Інформація про методичний кабінет IIІ. Пріоритетні напрямки роботи на 2013-2014 н р. IV. Організаційно-координуюча робота: >IV. 1 циклограма діяльності методичного кабінету ІV. 2 тематика засідань методичної ради



Сторінка1/15
Дата конвертації22.12.2016
Розмір1.42 Mb.
ТипІнформація
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ

відділ креативної освіти ДОІППО начальник відділу освіти

Тернівської міської ради

____________В.В.ІЛЬЧИШИН



_______________________2013 р. __________________2013 року

d:\изображения\школа\чернильница и перо.jpg

ПЛАН

роботи методичного кабінету

на 2013-2014 н.р.


d:\изображения\школа\офис.jpg

ЗМІСТ
І. Вступ

ІІ. Інформація про методичний кабінет

IIІ. Пріоритетні напрямки роботи на 2013-2014 н.р.

IV. Організаційно-координуюча робота:

IV. 1 - циклограма діяльності методичного кабінету

ІV. 2 - тематика засідань методичної ради

ІV. 3 - методичні наради

IV. 4 - діяльність щодо поліпшення умов, якості роботи методичного кабінету та професійної майстерності працівників

V. Організація науково-методичної роботи:

V. 1 - робота міських методичних об’єднань

V. 2 - семінари для різних категорій педпрацівників

V. 3 - дистанційні форми навчання

V. 4 - конференції, круглі столи

V. 5 - школа молодого вчителя

V. 6 - школа резерву керівних кадрів

V. 7 - робота опорних навчальних закладів

V. 8 - робота творчих груп

V. 9 - організаційно-масові заходи

VІ. Експериментальна робота

VІІ. Атестація педагогічних працівників

VIIІ. Консультативно-методичні виїзди

ІХ. Корисні ресурси

Х. Додатки 1 - 17

І. Вступ


В основу діяльності методичного кабінету 2012-2013 н.р. було покладено реалізацію державної політики в галузі освіти, виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про інноваційну діяльність», Указів і розпоряджень Президента України, постанов Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства в галузі освіти, в тому числі, МОН України, департаменту освіти і науки Дніпропетровської ОДА, ДОІППО, відділу освіти виконавчого комітету Тернівської міської ради. Робота МК була спрямована на надання допомоги педагогічним кадрам в реалізації актуальних завдань розвитку вдосконалення і підвищення педагогічної майстерності, рівня психологічної підготовки, активізацію творчого потенціалу, формування здатності до швидкої адаптації в умовах впровадження основних пріоритетів випереджуючої освіти для сталого розвитку.

У 2012-2013 н.р. педагоги міста працювали над реалізацією обласного науково-методичного проекту «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості» (ІІІ етап) та проекту міського рівня «Розвиток інтелектуального та духовного потенціалу особистості на засадах випереджуючої освіти для сталого розвитку».

Організація методичної роботи з педпрацівниками реалізовувалася через традиційні колективні та індивідуальні форми її організації. Із колективних форм активно працювали: методичні об’єднання, творчі групи, педагогічні читання, конкурси, Школа молодого вчителя, Школа передового педагогічного досвіду тощо. Індивідуальні форми роботи були втілені в наставництво, консультування, самоосвіту. В минулому навчальному році в місті функціонувало 16 методичних об’єднань, які провели на базі шкіл міста 32 семінари для вчителів - предметників. Велика увага в роботі всіх методичних об’єднань приділялась формуванню мотивації педагогів до оволодіння ІКТ та конструювання уроків з їх використанням. Як наслідок, була продовжена практика створення учнівських та учительських портфоліо, продовжено функціонування мережевої співпраці через новостворені веб-сайти міських методичних об’єднань. В закладах освіти та міськво створено банк даних з роботи над науково-методичною проблемою, активізовано роботу з творчо обдарованими дітьми, створено єдиний інформаційний простір.

Протягом навчального року було забезпечено роботу п’ятьох опорних шкіл: СШ№1 – з інклюзивного навчання; СШ№4 з впровадження профільного навчання; психолого-педагогічного супроводу дистанційної освіти дітей з особливими потребами; СШ№5 – з методичної роботи та організації роботи з обдарованим дітьми; СШ№6 – «Школа культури здоров’я» та впровадження превентивних програм; СШ№7 – з впровадження ІКТ у навчально-виховний процес та організації роботи в МАН. Всі навчально-виховні заклади – суб’єкти освітнього округу міста. Завдання відділу освіти полягає в тому, щоб у межах округу були створені умови для задоволення потреб населення, яке проживає на території округу, а також скоординувати роботу всіх навчальних закладів. Тому була розроблена модель освітнього округу міста, де прогнозованим результатом є однаковий доступ до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної підготовки і формування соціально зрілої, конкурентоспроможної, творчої особистості, здатної до самореалізації.

Разом з роботою предметних методичних об’єднань вчителів-предметників, працював проблемний семінар заступників директорів з навчально-виховної роботи «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості»: проведено п’ять засідань, в рамках яких навчальні заклади реалізували власні проекти роботи над вищезазначеною науково-методичною проблемою та на базі СЗШ№4 було проведено практичний семінар керівних кадрів «Удосконалення управлінської діяльності в процесі впровадження експерименту за темою: «Проектування особистісно-розвивального змісту НВП ЗНЗ», а також проведено теоретичний семінар для керівних кадрів на базі СЗШ№5 «Від нових форм – до нового змісту внутрішкільної методичної роботи», що мав на меті ознайомити педагогів з новими формами та методами роботи методичної роботи загальноосвітнього закладу, з питаннями підготовки вчителя до впровадження сучасних освітніх та інформаційних технологій у навчально-виховний процес. На базі СЗШ№7 проведено семінар – консультацію для директорів та їх заступників з теми: «Інформатизація управлінської діяльності керівника ЗНЗ».

Дошкільні навчальні заклади приєднались до реалізації проекту «Дніпропетровська обласна освітня мережа», інтегрувавшись до єдиного освітнього простору області. Дані по кожному садочку розміщені на порталі Центру освіти. Всі дошкільні заклади міста вже створили 3D-панорами та розмістили їх на власних сайтах. На базі КДНЗ №5 «Горобинка» для завідуючих дошкільними закладами було проведено міський методичний захід у формі Клубу творчих педагогів, що мав на меті спонукати керівників КДНЗ до вдосконалення інформаційно-комунікаційної компетентності педагогів дошкільних навчальних закладів. В кінці навчального року підведено підсумки конкурсу майстерності ДНЗ «Джерело творчості» за номінацією «Вихователь ДНЗ -2012». Щорічні змагання «Перші кроки» серед дітей дошкільних навчальних закладів уже традиційно проведено до Дня захисту дітей.

Зростанню рівня педагогічної майстерності сприяють курси підвищення кваліфікації, для проходження яких створено належні умови. Протягом кількох років курси при ДОІППО забезпечено проходження курсової перепідготовки у повному обсязі (100%). Міський методичний кабінет надає інструктивно-методичну допомогу керівним і педагогічним кадрам у підготовці до проходження курсів підвищення кваліфікації: опрацювання планів самоосвітньої роботи, розробка педагогічних проектів, курсових робіт. Такий підхід до організації методичної роботи з освітянами дає свої позитивні результати. З року в рік зростає кількість висококваліфікованих педагогів. Їхній досвід роботи методисти представляють на засіданнях ради методичного кабінету, обговорюють на засіданнях педагогічних рад у колективах, методичних об’єднань, для проведення експертизи подають до ДОІППО. Основними формами поширення педагогічного досвіду є виступ перед колегами навчального закладу, міста, організація майстер-класів для педагогів на базі творчих лабораторій досвідчених колег, розробка власних методичних посібників. Створено картотеку та анотовано каталог педагогічного досвіду освітян місту, оприлюднено на сайті відділу освіти. У 2012-2013 навчальному році вивчено та узагальнено досвід 11 педагогів міста (СШ№4 -1, СШ№5 – 5, СШ№6 -1, СШ№7 – 3, КДНЗ – 1), у 2011-2012 н.р. – 9.

Великої уваги у 2012-2013 році надавалось питанню організації дистанційної освіти як педагогів, так і учнів. Останнім часом вчителі все активніше використовують ресурс за дистанційною формою навчання («Дистанційна академія» ВГ «Основа», навчальні курси від Академії дистанційного навчання «Шкільний світ», на платформі очно-заочних курсів при ДОІППО, використання електронного ресурсу телевізійного каналу «Englishclub», на вебінарах ВГ «Основа» тощо). Учні шкіл мають змогу навчатись у віртуальній обласній аерокосмічній школі, з євроосвіти – в Дніпропетровському дитячо-юнацькому центрі міжнародного співробітництва «Колобок», обласній електронній школі «Школа відкрита для всіх», «Школі математичної грамотності» (система дистанційного навчання ДОІППО. «Електронна школа» отримала своє втілення у програмах «Обласна електронна школа для обдарованої молоді» та «Дистанційне навчання для дітей з особливими освітніми потребами». До створення контенту «Електронної школи» залучено науково-педагогічні кадри вишів регіону, МАН та загальноосвітніх закладів області. Електронні освітні ресурси розміщені на платформі Moodle та порталі «Класна оцінка». Навчальні матеріали створені творчим колективом авторів містять фільми, презентації, анімації, демонстрації, віртуальні лабораторні роботи, тести для самооцінки, тренажери та ін. Система дистанційного навчання на порталі «Класна оцінка» дає можливість обліку навчальних досягнень учнів: у віртуальних щоденнику, табелі, рейтингу. До творчої групи нашої області по створенню електронних освітніх ресурсів увійшли вчитель історії СШ№5 Танцерова І.В. та вчитель української мови і літератури СШ№6 Дірінг Т.В. Вчитель хімії СШ№4 Калугіна Л.І. продовжувала працювати у складі обласної авторської майстерні учителів хімії.

Відділом освіти проведено І етап (міський) конкурсу сайтів загальноосвітніх навчальних закладів, у якому взяли участь всі школи. За результатами проведеного конкурсу І місце посів сайт СЗ№4. У 2012 році сайт СЗШ№4 посів призове місце обласного етапу конкурсу на кращий веб-сайт ЗНЗ у номінації «Кращий адміністратор сайту».

У 2013 році з метою належного функціонування й наповнення відповідною інформацією сторінок міських МО вчителів - предметників створено новий веб-сайт для керівників міських методичних об’єднань та питань методичної роботи МК відділу освіти, його адреса – http://ternivka-mo.edukit.dp.ua. Протягом 2012-2013 р.р. активно використовувались електронні ресурси обласних проектів «Е-методичний кабінет», «Атестація педагогічних працівників», «Мережевий освітній округ», «Віртуальна майстерня Петриківського розпису» та ін., які покликані сприяти модернізації в управлінській сфері діяльності освітнього процесу, спрощує процес підготовки й проходження атестації педпрацівників, допомагає всім учасникам НВП долучатися до величезного ресурсу у мережевому освітньому окрузі.

У 2012 році ЗНЗ міста взяли участь у проведенні обласного експерименту щодо електронної звітності «ІСУО-2012». Звіти РВК-83, РВК-77, ЗНЗ-1 надійшли до головного управління освіти і науки в електронному вигляді. Протягом 2012-2013 н.р. в школах міста продовжувала роботу система з ведення Е-журналів та Е-щоденників.

У І семестрі 2012-2013 навчального року проведено міський етап конкурсу «Класний керівник року», у якому взяли участь 5 класних керівників всіх ЗНЗ міста. Рябко Ю.А. (СШ№4) посів І місце вищеназваного конкурсу. Матеріали педагога були надані для участі в обласному етапі конкурсу. В обласному конкурсу «Класний керівник року» Рябко Ю.А. став лауреатом (наказ ДОІППО №219 від 22.03.2013 р. «Про участь у Всеукраїнському форумі класних керівників).

Протягом 2012-2013 н.р. проведено шість засідань методичної ради, під час яких вирішувались такі завдання, як вдосконалення форм та методів моніторингу діяльності методичного об’єднання, оновлення змісту початкової освіти на основі впровадження державного стандарту початкової середньої освіти, затвердження матеріалів ППД учасників професійних конкурсів і вчителів, які атестуються на присвоєння педагогічних звань «Старший вчитель», «Учитель-методист», схвалення педагогічного досвіду та занесення до картотеки ППД освітян міста тощо.

У лютому 2013 року методичний кабінет відділу освіти та середня загальноосвітня школа №6 взяли участь у Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2013» та отримали дипломи учасників «За вагомий внесок у розвиток національної освіти».

Міський методичний кабінет належним чином здійснює організаційно-методичне забезпечення апробації навчальної літератури, підручників. 2012-2013 н.р. розпочато апробацію та моніторингові дослідження якості навчальної літератури (підручників англійської мови для учнів 1-х класів, у 2013-2014 н.р. – для учнів 2-х класів), а також педагоги міста взяли участь у громадсько-педагогічному обговоренням оригінал-макетів підручників для учнів 3-х та 6-х класів.

Високою оцінкою діяльності у роботі методичного кабінету відділу освіти став той факт, що завідуюча КДНЗ «Зоряний» Устюгова М.М. увійшла у книгу «Лідери освіти Дніпропетровщини. 100 кращих» (Дніпропетровськ, 2013 р.).

Директор позашкільного закладу міста Мосунова Н.Г. у 2011-2012 навчальному році взяла участь у Всеукраїнському конкурсі педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Директор позашкільного закладу» та стала номінантом у номінації «Нестандартні виховні заходи» цього конкурсу.

Основним принципом, за яким здійснювалась методична робота в СЗШ№7, був і залишається принцип діагностичного підходу. Він означає організацію методичної роботи закладу на підставі аналітичної інформації про стан професійної компетенції медпрацівників та їхніх потреб, результатів педагогічної діяльності та оцінювання ефективності методичної роботи. З цією метою педпрацівникам школи було запропоновано провести самоаналіз освітньої діяльності за такими напрямками: дидактична, методична, технологічна підготовка. На основі самоаналізу вчителів була складена діагностична карта школи, аналіз якої дав змогу адміністрації отримати відомості щодо здатності педагогічного колективу вирішувати конкретні проблеми навчально-виховного процесу, побачити динаміку зростання кожного педагога та колективу в цілому, своєчасно реагувати на процес підвищення педмайстерності.

СЗШ№4 продовжила свою роботу за діагностичним комплексом «Універсал». Отримані дані використовуються на педагогічних консиліумах, індивідуальних бесідах з метою допомоги класним керівникам та педагогам у визначенні індивідуального підходу до навчання й виховання учнів у проблемних класах, групах і пр. проведенні консультативної роботи психолога з батьками та учнями. Адміністрація середньої загальноосвітньої школи №4 здійснила організаційні заходи щодо участі у Всеукраїнській виставці «Сучасні заклади освіти – 2012». Дві роботи (Афанасьєвої С.О. та Тарасік Г.Є.) СШ№7 були представлені на виставці-презентації «Інноватика в сучасній освіті» (жовтень 2011 р.).

Директором СШ№7 Афанасьєвою С.О. були проведені заняття з вивчення програми «Тест» для вчителів школи та шкіл міста з метою підвищення їхнього рівня інформаційної культури.

З метою науково-практичного забезпечення професійної підготовки вчителів, визначення перспектив їх творчого зростання методичним кабінетом було організовано та проведено у 2012 році масові методичні заходи: методичний діалог «Сходинки педагогічного зростання», мала педрада «Сприяння професійному зростанню педагогів шляхом залучення до конкурсів фахової майстерності», методичні консультації, виставки вчительських наробок, тижні педмайстерності, конкурс шкільних творчих груп «Від творчого вчителя до творчого учня», міський конкурс «Краще міське методичне об’єднання», творчі звіти вчителів, котрі атестуються, виставки обласного та всеукраїнського рівнів.

Високою оцінкою діяльності у роботі методичного кабінету відділу освіти став той факт, що методисти міськво Олійник В.Т. та Кусакіна Т.О. увійшли у книгу «Лідери освіти Дніпропетровщини. 100 кращих» (Дніпропетровськ, 2012 р.), у якій зазначено, що саме методисти «є одночасно і генераторами ідей, і безпосередніми учасниками, і теоретиками, здатними аналізувати педагогічні процеси, явища та робити висновки. Істотні для підвищення якості роботи педагогів» (Романенко М.І., ректор ДОІППО).

Значне місце в системі методичної роботи міста займала участь в експериментальній діяльності, координатором якої виступав ДОІППО. Зокрема, СЗШ № 4 продовжила роботу в рамках експерименту за темою «Проектування особистісно-розвивального змісту навчально-виховного процесу навчального закладу». СЗШ №7 отримала статус експериментального навчального закладу обласного рівня за темою «Вплив єдиного освітнього простору та Інтернет-технологій на становлення інноваційної особистості XXI століття та визначення її складових. Освітяни всього міста приєднались до впровадження проектів всеукраїнського рівня «Відкритий світ», «Шлях до успіху» та проекту обласного рівня «Дніпропетровська обласна освітня мережа».

Вагомим показником ефективності роботи методичної служби є і залучення учнів до участі в найрізноманітніших інтерактивних конкурсах («Кенгуру», «Левеня», «Патріот», «Колосок», «Соняшник», «Геліантус», «Русский медвежонок», «Лукоморье», «Пазл», «Грінвіч», «Кришталева сова», «Лелека», «Евріка»), що сприяло формуванню інноваційної культури всіх учасників навчально-виховного процесу.

Методичним кабінетом та закладами освіти здійснювалася системна робота щодо виявлення, підтримки та розвитку обдарованих дітей. Про це свідчать успіхи учнів в предметних олімпіадах, творчих конкурсах, науково-дослідницькій роботі МАН. У минулому навчальному році зросла кількість переможців третього етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін. Якісний показник результативності участі учнів в обласних олімпіадах зріс з 22,9% до 33,3% порівняно з попереднім навчальним роком. Троє учнів 11-х класів СШ№4,6,7 стали переможцями ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Дніпропетровського відділення МАН України. У 2010-2011 році переможців було лише двоє. Учні СШ№5 (5-В клас, класний керівник Танцерова І.В.) першими в місті взяли участь в інтерактивному конкурсі «Рідний край + Я», розміщеному на обласному освітньому порталі, увійшовши одразу до числа переможців.

За результатами моніторингових досліджень якості методичної роботи міських відділів освіти ДОІППО за 2011-2012 навчальний рік, місто Тернівка посіло 7-ме місце серед міст Дніпропетровської області. Вчителі ЗНЗ міста взяли активну участь у конкурсі «Вчитель року -2012», підготовлено й випущено 7 медалістів, 46 учнів стали учасниками обласного етапу предметних олімпіад з базових дисциплін, 19 із них стали переможцями, дві школи мають статус експериментальних навчальних закладів, запроваджено ведення е-щоденників та електронних журналів, 24 учня взяли участь у проекті «Шлях до успіху», проведено конкурс сайтів ЗНЗ та ДНЗ, всі школи працювали за програмою «Курс - Школа», створено освітній округ тощо.

Адміністрації всіх навчальних закладів прагнуть моделювати освітнє середовище. Яке б забезпечувало широкий спектр можливостей для ефективного особистісного саморозвитку кожного учня.

Все вищесказане свідчить про те, що методичний кабінет своєю роботою виконує стимулюючу функцію в розвитку професійної компетентності педагогів. Разом з тим, слід зазначити ряд недоліків в організації роботи із педкадрами:


  • недосконала система моніторингу навчально-виховної та науково-методичної діяльності в закладах освіти;

  • відсутність медіатеки сучасного уроку в методичних кабінетах ЗНЗ;

  • відсутність системного вивчення запитів керівних та педагогічних кадрів щодо апробації технологій дистанційного навчання;

  • повільні темпи з розширення практики інклюзивного та інтегрованого навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку;

  • незадовільний рівень застосування ІКТ в методичній роботі ДНЗ;

  • низька результативність участі педагогів в конкурсі «Учитель року»;

  • низька активність вчителів у дистанційних семінарах, on-lіne нарадах, конференціях тощо;

  • низька результативність (18 – загальний рейтинг, 10-те місце серед міст області) моніторингу якості методичної роботи;

  • недостатня кількість авторських програм та незначна активність щодо поширення власного педагогічного досвіду через публікацію в фахових виданнях.

Отже, організація і проведення методичної роботи з педагогічними кадрами проводилася на належному рівні і сприяли як підвищенню професійної майстерності й психологічної підготовки педкадрів, так і активізації творчого потенціалу учнів, покращенню результативності роботи методичної служби ЗНЗ та міста в цілому.
II. ІНФОРМАЦІЯ ПРО МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Методичний кабінет – структурний підрозділ відділу освіти Тернівської міської ради. У воій роботі МК керується Положенням про районний (міський) методичний кабінет (наказ Міністерства освіти і науки України №1119 від 08.12.2008 р.). У складі МК працює 6 методистів, завідувач методичного кабінету, завідувач ПМПК.

Науково-методична робота методистів спрямована на вирішення основних завдань:


  • організація роботи над обласним науково-методичним проектом;

  • забезпечення організаційно-методичного та психологічного супроводу навчально-виховного процесу в навчальних закладах міста;

  • реалізація регіональних програм з метою створення інноваційного освітнього середовища рівно доступного всім;

  • продовжити впровадження та удосконалення системи моніторингу методичної роботи;

  • впровадження в навчально-виховний процес здоров’язберігаючих технологій;

  • створити ефективну систему підтримки та науково-методичного супроводу експериментальних навчальних закладів, які виконують науково-дослідну роботу;

  • формувати мотивацію педагогів до неперервного професійного зростання та виконання науково-дослідної експериментальної роботи.

Методична служба м.Тернівки – це система організаційно-педагогічної діяльності, яка забезпечує комплекс соціально-орієнтованих дій, що направлені на задоволення освітніх потреб особистості і суспільства. Особливості методичної служби сьогодні – задоволення актуальних професійних потреб педагогів і забезпечення умов для їхнього включення у творчий пошук. Систему управління удосконалюємо через приведення у відповідність із сучасними вимогами компетенцій педагогічних і керівних кадрів; підготовку і втілення організаційно-управлінських рішень щодо здійснення інноваційних проектів.

Науково-методична робота методистів методичного кабінету здійснюється за такими модулями:



  • організаційно-методичний модуль (робота МО; робота диференційованих груп педагогів; фахові консультації; проведення міських методичних заходів);

  • інформаційно-просвітницький модуль (підготовка організаційних наказів; підготовка методичних листів, рекомендацій; створення та поповнення банку даних з різних напрямів діяльності; поширення перспективного педагогічного досвіду);

  • експертно-діагностичний модуль (атестація закладів; контрольно-діагностичне дослідження педагогічного процесу в закладах освіти; моніторинг рівня навчальних досягнень учнів; моніторинг рівня вихованості школярів; моніторинг ріних напрямків управлінської, освітньої діяльності закладів; моніторинг сайтів ЗНЗ, ПНЗ, ДНЗ; атестація вчителів);

  • описово-корекційний модуль (корекція методичної роботи в закладах освіти; вивчення та узагальнення ППД; стажування молодих спеціалістів; створення та реалізація авторських програм);

  • експериментально-дослідницький модуль (організація експериментальних майданчиків, лабораторій; створення педагогічних майстерень; організація роботи МАН).

Основні напрямки діяльності методичного кабінету:

  • формування конкурентноздатної особистості випускника школи;

  • ефективне використання соціально-економічного, культурного та інтелектуального потенціалу міста;

  • формування системи освітнього моніторингу;

  • реалізація варіативних моделей освітніх траєкторій учнів;

  • доступність різних видів і форм освітніх послуг для усіх категорій учнів;

  • організація діяльності муніципального освітнього округу;

  • підвищення якості загальної, дошкільної і позашкільної освіти;

  • підвищення ефективності управління системою освіти;

  • нормативно-правове забезпечення модернізації системи освіти.


Модернізація структури і форм методичної роботи

в єдиному освітньому інформаційному просторі

Курсова перепідготовка за дистанційною формою навчання

Підвищення інформаційно-комунікаційної компетентності педагогів

Організація науково-дослідницької діяльності МО, ТГ, ПГ

Участь у конкурсах педагогічної творчості

Презентація ППД на

освітніх сайтах

Організація діяльності педагогічних клубів



Участь у науково – практичних конференціях

Індивідуальна самоосвітня діяльність




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал