діяльністю в інформатизованому навчальному просторі. Інформаційно-технологічна компетентність стає суттєвим елементом оновленої професійної компетентності.

Концепція сучасної освіти базується на тому, що нині постає потреба у педагогічних працівниках, здатних управляти власним життям, знаходити нестандартні рішення поставлених задач, критично мислити, оцінювати ситуацію та власні можливості й бути готовим до самовдосконалення та творчої самореалізації в професійній діяльності.

У педагогіці самореалізація розглядається ще й як: джерело натхнення в пошуках сенсу життя, духовного зростання (Л. Антропова), сенс людського життя, фундаменту людського щастя в єдиному, цілісному матеріально- духовному світі й основу продовження власного «Я» у пам’яті людства (Б. Гершунський), заключний етап процесу саморозвитку особистості, результат успішного вирішення поставлених завдань (В. Андрєєва, І. Харламов), шлях саморозкриття (Л. Брильова), найбільш складний вид діяльності, в якому формуються такі особистісні новоутворення, як здатність до формування мети, до проектування методу досягнення (А. Коротков).

Cамореалізація вчителя відбувається в процесі професійно-педагогічної діяльності, що передбачає його безпосередню взаємодію з іншими учасниками навчально-виховного процесу та вимагає розкриття внутрішнього потенціалу, формування стійких якостей особистості, активної позиції та творчого підходу у вирішенні поставлених педагогічних задач.

Самореалізація вчителя це процес реалізації його творчих здібностей в процесі професійно-педагогічної діяльності. Педагогічна творчість допомагає розкрити внутрішній стан учителя, його думки, емоції, багатомірне сприйняття навколишнього світу. Педагогічна творчість як самостійна здатність створювати щось нове й оригінальне, залучає вчителя до продуктивної діяльності, в якій він звільняється від застарілих стереотипів, усталених правил і уявлень, шукає свій шлях до самопрояву.

Саме під час конструювання сучасного уроку ми, як педагоги намагаємося самореалізуватися і показати всі аспекти свого розвитку та вдосконалення. Тому важливим етапом у реалізації творчих здібностей учителя є моделювання майбутнього уроку. Саме процес моделювання уроку і дає можливість творчо розкритися, самореалізуватися та досягти творчої насолоди.

Під час написання конспекту уроку найпершим є дійсно процес моделювання, який і наштовхує вчителя на використання тих чи інших технологій та методів навчання. Саме плануючи урок ми прослідковуємо всі основні етапи уроку та бачимо на цих етапах реалізацію тих чи інших методів навчання.

Найпершим етапом будь-якого уроку є організаційний момент, а його правильний підбір в деякій мірі і забезпечує ефективність даного уроку. Дуже важливо під час організаційного моменту налаштувати дітей на позитивну роботу. Тому на даному етапі я намагаюся урізноманітнити свою роботу та використовую індивідуальні підходи до різних діток: це і робота з епіграфом уроку, вправа «подаруй комплімент», вправа «подаруй гарний настрій». А особливо мені подобається вправа «подаруй посмішку».



Розминка.

Доброго вам здоров’я. Гарного настрою. Сядьте зручніше, розслабтеся.

Американський психолог Дейл Карнегі у своїй книжці «Як завоювати друзів і впливати на людей» так описує цю емоцію: «Вона нічого не коштує, та багато дає. Вона збагачує тих, хто її отримує, і не робить біднішими тих, хто її дарує.

Вона триває мить, а в пам’яті, часом, залишається назавжди. Ніхто не багатий настільки, щоб обійтися без неї, і немає такого бідняка, що став би від неї багатшим…. Її неможливо купити, випросити, позичити чи вкрасти, бо сама по собі вона нічого не варта, поки її не віддали!»

Ви здогадалися про що йдеться? Тоді подаруйте її мені. Так, це посмішка. Саме вона може залагодити конфлікт чи непорозуміння; саме вона допомагає під час знайомства чи ділової зустрічі і просто підіймає настрій тим, хто її отримав, і тим, хто її подарував. Усмішка – чарівна річ, вона може бути єдиною розрадою і втіхою, рятувальним колом у важку хвилину. Тож посміхайтеся, і ви завжди знайдете вихід з будь-якої проблемної ситуації.

Я думаю, що це нам допоможе у нашій з вами спільній роботі.

Від організаційного моменту плавно переходжу до перевірки домашнього завдання, де особливістю є використання веб-ресурсів. Дякуючи таким ресурсам, заохочую дітей використовувати ІКТ саме для навчання. Такими ресурсами є тестові програми завдання, для яких складаю самостійно і використовую їх як в інформатиці, так і під час уроків математики.

На наступному етапі уроку забезпечую актуалізацію опорних знань, і тут мені на допомогу приходять різні форми роботи: це і кросворди (діти самі вписують відгадані слова), ребуси, ігри та інше. Але особливо мені подобається зараз працювати, використовуючи на цьому етапі вправу «Снігова куля», до якої діти ставляться дуже серйозно, не дивлячись на те, що проводимо ми її у формі гри, готуються до неї навіть вдома. А ця вправа не тільки дає можливість повторити вивчене, а і розвиває пам'ять та розумові здібності школяра.

Під час мотивації навчальної діяльності часто звертаюся до висловів відомих людей, які в повній мірі і показують мотив при вивченні даної теми. Ще однією особливістю є використання уривків із мультфільмів для молодших школярів. Так, при вивченні теми «Алгоритми і команди» з учнями 6 класів пропоную переглянути уривок із мультфільму, який і допоможе нам краще зрозуміти матеріал. Переглянувши ролик, задаю учням запитання «То чому ж Вовка залишився голодним?». Діти із задоволенням висловлюють свої думки, і тим самим ми приходимо до теми нашого уроку, а разом з тим і розкриваємо що таке алгоритм – «це чітка послідовність дій».

Основною частиною уроку є висвітлення теми уроку, і тут мені завжди допомагає використання ІКТ. Використовуючи сучасні технології, я хочу зацікавити дітей матеріалом, що розглядається, залучити їх до творчої співпраці, спонукати їх до активної пізнавальної діяльності. На даному етапі я використовую мультимедійний супровід уроку, презентації, відео фрагменти, веб-ресурси.

Гарна робота тільки тоді дає позитивний результат, коли вона тісно переплітається із відпочинком, тому на уроках з молодшими школярами постійно проводжу фізкультпаузу, під час якої діти не просто виконують фізичні вправи, а отримують і психологічне і розумове розвантаження. Особливістю уроків інформатики є іще і те, що під час роботи за комп’ютером ми виконуємо вправи для очей, які є корисними не тільки для школярів а і для всіх хто працює за комп’ютером.

Етап закріплення вивченого ефективним є тоді, коли ми разом з учнями будемо пізнавати вивчене на рівні учнів. Цьому сприяє робота із відповідними програмами, як наприклад програма Scrats. Після пояснення вчителя зразу ж діти сідають за комп’ютери та відтворюють почуте. Побачивши власний результат, хочеться зробити нове і краще. А на уроках математики я використовую мультимедійні презентації із слайдами які містять завдання і їх виконання, але виконання завдань показую тільки тоді, коли учні самі зробили дану роботу.

При формуванні етапу домашнє завдання у мене часто виникають труднощі, намагаюся урізноманітнити домашнє завдання, зробити його цікавим та особистісно-орієнтованим, але тільки одиниці сучасних учнів відгукуються на співпрацю, більшість же просто списує з ГДЗ. Але і тут мені на допомогу приходять ІКТ та веб-ресурси. Даючи учням творчі домашні завдання я перевіряю їх використовуючи можливості електронної пошти, а це в свою чергу дає можливість заощадити час на уроці і побачити індивідуальні можливості кожного учня. Для учнів 5-6 класів працюю над додатковими завданнями із спеціальних зошитів, що дає можливість урізноманітнити мою роботу. А з батьками та учнями 5-А класу розпочала нову методику виконання домашніх завдань – творча співпраця через сторінку власного веб-сайту, на яку я розміщую основні і додаткові завдання, а батьки спонукають учнів до роботи і самі намагаються визначити на якому рівні учні можуть справитися із запропонованими завданнями.

Етап підведення підсумків уроку є надзвичайно важливим, але дуже часто на уроці на нього просто не вистачає часу. Та попри все під час підведення підсумків уроку вдаюся до рефлексії і таких вправ: «Продовж фразу», «Закінчи речення», метод «Чотири ЩО», робота з такими вправами допомагає розкривати можливості учнів та привчати їх до висловлення власної думки. Інколи під час підведення підсумків уроку пропоную учням попрацювати з кросвордами або ребусами.

Така робота вимагає великої кількості часу та сил, але ж ми вчителі тобто творчі особистості, які прагнуть до творчої самореалізації, та самовдосконалення.

Закінчити свій виступ хочеться такою притчею.

Притча про Майстра

Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка – хто краще за всіх грає. Кожен інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. І чим більше старався кожен із них, тим незрозумілішою й потворнішою виходила мелодія. Але з'явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: „Друзі, мелодія – це одне ціле. Нехай кожний прислухається до іншого, й ви побачите, що вийде”. Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім усе краще залунала мелодія, в якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки й величність контрабаса.

Інструменти грали, із замилуванням стежили за чарівними помахами рук людини. А мелодія все звучала і звучала, поєднуючи виконавців і слухачів в єдине ціле. Як важливо, щоб оркестром хтось диригував. Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об'єднані однією метою та спрямовані єдиною волею в єдиному пориві...

Таким майстрами, шановні вчителі, є ви, а інструментами – наші учні. Ми з вами, хочемо ми того чи ні, є вчителями нового століття, і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю й задоволенням кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь й учні, й учителі, досягло гармонії.



Дякую за увагу!

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал