Картка 1 Продовж прислів’я і поясни зміст. • Що посієш, те й



Скачати 48.09 Kb.
Дата конвертації10.04.2017
Розмір48.09 Kb.
ТипКартка
Що означає бути справедливим
Мета: сформувати вміння учнів об’єктивно аналізувати ситуацію і свої вчинки; розвивати почуття справедливості, доброти і щирості; виховувати дружні стосунки між школярами, розкрити переваги добра над злом, щирості над хитрістю; виховувати почуття обов’язку, непримиренне ставлення до обману.
Обладнання: вірш «Велосипед»; народні прислів’я; індивідуальні картки.
ХІД уроку

I. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

Робота за індивідуальними картками



Картка 1

Продовж прислів’я і поясни зміст.

• Що посієш, те й... (пожнеш).

• Як постелиш, так і... (виспишся).



Картка 2

Продовж речення.

• Найкраща вулиця...

• У чистому та охайному...

• Краса вашого міста...

• Горіховим шкаралупкам місце...


III. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Слово вчителя

— Зверніть увагу на дошку! Будемо вчитися розуміти одне одного, жити в мирі і злагоді, виробляти такі риси характеру, які допомагають миритись, відповідально ставитись до своїх учинків, бути справедливими.


2. Читання вірша А. Костецького «Велосипед» (див. Додаток до уроку на с. 3)
VI. Повідомлення теми і мети уроку

— На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про справедливість, з’ясуємо, що таке бути справедливим, як передбачити зло і хитрість.


V. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

— У Декларації прав людини записано, що людина повинна знати свої права і ставитись до інших людей поважливо.

Усі люди народжуються вільними і рівними.

Усі мають однакові гідність і права.

Усі мають ставитись одне до одного, як брати і сестри, наділені розумом.
2. Робота над прислів’ями

• Які люди, таке й життя буде.

Де згода панує, там горе танцює.

• В товаристві лад, усяк тому рад.

• Не роби і не бажай іншому того, чого не бажаєш собі.

• Все добре переймай, а злого уникай.

Нащо кращий клад, коли в сім’ї лад.

• Мир будує, війна руйнує.

— Ніхто не має права ображати іншу людину, принижувати її, жорстоко поводитись з нею.
3. Ситуативні завдання. Робота в групах

1-ша група. Гра «чарівні окуляри».

Діти по черзі одягають окуляри від сонця. Учень запитує: «Окуляри, окуляри, що ви бачите? Що вам в мені подобається?»


2-га група. Якою рисою, якістю ви пишаєтесь? Хто більше назве синонімів до слова: друг — ..., товариш — ...; антонімів до слова: мир —... (війна), друзі — ...(вороги), добро — ... (зло).
Фізкультхвилинка
4. Робота за підручником

1) Читання тексту «Що є справедливим» (підручник, с. 49).


2) Осмислення прочитаного.

— Хто є героєм оповідання?

— Що він розповідав?

— Яку тварину він вирішив захищати?

— Які вимоги висунув адвокат?

— чи справедливо вчинив адвокат? чому?


3) Гра «Продовж речення».

Справедливість — це коли...


VI. Закріплення знань учнів

— До чого можуть призвести такі вчинки та риси характеру?

• Хлопець образив друга — ...

• Небажання вчитися — ...

• Неуважність до людей — ...

• Грубе ставлення до бабусі — ...

• Байдужість до здоров’я рідних — ...

• Жадібність — ...

• Покарання Попелюшки — ...

• Насварили Буратіно — ...


VIІ. Узагальнення і систематизація знань

Тестування

1. Що таке правопорушення?

а) Негативний учинок;

б) сукупність правил поведінки;

в) порушення норм поведінки.

2. Які з перелічених дій можна назвати правопорушеннями?

а) Крадіжка;

б) прогул уроку;

в) образа;

г) неправдиве повідомлення про небезпеку;

д) вимагання;

е) байдужість до потерпілого.

3. У якої людини чиста совість?

а) У тої, яка дотримується законів;

б) яка в цілому законів дотримується, але іноді порушує норми поведінки;

в) яка не визнає законів, норм.

4. чи дотримуєшся ти норм поведінки?

а) Так, завжди; в) часто порушую;

б) інколи порушую; г) ні, не дотримуюсь.

5. Які порушення закону з боку мачухи по відношенню до Попелюшки описані у казці Ш. Перро «Попелюшка»?

а) Право на життя; в) неповноцінне харчування;

б) примушення до тяжкої праці; г) викрадення.

6. Щоб досягти успіху, потрібно виробляти в собі:

а) наполегливість;

б) відповідальність;

в) працелюбність.


VIIІ. Підсумок уроку

Чи погоджуєтеся ви з тим, що в житті потрібно діяти справедливо?

— Що ще нового ви дізналися сьогодні на уроці?
IХ. Домашнє завдання

1) Опрацювати статтю підручника «Що є справедливим?» (с. 49).

2) Написати твір-мініатюру «Справедливість між учнями».


Додаток до уроку

ВЕЛОСИПЕД


Славкові, що з квартири 40,

Велосипед купили вчора

Він зразу в двір його потяг,

Прудкого та дзвінкого,

Все хизувався ним, та нас

Не підпускав до нього.

Просив Юрко: — Ну дай, хоч раз,

Проїду метрів двісті!

А він Юркові: — Ач який!

Свого купи та їзди!

І я просив. Та він: — Моє! —

І нам кататись не дає.

Ну й що, нехай! А ми зате

Разом в кіно ходили,

Разом у нашому дворі

Співали скільки сили,

А потім грали у квача,

Аж поки вечір не почавсь.

А що Славко? Він сам один.

Сидів з велосипедом

І вже кататись не хотів,

— Отак йому і треба.



А. Костецький


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал