Е. Золя французький письменник, теоретик натуралізму. Цикл романів „Ругон Маккари



Скачати 36.09 Kb.
Дата конвертації13.02.2017
Розмір36.09 Kb.
Тема: Е.Золя – французький письменник, теоретик натуралізму. Цикл романів

„Ругон – Маккари “.

Мета: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом письменника, основними

засадами натуралізму;

вдосконалювати усне мовлення учнів, навички аналізу художнього тексту;

сприяти вихованню інтересу до творчості письменника.

Обладнання: портрет Е.Золя, слайди, виставка творів письменника.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: усний журнал.

Хід уроку

І.Перевірка знань учнів.

ІІ. Пояснення нового матеріалу.

Художній твір є шматок природи,

профільтрований через темперамент

художника.

Е.Золя


1. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми перегорнемо декілька сторінок життя та творчості класика французької літератури, одного з основоположників натуралізму в мистецтві Еміля Золя. Еміля Золя називали „революціонером в літературі “, „етапом у свідомості людства “.На думку Г.Манна, Золя „не лише писав твори, але й утверджував істину. Істина стала душею його творчості “. Отже, перша сторінка журналу – „Дитинство та юність “. Слухайте уважно виступаючих, а в зошити записати план до біографії письменника.


(виступ учня та демонстрація слайдів:

Майбутній письменник Еміль Едуард Шарль Антуан Золя народився 2 квітня 1840 року в Парижі. Він був єдиною дитиною відомого інженера-італійця Ф.Золя, який побудував канал у Екс-ан-Провансі, консультант першої суспільної залізниці в Європі. Правда, батько помер, коли хлопчику виповнилося всього шість років, тому він не встиг суттєво вплинути на сина. Основною людиною на все життя для Е.Золя залишалася мама – француженка. Після смерті батька сім’я залишилася без засобів існування. Дитинство та юність Еміля пройшли Ексі, в Провансі, на півдні Франції. Це місто стало прообразом Плассана в циклі „Ругон - Маккари. “

Е.Золя отримав освіту в приватному коледжі, де він постійно завойовував призи на уроках фізики та малювання. Потім навчався у привілегійованому Еколь Нормаль, закінчив курс, але так і не зміг витримати екзамен на звання бакалавра права. Однак це не завадило Золя пізніше отримати пристойне місце спочатку в Акцизній палаті, а потім у конторі видавництва Ашетт, де він навіть один час очолював відділ продаж і реклами.)
ІІ сторінка нашого журналу називається „Початок творчості “.

(виступ учениці:

Літературна слава прийшла до Е Золя не відразу. Протягом майже двох років він вів найжорстокішу війну за існування:погано харчується, носить одяг не по сезону, дуже багато пише, і його мало-помалу починають друкувати, приймають на роботу в газету, Е.Золя стає популярним журналістом. Тривала співпраця з газетами „Новини “, „Фігаро “, „Марсельєза “, „Триб’юн “ вплинули на форму багатьох його романів, написаних як романи-фельєтони. Золя писав і для театру, але його п’єси провалювалися. На початку 60-х рр.. з’являються перші прозаїчні твори Е.Золя. У 1864 році вийшла його збірка новел „Казки для Нінон “, наступного року – роман „Сповідь Клода “, в якому відображалися деякі події життя самого письменника, а в 1866 році - „Заповіт померлої “. Усього через рік Золя видає роман „Тереза Ракен “, яким заявляє про свою прихильність до нової літературної школи – натуралізму. Невдовзі письменник очолив цю школу.)
ІІІ сторінка - „Натуралізм “. Термін „натуралізм “ був запропонований Емілем Золя. Він утворений від латинського слова natura – природа.Золя так визначив суть нової естетики: Художній твір є шматок природи, переломлений через темперамент художника , що є в епіграфі до нашого уроку.

(далі учні опрацьовують сторінку підручника, де йде мова про натуралізм)
ІV сторінка журналу має назву „Ругон - Маккари“.

(учень дає історичну довідку „Франція в епоху Другої імперії“; учениця розповідає історію задуму циклу „Ругон - Маккари“.)

Евристична бесіда

- Яке враження склалося у вас від твору? Що запам’яталося найбільше? Що вразило?

- Від кого походить родовід Ругон –Маккарів? Чи проявляється спадковість? Від кого і що передалося?

- Які висновки ви можете зробити щодо характеру П’єра Ругона та його найближчого оточення?

- Що можна сказати про Францію цього періоду?

- Чи помітна авторська позиція?

- Які риси натуралізму як літературного напрямку ви помітили в творі?


V сторінка називається „Особистість . Смерть письменника “.

ІІІ. Закріплення.

1. Перевірка складених учнями планів до біографії Золя.

2. Скласти сенкан „Еміль Золя“



Еміль Золя

Неординарний, невгамовний

Писав, експериментував, творив

Розробив новий напрям у літературі

Митець-натураліст.

ІV.Підведення підсумків.



V.Домашнє завдання: створити дерево роду Ругон – Маккарів; підготувати розповідь про Сільвера та М’єтту













Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал