Картка проекту Назва проекту Цінуй реальність! Мета проекту Виявити недоліки віртуального спілкування та



Скачати 66.18 Kb.
Дата конвертації11.01.2017
Розмір66.18 Kb.
Візитна картка проекту
Назва проекту Цінуй реальність!

Мета проекту Виявити недоліки віртуального спілкування та

сформувати позитивне ставлення та потребу у реальному

спілкуванні

Автори проекту: учениця 9 класу Котова Ірина

учениця 8 класу Шолудько Юлія



Керівник проекту Соціальний педагог Клешньова Марина Іванівна

Кількість учасників 10 учнів 8 – 9 класу

Вік учасників 13 – 14 років

Тип проекту Дослідницько-інформаційний, профілактичний

Терміни виконання 2 місяці

Анотація
Інтернет – це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє нам дізнаватися про світ цікавого, захоплюючого та корисного. Проте часте відвідування інтернету веде до формування інтернет-залежності. Виявити цю проблему досить складно доти, доки вона не набуде дуже серйозного значення.

З метою профілактики інтернет-залежності та формування в учнів позитивного ставлення до реального спілкування учнями 8-го та 9-го класу був реалізований соціальний проект «Цінуй реальність!». Дослідивши головні аспекти проблеми інтернет-залежності, учні залучили своїх друзів, менших учнів НВК до активних форм відпочинку та провели під керівництвом соціального педагога профілактичні заходи. Були організовані: тенісний турнір, снігові розваги, зустріч з книгою, хвилинка спорту; проведені профілактичні заходи: учнівські дебати між учнями 8-9 класу «Переваги та недоліки Інтернету», година спілкування з учнями 1-4 класу «Чи можна уявити життя без інтернету?» та заняття з елементами тренінгу для учнів 5-7 класу «Безпека в мережі Інтернет». З метою поінформованості учнівського середовища з проблемою інтернет-залежності був розроблений буклет «Інтернет – твій друг чи ворог?», інформаційний стенд «Мережа Інтернет: правила безпечної поведінки», Правила розумного користувача інтернетом, написання статті «Шляхи інтернету незбагненні. Будь обережним!» до шкільної газети «Учнівський вісник». Результатом роботи над реалізацією проекту учні Яганівського НВК залишилися задоволені.




Етапи роботи над проектом


  1. «Підготовчий»

  • Ознайомлення учасників з суттю проекту та його завданнями;

  • Визначення основних напрямків роботи.

  1. «Настановчий»

  • Проведення анкетування серед учнів «Моє відношення до Інтернету»;

  • Початкова оцінка ситуації;

  • Робота з джерелами інформації.

  • Аналіз досліджуваної інформації;

  • Вибір шляху розв’язання проблеми;

  • Розподіл учнів за проектними групами.

  1. «Безпосередня реалізація»

  • Залучення до активних форм проведення вільного часу;

  • Проведення профілактичних заходів;

  • Інформаційний вісник.

  1. «Презентація»

  • Підготовка (оформлення) презентаційних матеріалів;

  • Обговорення форми представлення.

  1. «Аналітичний»

  • Учнівські дебати;

  • Представлення матеріалів проекту;

  • Рефлексія за наслідками роботи;

  • Підведення підсумків.

Актуальність проекту
Інтернет – це чудовий засіб спілкування, особливо для сором’язливих дітей, у яких виникають труднощі під час спілкування з іншими. Адже ані вік, ані зовнішність та фізичні дані тут не мають значення. Проте часте відвідування інтернету веде до формування інтернет-залежності. Виявити цю проблему досить складно доти, доки вона не набуде дуже серйозного значення. До того ж саме існування такої хвороби не завжди й не всіма визнається.

Перед дитиною, підлітком розкривається новий світ незліченної кількості можливостей і інтересів, який "відключає" його від справжнього світу, "перемикаючи" на себе. Але поряд з позитивними моментами при взаємодії підлітка з комп'ютером виникають проблеми, пов'язані, насамперед, із психологічними навантаженнями. Більшою мірою залежними від комп'ютера стають діти й підлітки, що мають нестабільні й конфліктні сімейні або шкільні відносини, не мають ніяких серйозних захоплень. Саме вони знаходять у віртуальному світі віддушину й вважають своє перебування в мережі або успіхи в комп'ютерній грі достатніми для самоствердження й для поліпшення свого стану.

Нині у світі від 10 до 20 відсотків звернень щодо проблем допомоги віртуально залежним дітям. Віртуально залежними можуть бути діти, починаючи від шести років, навіть ще молодші, які бавляться на комп’ютерах удома. Частіше по допомогу звертаються батьки віртуально узалежнених дітей підліткового віку.

Тому проблема інтернет-залежності є однією з головних проблем ХХІ ст. і стосується кожного.



Мета проекту

Виявити недоліки віртуального спілкування та сформувати позитивне ставлення та потребу у реальному спілкуванні.



Завдання проекту

  • Дослідити проблему інтернет-залежності;

  • Виявити групу ризику з числа школярів НВК: провести анкетування серед учнів НВК щодо виявлення інтернет-залежності;

  • Інформування учнівського середовища щодо проблеми інтернет-залежності та її профілактики;

  • Організація змістовного дозвілля;

  • Впровадження профілактичних заходів.


Етапи реалізації проекту
1–й етап «Підготовчий»

На даному етапі учасники проекту ознайомилися з Положенням про районний конкурс учнівських психологічних та соціальних проектів.

Учні обговорили проблеми, які на їхню думку є найбільш головними у нашому суспільстві, а особливо в учнівському середовищі. Саме до таких проблем, учасники проекту віднесли – інтернет-залежність. І вирішили пов᾿язати свій проект з данною темою. Наступним кроком було визначення напрямків роботи щодо реалізації данного проекту.

2-й етап «Настановчий»

На данному етапі учасники проекту провели анкетування «Моє відношення до Інтернету» серед учнів НВК, з метою виявлення групи ризику з числа школярів НВК, які мають схильність до інтернет-залежності.

Результати анкетування показали, що дійсно учні багато часу проводять в інтернеті, що це їх відволікає від навчання та спілкування з друзями. Але учнів у яких є надмірна схильність до використання Інтернету в НВК не має.

Також, в ході реалізації проекту на данному етапі учні досліджували з різних джерел інформацію, щодо проблеми інтернет-залежності та вибір шляху розв᾿язання даної проблеми.

Було здійснено розподіл на проектні творчі групи:

1-ша група «Дослідники»

Завдання: збір інформації щодо проблеми реалізації проекту, проведення анкетування щодо визначення схильностей учнів до інтернет-залежності.

Звіт про роботу:стаття в шкільну газету «Учнівський вісник».

2-га група «Інформатори»

Завдання: дослідити психологічні характеристики інтернет залежності

Звіт про роботу: буклет «Інтернет: твій друг чи ворог?».

3 – тя група «Організатори»

Завдання: збір інформації щодо профілактики інтернет-залежності; проведення тенісного турніру, зимових розваг, хвилинки спорту, залучати учнів читати книги.

Звіт про роботу: проведення заходів; розробка Правил розумного користувача інтернетом.

4-та група «Режисери»

Завдання: ознайомлення з профілактичними заходами щодо проблеми реалізації проекту;

Звіт про роботу:участь у проведенні годин спілкування для учнів 1-4 класів «Чи можна уявити життя без інтернету?»; заняття з учнями 5-7 класу «Безпека в Мережі Інтернет»; розробка інформаційного стенду «Мережа Інтернет – правила безпечної поведінки»

3-й етап «Безпосередня реалізація»

На даному етапі кожна творча група реалізовувала свої завдання.



4-й етап «Презентація» передбачав підготовку учнями презентаційних та допоміжних матеріалів, оформлення висновків та представлення матеріалів проекту.

5-й етап «Аналітичний»

На останньому етапі реалізації завдань проекту, учасники ділилися своїми результати та враженнями від проведеної роботи. Кожен учасник висловив свої побажання, пропозиції, та висловив свою думку стосовно проблеми інтернет-залежності. Також в кінці зустрічі були проведені учнівські дебати на тему: «Переваги та недоліки інтернету», де учні змогли застосувати та закріпити свої знання.



Перелік використаних джерел:
1. Завадський І. О. Інформатика: 9 кл.: Підруч. для загальноосвіт. навч. закл. /

І. О. Завадський, І. В. Стеценко, О. М. Левченко. – К.: Видавнича група BHV, 2009. - 320 с.



2. Скляренко В.М. Інформатика: для дітей середнього шкільного віку /

В.М. Скляренко, О. В. Лисенко – Х.: Фоліо, 2006. – 319 с.



3. www.pulib.if.ua/referat/wiev/

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал