Хід уроку I. Організаційний момент



Скачати 37.27 Kb.
Дата конвертації09.05.2017
Розмір37.27 Kb.
Узагальнення вивченого про будову слова
Мета: вчити учнів виконувати усний і письмовий розбір слів за будовою; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати інтерес до рідної мови.
Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 93, впр. 225)

— Прочитайте, як ви поділили підкреслені слова на склади для переносу.



2. Гра «Конструктор слів»

  • Корінь в слові «відгадай»,

Префікс в слові «запитай»,

Суфікс в слові «нічка»,

Закінчення — в «криничка». (Загадка)


  • Корінь — в слові «написати».

Префікс — в слові «заспівай»,

А закінчення та суфікс

В слові «казка» пошукай. (Записка)

Префікс — у слові y перенести, корінь — у слові казка. (Переказ)

Префікс — у слові y приїзд, корінь — у слові казати, суфікс і закінчення відслова ніжка. (Приказка)

Префікс — у слові y проніс, корінь — у слові лісник, суфікс — у слові дубок. (Пролісок)

Префікс — у слові y підніс, корінь — у слові вода, суфікс — у слові грибний, закінчення — у слові білий. (Підводний)

Корінь — у слові y лісок, суфікс — у слові зимова, закінчення — у слові червоний. (Лісовий)

Префікс — у слові y політ, корінь — у слові садок, суфікс і закінчення — у слові рибка. (Посадка)

Префікс — у слові y збити, корінь — у слові в’язка, суфікс — у слові кілок. (Зв’язок)

— Запишіть слова-відгадки і позначте в них значущі частини. Чи є серед цих слів спільнокореневі? Назвіть їх.
III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви будете вчитися виконувати усний і письмовий розбір слів за будовою.


IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Творче списування (с. 93, впр. 226)

— Прочитайте слова.

— Спишіть, позначивши корінь. Додайте до кореня потрібні префікси й су-

фікси, щоб утворити нові слова. Утворені слова розберіть за будовою. Скорис-

тайтесь зразком розбору слів, поданим на форзаці підручника.

2. Ознайомлення з пам’яткою «Розбір слів за будовою»

1) Зміни слово і визнач закінчення. Познач його умовним знаком.

2) Знайди основу слова. Це частина слова без закінчення. Познач її умовним знаком.

3) Добери до слова 2–3 споріднених, знайди спільну частину — корінь. Познач його умовним знаком.

4) Назви префікс — частину слова, що стоїть перед коренем (якщо є). Познач його умовним знаком.

5) Назви суфікс — частину слова, що стоїть після кореня (якщо є). Познач його умовним знаком.

3. Робота в групах (с. 93, впр. 227)

Прочитайте текст, уставляючи пропущені букви. Перекажіть.

— Яка тема тексту? Яка основна думка?

— Спишіть перші три абзаци тексту, уставляючи пропущені букви. Позначте будову підкреслених слів.

4. Фізкультхвилинка



5. Робота над фразеологізмами (с. 93–94, впр. 228)

— Прочитайте текст, перекажіть його.

— Про що ви дізналися з тексту?

— Які фразеологізми зустрілися в ньому? Як ви їх розумієте?

— Спишіть текст. Підкреслені слова проаналізуйте за будовою.

— Підкресліть фразеологізми, поясніть їх значення.



  • На порозі задрімали — ледачі.

  • Проворний, як муха в сметані — повільний, незграбний.

  • Уперед п’ятами взувається — невміло робить.

  • З курми лягай, з півнями вставай — рано.

6. Гра «Відгадай словечко»

— Складіть слово з поданих частин слів.

Префікс від слова y посадка. Корінь від слова з’їзд. Закінчення від слова ліси. (Поїзди)

Префікс від слова y під’їхав. Корінь від слова сніжок. Суфікс від слова записник. Закінчення від слова риби. (Підсніжники)

Префікс від слова y проїзд. Корінь від слова лісник. Суфікс від слова шматок. (Пролісок)

Префікс від слова y прибув. Корінь від слова кордони. Суфікс від слова випускник. (Прикордонник)

Префікс від слова y відпустка. Корінь від слова загадка. Суфікс і закінчення від слова виставка. (Відгадка)

Префікс від слова y поїзд. Корінь від слова садівник. Суфікс і закінчення від слова поїздка. (Посадка)

Префікс від слова y посадка. Корінь від слова двірник. Закінчення від слова земля. (Подвір’я)

Корінь від слова y теплий. Суфікс від слова столиця. Закінчення від слова зоря. (Теплиця)

— Зі словами-відгадками усно складіть речення.
V. Підсумок уроку

— З яких частин складається слово?

— Як визначити у слові закінчення і основу?

— Що називається коренем? Як його знайти?

— За допомогою чого утворюються нові слова?

— Чим префікс відрізняється від суфікса?


VІ. Домашнє завдання

С. 94, впр. 229.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал