Екологічне право



Скачати 64.04 Kb.
Дата конвертації24.04.2017
Розмір64.04 Kb.
ТипУрок
Тема уроку: Екологічне право

Мета уроку: дати визначення поняття «екологічне право», проаналізувати передумови виникнення цієї галузі права; охарактеризувати основні екологічні права та обов’язки громадян; розвивати вміння учнів орієнтуватись у системі законодавства та використовувати нормативно-правові акти; виховувати учнів в дусі поваги до навколишнього середовища, розуміння зв’язку між правовою поведінкою людини та станом навколишнього середовища.

Тип уроку: урок вивчення, засвоєння нових знань та умінь.

Методично-дидактичне забезпечення уроку: текст конституції України, комп’ютерна презентація «Екологічне право України»

Міжпредметні зв’язки: екологія, біологія.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх учнів та їх готовності до уроку.



ІІ. Актуалізація опорних знань

Завдання: Чим може загрожувати людству безвідповідальне відношення до навколишнього середовища.

Учням пропоную переглянути світлини про екологічне становище світу.



слайд2.jpgслайд3.jpg

слайд4.jpgслайд5.jpg

слайд6.jpgслайд7.jpg

слайд8.jpgслайд9.jpg

слайд10.jpg

Слово надається провідному екологу: Слово «екологія» походить від грецького слова «oikos»- оселя і «logos» - вчення. Екологія – це наука про навколишнє середовище, оселю, людину, її взаємодію із цим середовищем і шляхи забезпечення умов для її життя. Уперше термін «екологія» було застосовано німецьким біологом Ернестом Геккелем 1896 року. Ним він позначив дослідження життя представників тваринного та рослинного світу, які ведуть боротьбу за виживання.
слайд11.jpgслайд12.jpg
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Викладач: Ознайомтесь з висловлюванням політичного діяча Індії початку ХХ ст.. Махатма Ганді і дайте відповідь на питання.
слайд13.jpgслайд14.jpg
ІV. Вивчення нового матеріалу.
слайд15.jpg
Викладач: Активний вплив людини на навколишнє середовище став причиною багатьох природних катастроф, а також зумовив виникнення й розвиток такої галузі права, як екологічне право. Сьогодні, як ви вже бачили на світлинах, у світі та в Україні складається загрозлива екологічна ситуація, зумовлена, на жаль, діяльністю людства, розвитком ресурсомістких та енергетичномістких виробництв, низькою культурою споживання природних багатств. Рівень екологічної небезпеки став настільки високим, що він може стати перешкодою для суспільно-економічного розвитку суспільства. Щоб врятувати та підтримати навколишнє природне середовище, у більшості країн світу було прийнято екологічне законодавство. Воно на державному рівні створює правові засади з охорони природи, раціонального використання природних ресурсів і забезпечення екологічної безпеки суспільства. Таким чином, ми бачимо, що ця важлива, самостійна галузь права – екологічне право – регулює відносини, що виникають в результаті взаємодії суспільства і навколишнього середовища.

слайд16.jpg

Робота учнів з підручником (ст..139)



Завдання: Які джерела екологічного права?

Робота учнів з Конституцією України (стаття 14, стаття 16, стаття 92).



Завдання: Ознайомтесь з конституційними нормами щодо питань охорони навколишнього середовища і обґрунтуйте чому саме ці положення вміщено до Конституції України?

Робота учнів з Конституцією України (стаття 50).



Завдання: У чому полягає та як забезпечується екологічне право?

Викладач: За порушення екологічного права несуть відповідальність, це визначено в Конституції України (стаття 66). Зачитаємо.

Викладач: У попередньому завданні ми визначили екологічні права та обов’язки громадян України.

Одним із широковживаних прав громадян є право загального та спеціального використання корисних властивостей навколишнього середовища, або природокористування.



слайд17.jpg слайд18.jpg

Учні складають в зошитах таблицю «Загальне та спеціальне природокористування»




Загальне природокористування

Спеціальне природокористування

Різновид природокористування







Необхідність дозволу







Необхідність оплати







Правові підстави природокористування







Розгляньте різні види природокористування та запишіть їх у таблицю:

  • використання атмосферного повітря для дихання;

  • використання надр для видобутку корисних копалин;

  • використання паркових зон для прогулянок;

  • використання тваринного світу як об’єкту полювання.

Завдання:

  1. Які з цих видів природокористування є загальними, а які спеціальними?

  2. За які з них потрібно платити, а за які ні?

  3. Для яких видів природокористування потрібний дозвіл, а для яких ні?

  4. Що таке дозвіл на використання природних ресурсів? Які дозволи ви знаєте?

Викладач: Порівняємо таблиці у ваших зошитах з контрольною таблицею.

слайд19.jpg

Викладач: Незалежно від того, здійснюється загальне чи спеціальне природокористування, користувачі природних ресурсів мають бережливо ставитись до природи, не завдавати їм школу. Охороні, а часом відродженню зникаючих і рідкісних видів тварин і ростин сприяє Червона книга.

А зараз з повідомленням про червону книгу України виступить провідний біолог.



слайд20.jpgслайд21.jpg

слайд22.jpgслайд23.jpg

слайд24.jpgслайд25.jpg

слайд26.jpgслайд27.jpg

V. Узагальнення:

Проведемо правову гру «Юридична консультація». Прийом веде інспектор Волинської державної екологічної служби.

Учень 1: Під час проведення спеціальної операції органи внутрішніх справ затримали громадянина Морозова, який транспортував сировину. Було доведено, що деревину Морозов брав на території Кремінського заповідника, без дозволу, чим завдав збитків лісовому господарству.

Запитання:



  1. Чи були дії Морозова злочинними за характером?

  2. Що саме він порушив?

  3. Яке покарання він може отримати?

Учень 2: Водій Самойлов, що вивозив побутове сміття, декілька разів вивантажив самоскид з побутовими відходами в лісозахисній смузі автодороги, де його затримали працівники ДАІ. Після складання протоколу Самойлов відмовився його підписувати, мотивуючи це тим, що лісосмуга не належить до лісу, а працівник ДАІ не має права складати протокол за цим фактом.

Запитання:



  1. Проаналізуйте ситуацію та зробіть висновок.

Учень 3: Влітку гр.. Петренко, Сидорчук та Толочко, відпочиваючи в лісі, розвели багаття, напнули намети. Згодом вони спустилися дорічки, не загасивши багаття. В результаті сталася пожежа, було знищено 3 га лісового масиву.

Запитання:



  1. Дайте правову оцінку діям гр.. Петренка, Сидорчука та Толочка.

Учень 4: На одному з родовищ вогнетривкої глини під час її розробки було виявлено запаси крейди (гірничохімічної), кварцового піску та фосфориту. Гірниче підприємство уклало договори на постачання крейди, піску та фосфориту споживачам.

Запитання:



  1. Чи мало право підприємство здійснювати розробку інших корисних копалин?

VІ. Підсумки уроку.

Зіставлення очікуваних результатів з досягнутими.



Висновок. Треба наголосити, що злочини у сфері природокористування – це дуже небезпечні види правопорушення, тому що від стану довкілля залежить не тільки наше здоров’я та життя, але й існування наступних поколінь.

VІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати §19 підручника.

  2. Написати міні твір-роздум з теми «Щоб ви зробили для охорони навколишнього природного середовища України, якби були президентом нашої держави?»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал