Досвід роботи класного керівника



Скачати 117.05 Kb.
Дата конвертації30.04.2017
Розмір117.05 Kb.
Досвід роботи

класного керівника

Чортківської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 6

Міленко Марії Іванівни

                                                                   «Віддай людині крихітку себе,

 за це душа наповнюється світлом»

Л. Костенко

Кожна дитина – індивід, особистість, що формується впродовж свого життя різними чинниками. Одним із цих чинників є школа. Однолітки, друзі, вчителі – це той світ, де дитина вчиться бути собою, розвивається, шліфує свої життєво необхідні принципи та поняття. 

Добре, коли в цей час поряд з дитиною, яка підіймається по власних сходинках успіху, йде творчий, активний, розумний вчитель.

           Я, Міленко Марія Іванівна, вчитель образотворчого мистецтва та трудового навчання у Чортківській ЗОШ І – ІІІ ступенів № 6 із

9 - річним педагогічним стажем та 7 - річним стажем класного керівника, є класним керівником 7 класу. Це   вже мій другий випуск. Приємно чути добрі новини від вихованців та доброзичливі, схвальні відгуки оточуючих, бо це є підтвердженням ефективності виховної системи школи в цілому та моєї роботи, як класного керівника, а також це велика відповідальність та поштовх до подальшого росту, надбання досвіду.

Класний керівник — стрижень виховного процесу. Це нитка, яка зв'язує в одне ціле дитину, вчителя - предметника, батьків, громадськість. На мою думку, класний керівник - універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і педагог-організатор.

Класний керівник повинен мати мудрість учителя, відповідальність старшого товариша, доброту матері, строгість батька. Адже для учня в школі немає ближчої людини, ніж класний керівник. Кому ж ще можна розповісти про негаразди з предмета, про сварку з товаришем чи про щасливу подію в сім'ї?

Від класного керівника залежить ступінь сформованості учнівського колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей - великий дар і велика робота. Вміння захопити, повести, відкрити світ - неоціненний скарб справжнього педагога. Захоплення педагога  стає захопленням учнів. І хочемо ми того чи ні, але, оскільки діти зовні схожі на своїх батьків, риси характеру класного керівника переходять у характер вихованців. Адже байдужість породжує байдужість. І лише вогонь породжує вогонь!

Ми живемо у неспокійний час – час великих роздумів, сподівань. Вчитель має складну, але дуже важливу місію – бути класним керівником, вихователем. Незалежно від того, наскільки важкою є ця робота, вона безумовно необхідна для дітей, тому що основна структурна ланка в навчальному закладі – це клас. Саме в ньому зароджується інтерес до навчання, формуються соціальні відносини між учнями. Клас представляє собою систему, яка допомагає реалізувати піклування про соціальне благополуччя дітей, вирішувати проблему їхнього дозвілля, згуртовувати колектив, формувати відповідну емоційну атмосферу. В умовах змін у соціальному, економічному, політичному житті нашої держави постала потреба кардинальної перебудови у сфері виховання, мета якого – формувати творчу, гармонійно-розвинену, креативну, конкурентноздатну  особистість, яка спроможна до самовизначення, самореалізації та самовдосконалення. Коли в 2013 - 2014 навчальному році я почала працювати зі своїми вихованцями, які зараз у 7 класі, зустрілася з масою питань: який темперамент дітей класу, який рівень розвитку пізнавальних здібностей, на скільки розвинені вольові якості, як стимулювати мотивацію до навчання? На початку своєї роботи  з даним колективом було досить складно знайти своє місце в ньому. Тому в своїй роботі намагаюся дотримуватися етики взаємовідносин, бути добре інформованою про участь моїх вихованців у різних видах діяльності, відносини їх у групах, характер і зміст спілкування, потреби, інтереси, мотиви поведінки.

Головна місія вчителя – нести світло знання й освітлювати дорогу розвитку гармонійної особистості.

Я радію, коли на моїх очах із маленьких каченят зростають красені лебеді: розумні, впевнені, конкурентоспроможні в сучасному світі. Це мої учні… Роботу з учнями проводжу в напрямку формування моральних якостей та виховання національної свідомості.

У виховній роботі з учнями я керуюся Концепцією громадянського виховання, Концепцією національного виховання, Національною програмою "Діти України”, Законом України "Про повну середню освіту”, нормативними документами, наказами, розпорядженнями Президента України, Міністерства освіти та науки, обласного та міського управління освіти, а також методичними рекомендаціями щодо національно – патріотичного виховання у загальноосвітніх закладах (додаток до наказу МОН України від 16.06.2015 р. № 641). Крім того, під час організації навчально – виховного процесу дотримуюся приписів наказу МОН України від 07.09.2000р. № 439 «Про затвердження рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».

Ключовим нормативним документом щодо виховання учнівської молоді є наказ Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України від 31.10.2011. №1243, яким затверджено «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

Метою «Основних орієнтирів виховання» є створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей. Тому свою виховну діяльність будую у відповідності до наступних ключових ліній:

-         ціннісне ставлення до себе;

-         ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;

-         ціннісне ставлення до праці;

-         ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

-         ціннісне ставлення до природи;

-         ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Працюючи з класним колективом, я ставлю перед собою такі виховні завдання:

1.     Виховувати в учнів любов до свого народу, його мови, звичаїв і традицій.

2.     Сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального, морального потенціалу.

3.     Забезпечувати опанування учнями цілісної системи знань про навколишнє середовище, практичних вмінь і навичок, способів творчої діяльності, прийомів і методів самопізнання і розвитку.

4.     Виховувати в учнів цілісне сприйняття себе і навколишньої соціальної та природної дійсності.

5.     Узгоджувати інтереси особистості з інтересами членів класної спільноти, з особливостями колективу класу та умовами його життєдіяльності.

6.     Для зміцнення трудової дисципліни і поведінки учнів постійно акцентувати увагу на необхідності виконання правил для учнів.

7.     Здійснювати правове виховання дітей, ознайомлювати з правовою відповідальністю, окремими статтями Кримінального кодексу України.

8.     Привчати дітей до систематичного читання періодичної преси, перегляду телепередач, з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно-пізнавальних годинах.

9.     Зміцнювати здоров’я дітей, добиватися сумлінного ставлення до уроків фізичної культури, бережливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших.

10. Виховувати загальнолюдські моральні якості: людяність, доброту, чесність, правдивість, ввічливість, повагу до людей, любов до праці.

11. Виховувати повагу до вчителів, старших, батьків.

В процесі моєї роботи створився  певний стиль відносин з дітьми:

• Не забороняти, а направляти;

     • Не управляти, а співуправляти;

• Не змушувати, а переконувати;

• Не командувати, а організовувати;

• Не обмежувати, а надавати  свободу вибору.

Свою діяльність по формуванню класного колективу я умовно розбила на декілька стадій, які взаємозв'язані між собою. Стадії формування класного колективу:

1.    Вивчення класу, постановка цілей і завдань виховної роботи.      

2. Організація класного самоврядування, створення класних традицій, встановлення правильних взаємин із загальношкільним колективом.     

3.    Встановлення сприятливого психологічного мікроклімату в класі.

Для мене мій клас, як і для кожного іншого класного керівника, його клас, - найкращий, найулюбленіший, не дивлячись на те, що завдає багато клопоту та переживань, але разом з тим неповторний та унікальний.

Виховна робота у нашому класі  – цікава та різноманітна, поєднує в собі традиційні форми роботи класного керівника (години спілкування, класні збори, свята, акції, виставки-конкурси, виставки творчих робіт, відверті розмови, інтелектуальні ігри, турніри) та нетрадиційні (тренінги, проекти, фестивалі, калейдоскопи, анкети думок, пошукові ігри, акції, художні галереї та ін.).

Використання різноманітних форм роботи з дітьми на класних годинах сприяють  згуртованості колективу, розвитку позитивного відношення один до одного.

Розвиток дитини, її творчого потенціалу забезпечується через активну діяльність. Залучаючи дітей до участі в різноманітних громадсько-корисних справах, я намагаюся сприяти розвитку в них громадської активності, привчати їх до дотримання шкільного режиму, єдності педагогічних вимог до учнів з боку вчителів та батьків, спрямовую свої зусилля на корисні, потрібні суспільству справи: добре вчитися, готуватися до праці, берегти природу, охороняти її багатства, турбуватися про збереження історичних пам'яток та інших культурних цінностей, зразково поводитися, допомагати людям. Цьому сприяє активна участь класу в таких загальношкільних заходах:

-  Акції: «Запали свічку пам’яті», «Природа в загадках, прислів’ях, приказках, віршах», «Поспішаймо до оселі одинокої людини», «Подаруй бібліотеці книгу», «Книжкова лікарня» та інші.

- Конкурси: «Чисте місто – чиста земля»,  «Замість ялинки – зимовий букет», «Наш квітник найкращий» , «Відкрий у собі талант», «Найкращий читач школи», «Осінній дивограй», «Конкурс стрілецької пісні, прози та поезії», «Українкою я народилася» тощо.

З великим задоволенням учні відвідують краєзнавчий музей нашого міста. Саме завдяки музею ми можемо формувати у молодого покоління національну свідомість, любов до рідної землі, свого народу, забезпечувати духовну єдність поколінь.

Працюючи над розкриттям моєї науково – методичної проблеми як класного керівника «Виховання в учнів національної гідносі через використання інтерактивних технологій», ми разом з класним колективом працюємо над проектом «Ми є. Й Вітчизна наша з нами». Відповідно до цього нами були проведені такі виховні заходи: «О, писанко! Ти – символ України», «Героям Небесної Сотні присвячується…», уроки мужності, виховні години до вшанування жертв голодомору, чорнобильської трагедії, воїнів – афганців, уроки присвячені 200 – річчю з дня народження

Т. Г. Шевченка, участь у флеш – мобах. Учні класу активно займаються волонтерською роботою. А саме: «Добро починається з тебе» (допомагають одинокій людині, Роговій Стефанії Стефанівні); беруть участь у благодійній акції «Сильні духом», благодійних ярмарках із збору коштів на потреби воїнів АТО, виготовляють обереги воїнам АТО, збирають пластикові кришечки, малюють малюнки, пишуть листи нашим захисникам.

Мої вихованці - переможці багатьох шкільних та міських конкурсів, а також є учасниками обласних етапів конкурсу. Вони є лідерами шкільного життя. Серед таких учнів є Куц Марійка, яка виборола І місце у конкурсі пісні «Блакитний вогник - 2014» (Чортківське УЕГГ). А також призові місця серед танців займали Нагірна Діанка та Шаровська Олександра.


Учні класу беруть активну участь у житті школи. Так учні класу Шаровська Олександра та Новосядлий Тарас вибороли І місце у конкурсі, присвяченому Дню Святого Валентина.

У загальношкільному конкурсі «Я - українка» учениця нашого класу, Нагірна Діанка, посіла почесне ІІ місце і отримала титул «Міс талант».

Фестиваль патріотичної пісні, прози і поезії присвяченого відзначенню 100-ї річниці створення легіону Українських січових стрільців, Героям Майдану, воїнам АТО також не обійшовся без участі нашого класного колективу. Так у номінації «Патріотична пісня» наш ансамбль зайняв ІІ місце за пісню «Ми – за мир». ( Шаровська О., Келець К., Цилінська В., Малишин В., Куц М., Михальчук А., Шастків Д., Коробкова Х.). У номінації «Патріотична проза і поезія» - ІІ місце (Нагірна Д., Михальчук А.). Номінація «Твори образотворчого мистецтва» - ІІІ місце (Келець К.) Міський етап конкурсу «Замість ялинки – зимовий букет» виборола І місце учениця нашого класу Нагірна Діанка і ця перемога дозволила брати участь у обласному етапі – конкурсі. Також у міському етапі – конкурсі «Чортків має таланти» учні нашого класу отримали: І місце – Куц Марійка; ІІ місце – ансамбль дівчат.

Згуртуванню учнів класу в єдиний дружній колектив сприяє робота з організації учнівського самоврядування. Через діюче самоврядування учні мають можливість розвивати свої організаторські здібності, почуття відповідальності, ініціативи.

У становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацюємо зі шкільним комітетом та адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету в оновленні та поповненні матеріально-технічної бази класу та школи. Звичайно , я вважаю, що важливою умовою у створенні та забезпеченні системи виховної роботи в школі є організація сімейного виховання, співпраця з батьками.

Зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу - це важлива й відповідальна задача вчителя. Рішення даної задачі є можливим, якщо у плані роботи знайшли відображення такі напрями діяльності класного керівника з батьками:

▪         педагогічна освіта батьків;

▪         забезпечення участі батьків у життєдіяльності класу;

▪         індивідуальна робота з батьками;

▪         інформування батьків про хід і результати навчання, виховання.

Свою співпрацю з батьками я розпочала у п’ятому класі з вивчення родин учнів , що дозволило мені краще довідатись про дітей та їхніх батьків, зрозуміти стиль життя родин, ознайомитися з домашніми умовами розвитку особистості дитини.

Педагогічна освіта батьків організована у формі батьківського всеобучу « Широке коло», на якому обговорюються питання виховання відповідно до вікових особливостей дітей, конкретних проблем, що виникають у ході спільної діяльності вчителя й батьків.

Забезпечення участі батьків у життєдіяльності класного колективу здійснюється за допомогою включення їх у такі види взаємодії, як спільне планування виховної роботи у класі.

Індивідуальна робота з батьками дозволяє встановити безпосередній контакт із кожним членом родини учня, домогтись більшого взаєморозуміння в пошуку шляхів розвивального впливу на особистість дитини. Практикую у своїй діяльності спільне визначення перспектив і засобів розвитку учня, педагогічні консультації, індивідуальні доручення. Головне правило співпраці – « Ви зможете!».

Інформування батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку учнів здійснюється мною за допомогою тематичних і підсумкових батьківських зборів, перевірки щоденників учнів і вклеювання в них яскравих відзнак, подяк, привітань і таблиць результатів навчальної діяльності – рейтингів навчання написання батькам листів-характеристик, записок-повідомлень. Програма моніторингу розвитку учнів, що працює у школі , допомагає відслідковувати якісні зрушення у навчальних досягненнях учнів щороку. А також рейтинг успішності учнів висвітлений у класному кутку, що дає змогу батькам ознайомитися з успішністю своєї дитини у будь який час.

Результат виховної роботи буде видно тільки тоді, коли проводитиметься моніторинг, чітке планування, методична робота, впровадження нових форм у практику роботи школи. Так у нашій школі і склалася система виховної роботи, в якій враховано загальні цілі та завдання виховної роботи, вплив мікро – макросередовища, складові організації виховного процесу. Але на цьому наш пошук не закінчується, можливо, уже в наступному році ми змінимо структуру, форми, методи, якщо зміняться інтереси учнів. Усе залежить від них, а ми працюємо для них.



Робота класного керівника  пов’язана з непередбачуваними труднощами, невдачами, навіть розчаруваннями, а іноді – з безсонними ночами, сльозами… Все це так. Але коли бачиш, як на твоїх очах  формується особистість, як збагачується її духовний світ, як вона починає усвідомлювати своє місце в житті, а у вирішенні проблем шукає підтримки в тебе і вдячна за це, коли бачиш, що твої вихованці за своїми негараздами  можуть помічати проблеми інших, бути небайдужими до людей,  всього, що оточує їх, і готовими  в будь-яку хвилину кинутись на допомогу тому, хто її потребує,  забуваєш про прикрощі і безсонні ночі, а душу наповнює почуття глибокого задоволення: мій клас – це колектив.   Сподіваюся, що діяльність моїх учнів у шкільні роки підготує їх до дорослого життя і кожен  з них через роки  успішно  адаптується в соціумі та зуміє реалізувати себе як особистість.

  Як і кожен класний керівник знаходжуся у постійному пошуку інноваційних концептуальних підходів до здійснення взаємодії з учнями з метою виховання свідомого громадянина своєї держави. Тому мені хочеться закінчити словами Й. В. Гете: «Вчаться у тих, кого люблять». Щоб змінити інших, їх треба любити. Наш вплив на інших  відповідає нашому відношенню до них.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал