Кафедра вчителів української мови та літератури



Скачати 63.99 Kb.
Дата конвертації24.03.2017
Розмір63.99 Kb.

Кафедра вчителів української мови та літератури


c:\users\public\pictures\sample pictures\101msdcf\dsc03448.jpgc:\users\public\pictures\sample pictures\101msdcf\dsc03587.jpg

c:\users\public\pictures\sample pictures\101msdcf\dsc03566.jpge:\нарожна в. в. учитель української мови\20150526_183532.jpg



  1. Шульга Н.І.

  2. Процун Т.М.

  3. Бондарчук О.В.

  4. Нарожна В.В.

Це фахівці, які глибоко знають свій предмет, володіють різноманітними методами і прийомами навчання, чутливо реагують на виклики часу. Їм властивий високий рівень самоорганізації та самодисципліни. Науково-методична проблема, над якою працюють наші словесники,- «Підвищення якості знань шляхом вивчення технологій життєтворчих проектів, упровадження методів нетрадиційної, нестандартної організації творчої діяльності учнів, інформаційного підходу до навчання». Кафедра працює злагоджено. У роботі обмінюються досвідом.

Проведено 10 засідань, на яких розглянуто такі питання:



  1. Єдині вимоги до викладання мови та літератури .

  2. Удосконалення мовних умінь і навичок школярів.

  3. Упровадження та використання інноваційних технологій на уроках словесності.

  4. Форми і методи , спрямовані на розвиток творчих здібностей.

  5. Тестування як одна із форм перевірки знань.

  6. Підготовка та проведення 2 етапу олімпіади з рідної мови.

  7. Участь дітей у Міжнародних конкурсах ім. Т. Шевченка та П.Яцика.

  8. Самоосвіта учителів-словесників.

  9. Позакласна робота як засіб виховання любові до слова.

  10. 9 листопада – День писемності та мови. Уроки та заходи, які присвячені цій даті.

  11. Самоаналіз та аналіз відкритих уроків.

  12. Систематичний огляд фахових журналів.

  13. Випуск літературних газет.

  14. Підведення підсумків знань учнів 5-11 класів за 2014-2015 н.р.

  15. 21 лютого – Міжнародний день рідної мови.

  16. Підвищення якості уроку через упровадження інноваційних технологій.

  17. Шевченківські читання. Літературна вітальня.

  18. Святкування 80-річчя з дня народження В.Симоненка.

  19. Лінійка, присвячена Дню вишиванки.

  20. Вимоги до усного і писемного мовлення.

  21. Аналіз контрольних робіт. Підведення підсумків знань учнів 5-11 класів за 2014-2015 н.р.

  22. Затвердження матеріалів ДПА.

Кожен учитель має свій план підвищення педагогічної майстерності через вивчення передового досвіду вчителів міста, школи-інтернату, самоосвіту.

Систематично проводиться огляд фахових журналів, матеріалів преси щодо удосконалення новітніх технологій в процесі навчання і виховання учнів на уроці. Колектив учителів-словесників виявляє творчий підхід до роботи з учнями . Це видно з того, як пройшов тиждень української мови та літератури.

Організовано виставку творчих робіт: «Сучасна літературна Полтавщина», « У світі казки», «Сучасна література», «Цікаво почитати», «Цитати відомих людей», ребуси, ілюстрації до творів.

А відкриті уроки та виховні заходи запам’ятаються назавжди. Розпочався тиждень святковою лінійкою «Я хочу правді бути вірним другом», яка присвячена 80-річчю з дня народження В.Симоненка. e:\фото таня\dsc05228.jpg

2015 рік оголошений роком нашого земляка. Тож діти та вчителі взяли активну участь у вшануванні пам’яті поета. Організували конкурс на кращого читця поезій «Світ який – мереживо казкове». Діти не тільки виразно прочитали вірші, але й підготували ілюстрації до творів. Приємно, що до святкування долучилися і діти початкової школи.

Процун Тетяна Миколаївна працює над розвитком творчих здібностей на уроках мови та літератури. Використовує у своїй роботі нестандартні форми та методи проведення уроків. Разом з учнями 11-Б кл. провела урок пам’яті «Живе той, хто живе не для себе, хто для других виборює життя». e:\фото таня\dsc05356.jpge:\фото таня\dsc05337.jpg

Метою уроку було поглибити знання учнів про творчість українського поета, розвивати навички виразного читання поетичних творів; прищеплювати любов до вивчення української літератури; виховувати патріотичні почуття, бажання жити і творити для рідного краю, для Батьківщини. На уроці показаний зв’язок поезії і музики, любов школярів до них.

Цікавий бінарний урок проведений у 8-А класі.

e:\фото таня\dsc05263.jpge:\фото таня\dsc05284.jpg

Учителі мови та інформатики, Процун Т.М. та Попова І.А., узагальнили знання учнів із теми “Звертання, вставні слова, основи роботи з текстовою інформацією”. Дітям пропонувалися завдання, які вони виконували на комп’ютері. Шляхом влучного попадання відгадали слово, що було зашифровано на дошці.

Також під час проведення тижня учні 8-х класів відвідали музей Т. Г.Шевченка, що знаходиться у ЗОШ №7. Для них була організована екскурсія, під час якої діти дізналися про перебування поета на Полтавщині.

Шульга Н. І. вивчає тему «Упровадження інтерактивних технологій на уроках літератури».

Педагогом був проведений конкурс знавців українського слова в 10-А класі. Мали місце також літературні читання « Шевченко у моєму серці». Організований перегляд мультимедійної презентації «Шевченко – поет, художник», зроблений учнями 10 –А та 11- А кл. У 11-А знайомились із творчістю Ліни Костенко. Тема уроку: « Поезія – це свято, як любов..». Учні самостійно дослідили життя і діяльність Ліни, підготували повідомлення, реферати, організували виставку творчих робіт.

Нарожна Вєроніка В’ячеславівна працює над проблемою:«Формування комунікативної компетентності учнів у процесі роботи над словом». Використовує у своїй діяльності технології та методи інтерактивного навчання (робота в парах, в малих групах, «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Навчаючи – учусь», ігри «Дивись не помились», «Слова мандрівниці», «Слово в слові»), приділяє увагу розвитку критичного мислення, роботі з візуальними джерелами інформації. На своїх уроках застосовує диференційований підхід. У 6 класі учитель організувала цікаву мовну вікторину “Солов’їна, барвінкова, українська рідна мова”. Було проведено багато конкурсів. Серед дітей були визначені кращі знавці мови та нагороджені грамотами. А у 5 класі під час уроку-подорожі діти вивчили основні випадки чергування у-в, і-й.e:\фото таня\dsc05248.jpge:\фото таня\dsc05247.jpg

У своїй роботі учителі використовують різні педагогічні технології. В процесі навчання дітей високою ефективністю відзначається проектна та мультимедійна технології. Вони передбачають розв’язання учнем чи групою учнів якої-небудь проблеми. Залучення дітей до такої діяльності сприяє розвитку творчості, ініціативи, самостійності, організаторських здібностей, стимулює процес самовдосконалення. Проектну технологію застосовують учителі: Процун Т.М., Шульга Н.І. Діти підготували проекти «Світ складного речення», «Словничок діалектних слів різних областей України», «Архаїзми та неологізми», «Український театр», «Життя Т.Шевченка», «Загадки, прислів’я», «Мої акровірші». Учні 8-А класу захистили проект

Вони самостійно спланували роботу, використали багато джерел інформації, відбирали, накопичували матеріал, презентували створене, оцінили себе й один одного. Інтерактивні технології на уроках української мови та літератури є важливим складником розвивального навчання. Діти із задоволенням творчо працюють. Також успішно зарекомендувала себе ігрова технологія. На уроках української літератури словесники звертаються до технології швидкісного читання, інтегрованого навчання. Педагоги вивчають методику комп’ютерних технологій, намагаються в роботі використовувати. Дбаючи про розвиток творчих здібностей у школярів, залучаючи до творчої праці, ми створюємо необхідні умови для розвитку всіх без винятку психічних якостей учнів. Учителі-словесники використовують такі методи і прийоми навчання: пояснення, метод власної словесної творчості, проблемний виклад матеріалу, метод художнього читання, метод творчих завдань і вправ. Піклуючись про надання всім учням глибоких знань, учитель не повинен забувати і про створення належних умов для самовиявлення обдарованих дітей. Учні школи постійно беруть участь у конкурсах знавців літератури. Кількість бажаючих постійно збільшується. Звичайно, хочеться і кращих результатів!





Педагоги багато уваги приділяють роботі з книгою, підручником та додатковою літературою, прищеплюють любов до знань. Практикують диспути, реферати, самостійні дослідження творів у 9-11 класах. Привчають дітей аргументовано й переконливо викладати свої думки, відстоювати свою позицію. В цілому колектив кафедри української мови та літератури має високу фахову підготовку, добре володіє методикою викладання свого предмета, впроваджує в повсякденній праці різноманітні форми і методи роботи, використовуючи новітні технології, які вимагає від нас сучасність!

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал