Інформація про досвід Тема: «Використання фонових знань на уроках зарубіжної літератури». Мета: ефективне використання методики застосування фонових знань на сучасному уроці зарубіжної літератури. Короткий зміст



Скачати 38.16 Kb.
Дата конвертації27.01.2017
Розмір38.16 Kb.
ТипІнформація

Інформація про автора

Прізвище, ім’я, по батькові: Мартинюк Тетяна Віталіївна.

Рік народження: 15.08.1974. Освіта: вища Фах: вчитель зарубіжної літератури.

Звання, нагороди: «Вчитель – методист».

Посада: вчитель зарубіжної літератури.

Педагогічний стаж: 15 р.

Адреса досвіду: Корецька ЗОШ І-ІІІ ст. №3.




Інформація про досвід

Тема: «Використання фонових знань на уроках зарубіжної літератури».

Мета: ефективне використання методики застосування фонових знань на сучасному уроці зарубіжної літератури.

Короткий зміст:

Застосування та ефективне використання методики фонових знань, вивчення художнього твору в контексті вираження особи митця як унікального явища літератури з урахуванням суб’єктивного досвіду учня.



Форма відбору:

  • участь у обласному семінарі методистів зарубіжної літератури;

  • участь у обласному фестивалі творчих уроків зарубіжної літератури «Пошук-2007»;

  • переможець районного туру Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2006».

Основні показники результативності:

Розвиток в учнів абстрактного, творчого мислення, творчої уяви.



Вироблення вмінь: цілісного сприйняття художнього твору, розширення особистісного досвіду учнів, прилучення до внутрішнього світу художнього твору.

Форма узагальнення: буклет з описом досвіду роботи, статті в професійних журналах, відеоуроках, методичні посібники.

Схвалено (Ким, коли?): Вчена рада РОІППО, 2010 р.

Місце збереження: кабінет зарубіжної літератури РОІППО, районний методичний кабінет.

Шляхи розповсюдження в системі

післядипломної педагогічної освіти області
Інформація про використання досвіду: проведення майстер-класу на засіданнях м/о вчителів області та міста, виступи на семінарах директорів та завучів, що курують зарубіжну літературу.

Досвід вивчався

Досвід роботи вивчався дирекцією школи протягом 2006-2007 років і затверджений методичною радою школи (протокол №2 від 05.04.2007 р.), районним методичним кабінетом відділу освіти у 2007 році (протокол № 2 від 15.04.2007 року).

Актуальність досвіду

Проблемне питання, над яким працює вчитель, надзвичайно актуальне, воно є складовою проблеми школи. Методика використання фонових знань та інтеграційного підходу до навчання допомагає вияву творчих здібностей учнів, підвищує інтерес до досліджуваного матеріалу, прищеплює навички самостійного осмислення і застосування знань на практиці. Актуальність теми полягає у визначенні напрямку методичного пошуку, способів формування критичного мислення та шляхів формування ключових компетентностей та компетенцій учнів.

Провідна ідея досвіду

Створення методики формування ключових компетентностей учнів у системі особистісно орієнтованого навчання

Технологія досвіду

Технологія досвіду полягає у створенні умов для постійної активної взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу, де учень і вчитель є рівноправними суб’єктами навчання. Використання активних методів і прийомів роботи на уроках літератури забезпечує спільне розв’язання навчальної проблеми на основі аналізу художнього тексту, де кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Організація особистісно орієнтованого навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблеми на основі аналізу обставин та ситуацій. В основу запропонованого досвіду покладено пошуки удосконалення методики проведення уроку, пов’язані з формами та методами організації навчальної діяльності учнів. Педагог намагається створити такі умови, за яких був би ефективним обмін знаннями, ідеями, способами діяльності між усіма учасниками навчального процесу. Широко практикує індивідуальну, парну та групову форми роботи, рольові ігри, творчу та дослідницьку роботу в проектах, застосовуючи одну з досить актуальних педагогічних технологій з високим компетентнісним потенціалом. Методи та прийоми, які використовує вчитель для активізації пізнавальної діяльності: робота у малих і великих творчих групах, парах, презентація книги, складання кросвордів, вікторин, переказ із творчим завданням, метод взаємного навчання, рольова гра, інсценізація уривків з творів тощо.

Результативність досвіду

Результатом роботи щодо розвитку компетентностей на основі використання фонових знань є насамперед підвищення інтересу до предмета, становлення літературно-компетентнісної особистості. Застосування особистісно орієнтованої методики навчання у вивченні зарубіжної літератури сприяє успішному моральному та естетичному розвитку учнів, стимулює їхню творчу активність, сприяє формуванню пізнавальних, творчих, світоглядних компетентностей та готує до самостійного життя у суспільстві.

Учні друкують свої творчі роботи у шкільному часопис.і Конспекти уроків педагога поміщено у районному методичному посібнику. Вона є автором чотирьох методичних посібників. У 2009 році один її учень став призером районної олімпіади із зарубіжної літератури, інший-призером обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук учнівської молоді.




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал