Головний закон джунглів І світ людей



Скачати 74.36 Kb.
Дата конвертації19.06.2017
Розмір74.36 Kb.
ТипЗакон
ТЕМА: ГОЛОВНИЙ ЗАКОН ДЖУНГЛІВ І СВІТ ЛЮДЕЙ.

МЕТА:

- з’ясувати сенс протиставлення світу звірів і світу людей у творі;

- поглиблювати навички аналізу художнього тексту ;

- розвивати навички узагальнення прочитаного, виразного читання, логічного мислення;

- виховувати позитивні моральні якості учнів.

ОБЛАДНАННЯ:



Закон Джунглів - Велика Ліана, що росте всюди, і ніхто не може сховатися від нього. Джунглів Закони одвічні й нетлінні...

Дж. Р. Кіплінг

ХІД УРОКУ
І. Вступне слово.

ІІ.Оголошення теми, мети та завдань уроку.

Сьогодні ми завершуємо свою подорож разом з героями книги Дж.Р.Кіплінга «Мауглі» таємничими, невідомими нами Джунглями. Нам необхідно згадати Закони, за якими живуть Джунглі, співставити їх із законами, за якими живуть люди і вияснити, чи є між ними різниця. В кінці уроку ви повинні відповісти на запитання: яка ідея твору ? Що автор хотів донести до кожного читача.

Ми поділимося на дві групи - ті, що дотримуються Закону, і ті - що не дотримуються.

(Давайте разом назвемо персонажів казки, що дотримувалися Закону і тих, що нехтував ним)



  1. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1.Слово вчителя.

Отже, майже усі герої казки «Мауглі» живуть за законами джунглів. Звірі завжди дотримуються їх, якими б суворими вони не були. Порушення законів вважається ганебним вчинком і засуджується жителями джунглів.

А що таке ЗАКОН на вашу думку ?

(словникова робота на дошці )

Закон - непорушні правила, вироблені віками)

А тепер давайте згадаємо найголовніші закони джунглів.



  • Закон Джунглів завжди чимось обумовлений:

  • Убивай інших звірів лише для їжі і не чіпай Людини.

  • Сила - у Зграї. Не роби розбрату у Зграї.

  • Кожен звір має привести своїх дітей на Раду Зграї, щоб показати їх іншим.

  • Ніхто не має права убивати звірят.

Усі Джунглі твої.

Ти можеш полювати дичину, яка тобі під силу, але ти не маєш права чіпати ніяку скотину, ні молоду, ні стару.




  • Віддай частину їжу кволому.

  • У лігві - володарка мати, їй віддають чверть здобичі для малят.

  • Слово вожака - закон для всіх.

  • Ми з тобою - однієї крові.

1.Який із законів на вашу думку, є найголовнішим ? («Ми з тобою - однієї крові»)

2.Як ви його розумієте ? ( Цей Закон говорить про те, що всі в природі рівні, тому мають допомагати один одному, піклуватися, а не ворогувати )

3.Чи всі жителі джунглів дотримувалися законів (В основному всі, лише тигр Шерхан весь час їх порушував).

4.Як звірі ставилися до тигра (Усі ненавиділи його).

5.Кого ще не любили звірі і за що ? (Шакала Табакі, його називали Лизоблюдом, підкреслюючи тим самим його підлість і лицемірство)


То яким же одним словом можна визначити Закон Джунглів ?

  • Розумні, хитрі, жорстокі, підступні, благородні, гуманні ?!


Валеохвилинка

Жителі джунглів

Прокинулись вранці.

Мавпи затіяли танці.

Багіра потягує спинку,

Балу збирає малтнку.

Мауглі скаче з вовками.\

Сонце встає над горами.

(Н.Гордій).


  1. Проблемні запитання :

-Як ви гадаєте, чи можна сказати, що закони джунглів були гуманними ? Давайте звернемося до словника на дошці.

Словникова робота: гуманний -

Ось і ви не випадково так сидите. Зліва у нас ті - що дотримуються закону. Справа - ті, що не дотримуються.



Зараз кожній групі буде роздано аркуш паперу з цитатами з тексту. Вам потрібно за цитатами назвати ім’я персонажу та визначити риси його характеру.

Характеристика дійової особи

Цитата з тексту

Мауглі




Балу




Багіра




Вовки




Акела




Каа




Шер-Хан




Табакі





Вчитель: Звірі - як люди. Поки; рухаються - поки живуть. Бо рух - це життя. То ж не будемо забувати цього і на нашому уроці. Давайте виконаємо Танець Джунглів !


  • Чому ми не вписали мавп ? (Вони непередбачувані)

  • Кого ще не вистачає у даному списку ?

  • Мауглі! Чому? (Він живе за законами Джунглів, але він Людина. Слово «Мауглі», як і його переклад - «жабеня» , - Кіплінг вигадав, бо вони не існують в жодній з мов. Можливо, за аналогією: як жабка живе у двох стихіях, так і хлопчик може жити серед звірів і людей. В постійній боротьбі з небезпеками формується сильний характер Манглі. Людське дитинча, яке спочатку потребувало захисту і заступництва, виростає в сміливу, чесну, справедл иву, шляхетну Людину -гідний приклад для наслідування.

Давайте подивимося один маленький фрагмент життя Маленького Жабеняти з великою душею.

(Сценка)

Вчитель:

Мауглі відчув свою силу над звірами.

Завдяки чому ?

(Червона квітка, погляд)



-Але чи змінив він своє ставлення до мешканців джунглів ?

Долаючи безліч небезпек та пригод, маленький, немічний хлопчик виріс сильним, великодушним юнаком. Завдяки розуму й винахідливості він переміг ворожого Джунглям підступного Шер-Хана. Звірі добровільно схилитися перед Мауглі і визнали його Володарем Джунглів. І хоча це казка, вигадка, в ній є велика правда: тільки людина наділена розумом і твердою волею, оволоділа на зорі свого існування Червоною Квіткою - вогнем, змогла піднятися над світом тварин і стати Володарем Природи і одночасно залишитися її частиною.

(Але повернемося до світу звірів)

2. Подумайте, яким автор зображує світ звірів ? (Так, закони джунглів дійсно гуманні й розумні. Світ звірів постає перед нами здоровим морально. В ньому панують справедливість, порядність, вірність).



  1. Робота з епіграфом Запитання до учнів

Як ви розумієте слова епіграфа ?

(Закони джунглів вічні, оскільки вічною є мудра природа, що їх породила.



  1. Бесіди з елементами дискусії.

1.Як на вашу думку, чи завжди є розумними закони, за якими живуть люди ?

2.Чим відрізняються вони від законів Джунглів ?


Робота в групах . (Подумайте, а за якими б законами хотіли жити ви ?

Зараз ми поділимося на групи. Ви повинні сформулювати 5-6 найголовніших на вашу думку, законів.



  1. Слово вчителя.

На жаль, світ людей зовсім інший. Тут є і підлість, зрада, жорстокість, насильство. Люди часто вбивають звірів і птахів зовсім не тому, що голодні, а просто заради забави. Іноді вони навіть вбивають одне одного. Розум, здоровий глузд, справедливість часто відсутні в людському суспільстві. І це жахливо.

ІУ. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Який прийом використовує автор для зображення світу людей і звірів? (Протиставлення або антитеза)

2.Дайте визначення антитези.

3.У чому, на вашу думку полягає виховне значення казки «Мауглі» ?

4.Розв’язування кросвордів.


V. Підсумок уроку

Заключне слово вчителя.

У казці «Манглі» Дж.Р.Кіплінг використав протиставлення або (антитезу). Цей прийом допомагає йому розкрити сутність протиріч, які виникають між світом людей і світом звірів. Своїм твором автор змушує людину замислитися над власним життям, вчинками, їх наслідками. Письменник неначе закликає людство уважніше придивитися до мудрої матінки - Природи, повчитися в неї. Адже людина теж є її часткою. Всі ми однієї крові. Люди називають себе володарями Природи. Але пам’ятайте, слід дбайливо ставитися до того, що вас оточує, адже природа - дім людини, і Людина має берегти його


VІ. Домашнє завдання: Підготуватися до письмової роботи. (Твір - роздум на тему: «Чого людині слід навчитися у природи ?)




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал