Календарно-тематичне планування з української літератури для 11 класу на 2016-2017 навчальний рік



Скачати 220.47 Kb.
Дата конвертації25.12.2016
Розмір220.47 Kb.
Календарно-тематичне планування

з української літератури для 11 класу на 2016-2017 навчальний рік

( зі змінами, затвердженими наказом МОН від 14.07.2016 № 826)

Учителя _________________________________

Кількість годин на рік ¾ 70 годин; на тиждень ¾ 2 години.

Вивчення української літератури в 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів – за програмами, затвердженими наказом Міністерства від 28.10.2010 № 1021. Рівень стандарту та академічний рівні, затверджені наказом Міністерства від 14.07. 2016 № 826).
Обов’язкова кількість видів контролю


Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

контрольного класного твору; виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)



3

1

2



3

1

2



Уроки розвитку мовлення

2

(у+п)


2

(у+п)


Уроки позакласного читання

1

1

Перевірка зошитів

4

5


Українська література. 11 клас

Академічний рівень

(70 год., 2 год. на тиждень)



№ з/п




Зміст навчального матеріалу

І семестр

К-ть

год

Примітки

Дата

1





УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930 рр.

ВСТУП (1год.)


Складні суспільно-історичні умови розвитку української літератури ХХ ст., основні стильові напрями (модернізм, cоцреалізм, постмодернізм). Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури. Актуалізація проблем: митець і влада, свобода творчості.

ТЛ:Розстріляне відродження”.


1




2





ПОЕЗІЯ (3год.)

Провідна роль поезії у 20-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів. Павло Тичина – найпотужніший модерніст 20-х років.


1


Напам’ять «Арфами, арфами…»

3,4





Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну у вірші “Пам’яті тридцяти”. Потужне ліричне “Я” як символ нової людини, життєствердний пафос, поєднання тенденцій символізму, неоромантизму, експресіонізму, імпресіонізму. Феномен “кларнетизму”. Наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб. «Сонячні кларнети»): “Арфами, арфами...”, “О панно Інно...”, “Ви знаєте, як липа шелестить...”, “Одчиняйте двері…”

ТЛ: вітаїстичність, експресіонізм, кларнетизм.

2



Напам’ять «О, панно Інно…»


5




ЛІТЕРАТУРНИЙ АВАНГАРД (1год.)

Авангардні тенденції в українській поезії 1920-х років.

Михайль Семенкопоет-футурист, сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, деструкція класичної форми у віршах “Бажання”, “Місто” й “Запрошення”.


ТЛ: авангард, футуризм, деструкція.

1





6




«КИЇВСЬКІ НЕОКЛАСИКИ» (2год.)

Група київських “неокласиків». Їхнє творче кредо, орієнтація на традицію, класичну форму вірша («Київ − традиція» М. Зерова). Належність до групи М. Зерова, М. Рильського.



ТЛ: сонет.

1

Напам’ять поезія М. Рильського “Молюсь і вірю...”

7





Філософічність, афористичність лірики М. Зерова й М. Рильського. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність у віршах

М. Рильського “Молюсь і вірю...”, “Солодкий світ!..”

ТЛ: філософічність.

1


8




ЄВГЕН ПЛУЖНИК (2год.)

Євген Плужник – один із провідних поетів “розстріляного відродження”. Урівноваженість душевного стану ліричного героя Є. Плужника. Мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні («Вчись у природи творчого спокою...», “Ніч... а човен – як срібний птах!..”, “Річний пісок...”).

ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя.

1



Напам’ять одну з поезій Є.Плужника

9





“Громадянський інтим”, сповідальність, ліричність, філософічність лірики Є. Плужника (“Для вас, історики майбутні...”).

1


10




Контрольна робота № 1 «Поетична творчість П. Тичини, М. Семенка, М. Зерова, М. Рильського, Є. Плужника» (тести).

1








11



ПРОЗА (9 год.)

Жанрово-стильове розмаїття. Нові теми, проблеми. Часткова ідеологічна заангажованість, її експериментаторські модерністичні пошуки, опертя на національну і європейську традиції. Зв’язок із поезією.



МИКОЛА ХВИЛЬОВИЙ (Микола Фітільов) (2год.)

Життєвий і творчий шлях письменника. Провідна роль у літературному житті 1920-х рр. Романтичність світобачення. Участь у ВАПЛІТЕ, у проведенні дискусії 1925-1928 рр.



1




12


Тематичне й стильове розмаїття прози М. Хвильового. “Я (Романтика)”— новела про добро і зло в житті та в душі. Проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і обов’язком.


1





13



ЮРІЙ ЯНОВСЬКИЙ (2год.)

Творча біографія митця.Ю.Яновський і М.Хвильовий. Вплив європейського неоромантизму. Романтичність світовідчуття й стилю в ранній творчості. Роман у новелах “Вершники” як «реабілітаційний двійник» «Чотирьох шабель».


ТЛ: роман у новелах.

1




14



Ідея нетлінної вартості національних основ буття, спадковості поколінь, духовної пам’яті в новелі Ю. Яновського “Дитинство”. Утвердження високих загальнолюдських ідеалів вірності й кохання, відданості громадянському обов’язку в новелі Ю. Яновського “Шаланда в морі”.

1





15



ВАЛЕРЯН ПІДМОГИЛЬНИЙ (3год.)

Життєвий шлях письменника. Автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач. Світовий мотив підкорення людиною міста, самоутвердження, інтерпретовані на національному матеріалі в романі «Місто».



1






16



Зображення “цілісної” людини в єдності біологічного, духовного, соціального. Вплив А.Франса, Г.Флобера, Гі де Мопассана, О.де Бальзака(світ.літ-ра) Філософія Ф.Ніцше, А.Шопенгауера, С.К’єркегора.

ТЛ: екзистенціалізм, маргінальність, психологізм, іронія.


1




17


РМ №1 Усний навчальний твір-мініатюра за романом В.Підмогильного «Чи підкорив Степан Радченко місто?»


1





18, 19



ОСТАП ВИШНЯ (Павло Губенко) (2год.)

Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки. Засоби гумору в усмішці “Моя автобіографія”.



ТЛ: усмішка. Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор як риси індивідуального почерку Остапа Вишні в «Мисливських усмішках». “Сом”.

2






20


РМ Контрольна робота № 2 «Проза 20-30-х років. Творчість Миколи Хвильового, Ю. Яновського, Остапа Вишні» (тести, письмові відповіді на запитання).

1






21



ДРАМАТУРГІЯ ( 1год.)

Аналіз контрольної роботи. Розвиток національного театру (“Березіль” Леся Курбаса, Харківський театр ім. І. Франка), драматургії 1920−1930 рр. (від ідеологічних агіток до психологічної драми).П’єси В.Винниченка, М.Куліша, І.Дніпровського, І.Кочерги, Я.Мамонтова на перетині традицій зарубіжної класики і модерної драматургії.



1





22



МИКОЛА КУЛІШ (2год.)

Життєвий і творчий шлях митця. Зв'язок із театром Л. Курбаса. Національний матеріал і вселюдські «вічні» мотиви та проблеми у п’єсах. Сатирична комедія «Мина Мазайло».

1





23


Особливості сюжету. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя). Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння.


Драматургічна майстерність автора в створенні комічних характерів і ситуацій, у побудові діалогів і ремарок, у мовній характеристиці героїв. Сценічне втілення. Актуальність в наш час. ТЛ: сатирична комедія

1








24



УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ЗА МЕЖАМИ УКРАЇНИ

Література в Західній Україні (до 1939 р.) (огляд)

Автономність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, високий розвиток літератури в Західній Україні до 1939 р. Яскраве поетичне гроно: Б.-І.Антонич, С.Гординський, Ю.Липа. Проза В. Стефаника, О.Кобилянської, І.Вільде, О.Турянського. Історична проза Б.Лепкого, Ю.Опільського, Катрі Гриневичевої.


1








25



БОГДАН-ІГОР АНТОНИЧ (1 год.)

Життя і творчість. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність (“Автопортрет”, “Дороги”). Лемківська конкретика як джерело образних асоціацій. Міфологізм поезій. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими; міфологічність образу, екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів у поезіях “Вишні”, “Зелена євангелія”, “Різдво”. ТЛ: міфологізм, асоцітивність.



1

Напам’ять «Різдво»

26





ОСИП ТУРЯНСЬКИЙ (2год.)

Коротко про письменника. Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення у творі «Поза межами болю». Поема у прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу.



ТЛ: поема у прозі.

1





27





Загальнолюдські мотиви й гуманістичні цінності. Біологічні інстинкти й духовна воля до життя. Ідея перемоги духа над матерією. Гуманістичний, життєствердний пафос поеми у прозі, його вселюдська значимість і всеохопність у поемі «Поза межами болю» О.Турянського

1




28





РМ Контрольна робота № 3. Письмовий твір за творчістю М.Куліша та письменників Західної України.

1





29




ПЧ «Народний малахій» М.Куліша

1



30





Празька поетична школа (огляд) (1 год.)

“Празька поетична школа” та її представники. (Є.Маланюк, О.Теліга, О.Ольжич, О.Стефанович, Ю.Дараган, Н.Лівицька-Холодна, О.Лятуринська та ін..)


1




31





ЄВГЕН МАЛАНЮК (2год.)

Коротко про митця. Вірші про призначення поета й поезії. Символічні образи в поезії “Стилет чи стилос?..” Художнє осмислення трагічної історії України, ностальгічні мотиви, філософічність поезії Є. Маланюка “Під чужим небом”.



1





32




РМ Усні відповіді на запитання за творчістю Є.Маланюка.

1



33





ІВАН БАГРЯНИЙ (2год.)

Основні віхи життя й творчості митця. «Тигролови» як український пригодницький роман.


1




34





Проблема свободи й боротьби за своє визволення в романі «Тигролови». Жанрові особливості твору. Підготовка до написання домашнього твору.

1




35






Назустріч ЗНО . Узагальнення й систематизація вивченого

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1940−1950 рр.(1год.)







36




Участь українських письменників у Другій світовій війні. Активізація патріотичної тематики, героїчного пафосу, посилення філософічності в літературі цього періоду. Засилля соцреалізму в мистецтві повоєнного періоду.


1






37



Література рідного краю


1



38





ОЛЕКСАНДР ДОВЖЕНКО (4 год.)

Відомий у світі кінорежисер, засновник поетичного кіно. Романтичне світобачення. Соцреалістичний канон і новаторський естетичний пошук. Історія написання «Зачарованої Десни», автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Поєднання минулого й сучасного. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті.



ТЛ: кіноповість, публіцистичність.

1




39





Поєднання лірико-романтичного, виражального начала з публіцистикою, доля народу крізь призму авторського бачення й оцінки в кіноповісті О. Довженка “Україна в огні”.

1





40




Національні та загальнолюдські проблеми. Образи кіноповісті «Україна в огні».

1




41




КР № 4 Контрольний твір за творчістю О. Довженка.

1










УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА др. пол. ХХ – поч. ХХІ ст.

ВСТУП (1год.+ 1год. ПЧ)







42





Українська література у другій половині ХХ ст. Спроба подолати канони соцреалізму. “Закулісний” розвиток модернізму, опозиційні прояви різних стильових тенденцій.

Явище “шістдесятництва”, нью-йоркська група, постшістдесятники, українська “химерна проза”. Пошукове розмаїття сучасної літератури. Тенденції постмодернізму.



ТЛ: соцреалізм, модернізм (повторення) і постмодернізм.

1





43




ПЧ Творчість Е. Андієвської ("Джалапіта", "Казка про говорющу рибу").

1



ПОЕТИ-ШІСТДЕСЯТНИКИ (12год.)


44




“Шістдесятництво” як явище культурологічне й соціальне. Його зв’язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, тематична й формотворча новизна.

Василь Симоненко. Творча біографія митця. Традиційність його лірики. Образ України, громадянський вибір поета (“Задивляюсь у твої зіниці…”). Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі, її самодостатність і самоцінність (“Я...”).

1



45





Дмитро Павличко. Основні відомості про поета, перекладача.

Громадянські мотиви лірики. Образно-притчевий зріз часу, історії народу, проблеми нації, окремої людини. Пісня «Два кольори», яка стала народною.


1




46





Іван Драч. Невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. Переосмислення жанру балади. “Балада про соняшник” – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образу соняшника, сонця.

ТЛ: балада (повторення)

1





47





Микола Вінграновський. Коротко про поета, прозаїка, кіномитця.

Вселюдські, національні мотиви крізь призму “інтимного самозосередження”. Вируюча пристрасть, несподівана асоціативність, буйна фантазія, образна деталь поезії “Сеньйорито акаціє, добрий вечір...” Інтимна лірика митця.



1






48



Ліна Костенко (5 год.). Творчий шлях. Особливості індивідуального стилю (філософічність, історизм мислення, традиційність, інтелектуалізм, публіцистичність). “Страшні слова, коли вони мовчать…” ліричний роздум про значення слова в житті людини, суть мистецтва.

Інтимна лірика як спонука до роздумів про суть кохання. Її сповідальність. Пейзажна й філософська лірика.



1



Одну з поезій напам.



49



“Вічні” українські фольклорні типи, новітнє переосмислення традиційної ситуації, образи-архетипи як атрибути української свідомості (“Українське альфреско”, “Хай буде легко. Дотиком пера…”, «Я вранці голос горлиці люблю…»,, “Недумано, негадано…”).

1




50, 51



Історико-фольклорна основа історичного роману у віршах “Маруся Чурай”.

ТЛ: роман у віршах.


2




52


Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання в романі у віршах «Маруся Чурай» Л. Костенко. Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини.


ТЛ: образи-архетипи.

1

53


Назустріч ЗНО . Узагальнення й систематизація вивченого.


1




54


Василь Стус. Поет як символ незламного духу, збереження людської гідності. Загальний огляд творчості. Узагальнені образи крізь призму індивідуальної долі.

1


Напам. “Як добре те, що смерті не боюсь я” .




55



Основні тематично-проблемні лінії в поезіях В. Стуса: відчуження від світу, проблема вибору, стан трагічної самотності й активної дії, формування себе; атмосфера розтлінного духу тоталітарної системи; Україна-мрія і Україна знищена (“Господи, гніву пречистого...”, “О земле втрачена, явися…”, “Як добре те, що смерті не боюсь я…”). ТЛ: метафора (поглиблено).

Українська поезія др. пол. ХХ – поч. ХХІ ст. (узагальнення й систематизація вивченого).


1


56



КР № 5 «Українська поезія др. пол. ХХ – поч. ХХІ ст. (В. Симоненко, Д. Павличко, І. Драч, М. Вінграновський, Л. Костенко, В. Стус)» (тести).

1


ПРОЗА другої половини ХХ ст. (7год.)


57



Олесь Гончар. Загальна характеристика доробку О. Гончара -романтика. Творчий злет у 60-ті роки. Його громадянська і життєва позиція, роль у духовному відродженні нації. Краса і сила кохання як матеріал художнього осмислення в новелі “За мить щастя” О. Гончара. Узагальнений образ миті життя, філософія миті щастя людини.


1





58



Новела-засторога “Залізний острів” з роману «Тронка». Символіка танцю юних Віталика й Тоні на розпеченій палубі затонулого крейсера.

ТЛ: новела, роман та його види.


1






59



Григір Тютюнник. Коротко про письменника.

“Вічна” тема “любовного трикутника” в новітній інтерпретації. Образ любові як втілення високої християнської цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу («Три зозулі з поклоном»).




1






60



Григір Тютюнник («Три зозулі з поклоном». Зміщення часових площин як художній засіб у новелі «Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї.ТЛ: художня деталь (поглиблено).

1





61




Валерій Шевчук (4 год.). Життя і творчість митця. Особливості світобачення, громадянська позиція. Зв’язок із давньою українською літературою.

1



62, 63





Валерій Шевчук. Композиція роману-балади “Дім на горі” В. Шевчука. Використання традиції європейської балади (сюжет кохання жінки і демонічної сили, трагізм). Розгалуженість сюжету. Барокове поєднання високого (духовного) і низького (буденного): в романі-баладі «Дім на горі» В. Шевчука.

ТЛ: роман-балада.

2





64





Барокові притчеві мотиви і символи (самотність, роздвоєння людини, блудний син, дорога). Притчевість образів, епізодів.

ТЛ: бароко, притчевість, символічність (поглиблено).

1






65

УКРАЇНСЬКА ІСТОРИЧНА ПРОЗА(3год.)



В лещатах радянської ідеології. Історичні твори З. Тулуб, П. Загребельного, Р. Іваничука, Ю. Мушкетика, І. Білика та ін.

Павло Загребельний. Коротко про письменника. Загальна характеристика історичної прози.

1






66



Історична основа й художній вимисел у романі П. Загребельного “Диво”(скорочено). Софія Київська як історична пам’ятка та художній символ. Образ Сивоока (проблема творчого начала в людині, свободолюбства, людської гідності).

ТЛ: історична правда і художній вимисел (повторення).


1





67


Князь Ярослав Мудрий (проблема влади й людини) в романі «Диво» П. Загребельного. Наскрізні проблеми: людина перед вибором, людина у процесі самопізнання та самоствердження, людина-творець.

1




68


КР № 6 «Проза др. пол. ХХ ст. (О. Гончар, Гр. Тютюнник, В. Шевчук, П. Загребельний) (тести).


1



СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА


(огляд) (1год.)





69



Історико-культурна картина літератури кінця ХХ – початку ХХІ ст. Літературні угруповання (Бу-Ба-Бу, “Нова дегенерація”, “Пропала грамота”, “ЛуГоСад” та ін.). Творчість Г. Пагутяк, Ю. Андруховича, О. Забужко, І. Римарука, В. Слапчука та ін. Література елітна і масова. Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 90-х років, його риси. Сучасні часописи та альманахи.

ТЛ: постмодернізм (повторення).


1




70


Назустріч ЗНО . Узагальнення й систематизація вивченого.

РМ Бесіда про твори, вивчені впродовж навчального року.


1




Укладачі


Учителі Омельницької ОТГ Кременчуцького району

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал