Життєвий та творчий шлях Дмитра Павличка



Скачати 48.93 Kb.
Дата конвертації25.12.2016
Розмір48.93 Kb.
Тема: Життєвий та творчий шлях Дмитра Павличка
Мета: ознайомити з життєвим та творчим шляхом Дмитра Павличка, його творами «Мрія», «Гном»; удосконалення читацьких умінь, збагачення словникового запасу дітей; формувати уміння аналізувати, вибирати, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, формувати творчі здібності дітей; розвивати уяву і фантазію; виховувати допитливість, кмітливість, уміння відрізняти реальність від вигадки, бажання проявляти свою творчість, естетичні почуття.

Обладнання:

Хід уроку

Розпочинаємо урок –

В літературу зробим крок

Привітайте гостей наших,

а тепер мене.

Нехай в старанні та у праці

Наш урок мине.
І.Розминка

Артикуляційні вправи.



  1. Налаштуємо дихання (дихальні вправи)

  2. Погладимо вушка, щоб гарно чули.

  3. Попросимо очі, щоб гарно бачили (вправи для очей)

  4. Попросимо язичок, щоб гарно говорив (робота над чистомовками)

Чистомовки:

Ом-ом-ом – сидить гном.

Ок-ок-ок – у руці молоток.

Ик-ик-ик – підбиває черевик

Ом-ом-ом – майстер-гном.
«Докажи словечко»

Ру-ру-ру – розпочнемо разом …

Лю-лю-лю – дуже я тварин …

Ля-ля-ля – буду пасти я …

Ня-ня-ня – біля мене …

Ні-ні-ні – помагатиме …


Які відомі вам прислів’я ви взяли б на сьогоднішній урок?

Не кажи – не вмію а кажи – навчуся.

Вік живи – вік учись.

Хочеш більше знати – треба менше спати.

Щоб других учити – треба самому вміти.

З усіх скарбів знання найцінніше, тому що воно не може бути ні вкраденим, ні загубленим, ані знищеним.


ІІ. Повторення.

Діти. Чи згадуєте ви, з якого твору цей уривок:

Сонце зайшло. І раптом

Все навкруги померкло,

Тільки вікно хатини

Сяяло в темноті.

Хто автор вірша?

Вправа «Мікрофон»

Прочитаємо вірш (ланцюжком)

Які почуття викликає вірш?

Що символізує сонце і книга?

(Світло, знання)

З віршами поета ми знайомились і в 2 кл., один з них послухайте і повторіть.

Учениця читає вірш «Небеса прозорі».

Про яку пору року йдеться?

Якою зображується осінь у вірші?


Діти, ми згадали вірші відомого українського поета Дмитра Павличка.

Погляньте на портрет поета. (с.104)

Як на мене, завжди цікаво знати про життя людини. Послухайте розповідь і про цю людину.

Учень 1. Народився Дмитро Павличко на Івано-Франківщині. Сім’я жила бідно, батьки змушені були багато працювати, щоб прогодувати семеро дітей. батько поета був працелюбним, освіченим, енергійним чоловіком. Поет казав: «Мати навчила мене розмовляти, а книжка – думати».

Учень 2. Невеличкі поезії Дмитро Павличко почав писати ще в дитинстві. Але перша книжка побачила світ у час закінчення ним львівського університету. Твори для дітей поет друкував у дитячих журналах, виходили вони і окремими книжками.

Прочитайте статтю про Дмитра Павличка у підручнику. с.104. (по реченнях).

В якому році народився поет? (1929)

В якому краї зростав? (У Карпатах)

Знайдіть останнє речення тексту. Прочитайте його хором.

Словосполучення «покладені на музику» означають, що вірші стали піснями, адже вони дуже мелодійні.

Кожному українцеві відома пісня «Два кольори». Дехто думає, що це пісня народна, бо вона дуже відома. Але автором слів є Дмитро Павличко. Послухайте пісню уважно. Які два кольори згадуються і що вони означають? (Слухання пісні, відповіді на питання).

На доказ того, що вірші Дмитра Павличка дуже мелодійні, ознайомимось із віршем «Мрія».

Якщо він має таку назву, як треба його читати? (плавно, мрійливо, загадково, урочисто).

Навчіться читати вірш самостійно.

Перевірка читання. (по стовпчиках)

Що означає словосполучення «клекітна сім’я»?

Яка мрія у хлопчика?

А яка ваша мрія?

А зараз пофантазуйте – покажіть рухами все, про що згадується у вірші, і одночасно вивчіть вірш напам’ять.

Виконання руханки


Твори Дмитра Павличка дуже мелодійні, і цей вірш теж мелодійний, це означає, що його легко співається, він гарно співається. Давайте це доведемо. Хто зможе перетворити вірш на пісню?

Слухання варіантів пісень, створених дітьми за віршем «Мрія»


Ознайомимось ще із одним віршем поета – «Гном».

Гра «Асоціація».

Діти, що вам приходить на думку коли ви кажете слово «гном»?

Хто такі гноми? Де вони зустрічаються? Відповіді на ці питання шукав учень нашого класу. Подивіться та послухайте наукове дослідження на цю тему.

Презентація наукового дослідження на тему гноми.
У Дмитра Павличка є своя історія про гномів.

Читання вірша підготовленим учнем.



  • Кого зустрів хлопчик?

  • Де це сталося?

  • Про що попросив хлопчик?

  • Що для цього треба було зробити?

  • Чому хлопчик відмовився від пропозицій?

Словарна робота

Пояснення слів:

«кермо», «небоже» за тематичним словником с.94, с.87.

Жона – дружина

Мимохіть – «мимо хотіння», знехотя.

Благаю – прошу.

Мчить –їде.
Перечитування вірша.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу:



  • Чи схожий вірш на казку? Чим?

Вибіркове читання:

  1. Прочитайте речення із ввічливим словом.

  2. Прочитайте речення із словами назвами предметів. (мухомор, машинка)

  3. Прочитайте речення із словом «мимохіть».

  4. Прочитайте речення із словами, що є синонімом до слів «їхала», «прошу».

  5. Зачитайте, який на вигляд гном?

Так описує автор гнома.

А як би ви намалювали жону гнома? А гноменят?

Читання вірша у ролях.

Фізкультхвилинка вірш Дмитра Павличка «Школа»

Учениця починає рядок, а діти останні слова рядка.

Творча робота учнів. Складання продовження пригод гномів у лісі.



Математична вікторина.

  1. Скільки казкових героїв було в машині?

  2. Який зріст гнома?

  3. Яка могла бути швидкість автомобіля?

  4. У скільки разів зменшився б хлопчик?

  5. Скільки років Дмитру Павличку?

IV. Підсумок уроку.

Назвіть вірші Дмитра Павличка. Що вам сподобалося на уроці?

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал