Довідка щодо виконання показників фінансового плану пат «Укрзалізниця» за 3 квартал 2016 року



Скачати 195.98 Kb.
Дата конвертації17.01.2017
Розмір195.98 Kb.
ТипДовідка

Аналітична довідка


щодо виконання показників фінансового плану

ПАТ «Укрзалізниця» за 3 квартал 2016 року
До консолідованого звіту про виконання фінансового плану ПАТ «Укрзалізниця» за 3 квартал 2016 року ввійшло 30 філій (створених на базі юридичних осіб) та 6 ПрАТів (ПрАТ «Дніпропетровський ТРЗ», ПрАТ «Запорізький ЕРЗ», ПрАТ «Львівський ЛРЗ», ПрАТ «Київський ЕВРЗ», ПрАТ «Коростенський ЗЗБШ», ПрАТ «Гніванський ЗСЗБ»).

Звіт про виконання фінансового плану ПАТ «Укрзалізниця» підготовлено відповідно до вимог Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 02.03.2015 № 205 (зі змінами).

У 3 кварталі 2016 року загальний вантажообіг склав 57 131,3 млн. тонно-кілометрів, що на 6,1 % менше плану.

Одним з найважливіших чинників стану української економіки у 3 кварталі 2016 року лишається військово-політичний конфлікт на Донбасі. Його негативний вплив на вітчизняну економіку проявлявся у зупинці чи неритмічній роботі багатьох українських підприємств, порушенні мережі господарських зв’язків.

Так, на 2016 рік Світовий банк оприлюднив звіт, у якому знизив прогнози зростання світової економіки до 2,9% (раніше прогнозували зростання у 3,3%, минулорічне зростання світової економіки оцінили у 2,4%). Однією з найбільших загроз для світової економіки назвали «ризики щодо невпорядкованого уповільнення економічної активності у одній із найбільших економік, що розвивається», маючи на увазі економіку Китаю. Згідно з прогнозом Міжнародного валютного фонду у 2016 році світові ціни на сировинні товари знижуватимуться і знаходитимуться десь на рівні 2005р., а можливо і більш раннього періоду. Загалом, більшість експертів вважає, що світові ціни на нафту та багато інших сировинних товарів у 2016р. і протягом наступних років не повернуться до колишніх рекордних рівнів.

Крім того, враховуючи, що значну частину експортного потенціалу залізниць та переважну частину імпортного та транзитного потенціалу формують перевезення з Російською Федерацією, треба зазначити, що на нинішньому етапі протистояння з нашою державою Росія робить ставку саме на фінансово-економічні важелі впливу.

Уряд Росії з 1 січня 2016 р. включив Україну до переліку країн, з яких заборонено ввезення сільгосппродукції, сировини та продовольства. Президентом РФ також був підписаний указ, який забороняє прямі транзитні перевезення вантажів з України в Казахстан. Перевезення здійснюються тільки з території Білорусі. При цьому залізничний рухомий склад, яким перевозяться транзитні вантажі, має бути опломбований із застосуванням технології навігаційної супутникової системи ГЛОНАСС. Тобто, Росія не лише обмежує експорт українських товарів на власний ринок, а й прагне перешкоджати торгівлі України з іншими державами.

У свою чергу, згідно з Постановою від 30 грудня 2015р. № 1146, ухваленою у відповідь на дії Російської Федерації, Україна на рік скасувала торгові преференції щодо товарів з Росії, з яких відтепер стягуватимуть мита відповідно до Митного кодексу України. Під заборону потрапляють різні харчові продукти а також обладнання для залізниць, дизельні локомотиви.

До наведеного слід додати, що, за інформацією ЗМІ, Білорусь і Казахстан не підтримали дії Росії щодо скасування ЗВТ з Україною.

В тому числі по сполученнях:

Обсяг транзитних перевезень у 3 кварталі 2016 року склав 4 986,2 млн. тонно-кілометрів, що на 27,5% менше плану та є найменшим за останні десять років.

За останні 4 роки спостерігається постійне падіння обсягів транзитних вантажопотоків. Основна транзитоутворююча країна для України – РФ (формується 81,7% транзиту). Транзит з неї за звітний період у порівнянні з аналогічним періодом минулого року скоротився. Перевезення з РФ через порти України скоротилися до абсолютного мінімуму. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року скорочення склало 52,2%. Тобто політика максимальної переорієнтації російського експорту на російські порти зберігається.

Негативно вплинули на обсяги транзиту санкції, введені РФ проти Туреччини. За звітний період 2016 року обсяги транзитних перевезень, що прямували з РФ до Туреччини українською територією скоротилися на 66%. Але вже з липня обсяги поступово нарощуються, враховуючи налагодження відносин між цими країнами.

Значно скоротилися транзитні перевезення з Республіки Білорусь – на 65,5% переважно через переорієнтацію нафтопродуктів на порти країн Балтії.

Указом Президента РФ від 01.01.2016 № 1 міжнародні транзитні автомобільні та залізничні перевезення вантажів з території України на територію Республіки Казахстан (у т.ч. транзитні) через РФ здійснюються тільки з території Республіки Білорусь за визначеними умовами.

Крім того, наразі мають місце обмежувальні заходи для окремої російської продукції на світових ринках. Також значно скоротилися транзитні перевезення з Республіки Білорусь переважно через переорієнтацію нафтопродуктів на порти країн Балтії.

Зріджені гази з РФ в Європу прямують через Білорусь (прикордонні переходи Брест, Малашевичі) через більш сприятливу кон’юнктуру та частково переорієнтувались на порти Тамань та Таганрог. Також, найбільший виробник зріджених газів в Росії – Сібур почав тестові відвантаження через Батумський нафтовий термінал.

Програмні заходи РФ щодо збільшення перевалки вугілля передбачають доведення спеціалізованих потужностей вугільних терміналів Росії до 2030 року до 170 млн тонн на рік, що дозволить повністю задовольнити потреби експортерів російського вугілля.

Також спостерігається зменшення перевезень російського вугілля в Словацьку Республіку, Польщу, Румунію та в Болгарію. Тенденція до зниження витрати палива збережеться і в довгостроковій перспективі - з урахуванням взятого Єврокомісією курсу на зменшення викидів СО2 та орієнтацію на екологічно чисті джерела виробництва енергії. Крім того, конкуренцію російським постачальникам складають на європейському ринку імпортери з ПАР та Колумбії.

Індія є одним з найбільших імпортерів енергетичного вугілля в світі, проте за даними Міністерства енергетики Індії, в короткостроковій перспективі може істотно скоротити його імпорт на тлі власного нарощування обсягів видобутку, а також розробки і впровадження проектів з імпортозаміщення коксівного вугілля.

Транзитний вантажопотік руди залізної та марганцевої повністю формується в Російській Федерації і спрямований в основному до європейських країн, а також до Китаю та Японії. В цілому на світовому металургійному ринку ситуація залишається складною. Це пов’язано з низьким рівнем інвестування, зменшенням будівельних проектів, скороченням виробництва в машино- та автобудуванні.

Імпортні перевезення у 3 кварталі 2016 року склали 4 816,2 млн. тонно-кілометрів, що на 5,7 % менше плану.

Основною країною імпорту залишається РФ, на другому місці Білорусь, на третьому місці США.

Суттєве зменшення імпортних перевезень відбулося за номенклатурними позиціями: кокс; руда залізна і марганцева; хімікати; руда кольорова і сірчана.

Зазначене зменшення імпортних перевезень обумовлено переважно заміщенням імпортної сировини за рахунок поставок на українські підприємства вітчизняної сировини.

Експортні перевезення у 3 кварталі 2016 року склали 18 724,0 млн. тонно-кілометрів, що на 17,1 % менше плану.

У тарифному вантажообігу частка експортних вантажів складає 39,3%.

Наразі зростання українського експортного потенціалу стримується збитками від військового конфлікту на сході (у зв'язку з військовими діями країна втратила 20% виробничих потужностей), штучними обмеженнями російського експортного попиту, низькими цінами на сировинні товари та ослабленням фінансового сектора.

Проте уряд України зробив кілька кроків з лібералізації експорту. Кабінет Міністрів 25 травня 2016 року спростив митні процедури, затвердивши концепцію створення і функціонування автоматизованої системи «єдине вікно», яка усуває доступ правоохоронців до митних оглядів. Ця концепція передбачає, що митний, санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний та інші види контролю вантажів на кордоні здійснюватимуться за допомогою електронного обміну даними без паперових документів. Того ж дня уряд ухвалив законопроект про запровадження в Україні за аналогією Європи інституту уповноважених економічних операторів.

Основними країнами споживачами українського експорту є КНР (приблизно 16% від загального експорту), Швейцарія (15%), та Туреччина (8%).

РФ перемістилася на п’яту позицію з другої. На це переважно вплинули обмеження або заборони перевезення вантажів Російською Стороною, а саме:

Указ Президента РФ від 16.12.2015 № 628 з 01.01.2016 про призупинення дії Договору про зону вільної торгівлі відносно України;

Постанова Уряду РФ від 21.12.2015 № 1397 щодо заборони з 01.01.2016 ввезення сільськогосподарської продукції, сировини і продовольства, країною походження яких є Україна.

Указ Президента РФ від 01.01.2016 № 1про міжнародні транзитні автомобільні та залізничні перевезення вантажів з території України на територію Республіки Казахстан через територію Російської Федерації, які здійснюються тільки з території Республіки Білорусь за визначеними умовами, що призводить до обмежень та ускладнень переміщення українських товарів територією РФ до інших країн.

Постанова Уряду РФ від 06.08.2015 № 815 «Про ліцензування імпорту щебню та гравію».

Основними вантажами у структурі залишаться руда, зернові вантажі, чорні метали.

Через падіння цін на залізорудну сировину виручка гірничорудних підприємств України впала. Падіння валютних надходжень знизилося через уповільнення темпів зростання економіки Китаю, який споживає трохи менше половини української експортної руди.

Враховуючи, що прибутковість поставок на внутрішній ринок вища через більш низькі логістичні витрати на доставку сировини, обсяги руди частково переорієнтувались на внутрішній ринок.

9 квітня 2015 року Верховна Рада прийняла зміни до Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів», з метою відновлення деревообробної та меблевої промисловості та переорієнтації експорту з деревної сировини на продукцію більш широкого ступеня обробки.
Внутрішньодержавні перевезення у 3 кварталі 2016 року склали 19 081,7 млн. тонно-кілометрів, що на 20,7 % більше плану 3 кварталу 2016 року.

У тарифному вантажообігу частка внутрішніх перевезень складає 40,1%.

Після 4 років падіння українська промисловість показує зростання. Це є певним відновленням, оскільки економіка піднімаєтеся з найнижчого рівня.

Проте, економічна стабілізація дала підставу до перегляду на краще прогнозів з розвитку української економіки – за даними дослідження, яке провело агентство Bloomberg, економіка України вперше за два роки починає виходити з рецесії. На думку аналітиків агентства, поліпшення ситуації продиктоване стабілізацією гривні та інфляції, яка опустилася нижче 10%.

Українська економіка в цілому пристосувалась до функціонування в умовах окупації частини території України та гібридної війни Росії проти України, включаючи пряму російську військову агресію.

Серед ключових прогнозів на 2016 р. ми бачимо передумови для відновлення промислового виробництва. Його обсяги у 2016 р. можуть збільшитись на 2,5 % завдяки відносній стабілізації у секторі вуглевидобутку та потенційному зростанню замовлень у машинобудуванні. Більше зростання можливе лише у разі підвищення світових цін на залізну руду та чорні метали. Хоча більшість експертів такого зростання цін не очікують.

У 3 кварталі 2016 року перевезено 90 394,9 тис. тонн вантажів, що більше плану 3 кварталу 2016 року на 0,2%.
Пасажирообіг у 3 кварталі 2016 року склав 10 426,3 млн. пас-км., що більше плану на 1,3%.

В тому числі по сполученнях:

У міжнародному сполученні пасажирообіг склав 372,8 млн. пас-км, що менше планового завдання 3 кварталу 2016 року на 3,4% у зв’язку з відміною 25 поїздів.

У внутрішньодержавному сполученні пасажирообіг склав 4 914,7 млн. пас-км, що більше плану 3 кварталу 2016 року на 3,5% у зв’язку із збільшення у Західному, Одеському та Донецькому напрямках кількості курсування поїздів у далекому сполученні на 10%.

У приміському сполученні пасажирообіг склав 4 321,3 млн. пас-км, що менше плану 3 кварталу 2016 року на 1,6% у зв’язку з зменшенням оформлення кількості перевезених пасажирів залізничників, що користуються формою 4.

У 3 кварталі 2016 року перевезено 118 044,2 тис. пасажирів, що менше плану на 2,2%.


За результатами 3 кварталу 2016 року по ПАТ «Укрзалізниця» отримано „Чистий дохід від реалізації продукції” (рядок 1000) у розмірі 17711,8 млн. грн., що менше плану на 1662,6 млн. грн. (8,6%).
Найбільшу питому вагу (91,8%) у складі чистого доходу від реалізації продукції становлять доходи від перевезень вантажів та пасажирів, багажу та вантажобагажу, які отримані у сумі 16264,4 млн. грн., з них:

- доходи від вантажних перевезень – 14 285,4 млн. грн., що менше плану на 1 208,0 млн. грн. або 7,8%. Зменшення доходів від вантажних перевезень відбулось внаслідок невиконання плану обсягів перевезень, в основному в транзитному сполученні (-27,5%);

- від пасажирських перевезень – 1 978,9 млн. грн., що більше запланованого на 144,0 млн. грн. або 7,9%. В 3 кварталі 2016 року збільшення доходів до плану в далекому сполученні відбулось за рахунок збільшення обсягів пасажирських перевезень на 3,4% та за рахунок підвищення доходної ставки в міжнародному сполученні за рахунок зміни курсу валют. В приміському сполученні доходи зменшились до плану на 17,7 млн. грн. або 11,1% в основному за рахунок не надходження компенсації за перевезення пільгових категорій громадян внаслідок не передбачення в державному бюджеті на 2016 рік субвенції місцевим бюджетам за надані залізницями послугами, а також зменшення кількості перевезених пасажирів за повну вартість.

Доходи від реалізації послуг допоміжної діяльності складають 8,2% в сумі чистого доходу від реалізації продукції і становлять 1447,4 млн. грн., що менше плану на 598,6 млн. грн. (29,3%).

Невиконання плану відбулось в основному за рахунок не виконання плану доходів ПрАТів на 208 млн.грн., філіями, “Центр управління промисловістю”, «Центр охорони здоров’я» та філією «Центр транспортного сервісу «Ліски».
Інші операційні доходи (рядок 1070 ) за 3 квартал 2016 року отримані в сумі 290,4 млн. грн., що менше плану на 71,2 млн. грн. в основному за рахунок невиконання плану доходів від реалізації оборотних активів на 140 млн. грн., доходів від операційної оренди активів на 28,8 млн.грн., при цьому план доходів по відсотках банків за поточними рахунками перевиконано на 97,5 млн. грн.
Інші фінансові доходи (рядок 1130) отримані в сумі 3,36 млн. грн., що майже на рівні плану (+75тис.грн.), план 3,2 млн. грн. Відображені доходи від операцій з розміщення облігацій. Сума доходу від операцій з цінними паперами складається лише з амортизації доходу, отриманого від операцій з цінними паперами в попередні роки.

Інші доходи (рядок 1150) за 3 квартал 2016 року фактично склали 1695,6 млн. грн., що на 2021,8 млн. грн. (в 2,5 раз) більше плану у зв’язку з тим, що при створенні ПАТ «Укрзалізниця», крім об’єктів основних засобів, які внесені в статутний капітал Товариство наділено об’єктами на праві господарського відання. Відповідно до Положення про порядок бухгалтерського обліку окремих активів та операцій підприємств державного, комунального секторів економіки і господарських організацій, які володіють та/або користуються об’єктами державної, комунальної власності, затвердженого наказом Мінфіну від 19.12.2006 № 1213 нарахування амортизації на основні засоби та інші необоротні матеріальні активи, які є державною або комунальною власністю та не ввійшли до статутних капіталів господарських товариств, відображається збільшенням витрат звітного періоду та суми зносу. Одночасно у сумі, пропорційній нарахованій амортизації, визнається дохід, який відображається за дебетом субрахунку 425 "Інший додатковий капітал" та кредитом рахунку 74 "Інші доходи". Крім того здійснено коригування залишкової вартості до ліквідаційної вартості об’єктів основних засобів, в яких сума нарахованої амортизації (зносу) за період з 01.08.2014 по 30.11.2015 перевищувала їх первісну (справедливу) вартість за даними оцінки. У бухгалтерському обліку таке коригування відображено за дебетом рахунку 13 «Знос (амортизація) необоротних активів» та кредитом рахунку 74 «Інші доходи».

Доходи від необоротних активів, закріплених на праві господарського відання у сумі пропорційній сумі нарахованої амортизації в сумі інших доходів в звітному кварталі нараховані на суму 1688,8 млн.грн.

Загальна сума доходів (рядок 1330) складає 19701,1 млн. грн., що на 711,9 млн. грн. (3,5%) менше планового завдання.


Витратна частина фінансового плану складається з собівартості, адміністративних витрат та витрат на збут, інших операційних, фінансових, інших витрат та податку на прибуток.

За 3 квартал 2016 року витратна частина (рядок 1220) складає 20008,5 млн. грн., що більше плану на 190,3 млн. грн. (на 1%).

Собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт та послуг) (рядок 1010) складає 15536,2 млн. грн., що на 1420,1 млн. грн. (на 8,4%) менше плану.

Витрати собівартості реалізованої продукції (товарів, робіт та послуг) безпосередньо пов’язані з перевізним процесом і становлять 77,6 % від загальної суми витрат.

Витрати собівартості реалізованої продукції зменшені до плану в основному за рахунок зменшення обсягів перевезень, фактичної ціни на дизельне паливо, економії матеріалів.

Адміністративні витрати (рядок 1030) складають 209,1 млн. грн., що менше запланованих на 26,4 млн. грн. (на 11,2%) за рахунок економії витрат на аудиторські та організаційно-технічні послуги, утримання основних фондів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів.

Витрати на збут (рядок 1060) складають 30 млн. грн., що більше плану на 14 млн. грн. (на 88,2%), що пов’язано зі збільшенням вартості послуг, що надаються сторонніми організаціями (комунальні послуги, послуги зв’язку, охорони об’єктів, зростання вартості оренди приміщень тощо). Витрати на утримання підрозділів збуту включають в себе затрати на пакувальні матеріали, на оплату праці робітників зайнятих прийманням, зберіганням, збутом, сортуванням, а також витрати на оплату праці касирів, мийників посуду, прибиральників, матеріальні затрати пов’язані зі збутом, амортизацію основних засобів, орендну плату за складські приміщення і кисневі балони, оплату рахунків за виконаний ремонт, тощо, об'єктів громадського харчування.

Елементи операційних витрат (рядок 1450) складають 18380,7 млн. грн., що більше плану на 953,2 млн. грн. (на 5,5%).

За економічними елементами:

Матеріальні витрати (рядок 1400) зменшено в порівнянні з планом на 423,5 млн. грн. (на 7,6%) за рахунок зменшення ціни на паливо, зменшення обсягів перевезень електровозною тягою, економії матеріалів.

Витрати на сировину та основні матеріали (рядок 1401) зменшено в порівнянні з планом на 62,7 млн. грн. (на 3%) за рахунок оптимізації. Витрати включають вартість матеріалів, що споживаються впродовж звітного періоду, як на поточне утримання, так і на ремонт основних засобів (рухомого складу, колії, штучних споруд, пристроїв зв’язку, службових приміщень тощо).

Впродовж останніх років із-за дефіциту фінансових ресурсів на ремонти основних засобів направлялися зовсім незначні кошти, близько 50% від потреби, на оновлення та модернізацію – 15-20% від потреби. Тому фізичний стан основних засобів перебуває у вкрай незадовільному стані, багато об’єктів (у тому числі рухомий склад) з простроченим терміном ремонтів. Внаслідок цього основні засоби потребують значного обсягу ремонтних робіт, в тому числі із високою матеріаломісткістю.

Основна номенклатура матеріалів, що споживаються:

- матеріали верхньої будови колії

- мастильні матеріали,

- запчастини, комплектуючі та обладнання для ремонту колісних пар, рухомого складу, інших машин та механізмів,

- інші (продукція електротехнічної промисловості, деревообробної промисловості, будівельні матеріали тощо).

Витрати на паливо та енергію (рядок 1402) зменшено в порівнянні з планом на 360,8 млн. грн. на (10,6%) за рахунок зменшення обсягів перевезень електротягою та зменшення вартості дизельного палива. Витрати складаються з витрат на тягу поїздів та на інші виробничі потреби. Величина витрат в значній мірі залежить від вартості палива та електроенергії.

Крім дизельного палива, для забезпечення потреб залізниць закуплено газ, вугілля та інші види палива.

Фонд оплати праці працівників операційної діяльності склав 5458,7 млн. грн., що на 838,8 млн. грн. більше плану за рахунок підвищення посадових окладів з 01.07.2016 на 25%.

По своїй структурі фонд оплати праці складається з:


  • фонду основної заробітної плати, що становить 47,4% від загального фонду оплати праці;

  • фонду додаткової заробітної плати – 40,6%;

  • фонду інших заохочувальних та компенсаційних виплат – 12%.

Середня кількість працівників всіх видів діяльності за 3 квартал 2016 року становить 288,7 тис. осіб, що на 14,3 тис. осіб (на 5,2%) більше плану за рахунок створення Донецької та Луганської дирекцій в складі регіональної філії «Донецька залізниця», та на 11,7 тис. осіб (на 3,9%) менше звіту відповідного періоду минулого року.

Середньомісячні витрати на оплату праці одного працівника за 3 квартал 2016 року склали 6302,2 грн., що більше плану на 12,3% у зв'язку з підвищенням посадових окладів з 01.07.2016 на 25%.

Відрахування на соціальні заходи (рядок 1420) становлять 1208,5 млн. грн., що більше плану на 187,1 млн. грн. у зв'язку з перевищенням запланованого фонду оплати праці.

Амортизація (рядок 1430) складає 4328,9 млн. грн., що менше плану на 532,9 млн. грн. (на 11%).

Інші операційні витрати елементів операційних витрат (рядок 1440) складають 2269,7 млн. грн., що більше запланованого рівня на 883,7 млн. грн. (на 63,8%) в основному за рахунок збільшення втрат від операційних курсових різниць.


Інші операційні витрати (рядок 1080) складають 2582,3 млн. грн., що більше запланованого рівня на 1057,8 млн. грн.

В тому числі витрати від операційних курсових різниць склали 1499,3 млн. грн., що більше плану на 458 млн. грн. за рахунок зростання курсу іноземних валют по відношенню до гривні.

Резерв сумнівних боргів нараховано на в сумі 122,7 млн. грн. при запланованому 0,7 млн.грн.

Відповідно до вимог облікової політики ПАТ "Укрзалізниця" на поточну дебіторську заборгованість за реалізовану продукцію (товари, роботи, послуги) та іншу поточну дебіторську заборгованість, щодо якої існує невпевненість її погашення дебітором створюється резерв сумнівних боргів. У вересні місяці за рекомендацією аудиторів відповідно до вимог облікової політики ПАТ "Укрзалізниця" створено резерв сумнівних боргів на дебіторську заборгованість.

- штрафи за порушення господарських договорів, які не плануються склали 86,5 млн.грн., питома вага витрат понесена філією «Центр забезпечення виробництва» у сумі 82,5 млн. грн., що обумовлено виникненням забов’язань у зв’язку з виконанням рішення Господарського суду м. Києва від 09.06.2016 у справі №910/7409/16 щодо сплати штрафних санкцій та судового збору у загальному розмірі 81440 тис.грн. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Вог Аеро Джет»;

- витрати, пов’язані з цільовим фінансуванням операційної діяльності, а саме виплати в межах середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації склали 47 млн.грн., що більше плану на 32,8 млн.грн.

Крім того, в складі інших операційних витрат за підсумками 3 кварталу відображені витрати на медичне обслуговування працівників залізничного транспорту, членів їх сімей та пенсіонерів залізничників, які не покриті доходами від реалізації послуг по філії «Центр охорони здоров’я» в сумі 171,5 млн. грн та віднесені витрати по філії «Українська залізнична компанія» в частині коригування витрат на суму курсових різниць і суму відсотків акредитиву по поставці обладнання та склали 161,1 млн. грн., що не було передбачено планом.
Фінансові витрати (рядок 1140) в 3 кварталі 2016 року понесені в сумі 1606,8 млн.грн., що більше плану на 609,3 млн. грн. (61,15) в зв’язку зі сплатою відсотків за зобов’язаннями перед Шортлайн Пі-Ел-Сі, а також судових стягнень по прострочених зобов’язаннях ДП «Донецька залізниця» та регіональній філії «Одеська залізниця».
Інші витрати (рядок 1160) за 3 квартал 2016 року понесені в сумі 5,3 млн. грн., що менше плану на 83,3 млн. грн. в зв’язку з не проведенням списання необоротних активів відповідно до запланованого.
У 3 кварталі 2016 року фінансовий результат від звичайної діяльності до оподаткування (рядок 1170) по ПАТ «Укрзалізниця» отримано збитковий у сумі 268,5 млн. грн. при плановому прибутку – 594,8 млн.грн.

Податок на прибуток (рядок 1180) склав 38,9 млн.грн., податок планом не передбачено.


Чистий фінансовий результат (рядок 1200) діяльності ПАТ «Укрзалізниця за підсумками 3 кварталу 2016 року збитковий і склав 307,4 млн.грн., при плановому прибутку в сумі 594,8 млн.грн.

Збитковий фінансовий результат діяльності ПАТ «Укрзалізниця» отримано в зв’язку з недоотриманням доходів в сумі 706,1 млн.грн. (в тому числі чистий дохід менше плану на 1656,8 млн.грн.) та збільшенням витратної частини на 196,1 млн.грн. ( в основному за рахунок операційних витрат на 1057,8 млн.грн. до плану.

Залишок нерозподіленого прибутку на початок звітного періоду (рядок 2000) складає -21900,9 млн.грн. На кінець звітного періоду (рядок 2070) залишок нерозподіленого прибутку з урахуванням суми перенесеної з додаткового капіталу (3,3 млн. грн.), коригування суми розвитку виробництва (4,9 млн. грн.), інші цілі (315 тис. грн.) та суми прибутку (307,4 млн. грн.) складає - 20724,4 млн. грн.
Сплата податків до бюджетів всіх рівнів та державних цільових фондів у ІІІ кварталі 2016 року становить 4 055,3 млн.грн., що більше плану на 1 112,9 млн.грн., в тому числі до державного бюджету сплачено – 1 897 млн.грн., до місцевого бюджету – 987,5 млн.грн., до державних цільових фондів – 1 170,8 млн.грн.

Сплата податків до державного бюджету зросла на 730,9 млн.грн. (при плані – 1 166,1 млн.грн., фактична сплата – 1 897 млн.грн.). Зростання відбулось за рахунок збільшення сплати ПДВ на 349,3 млн.грн. (при плані – 822,9 млн.грн., фактична сплата – 1 172,2 млн.грн.) що пов’язано із:

- зменшенням обсягів придбання палива, електроенергії, сировини. Так, при запланованих матеріальних витратах у сумі 5 538,3 млн.грн., фактичне придбання склало 5 114,8 млн.грн., невиконання – 423,5 млн.грн. Фактична сума капітальних вкладень складає 829,1 млн.грн., при запланованих – 2 058,9 млн.грн., невиконання – 1 229,8 млн.грн. Зазначені фактори призвели до зменшення суми податкового кредиту на 330,7 млн.грн.

- збільшення доходів від внутрішньодержавних вантажних перевезень на 657,4 млн.грн. до збільшення податкового зобов’язання на 131,5 млн. грн.

Також, на збільшення сплати платежів до держбюджету вплинуло зростання сплати податку на прибуток на 377,8 млн.грн. (при плані – 2,6 млн.грн., фактична сплата – 380,4 млн.грн.), що пов’язано із змінами в Податковому кодексі України (далі – ПКУ). Так, з 01.01.2015 в податковому обліку, відповідно до вимог п. п. 134.1.1 п.134.1 ст.134 ПКУ, об’єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці по нарахуванню амортизації, при формуванні резервів (забезпечень) та інші. Тому, на збільшення сплати податку на прибуток за ІІІ квартал 2016 року вплинуло отримання позитивного фінансового результату до оподаткування за I півріччя в сумі 1 913,2 млн.грн., при запланованих збитках у сумі 1 197,8 млн.грн., а також збільшення нарахування резерву сумнівних боргів за І півріччя 2016 року до плану на 19,4 млн.грн. (план – 3,0 млн.грн., фактичне нарахування – 22,4 млн.грн.).

Зростання сплати податків до місцевого бюджету викликано в основному збільшенням сплати податку на доходи фізичних осіб на 217,9 млн.грн. (план – 509,4 млн.грн., сплата – 727,3 млн.грн.), у зв’язку із збільшенням з 01.01.2016 року ставки податку з 15% до 18%, що не було враховано при плануванні.

Сплата єдиного соціального внеску більше плану на 141,6 млн.грн. або на 13,8 %, що пов’язано з зростанням витрат на оплату праці у зв’язку з підвищення посадових окладів у ІІІ кварталі 2016 понад план на 838,8 млн.грн. або на 18,2 %.
За звітними даними у III кварталі 2016 року регіональними філіями, філіями та ПрАТ ПАТ «Укрзалізниця» освоєно капітальних інвестицій на суму 1445,9 млн. грн. при запланованих - 3176,8 млн. грн.

За рахунок власних коштів освоєно 1294,1 млн. грн. при плані 3002,5 млн. грн., залучених – 151,3 млн. грн. при плані – 138,9 млн. грн., коштів інвесторів – 0,4 млн. грн. план – 35,5 млн. грн.

Модернізовано основних засобів на суму 616,8 млн. грн., у т.ч. рухомого складу на суму 580,8 млн. грн., з нього, тягового (пасажирського та вантажного) на суму – 184,5 млн. грн., пасажирських вагонів на суму – 96,2 млн. грн., вантажних вагонів на суму 290,3 млн. грн. та іншого рухомого складу – 9,7 млн. грн. Модернізація інших основних засобів склала 36,0 млн. грн.

Придбано механізмів та обладнання, інших необоротних матеріальних активів та нематеріальних активів на суму 92,3 млн. грн.

Виконано робіт на об’єктах капітального будівництва на суму 736,8 млн. грн., у т. ч. на будівництві Бескидського тунелю – 172,1 млн. грн., на будівництві залізнично-автомобільного моста переходу через р. Дніпро у м. Києві на суму 23,8 млн. грн. Реконструйовано колії, переїздів та стрілочних переводів, штучних споруд та земляного полотна, заміна рейок новими на суму 444,1 млн. грн.

Член правління О.Я. Бужор


Начальник Департаменту економіки,

планування та бюджетування В.О. Кулачок

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал